رقبای شما برایتان فقط ضرر نیستند، بلکه منبع خوبی از بینش برای بهبود استراتژی های سئو شما هستند.
در این مقاله، ابزارها و تاکتیکهایی را به اشتراک میگذاریم که به شما کمک میکند رقبای خود را بهتر بشناسید و یک استراتژی برنده سئو ایجاد کنید.
اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید
تشکیل استراتژی سئو بر اساس تحقیقات رقبایتان یک رویکرد محتاطانه است. با این حال، هدف این نیست که از رقبای خود کپی برداری کنید، بلکه به دست آوردن بینشی در مورد آنچه در صنعت شما به خوبی کار می کند، شناسایی مناطق برای بهبود و تنظیم استراتژی خود برای عملکرد بهتر از آنها است.
1. رقبای خود را شناسایی کنید
تصور کنید وارد یک مسابقه می شوید بدون اینکه بدانید چه کسی دیگری در آن شرکت می کند. این مانند دویدن با چشم بسته است، ماندن در مسیر و برنامه ریزی عاقلانه بسیار سخت است. همین امر در مورد SEO نیز صدق می کند. شما باید رقبای اصلی جستجوی خود را بشناسید تا مطمئن شوید که همه چیز را درست انجام می دهید.
احتمالاً میتوانید چند تا از رقبای واقعی خود را نام ببرید. با این حال، مشکل این است که اغلب، رقبای جستجوی شما با رقبای فیزیکی شما یکسان نیستند.
بهترین راه برای یافتن رقبای دیجیتالی خود استفاده از ماژول Competitor Research Rank Tracker است. این ماژول به شما کمک می کند رقبایی را پیدا کنید که برای کلمات کلیدی مشابه سایت شما رتبه بندی می کنند.
-
Rank Tracker را راه اندازی کنید و یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید.
-
به Competitor Research > Domain Competitors بروید .
-
دامنه خود را وارد کنید، مکان و نوع دستگاه خود را مشخص کنید و روی جستجو کلیک کنید .
جدولی با فهرستی از سایتهای مشابه سایت شما مشاهده میکنید. برای هر رقیب، شما همچنین اطلاعاتی در مورد تقاطع کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک دریافت خواهید کرد.
برای اینکه بتوانید یک نمایش بصری از چشم انداز رقابتی خود داشته باشید، یک نمودار در بالا سمت راست وجود دارد. توزیع ترافیک ارگانیک و کل کلمات کلیدی را در بین همه رقبای یافت شده نشان می دهد.
نکته حرفه ای: رقبای خود را تقسیم بندی کنید
هر یک از رقبای شما ممکن است مخاطبان متفاوتی را هدف قرار دهند، استراتژیهای متفاوتی را به کار گیرند یا در زمینههای خاص برتری داشته باشند. با دستهبندی رقبا بر اساس ارتباط، اندازه یا تمرکز بر روی جایگاه، میتوانید تلاشهای سئوی خود را به طور مؤثرتری تنظیم کنید.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید رقبای خود را تقسیم بندی کنید. برای مثال، اگر کسبوکار شما در صنایعی فعالیت میکند که موقعیت جغرافیایی آنها نقش مهمی را ایفا میکند، میتوانید آنها را محلی در مقابل جهانی تقسیم کنید .
تصور کنید صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک جهانی متخصص در جواهرات دست ساز هستید. رقبای محلی شما ممکن است شامل صنعتگران منطقه ای باشد که به مناطق خاصی غذا می دهند، در حالی که رقبای جهانی شما می توانند مارک های معروف بین المللی جواهرات باشند.
برای رقابت با برندهای محلی، میتوانید استراتژیهای سئوی محلی مانند بهینهسازی نمایه کسبوکار Google خود، دریافت بک لینکهای محلی، و استفاده از کلمات کلیدی خاص مکان مانند "جواهرات دست ساز در لندن" را برای افزایش دید محلی در اولویت قرار دهید.
به طور همزمان، برای پیشی گرفتن از رقبای جهانی خود، بهینه سازی کلمات کلیدی خود را برای جذب مخاطبان جهانی با عباراتی مانند "جواهرات منحصر به فرد صنایع دستی" گسترش دهید. همچنین، مطمئن شوید که شیوههای سئو بینالمللی را اجرا میکنید و از رسانههای اجتماعی برای دسترسی گستردهتر استفاده میکنید.
همچنین می توانید رقبای خود را بر اساس اندازه کسب و کار و سهم بازار تقسیم بندی کنید . این مثال را در نظر بگیرید: آژانس بازاریابی دیجیتال شما با یک شرکت بزرگ با سهم بازار قابل توجهی رقابت می کند. در عین حال، با یک آژانس کوچکتر که بر SEO محلی برای مشاغل کوچک تمرکز دارد نیز رقابت می کند.
پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:
چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی سئو کنیم؟
برای رقابت با شرکتهای بزرگ، میتوانید کلیدواژههای طولانی یا حوزههایی را که غالب نیستند، هدف قرار دهید. همچنین می توانید با انتشار محتوای معتبر (برای رقابت با حضور آنلاین تاسیس شده یک شرکت بزرگ) یک نمایه بک لینک قوی ایجاد کنید.
برای رقابت با آژانس های کوچکتر، می توانید کلمات کلیدی SEO محلی را برای مناطق جغرافیایی خاص (جستجوهای "نزدیک من") هدف قرار دهید.
2. شکاف کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید
شناسایی شکاف کلمات کلیدی به شما کمک می کند عباراتی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، کشف کنید، اما شما اینطور نیستید. کلمات کلیدی از این شکاف ها فرصت های شما برای بهینه سازی محتوا هستند.
اجرای تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی در Rank Tracker بسیار آسان است.
-
اگر هنوز این کار را نکرده اید، ابزار را راه اندازی کنید و پروژه خود را ایجاد کنید.
-
به Keyword Research > Keyword Gap بروید و رقبای خود را اضافه کنید.
-
حالت جستجو را انتخاب کنید همه رقبا اما نه سایت شما ، تنظیمات هدف را در بالا مشخص کنید و جستجو را بزنید .
4.تمام کلمات کلیدی یافت شده و آمار SEO/PPC آنها را در جدول خواهید دید.
نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی و تشکیل استراتژی کلمات کلیدی
همه کلمات کلیدی رقبا نباید در استراتژی سئوی شما به کار گرفته شوند. برخی از کلمات کلیدی که با آنها برخورد می کنید برای سایت شما مرتبط یا مناسب نیستند. بنابراین، بسیار مهم است که به دقت ارزیابی کنید و مواردی را انتخاب کنید که با اهداف و مقاصد شما همسو هستند.
از کلمات کلیدی که پیدا کرده اید اطمینان حاصل کنید:
-
با اهداف کسب و کار و مخاطبان هدف خود هماهنگ شوید. کلمات کلیدی را که مستقیماً با محصولات، خدمات و اهداف تجاری شما مرتبط هستند، اولویت بندی کنید.
-
مشکل کلمه کلیدی قابل کنترل (KD) داشته باشد . شما باید بدانید که با چه KD می توانید کار کنید. اگر کلمات کلیدی رتبه بندی فعلی شما KD 30 یا کمتر داشته باشند، رقابت برای کلمات کلیدی با دشواری بالا معنی ندارد.
-
تعادلی بین حجم جستجوی مناسب و رقابت متوسط داشته باشید. این تضمین می کند که کلمات کلیدی مرتبط، دارای پتانسیل ترافیک و امکان رتبه بندی را هدف قرار می دهید.
-
پتانسیل تبدیل داشته باشید . کلمات کلیدی را که هدف جستجوی واضحی را نشان می دهند، اولویت بندی کنید. این به معنای تمرکز بر کلمات کلیدی است که به کاربران نشان میدهد که آماده تعامل با وبسایت شما هستند، به گونهای که با اهداف تجاری شما همسو باشد، خواه خرید (قصد معامله) یا یافتن اطلاعات ارزشمند (قصد اطلاعاتی) باشد.
علاوه بر این، به فصلی بودن یا ماهیت پرطرفدار کلمات کلیدی که پیدا کرده اید توجه ویژه ای داشته باشید. برای استفاده از فرصت های به موقع، کلمات کلیدی را که با روندهای فصلی یا هیاهوی فعلی صنعت مطابقت دارند، اولویت بندی کنید.
3. منابع ترافیک رقبا را بررسی کنید
بسیار مهم است که بفهمید بیشتر مخاطبان هدف شما کجا هستند. و تحقیق ترافیک رقابت در اینجا یک میانبر آشکار است.
اولین چیزی که باید به آن توجه کرد منبع سنگین ترین ترافیک رقیب است.
برای شروع، می توانید منابع ترافیک رقیب خود را با Similarweb ردیابی کنید .
-
به پلتفرم بروید و دامنه رقیب خود را وارد کنید.
-
سپس به قسمت کانال های بازاریابی پایین بروید . شما نمای کلی از جایی که ترافیک سایت از کجا می آید را می بینید و شناسایی می کنید که چه منابعی بیشترین میزان آن را به ارمغان می آورند.
3.هر یک از رقبای اصلی خود را به همین ترتیب بررسی کنید. اگر اعداد کم و بیش در اکثر آنها تکرار شود، این میانگین صنعت است. به این ترتیب می توانید به راحتی پتانسیل ترافیک خود را پیش بینی کنید.
اگر میخواهید در مورد ترافیک پولی اطلاعاتی کسب کنید، میتوانید از SpyFu استفاده کنید .
در پایان تحقیق خود، میتوانید تشخیص دهید که اکثر رقبای شما از کجا ترافیک ثابت دریافت میکنند.
چگونه از بینش ترافیک رقبا در استراتژی خود استفاده کنید
خوب، در اینجا هیچ ترفندی وجود ندارد - سنگین ترین منبع ترافیک رقبا نیز به این نکته اشاره می کند که شما باید تلاش خود را به کجا هدایت کنید.
بگویید رقبای شما بیشترین ترافیک خود را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند. بروید و حساب های آنها را به صورت دستی بررسی کنید - شاید اینستاگرام (X، Reddit، TikTok یا هر چیز دیگری) کلید موفقیت در صنعت شما باشد. یا برعکس، پلتفرمهای آنلاین ممکن است ترافیک کمی را برای رقبای شما به ارمغان بیاورند. در این حالت، رسانه های اجتماعی نباید نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما داشته باشند.
به هر حال، همه منابع را مطالعه کنید تا فرصتهای نادیده گرفته شده را بیابید - چه کسی میداند، شاید معدن طلا را پیدا کنید.
4. ویژگی های SERP رقبا را ردیابی کنید
ردیابی ویژگیهای SERP رقبا به شما کمک میکند بفهمید کدام محتوا در نتایج جستجو برجسته میشود. و از آنجایی که تکههای برجسته ممکن است ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد و در عین حال آگاهی از برند را افزایش دهد، به دست آوردن آن باید به یک هدف تبدیل شود.
در پایان تحقیقات خود، بینش هایی در مورد نحوه بهینه سازی محتوای خود برای به دست آوردن ویژگی های SERP دریافت خواهید کرد.
در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:
-
در ماژول Rank Tracker's Tracked Keywords ، روی Show Competitors کلیک کنید و مطمئن شوید که ستون Google SERP Features به فضای کاری شما اضافه شده است .
ستون Google SERP Features تمام ویژگی های یافت شده در صفحه نتایج برای کلمه کلیدی شما را نشان می دهد. مواردی که سایت شما در اختیار دارد با رنگ سبز برجسته خواهند شد. در ستون رتبه گوگل ، نماد قابلیتی را می بینید که سایت شما و رقبای شما در آن یافت شده اند.
2.هنگامی که می بینید که یک رقیب برای یکی از کلمات کلیدی مورد علاقه شما یک قطعه برجسته دارد، به جستجو بروید و آن قطعه را بررسی کنید.
3.سپس، به خود صفحه بروید و ساختار و قالب محتوا را تجزیه و تحلیل کنید که قطعه برجسته را برای رقیب مورد نظر ایمن می کند. ممکن است لیست های گلوله ای و شماره گذاری شده، جداول، پاسخ های مستقیم به سؤالات یا داده های ساختاریافته باشد.
چگونه ویژگی های SERP را از رقبای خود بدزدیم
محتوای خود را برای ویژگی های SERP بر اساس الگوهای موفقی که اخیراً مشاهده کرده اید بهینه کنید.
فرض کنید یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید که کفش های ورزشی می فروشد. در طول تجزیه و تحلیل خود از ویژگیهای SERP رقبا، متوجه میشوید که یکی از رقبای اصلی شما به طور مداوم قطعات برجسته را برای پرسشهایی مانند "بهترین کفشهای دویدن برای مبتدیان" و "چگونگی انتخاب کفشهای دویدن مناسب" ایمن میکند. شما ساختار محتوای رقیب را تجزیه و تحلیل کردید و متوجه شدید که آنها از نکات مهم، پاسخ های مختصر و عناوین واضح استفاده می کنند.
پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:
آیا تعداد کلمات متن در سئو وب سایت تاثیری دارد؟
بر اساس این بینشها، ممکن است تصمیم بگیرید راهنماهای دقیقی تهیه کنید که موضوعاتی مانند «انتخاب کفشهای دویدن عالی: راهنمای مبتدیان» و «10 کفش دویدن برتر برای مبتدیان در سال 2024» را پوشش دهد. همچنین می توانید محتوای خود را با ساختاری مشابه با رقیب خود بهینه سازی کنید.
اگر قطعههای برجسته رقیب شما شامل تصاویر یا جداول است، رسانههای غنی مشابه را در محتوای خود بگنجانید.
5. سئوی داخلی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
با تجزیه و تحلیل استراتژی های سئو داخلی رقبا، نقاط ضعف و قوت سایت های آنها را کشف می کنید و یاد می گیرید که چگونه سایت خود را برای رقابت با آنها بهینه کنید. برای انجام این کار، باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید:
-
عناوین متا
-
توضیحات متا
-
ساختار URL
شما باید این عوامل را صفحه به صفحه بررسی کنید. به طور همزمان، آنچه را که رقبای شما بهتر از شما انجام می دهند مشخص کنید. شاید آنها تمام کلمات کلیدی خود را در ابتدای هر عنوان قرار می دهند و شما این کار را نمی کنید. یا شاید از اسلاگهای URL کوتاه و واضح استفاده میکنند در حالی که شما هر ذره و مقاله را در آن به این صورت قرار میدهید.
چگونه یک استراتژی سئوی درون صفحه بر اساس یافته ها شکل دهیم
آنچه را که آموخته اید تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی خود را بسازید.
فرض کنید صفحه محصول رقیب شما به دلیل ترکیبی از عنوان متا و توضیحات کاملاً بهینه شده برتر است. استراتژی شما می تواند شامل بهبود صفحات محصول شما با سرمایه گذاری زمان و تلاش خود بر روی همان عوامل سئو باشد.
6. پروفایل بک لینک رقبا را مطالعه کنید
اجرای تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک رقیب به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما چقدر قوی هستند و چقدر باید برای به دست آوردن قدرت دامنه مورد نیاز تلاش کنید . به علاوه، شما قادر خواهید بود استراتژی ایجاد لینک خود را با شناسایی شکاف های بک لینک تقویت کنید.
از SEO SpyGlass برای تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبای خود استفاده کنید:
1.ابزار را راه اندازی کنید و یک پروژه برای یکی از رقبای برتر خود ایجاد کنید. اولین چیزی که مشاهده خواهید کرد خلاصه پروفایل بک لینک آنهاست.
2.تعداد کل بک لینک ها و قدرت دامنه رقیب خود را شناسایی کنید و اعداد را با خود مقایسه کنید.
3.تنوع و کیفیت دامنه های پیوند داده شده را ارزیابی کنید، زیرا آنها هستند که قدرت دامنه رقیب شما را تشکیل می دهند.
4.توزیع متن لنگر را برای درک زمینه بک لینک ها تجزیه و تحلیل کنید .
5.به مقایسه دامنه > تعامل پیوند بروید ، رقبای خود را مشخص کنید، دامنههای احتمالی را در منوی سمت چپ انتخاب کنید و دامنههای پیوندی را که رقبای شما دارند اما شما ندارند را بررسی کنید.
برای به دست آوردن تصویری دقیق تر از اقتدار رقبا، همچنین می توانید ذکرها و استنادهای برند آنها را دنبال کنید. می توانید از ابزارهایی مانند Google Alerts یا Awario برای نظارت بر نام تجاری رقبای خود در خلبان خودکار استفاده کنید.
چگونه یک پروفایل بک لینک قوی بسازیم
اینجا همه چیز سرراست است. اگر رقیب شما دارای پروفایل بک لینک قوی با تعداد قابل توجهی لینک با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر است، استراتژی شما باید شامل موارد زیر باشد:
-
شناسایی وب سایت های معتبر مشابه در صنعت شما،
-
تماس برای همکاری یا پست مهمان.
7. سئوی فنی رقبا را تحلیل کنید
ممکن است فکر کنید که همه کارهای مشابهی را برای سئو فنی انجام می دهند و چیز زیادی برای کشف و یادگیری از رقبا وجود ندارد. همه ما مراقب این موارد هستیم:
-
سرعت و عملکرد وب سایت
-
پاسخگویی موبایل
-
مسائل نمایه سازی
-
متعارف سازی و تغییر مسیر
-
نشانه گذاری طرحواره
-
SSL و امنیت
درسته. اما با این حال، تجزیه و تحلیل سئوی فنی رقبا به شما امکان می دهد تا عناصر خاصی را که بر عملکرد وب سایت رقیب تأثیر می گذارد، مشخص کنید. این بینش به شما کمک می کند تا شکاف ها یا مشکلات موجود در استراتژی سئوی فنی خود را شناسایی و اصلاح کنید.
-
ابزار را راه اندازی کنید و یک پروژه برای سایت رقیب خود ایجاد کنید.
-
به ساختار سایت > ممیزی سایت بروید و تمام مشکلات فنی سایت و عواملی که رقیب شما را مورد توجه قرار می دهد را بررسی کنید.
3.همچنین میتوانید برای مشاهده راحتتر منابع داخلی و داخلی موجود در وبسایت (صفحات HTML، اسکریپتها، CSS، تصاویر، ویدیوها و غیره) به همراه جزئیات مربوط به هر یک (نوع محتوای آن) به ماژول همه منابع بروید. ، کد وضعیت، دستورالعمل های روبات ها و موارد دیگر).
چگونه استراتژی سئوی فنی خود را بر اساس یافته ها شکل دهید
سناریویی را در نظر بگیرید که در آن رقیب اصلی شما یک استراتژی فنی کامل سئو را نشان می دهد:
-
رقیب زمانهای بارگذاری سریع صفحه را حفظ میکند، که عاملی حیاتی است که بر Core Web Vitals و بنابراین، UX و رتبهبندی تأثیر میگذارد.
-
تعهد آنها به پاسخگویی موثر تلفن همراه با الزامات نمایه سازی تلفن همراه اول مطابقت دارد و کاربرپسندی مداوم در بین دستگاه ها را تضمین می کند.
-
رقیب از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کند که دید آن را در جستجو افزایش می دهد و به طور بالقوه منجر به نرخ کلیک بالاتر می شود.
-
یک اتصال امن SSL اعتماد کاربر را بیشتر القا می کند و به تأثیر مثبت کلی بر رتبه بندی جستجو کمک می کند.
با الهام از این همبستگی ها، استراتژی سئو فنی شما ممکن است شامل یک ممیزی جامع از وب سایت شما باشد، با تمرکز بر مناطقی که رقیب در آن برتری دارد.
و اگر اتفاق می افتد که رقبای شما در سئو فنی خوب نیستند، به هر حال تمام تلاش خود را بکنید - با رتبه های بالاتر پاداش خواهید گرفت.
8. تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید
شناسایی شکافهای محتوا به شناسایی موضوعاتی کمک میکند که رقبای شما قبلاً پوشش دادهاند، اما شما چنین نکردهاید.
با انجام مراحل زیر می توانید فرصت های محتوای از دست رفته خود را تشخیص دهید:
-
با ماژول صفحات برتر Rank Tracker فهرستی از محتوای با عملکرد برتر رقبا را تهیه کنید .
این را با محتوای خود ارجاع دهید تا شکاف های پوشش را شناسایی کنید. میتوانید از ChatGPT برای انجام سریعتر آن استفاده کنید (فقط مطمئن شوید که میدانید چگونه درخواستهای درست را ایجاد کنید ).
3.محتوای رقبا را از نظر عمق، دقت و معیارهای تعامل ارزیابی کنید.
4.مناطقی را که می توانید کیفیت و ارتباط محتوای خود را بهبود بخشید، شناسایی کنید.
5.انواع محتوایی که رقبای شما تولید می کنند را کاوش کنید (مثلاً پست های وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک ها). به این ترتیب، میتوانید فرصتهایی را برای معرفی قالبهای محتوای جدید یا بهبود قالبهای موجود شناسایی کنید.
6.هدف محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و ارزیابی کنید که چقدر با درخواست های کاربر مطابقت دارد.
7.شکاف ها را در رسیدگی به مراحل مختلف سفر خریدار یا اهداف جستجوی متفاوت شناسایی کنید.
چگونه استراتژی محتوای خود را تطبیق دهید
این شکاف های شناسایی شده ایده های محتوای جدید شما هستند. با این حال، به یاد داشته باشید: شما نباید سعی کنید محتوای رقبای خود را کپی کنید، بلکه تخصص منحصر به فرد خود را برای ارائه ارزش در زمینه هایی که رقبا ممکن است کوتاه بیایند نشان دهید.
به عنوان مثال، رقبای شما در صنعت زیبایی به طور مداوم پستها و ویدیوهای وبلاگی را در مورد روتینهای مراقبت از پوست تولید میکنند، اما فاقد راهنماییهای عمیق در مورد تجزیه و تحلیل مواد هستند. استراتژی شما ممکن است شامل ایجاد راهنماهای جامعی باشد که ترکیبات محبوب مراقبت از پوست، فواید آنها و عوارض جانبی بالقوه را تجزیه و تحلیل می کند.
9. کمپین های PPC رقبا را تجزیه و تحلیل کنید
تجزیه و تحلیل کمپین های PPC رقبا به شما کمک می کند تا استراتژی های تبلیغاتی پولی، کلمات کلیدی هدفمند و خلاقیت های تبلیغاتی آنها را درک کنید.
با اطلاعاتی که در دست دارید، میتوانید محاسبه کنید که آیا باید در تبلیغات بیشتر سرمایهگذاری کنید یا همه ریسکها را روی سئو قرار دهید.
در اینجا نحوه انجام آن است:
1.از ابزارهایی مانند SpyFu برای تجزیه و تحلیل کمپین های PPC رقبا استفاده کنید. در اینجا، باید کلمات کلیدی با عملکرد بالا، کپی تبلیغات و صفحات فرود را بررسی کنید.
2.مطمئن شوید که این کلیکهای پولی بازدهی مثبتی برای شما دارند . به عبارت دیگر، ببینید آیا می توانید از پس خرید کلیک برآیید و سرپا بمانید.
محاسبه را بر اساس دو معیار قرار دهید: درآمد هر مشتری و نرخ تبدیل ترافیک تبلیغات پولی. در نهایت، هزینه هر کلیک باید کمتر از درآمد هر مشتری ضربدر نرخ تبدیل باشد.
3.اکنون، با دانستن هزینه هر کلیکی که می توانید بپردازید، قدم بعدی شما این است که بروید و هزینه های کلیک واقعی را در صنعت خود بررسی کنید. اگر از Rank Tracker برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرده اید ، می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل PPC نیز استفاده کنید.
نحوه استفاده از بینش PPC رقبا
اینجا همه چیز مثل ABC آسان است. اگر کلمات کلیدی ترافیکی وجود دارد که می توانید از پس پرداخت آن برآیید - پس یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی می کنید. اگر کلمات کلیدی مقرون به صرفه با پتانسیل ترافیک وجود ندارد - باید منابع ترافیک دیگری را پیدا کنید. همین است.
به عنوان مثال، شما در حال اداره یک تجارت الکترونیکی هستید که متخصص در محصولات قهوه صنایع دستی است. متوجه شدید که یکی از رقبای کلیدی شما با موفقیت کمپین های PPC را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با عملکرد بالا مانند "دانه های قهوه صنایع دستی" و "ترکیب های قهوه دست ساز" اجرا می کند. نسخههای تبلیغاتی بر پروفایلهای طعم منحصر به فرد و منبع پایدار تأکید دارند و به نرخ کلیک بالا کمک میکنند.
پس از ارزیابی CPC که کسبوکار شما میتواند از عهده آن برآید، بر اساس میانگین درآمد صنعت به ازای هر مشتری 30 دلار و نرخ تبدیل 10 درصدی از تبلیغات پولی، محاسبه میکنید که یک کلیک برای یک نتیجه سودآور باید 3 دلار یا کمتر هزینه داشته باشد. بنابراین، ممکن است به این نتیجه برسید که هزینه کلیک واقعی برای کلمات کلیدی مرتبط در صنعت قهوه با آستانه مقرون به صرفه بودن شما مطابقت دارد. به این ترتیب می توانید بدون اینکه بودجه خود را خالی کنید، ترافیک زیادی داشته باشید.
10. شبکه های اجتماعی رقبا را ردیابی کنید
چه باور کنید چه نه، رسانه های اجتماعی برای سئو مهم هستند. سیگنالهای اجتماعی مانند لایکها، اشتراکگذاریها و نظرات در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، میتوانند بر اعتبار و دیده شدن وبسایت در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.
ردیابی رسانههای اجتماعی رقبا، بینشهایی را در مورد شیوههای موثر SMM فراهم میکند. با زیر کمربند آنها، می توانید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید و مزیت رقابتی خود را حفظ کنید.
در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:
-
فهرستی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد استفاده رقبا را تهیه کنید.
-
فراوانی و ثبات حضور آنها در هر پلتفرم را ارزیابی کنید.
-
معیارهای کلیدی تعامل مانند لایک، اشتراک گذاری، نظرات و رشد فالوور را تجزیه و تحلیل کنید. می توانید از ابزارهایی مانند Keyhole برای جاسوسی از رقبای خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
-
الگوهای تعامل در پلتفرم های مختلف را شناسایی کنید.
-
انواع محتوای اشتراکگذاری شده توسط رقبا، از جمله تصاویر، ویدئوها، پستهای وبلاگ و تبلیغات را بررسی کنید.
-
موضوعات پرطرفدار را در محتوای مشترک آنها شناسایی کنید.
-
مشاهده کنید که آیا ارتباطی بین تعامل رقبا در رسانه های اجتماعی (لایک، اشتراک گذاری، نظرات) و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد یا خیر.
چگونه استراتژی SMM خود را بسازید
بدیهی است که شما باید تلاش خود را بر روی پلتفرم هایی متمرکز کنید که رقبای شما در آن حضور دارند.
به عنوان مثال، رقیب شما در صنعت فناوری به طور مداوم با مخاطبان خود در توییتر (اکنون X) و لینکدین از طریق ترکیبی از بینشهای صنعت، بهروزرسانیهای محصول و نظرسنجیهای جذاب درگیر میشود. استراتژی شما ممکن است شامل تمرکز بر روی این پلتفرم ها نیز باشد.
با این حال، هنوز باید در جستجوی دائمی پلتفرم ها و فرصت های جدید باشید. با رسانه های اجتماعی جدید و انواع محتوا آزمایش کنید. به این ترتیب ممکن است افراد بیشتری را جذب کنید.
نتیجه
هنگامی که یک سفر جدید سئو برای وب سایت خود را آغاز می کنید، عاقلانه است که یک تجزیه و تحلیل رقبا انجام دهید. چرا چرخ را دوباره اختراع کنید وقتی می توانید از کسانی که قبلاً موفق شده اند یاد بگیرید؟
با تجزیه و تحلیل استراتژی های رقبای خود، بینش عملی برای بهینه سازی محتوا، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، ایمن سازی بک لینک های ارزشمند و موارد دیگر به دست می آورید. همه اینها به شما کمک می کند تا مسیر روشنی برای موفقیت در صنعت خود تعیین کنید.
فراموش نکنید که یک فایل پی دی اف را با تمام مراحل تحقیق رقبا برای مراجعه سریع دانلود کنید.
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه