آیا تا به حال وقتی که در گوگل دنبال چیزی می‌گشتید، نتایج صفحه سوم گوگل را هم چک کرده‌اید؟ به احتمال زیاد هیچوقت به صفحه سوم نرسیدید و اطلاعات خود را در همان چند نتیجه اولیه پیدا کرده‌اید. به همین دلیل سئو بسیار مهم است.

این نکته به خوبی اهمیت سئو را به شما نشان خواهد داد. وقتی که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو در موتور های جستجو گر نیز قرار نمی ‌گیرد، به این به معنای میباشد که شما در حال از دست دادن فرصت‌ و موقعیت استفاده از 85 درصد کاربران گوگل یا همان مشتریان هدفمند است. اهمیت سئو در واقع به شما کمک می‌کند تا سایت خود را به رتبه‌ های بالا برسانید و دید بیشتری به مخاطبان خود بدهید. در دنیای دیجیتال امروز، عدم توجه به اهمیت سئو می‌تواند مانع از رشد و موفقیت کسب‌وکار شما شود. پس برای اینکه در جستجوها دیده شوید، لازم می باشد به بهینه ‌سازی یا همان سئو سایت خود توجه به خصوصی نیز داشته باشید.

اگر یک کسب و کار آنلاین یا سایت دارید و مخاطبان شما نمی‌توانند شما را بین نتایج صفحه اول پیدا کنند، مشتریان خود را از دست می دهید. تیم سئو تارنماگستر اینجاست تا در زمینه طراحی سایت و سئو سایت برای شما نیز بهترین خدمات را رقم بزند و در افزایش فروش محصول یا خدمات شما کلیدی ترین کمک را خواهد کرد.

 

اهمیت سئو / تارنما گستر
 

سئو چیست و چه اهمیتی دارد

 

قبل از این که توضیح دهیم سئو چیست، بهتر است به سوال اینکه کلمه seo  یا همان سئو مخفف چیست پاسخ بدهیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. سئو مخفف بهینه ‌سازی موتورهای جستجو (search engine optimization) می باشد. اهمیت سئو در این مسیر و روند نیز نهفته است؛ به صورتی  که با استفاده از آن، شما می‌توانید سایت خود را بهبود بخشید و در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو مانند گوگل بالاترین رتبه را برای سایتتان نیز کسب کنید. در واقع، اهمیت سئو در جذب مخاطب و افزایش بازدیدکنندگان سایت شما به شکلی قابل توجه است.

سئو فرآیندی برای کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت یا بخشی از محتوا در Google است.

 

 اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

     

 

برای درک معنای واقعی سئو چیست به زبان ساده ، بیایید این تعریف را تجزیه کرده و بخش های مختلف آن را بررسی کنیم. در واقع چند عامل تاثیر زیادی در سئو دارند:

 

کیفیت ترافیک:

ما می‌توانید همه بازدیدکنندگان جهان را به سایت خود و محصول خود نیز جذب کنید، اما اگر آنها به سایت شما می‌آیند، باید هدف ‌شان از ورود به سایت شما دقیقاً خدمات مورد نظرشان باشد و شما هم باید دقیقاً همان خدمات را به کاربران و متقاضیان نیز ارائه دهید. در اینجا، اهمیت سئو مشخص می‌شود؛ زیرا سئو به شما کمک می‌کند تا مخاطبانی را جذب کنید که دقیقاً به خدمات شما علاقه‌مند باشند و هدف ‌شان از ورود به سایت شما خری محصول شما یا استفاده از خدمات شما نیز باشد. در واقع، اهمیت سئو در جذب ترافیک باکیفیت نهفته است که موجب  به تعامل بیشتر با سایت شما می‌شود.

اگر گوگل به آنها بگوید شما مرکز فروش کامپیوترهای اپل هستید، در حالی که واقعاً فروشگاه سیب فروشی هستید، این ترافیک با کیفیتی برای سایت شما نیست. در واقع، معنی ترافیک باکیفیت این است که بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به خدماتی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند باشند و هدف‌شان از ورود به سایت تان همین باشد.

 

افزایش ترافیک وب سایت:

هرچه افرادی که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) روی سایت شما کلیک می کنند بیشتر باشد، ترافیک بیشتر است. سئو باعث می‌شود وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر قرار بگیرد، که منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌شود.

 

نتایج ارگانیک:

تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از جستجو ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک هر ترافیکی است که نیازی به پرداخت هزینه آن نیست و سایت شما بدون پرداخت هزینه در نتایج بالای گوگل قرار بگیرد و کابران را جذب کند.

تفاوت اصلی بین SEO و تبلیغات پولی این است که SEO شامل رتبه بندی “ارگانیک” است ، به این معنی که شما برای حضور در آن فضا هزینه نمی کنید. به بیان ساده تر استفاده از تکنیک های سئو برای بالا آمدن رتبه سایت شما بدون پرداخت هزینه همان سئو ارگانیک است.

 

 

نتایج ارگانیک سئو

 

بهبود تجربه کاربری:

فرآیند سئو شامل بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات و بهبود محتوای وب‌سایت می‌شود. این موارد به کاربران تجربه بهتری از بازدید وب‌سایت شما می‌دهند.

 

افزایش اعتبار و اعتماد:

وب‌سایتی که در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارد، به نظر کاربران معتبرتر و قابل اعتمادتر است. سئو به شما کمک می‌کند تا اعتبار وب‌سایت خود را افزایش دهید.

 

بازگشت سرمایه بالا:

در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر، سئو بازگشت سرمایه بالاتری دارد. چون ترافیکی که از طریق سئو جذب می‌شود، به صورت ارگانیک و بدون هزینه تبلیغات مستقیم است.

 

 

بازگشت سرمایه بالا سئو

 

 

هدفمند بودن ترافیک

با استفاده از سئو، شما می‌توانید کاربرانی را جذب کنید که به دنبال خدمات یا محصولات خاصی هستند که شما ارائه می‌دهید. این امر منجر به افزایش نرخ تبدیل و فروش می‌شود.

 

رقابت‌پذیری:

در بازارهای رقابتی امروز، داشتن یک استراتژی سئو قوی می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند و به شما کمک کند تا سهم بازار بیشتری به دست آورید.

 

تحلیل و اندازه‌گیری:

یکی از مزایای سئو این است که می‌توان نتایج آن را با ابزارهای مختلف تحلیل کرد و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام داد.

 

 

به طور خلاصه، سئو یک بخش حیاتی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند تا در دنیای آنلاین بیشتر دیده شوید، ترافیک بیشتری جذب کنید و در نهایت به اهداف تجاری خود برسید.

 

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت SEO

 

اهمیت های سئو

سئو سایت اهداف زیادی را دنبال میکند و در صورتی که به صورت اصولی و استاندارد در سایت به کار رود میتواند نتایج فوق العاده ای روی کسب و کار و سودآوری شما داشته باشد.

 

مهمترین کارایی های سئو سایت این است که مانند یک جادو عمل میکند و شما میتوانی راه صد ساله را یک شبه بروید. سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند.

 

از دیگر کاربرد سئو برای کسب و کار ها و سایت این است که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و شما میتوانید برای همیشه از نتایج سئوی سایت تان برای بیشتر شدن سود کسب و کارتان بهره بگیرید.

 

اگر قرار باشد هر ماه به سایت ها و شبکه اجتماعی های مختلف هزینه تبلیغات پرداخت کنید این هزینه بسیار بیشتر از هزینه سئو سایت تان میشود و این تبلیغات نیز دائمی نیستند و بعد از مدتی کمرنگ میشوند.

 

کارایی شگفت انگیز سئو سایت این است که شما و کسب و کارتان را بولد میکند و از شما یک برند معتبر میسازد. برند سازی شما باعث میشود در ذهن ها ثبت شوید و همه شما را بشناسند. معرفی شما به عنوان یک برند معتبر باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان میشود. 

 

مهم‌ترین انواع سئو

 

مهم‌ترین انواع سئو چیست؟

معیارهای زیادی در موفقیت سئو کسب و کارها تأثیر می‌گذارند. از مهم‌ترین بخش‌های سئو برای کسب و کارها می‌توان سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی را نام برد. 

 

سئو داخلی

سئو داخلی به محتوایی مرتبط می‌شود که در وب‌ سایت شما برای کاربران قابل مشاهده است. در واقع این بخش از سئو به بهینه ‌سازی محتوای شما و عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو می‌پردازد. اهمیت سئو داخلی در اینجا به وضوح نمایان می‌شود؛ زیرا با بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو، می‌توانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و همچنین سایت خود را برای رتبه‌بندی بالاتر آماده کنید. اهمیت سئو داخلی در تقویت ارتباط محتوای شما با الگوریتم‌های جستجو و جذب مخاطبان هدف به طور مستقیم تاثیرگذار است.

از انواع مختلف محتوا می‌توان متن، تصویر، ویدیو و محتوای صوتی و از عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو می‌توان تگ‌های HTML و داده‌های ساختاریافته را نام برد. در ادامه این مطلب درباره سئو داخلی بیشتر می‌خوانید.

 

سئو خارجی

سئو خارجی به بهینه‌سازی عناصری می‌پردازد که در وب‌سایت شما قرار ندارند. در واقع، معیارهای سئو خارجی در نهایت باعث رشد وب‌سایت شما و افزایش میزان اعتبار، ارتباط و اعتماد کاربران می‌شود و در جذب مخاطب تأثیر می‌گذارد. از عوامل مؤثر در سئو خارجی می‌توان لینک‌سازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی کلیکی (PPC)، دریافت بررسی‌های مخاطبان و دریافت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) را نام برد. 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

 

سئو فنی

اصول سئو فنی برای بهینه‌سازی موارد مرتبط با عملکرد و قابلیت مشاهده شدن و دسترسی موتورهای جستجو به وب‌سایت طراحی شده است. از معیارهای مورد بررسی در سئو فنی می‌توان به ایندکس شدن و کراول شدن، سرعت بارگذاری صفحه، ساختار وب‌سایت و ساختار URL اشاره کرد.

 

سئو کلاه سفید white hat SEO 

یکی از انواع سئو سئو کلاه سفید میباشد. سئو کلاه سفید (white hat SEO) راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است و بهترین راهی است که برای سئو ارگانیک سایت تان باید از آن بهره بگیرید. اگر SEO را از این طریق انجام دهید ، بر ترافیک انسانی خود تمرکز خواهید کرد و رتبه بالایی را در جستجوی گوگل به خود اختصاص میدهید.

 

سئو کلاه سفید

  در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید.

اگر میخواهید در زمان مناسب و نرمال رتبه خوبی در گوگل را به خود اختصاص دهید، مورد خشم و مجازات گوگل واقع نشوید و هر تلاشی که برای بهبود رتبه سایت تان انجام داده اید به هدر نرود باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید.

 

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه black hat SEO

وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند.

 

افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تمایل دارند از تاکتیک های زیرکانه ای مانند استفاده زیاد از کلمات کلیدی در صفحه برای رتبه بندی سریع استفاده کنند.

ممکن است این تکنیک برای کوتاه مدت کار کند و بازدیدکنندگانی به سایت شما برساند ، اما پس از مدتی، Google متوجه خطای شما میشود و سایت شما را مجازات و حتی لیست سیاه می کند، بنابراین هرگز رتبه بندی نخواهید شد و دیگر از دور رقابت ها خارج میشوید.

 

راه های زیادی برای سئو کلاه سیاه وجود دارد که درست است نباید در سئ و بهینه سازی سایت از آن ها استفاده کنید اما میتوانید این تکنیک ها را یاد بگیرید و به روش های خلاقانه ای از آن ها برای بهینه سازی سایت seo ارگانیک استفاده کنید.

 

یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه میتواند دید بهتری به شما بدهد و شما را برای استفاده از تکنیک های خلاقانه برای سئو گوگل کمک کند. 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم مطالعه کنید:

گوگل ترافیک چیست 

گوگل ترافیک چ

 

چرا نباید سئو را متوقف کرد؟

سئو مهم است و ادامه دادنش مهم‌تر! افراد و شرکت‌هایی هستند که یک مدت سایتشان را سئو می‌کنند وقتی جایگاه خوبی پیدا کردند، دیگر بیخیال سئو می‌شوند آن را ضروری نمی‌دانند؛ در واقع خیالشان راحت است که دیگر به رتبه‌های اول گوگل رسیدند پس نیازی نیست که دیگر برای این کار هزینه کنند.

 

اینکار کاملاً غلط است و به 2 دلیل ادامه دادن سئو اهمیت دارد و نباید آن را متوقف کنید:

 

الگوریتم‌ گوگل مدام تغییر می‌کنند

گوکل هر چند وقت یکبار الگوریتم‌هایش را آپدیت می‌کند و معیارها و تاثیرشان را تغییر می‌دهد. مثلاً در سالهای اولیه گوگل تکرار مداوم و مصنوعی کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) و خرید لینک‌های فراوان یکی از تکنیک‌هایی بود که افراد برای به دست آوردن رتبه مناسب در لیست نتایج استفاده می‌کردند.

 

اما الان تکنیک‌هایی که سال‌ها قبل به بهبود رتبه وب‌سایت شما و رونق کسب و کارتان منجر شده بود، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سئو سایت شما وارد کند. چون گوگل همه این موارد و کلاهبرداری‌ها را با دقت بررسی می‌کند.

 

الگوریتم‌ گوگل مدام تغییر می‌کنند
 

رقبای شما بیکار ننشته‌ اند

مطمئن باشید فقط شما نیستید که از پتانسیل سئو و ابزارهای بازاریابی دیجیتال نیز باخبر هستید. رقبای شما هم بیکار نمی‌نشینند و دست به کار می‌شوند تا با شما نیز وارد رقابت شوند. اگر شما سایت خود را سئو نکنید یا بعد از مدتی سئوی سایت را متوقف کنید، رقبا به راحتی جای شما را در گوگل می‌گیرند و مشتری‌ هایتان را مال خود می‌کنند. در این شرایط، اهمیت سئو بیش از پیش نمایان می‌شود، چرا که با بهینه‌سازی درست سایت خود، می‌توانید از رقبا جلو بزنید و جایگاه خود را در نتایج جستجو تثبیت کنید. اهمیت سئو در بهبود رتبه سایت شما به قدری حیاتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بازار سئو و بهینه‌سازی این روزها گرمِ گرم است و تصور نمی‌شود با وجود موتور جستجوی گوگل این بازار به این زودی‌ها از تب و تاب بیافتد. اگر قصد دارید مشتریان خود را به صورت اینترنتی هدف بگیرید، چه بهتر که زودتر دست به کار شوید زیرا هر چه رقابت سئو بین شما و رقبایتان بیشتر شود، رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل نیز به مراتب دشوارتر خواهد شد.

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha