بهترین اکستنشن های گوگل برای سئو را قصد داریم به شما معرفی کنیم. برای نصب این اکستنشن ها و اطلاع از کارایی اکستنشن های سئو با ما همراه باشید.

استفاده از اکستنشن های گوگل به کاربران کمک می کند تا با استفاده ار این ابزار ها تجربه بهتری را در اینترنت داسته باشند. یکی از اکستنشن های کارآمد کروم اکستنشن های سئو هستند. اگر شما سئو کار هستید قطعا از اهمیت استفاده ار افزونه ها برای بهبود سایت خود مطلع هستید.این اکستنشن ها به شما کمک می کند تا به‌طور موثرتری در بهینه‌سازی و بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها عمل کنید.

.

اکستنشن چست؟

اکستنشن های کروم در واقع برنامه هایی هستند که بر روی مرورگر کروم نصب می شوند تا تجربه بهتری از وب گردی داخل سایت داشته باشید. اکستنشن های گوگل قابلیت  های مختلفی از جمله تنظیم سایت به سلیقه خود٬بالابردن سرعت و امنیت وبسایت٬

افزایش بهره وری و سازماندهی کار و کمک به سئو سئوکار ها برای تقویت سایت و کمک به آن ها.  

 

بهترین اکستشن های گوگل

 

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی سایت شما به برای موتورهای جستجو گوگل است . در دنیای امروز برای کسب و کار ها بالابردن رتبه وبسایت خود در گوگل اهمیت بالایی دارد و بر سر آن رقابت زیادی وجود دارد.وظیفه سئوکارها این است که با استفاده از ابزار های متفاوت سایت را تقویت کنند و ترافیک ارگانیک و بازدید ان را افزایش دهند. با سئو کزدن سایت خود می توانید جایگاه وبسایت خود را مرتبط با کلمه کلیدی خود بالا ببرد این سبب می شود فروش شما نیز افزایش داشته باشد.

 

ارتباط بین اکستنشن و سئو سایت

سئوکاران حرفه ای می توانند به راحتی با استفاده از اکستنشن های متفاوت گوگل برای بهبود سئو سایت به روند بهینه سازی برای موتور های جستجو سرعت دهند.

1. کارایی اکستنشن های گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی در سئو:

تیکی از کارهای سئو کاران که برای بهبود سئو سایت انجام می دهند تحقیق کلمات کلیدی است سئو کاران با استفاده از اکستنشن های گوگل سرعت و کیفیت تحقیق کلمات کلیدی خود را بالا می برند به صورت کلی افزونه های گوگل برای رشد سرعت روند کاری سئو کاران و متخصصان طراحی سایت استفاده می شود.

۲.بررسی external links و internal links:

یکی دیگر از کاربرد های اکستنشن های گوگل برای متخصصین سئو که کار را برای سئو کاران راحت تر می کند بررسی لینک های داخلی و خارجی سایت می باشد.

۲. بررسی ساختار صفحه و بهینه‌سازی داخلی:

اکستنشن ها می توانند structure داخلی سایت را تحلیل کنند و پیشنهاداتی برای و بهبود سئو unpage ارائه دهند.

۴.تحلیل رقبا:

با استفاده از اکستنشن‌های سئو، می‌توانید عملکرد رقبا را بررسی کنید و از استراتژی‌های موفق آن‌ها برای بهبود سایت خود استفاده کنید.

۵.بهبود سرعت و عملکرد سایت:

سرعت باز شدن صفحه های سایت و و عملکرد ان ها را بالا می برد.

 

 

 اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

     

 

 

  • ۱۰ تا از بهترین اکستنشن های گوگل برای سئو سایت:

  1. MozBar:

  2. Ahrefs SEO Toolbar:

  3. Keywords Everywhere: 

  4. SEOquake:

  5. Lighthouse:

  6. Check My Links:

  7. SEO Minion:

  8. Woorank: 

  9. Keyword Surfer:

  10. Page speen insight:

 

1. اکستنشن MozBar برای سئو:

اکستنشن Mozbar به شما اطلاعاتی درباره و Domain Authority (DA) و Page Authority (PA) و اطلاعاتی درباره لینک‌ها، محتوا، و سایر متریک‌های مرتبط با سئو را برای هر صفحه وب نمایش می‌دهد.این افزونه یه شما کمک می کند تا لینک سازی داخلی خود و  را بهبود ببخشید و با تجزیه و تحلیل سایت رقبا رتبه سایت خود را افزایش بدهید.همچنین این اکستنشن به روزرسانی ماهانه دارد در نتیجه اعداد و ارقامی که به شما ارائه می دهد همه به روز و دقیق می باشد.

 

اکستنشن یا افزونه MOZBAR  برای سئو سایت

 

 

۲. اکستنشن Ahrefs SEO toolbar برای سئو سایت:

اکستنشن Ahrefs SEO toolbar یکی از یکی از بهترین و پرطرفدارترین افزونه‌های سئو برای مرورگر گوگل کروم است.این اکستنشن ببه سئو کار اطلاعاتی درباره backlinks,کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و سایر پارامتر های مهم در سئو را می دهد و می توان با کمک از این اکستنشن استراتژی‌های بهینه‌سازی سئو خود را بهبود ببخشیم.

 

 

اکستنشن و افزونه ahrefs seo toolbar برای سئو

 

 

۳. اکستنشن keywords everywhere:

 اکستنشن keywords everywhere به سئو کاران  کمک می‌کند تا حجم جستجو، CPC (Cost Per Click) و رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنند.  با استفاده از این اکستنشن می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای خود انتخاب و بهینه‌سازی کنید.

 

 

اکستنشن و افزونه keywords everywhere سئو و کلمات کلیدی

 

 

۴. اکستنشن SEOquake:

 اکستنشن SEO quake ابزاری برای تحلیل سئو داخلی و خارجی است.این ابزار  به شما کمک می کند تا اطلاعاتی از وبسایت رقبا به دست بیاورید. این اکستنشن اطلاعاتی از قبیل تراکم کلمات کلیدی، ترافیک، بازدیدکنندگان مستقیم،خطاهای سایت مد نظر،تعداد صفحات ایندکس شده و وضعیت صفحه را ارائه می دهد.با استفاده از این قابلیت ها شما می توانید به راحتی سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

 

 

 

اکستنشن و افزونه seoquake برای ترافیک ارگانیک و backlinks

 

 

۵. اکستنشن Lighthouse برای بهینه سازی موتور های جست و جو :

گوگل فاکتورهای مختلفی برای رتبه بندی و امتیاز دهی به سایت های مختلف دارد. اکستنشن Lighthouse به سئو کاران کمک می کند تا تنها با چند کلیک عملکرد، دسترسی‌پذیری و بهینه‌سازی وب‌سایت را ارزیابی کنند.همچنین برای سرعت بخشیدن به بالا امدن سایت هم می توان از این اکستنشن استفاده کنیم.

 

استفاده از اکستنشن lighthouse برای بهینه سازی موتور های جست و جو

 

۶. اکستنشن Check My Links برای سئو کردن سایت:

 اکستنشن Check my links برای بررسی لینک های شکسته به سئو کار کمک می کند.شما می توانید با استفاده ار این افرونه تنها در چند ثانیه در صورت وجود هر گونه پیوند خراب ان ها را شناسایی کنید. با استفاده از این اکستنشن می‌توانید لینک‌های معتبر را در صفحات خود داشته باشید که برای سئو بسیار مهم است.

 

اکستنشن و افزونه check my links برای سئو و لینک ها---

 

 

۷. اکستنشن SEO Minion برای بهبود سئو:

 اکستنشن seo minion یک ابزار بسیار کارامد برای بررسی روند بهبود سایت و سئو می باشد.  این اکستنشن ابزارهای متنوعی برای تحلیل سئو دارد که شامل بررسی لینک‌ها، تحلیل سئو داخلی و بررسی عملکرد سرور می باشد.

 

 

اکستنشن و افزونه seo minion  برای بهینه سازی سایت

 

۸. اکستنشن woorank:

اکستنشن WooRank یکی از بهترین اکستنشن‌های سئو سایت‌ها می‌باشد که به صورت رایگان ارائه شده است. این افزونه به شما این قابلیت را می دهد تا وبسایت خود را موبایل فرندلی کنید که یکی از شاخص های قابل توجه سئو است. اکستنشن تحلیل سئو وب‌سایت و بخش هایی که نیاز به بهبود دارد را به شما نشان می دهد.از جمله ترافیک، بازدیدکنندگان، سرعت بارگذاری و بهینه‌سازی تصاویر.
 
 
 
اکستنشن و افزونه woorank برای سئو
 
 
 

۹. اکستنشن keyword surfer برای سئو:

  برای یک متخصص سئو استفاده از کلمات کلیدی خوب و بررسی رقبا بزرگ ترین هدف است.  اکستنشن keyword surfer یک ابزار بسیار قدرتمند است که در جست و جوی کلمات کلیدی در گوگل کروم به سئو کار کمک می کند.با استفاده از این افزونه، شما می‌توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنید.

 

اکستنشن  keyword surfer برای جست و جو کلمات کلیدی

 

 

 

۱۰.اکستنشن Page speed insight:

اکستنشن Page speed insight به شما اجازه می‌دهد تا سرعت بارگیری صفحات خود را ارزیابی کرده و راهکارهای بهبود آن‌ها را بگیرید.سئو کار می تواند با استفاده از این افزونه  نکاتی را که باعث کاهش سرعت بارگیری می‌شوند، شناسایی کند.PageSpeed Insights در حقیقت از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ ابتدا با ارائه گزارشی از سرعت بارگیری صفحه، قابلیت ارزیابی را فراهم می‌کند. سپس با نمایش چگونگی بهبود سرعت بارگیری صفحه، راهکارهای لازم را برای بهبود عملکرد صفحات وب شما ارائه می‌دهد.

افزونه page speed insight برای افزایش سرعت سایت

 

 

 

مزایای استفاده از اکستنشن ها برای سئو:

 

1.تحلیل و بهینه سازی صفحات وبسایت:

برای سئو کاران تحلیل سریع صفحات وبسایت و بر طرفکردن مشکلات آن از قبیل عنوان، توضیحات متا، تگ‌های هدر و غیره بسیار مهم است. با کمک گرفتن از این اکستنشن ها سرعت کار بسیار بالا می رود و سئو سایت زود تر و راحت تر انجام می شود.

 

2. ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی:

بسیاری از اکستنشن های گوگل برای سئو به شما کمک می کند تا شما رتبه کلمات کلیدی خود را در موتور های جست و جو بررسی کنید. این قابلیت به سئو کاران کمک می کند تا استراتژی بهتری برای استفاده از کلمات کلیدی داشته باشند.

 

3.تحلیل رقبا:

مهم ترین کار اصلی سئو کاران بررسی دقیق استراتژی رقبا است.با استفاده از این اکستنشن ها شما می توانید کلمات کلیدی و استراتژی رقیب خود را مورد بررسی قرار دهید تا سئو کردن سایت شما راحت تر شود.

 

4.تجزیه و تحلیل لینک‌ها:

اکستنشن های سئو به شما اطلاعات مفیدی درباره لینک های ورودی و لینک های خروجی سایت به شما می دهد. سئو کاران با استفاده از این اکستنشن ها خرابی لینک های خود را بررسی و مشکل ان را حل می کنند همچنین فرصتی برای ایجاد لینک های جدید نیز می باشد.

 

5.بررسی سرعت صفحه:

 بالا بردن سرعت بالا امدن صفحه جز ارکان اصلی سئو محسوب می شود.با استفاده از اکستنشن ها شما می توانید دلایل کندی سایت را بررسی کنید و ان را بهبود ببخشید.
 
 

6.نمایش وضعیت ایندکس شدن صفحات:

اکستنشن ها به شما نشان می دهد که ایا صفحه شما در موتور های جست و جو ایندکس شده است یا خیر،در نتیجه متخصصان سئو می توانند مشکلات ایندکس نشدن سایت را رفع کنند.

 

7.تحلیل تجربه کابران:

گوگل به صفحاتی که تجربه کاربران بهتری دارد رنک بهتری می دهد.این اکستشن ها تجربه کاربران را تحلیل می کند و به سئو سایت شما کمک می کند.

 

8.بررسی محتواهای تکراری:

اکستنشن ها می تواند محتوا های تکراری سایت شما را شناسایی کند،بودن محتوای تکراری داخل سایت به سئو ان اسیب می رساند.

 

9.تحلیل ساختار داخلی سایت:

اکستنشن های سئو به شما کمک می کند تا ساختار داخلی سایت را بررسی کنید، تا متوجه شوید کاربران و موتور های جست و جو به تمام بخش های وبسایت دسترسی دارند.

 

تفاوت پلاگین سئو با اکستنشن های گوگل کروم برای سئو

تفاوت اصلی بین پلاگین‌های سئو و اکستنشن‌های گوگل کروم برای سئو در کاربرد، عملکرد و نحوه استفاده از آن‌هاست.پلاگین های سئو معمولا برای سایت های وردپرس  و جوملا کارایی دارند و بر روی سایت شما نصب می شوند و مستقیما با محتوا شما کار دارد.اما اکستنشن های کروم بر روی مرورگر کروم نصب می شود و و برای تحلیل وب به سئو کار کمک می کند،ولی مستقیما به محتوای سایت تعامل ندارد.

 

 

 

تفاوت پلاگین سئو با اکستنشن های گوگل کروم برای سئو

کاربرد و عملکرد

پلاگین‌های سئو:

به شما کمک می‌کنند تا محتوا، متا تگ‌ها، تگ‌های عنوان و سایر عناصر سئو را بهینه کنید. یکی دیگر از امکانات پلاگین ها امکان ایجاد و مدیریت نقشه را می دهند.همچنین به شما کمک می کند تا شکلات سئو داخلی خود را نیز شناسایی و رفع کنید.

اکستنشن‌های گوگل کروم:

 اکستنسن های کروم به شما امکان می‌دهند تا وضعیت سئو هر صفحه وب را به سرعت تحلیل کنید. از امکانات دیگر اکستنشن ها می توان به توانایی برررسی رتبه بندی و کلمات کلیدی نیز اشاره کرد.این افزونه ها قابلیت بی شماری دارد برای مثال سرعت  بررسی لینک های ورودی و خروجی را افزایش می دهد و بررسی سرعت بارگذاری صفحات و مشکلات عملکردی ارائه می‌دهند.

نحوه استفاده

برای استفاده از پلاگین‌های سئو، باید آن‌ها را بر روی CMS سایت خود نصب و تنظیم کنید. این پلاگین‌ها به شما اجازه می‌دهند تا به صورت مستقیم تغییرات لازم را در سایت خود اعمال کنید.برای استفاده از اکستنشن‌های کروم، کافی است آن‌ها را به مرورگر خود اضافه کنید و سپس صفحات وب را تحلیل کنید. این اکستنشن‌ها نیاز به نصب بر روی سایت شما ندارند و فقط برای مشاهده و تحلیل استفاده می‌شوند.

مثال‌ها

پلاگین‌های سئو: Yoast SEO، All in One SEO Pack، Rank Math برای وردپرس.

اکستنشن‌های گوگل کروم: MozBar، SEOquake، Lighthouse، Keywords Everywhere.

 

 

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha