خدمات سئو سایت SEO

شرکت دانش بنیان تارنماگستر با اتکا به دانش و تجربه ۱۵ ساله خود در حوزه طراحی سایت و سئو، به عنوان یکی از بهترین شرکت های سئو آماده عقد قرارداد با موسسات معتبر جهت بهینه سازی رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل و SEO برای سایر موتورهای جستجو می باشد.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

روزانه افراد خیلی زیادی از گوگل سوال می پرسند و برای پیدا کردن جواب خود یا خرید محصول مورد نظر فقط روی نتایج صفحه 1 گوگل یا بهتر است بگوییم روی 5 جایگاه صفحه اول گوگل کلیک می کنند. پس اگر می خواهید دیده شوید یا می خواهید فروش محصول خود را بیش تر کنید بهتر است سایت خود را به یک شرکت سئوکار حرفه ای بسپارید تا وبسایت شما را برای موتور های جستوجو بهینه کنند.

 

 هزینه‌ ی کمتر نسبت به تبلیغات

به هرحال سئو هم هزینه‌ هایی برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت. اما سطح این هزینه‌ ها بسیار کمتر از تبلیغات و قیمت‌ های سرسام آور آن است. همچنین بازدهی سئو در بلند مدت بهتر از تبلیغاتی است که در کوتاه مدت سودی به شما می‌ رسانند. تبلیغات میدانی ممکن است بازدهی مناسبی به همراه نداشته باشند. اما شک نکنید که سئو درآمد زیادی برای وب سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

 

فروش خود را چند برابر کنید

شمایی که وارد تجارت آنلاین شده‌ اید بدون شک به دنبال کسب سود و درآمد بلند مدت یا کوتاه مدت هستید. هنگامی که سئو سایت خود را تقویت می‌ کنید و در رتبه‌ های بالای گوگل قرار می‌ گیرید بدون شک در معرض دید افراد بیشتری خواهید بود. که ممکن است به کالا یا خدمات شما نیاز داشته باشند. بدین صورت می‌ت وانید فروش بیشتر و بهتری را در اهداف بلند یا کوتاه مدت خود دنبال کنید.

 

 

 

۱۳

سال تجربه

تارنماگستر متشکل از چند تیم خبره از طراحان و برنامه نویسان اپلیکیشن های موبایل و وب میباشد که با یاری تیم خبره دیجیتال مارکتینگ خود، برای شما فرصتی استثنایی پدید آورده تا با بهره گیری از آخرین فناوری روز دنیا شما را به رویای رقیبتان تبدیل نماید.

با ما در تماس باشید

 

 

Start-up Plan

 

بهترین برای

موسسات تازه تأسیس و استارتاپ ها

 

 

 

 

 

Scaling Plan

 

بهترین برای

موسسات متوسط با هدف رشد در بازار رقابتی

 

 

 

 

Venture Plan

 

بهترین برای

موسسات با هدف حفظ حضور و رهبری بازار

 

 

 

 

لیست خدمات سئو Start-up Plan Scaling Plan Venture Plan
Keywords 15 35 60
Website Audit      
Pages Optimized 10 20 35
Keyword Research      
Keyword Grouping      
Keyword Mapping      
Business Analysis      
Consumer Analysis      
Competitor Analysis      
Keywords Targeting ۵ Selected KW ۱۵ Selected KW ۳۰ Selected KW
SEO Road Map      
Pages Keyword Targeted ۵ Pages ۱۵ Pages ۳۰ Pages
Webpage Copywriting ۳ pages (۳۵۰ words per page) ۵ pages (۳۵۰ words per page) ۷ pages (۳۵۰ words per page)
Title Tag Optimization ۱۰ titles ۲۰ titles ۳۵ titles
Meta Description Optimization ۱۰ meta description ۲۰ meta description ۳۵ meta description
Meta Keyword Optimization ۱۰ meta keywords ۲۰ meta keywords ۳۵ meta keywords
Domain Redirect Optimization ۱۰ domain redirects ۲۰ domain redirects ۳۵ domain redirects
xml Sitemap Optimization      
Robots.txt Check      
URL Review      
Broken Link Report      
Breadcrumbs      
Meta Tags Creation      
Keyword Optimization      
Image Optimisation      
Inclusion of anchors      
Local Business Listings      
Directory Submission      
Google Review      
Google Map Location      
Google Adwords هزینه مجزا هزینه مجزا هزینه مجزا
Link Building هزینه مجزا هزینه مجزا هزینه مجزا
Forums/FAQ’s هزینه مجزا هزینه مجزا هزینه مجزا
Social Bookmarking هزینه مجزا هزینه مجزا هزینه مجزا
Google Analytics Installation      
Google Webmaster Installation      
Call To Action Plan      
Creation of Sitemaps      
Google Places Inclusions      
Monthly Reporting      
Recommendation      
Email Support      
Phone Support      
 

 

توسعه ارتباطات گلیک، مشتری طراحی سایت و خدمات سئو

پلن: Scaling Plan

تعداد کلیدواژه در صفحه اول گوگل: 103

مدت زمان: 11 ماه

 

 خدمات سئوکار حرفه ای سایت

توسعه ارتباطات گلیک، مشتری طراحی سایت و خدمات سئو

 خدمات سئو کار حرفه ای سایت شرکت دانش بنیان تارنماگستر

پلن: Start-up Plan

تعداد کلیدواژه در صفحه اول گوگل: 29

مدت زمان: 4 ماه

 

 

بامداد فوم، مشتری خدمات سئو

پلن: Start-up Plan

تعداد کلیدواژه در صفحه اول گوگل:32

مدت زمان: 5 ماه

 

 خدمات سئوکار حرفه ای سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

پتریناشاپ، مشتری خدمات سئو

 خدمات سئو کار حرفه ای سایت شرکت دانش بنیان تارنماگستر

پلن: Start-up Plan

تعداد کلیدواژه در صفحه اول گوگل: 27

مدت زمان: 3 ماه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Search Engine Optimization یا سئو سایت

 

کلمه سئو را حتما تا به‌حال شنیده‌اید، فرقی نمی‌کند صاحب یک سایت باشید یا مخاطب آن؛ همین که در دنیای اینترنت فعالیت داشته باشید برای آشنا بودن با کلمه سئو کافی است. اما کلمه سئو که امروزه همه‌جا از آن صحبت می‌شود چیست؟ سئو یاری‌دهنده و دست راست یک سایت است. سایتی که مخاطب و بازدیدکننده ندارد با سایتی که اصلا وجود خارجی ندارد هیچ فرقی ندارد.

 

سئو چیست؟

همه ما برای پاسخ به سوال‌هایمان در اولین قدم به سراغ گوگل می‌رویم. پس از نوشتن سوال با چندین صفحه از نتایج مختلف رو به رو می‌شویم که اصطلاحا به آن SERP (Search Engine Result Page) می‌گویند و سپس از اولین نتیجه شروع به خواندن می‌کنیم. اگر جواب سوال ما در سایت اول نباشد به سراغ سایت دوم و اگر در سایت دوم هم به پاسخ مناسب نرسیم به سراغ سایت‌های بعدی می‌رویم اما در بیشتر اوقات پاسخ سوال را در یکی از سایت‌های صفحه اول پیدا می‌کنیم و سراغ صفحات بعدی نتایج نمی‌رویم. حالا فرض کنیم که شما یک وب سایت عالی برای کسب و کارتان طراحی کرده‌اید اما این وبسایت برخلاف طراحی فوق‌العاده آن هیچ بازدیدکننده‌ای ندارد و انگار اصلا کسی از وجود این سایت خبر ندارد.  چاره این مشکل چیست؟ چگونه می‌توانیم ترافیک سایت را بالا ببریم و از چه طریقی می‌توانیم سایتمان را به مخاطبان معرفی کنیم؟

در اینجاست که اهمیت سئو به عنوان چاره‌ساز مشکلات مشخص می‌شود. سئو با کمک تکنیک‌هایی سایت شما را به گوگل معرفی می‌کند و از این طریق کاربرها می‌توانند با سایت شما آشنا شوند. در واقع سئو ابزار شناسایی سایت به مخاطب است.

 

 

سئو (SEO) چیست؟

کلمه سئو را حتما تا به‌حال شنیده‌اید، فرقی نمی‌کند صاحب یک سایت باشید یا مخاطب آن؛ همین که در دنیای اینترنت فعالیت داشته باشید برای آشنا بودن با کلمه سئو کافی است. اما کلمه سئو که امروزه همه‌جا از آن صحبت می‌شود چیست؟ سئو یاری‌دهنده و دست راست یک سایت است. سایتی که مخاطب و بازدیدکننده ندارد با سایتی که اصلا وجود خارجی ندارد هیچ فرقی ندارد.

اگر حروف اول کلمات Search Engine Optimization را کنار هم قرار دهیم SEO شکل می‌گیرد که به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و اقدامات برای بهبود رتبه یک سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل است. ممکن است این تصور برای شما به وجود بیاید که سئو به کمک موتورهای جستجو می‌آید اما در واقع هدف از بهینه سازی سایت یا سئو سایت، شناساندن یک وب سایت به مخاطبان هدف آن است. در بهبود سئو یک سایت سه عامل نقش اساسی دارند: موتور جستجو، صاحب سایت و کاربر. فرض کنیم کاربری به دنبال وسایل مورد نیاز کمپینگ در گوگل است، اگر شما مقاله‌ای در مورد وسایل مورد نیاز کمپینگ در سایت داشته باشید با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید شانس به نمایش درآمدن سایت خود را در نتایج برتر گوگل افزایش دهید و با هربار جستجوی کلمه کلیدی وسایل مورد نیاز کمپینگ، سایت شما در نتایج برتر گوگل نمایش داده خواهد شد. 

seo

 

 

تعابیر مختلف برای سئو از نظر کارشناسان بین المللی:

 

Matthew Barby

 

 

سئو یعنی رفع نیاز جستجوگر:

SEO یعنی تولید محتوای باکیفیت که به بهترین نحو ممکن نیاز افرادی که سرچ می کنند را برطرف کند. این محتوا تولید شده می تواند در پلتفرم های مختلف جستجو موفق باشد. هدف ما فقط کسب رتبه برتر در گوگل نیست، بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از راه های مختلفی به دنبال جواب خود هستند.

 

 

 

 

 

 

سئو مثل بالارفتن از یک نردبان است

سئو اختلاف بین یک سایت موفق که جایگاه خوبی در SERP گوگل کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب می کند با سایت ناموفقی می باشد که جایگاه و بازدیدکننده زیادی ندارد و معنای سئو دقیقا همین است؛ کسب جایگاه مناسب و جذب مخاطب.

هرچقدر در سئو بیشتر فعالیت کنید، رتبه بهتری کسب کرده و فروش بیشتری خواهید داشت ولی چطور می توان در سئو موفقیت کسب کرد؟

قبل از هر کاری یک آنالیز کامل از وب سایت خود تهیه کنید، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و مشکلات را یک به یک از سر راه بردارید. موفقیت در سئو مانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای گام های بعدی را به دست می آورید.

 

Matthew Woodward

 

 

 

Brian Dean

سئو فراتر از یک تعریف ساده است

اگر شما محتوای ارزشمند ایجاد کنید دیگران از آن استقبال می کنند و احتمالا به سایت شما لینک می دهند و همین کار موجب می شود رتبه بهتری در SERP گوگل کسب نمایید.

آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط می شود.

اگر تجربه کاربری(UX) در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری می کند که رتبه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

سئو یعنی تجربه کاربری؟ نه! ولی اگر به دنبال جایگاه مناسبی هستید باید به آن دقت کنید.

تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک مارک معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به همین دلیل افراد زیادی نام شما را در گوگل سرچ می کنند یا سایت های معتبر خبری را در مورد شما انتشار می دهند. این اتفاق تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما خواهد داشت.

آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های ترقی در سئو می باشد.

در نهایت باید بگوییم که SEO یعنی هر عاملی که به شما کمک می کند جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید. از همه تکنیک هایی که در گذشته فراگرفته اید استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید.

 

 

 

 

سئو یک مفهوم جامع و متنوع است

زمانی که عبارت "SEO" را در گوگل سرچ می کنیم با تعداد زیادی صفحه و مقاله مختلف روبه‌رو می شویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را از سئو نمایش داده است.
به عنوان یک تعریف ساده می توان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را راضی کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو (SERP) به کاربران نمایش دهند.
برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و سرشار از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع مورد نظر خود تولید کنیم. محتوایی که از هر محتوای دیگری در این زمینه بهتر و ارزشمندتر باشد.

 

Sean Si

 

 

 

Aleh Barysevich

 

 

سئو به تنهایی کارآمد نیست

سئو یعنی تصمیم گیری درست و مناسب، براساس داده ها و تحلیل های گسترده از آخرین تغییرات گوگل و دستاوردهای سایت.

سئو فرآیندی ساده است اما در عین حال دشواره!

از نظر من سئو به تنهایی کافی نیست و باید با عواملی نظیر بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در SEO است ولی از آن مهمتر تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود.

 

 

 

 

 

مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار مخاطبان

سئو یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار مخاطبان در زمان سرچ. برای کسب رتبه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید.

شاید این تعریف دقیق ترین و موثر ترین شیوه برای ارائه مفهوم SEO نباشد ولی چیزی که در عمل اتفاق می افتد همین است.

Glen Allsopp

 

 

 

Phil Frost

 

 

در سئو، سایت شما با گوگل یکی می شود

یکی از باورهای نادرست راجب سئو این است که برای رسیدن به رتبه خوب در SERP گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این کار اشتباه محض است؛ برای موفقیت در سئو سایت، باید با گوگل همکاری کنید چرا که سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند.

برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید با ماموریت اصلی گوگل آشنا شوید. این موتور جستجو می خواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد. وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، می توانید به گرفتن جایگاه بهتر در نتایج امیدوار باشید.

 

 

 

 

 

برای موفقیت سئو باید به زبان مخاطب صحبت کنید

دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است.

در فضای رقابت بین المللی، زمانی که سئو یک سایت را برای چندین زبان مختلف انجام می دهیم؛ تنها کسی که با زبان مادری مخاطب آشنایی دارد توانایی این را دارد که نیاز مخاطبین را شناسایی کرده و متناسب با عبارات جستجو شده استراتژی محتوایی مناسبی تهیه کند.

این نکته نشان می دهد که یک متخصص سئو، قبل از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد، باید مخاطبین خود و ادبیات آنها را شناسایی کند.

Michael Bonfils

 

 

 

Benj Arriola

 

 

سئو، ترکیبی از یادگیری مداوم و تجزیه اطلاعات

گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. ابزاری که آموزش می دهد و رشد می کند. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد می گیرد، توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر می شود.

در طی سال های گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تجزیه اطلاعات است.

با این حال هنوز بسیاری از فاکتورها تغییری نکرده است. گوگل همواره بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است. کاربران دوست دارند بخوانند، گوش دهند، تماشا کنند و اگر دوست داشتند با دیگران به اشتراک بگذارند.

همین امر موجب شده تا سایت هایی در SERP گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.

 

 

 

 

 

سئو یعنی قانع کردن گوگل

سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت سرچ شده باشد.

به عبارت بهتر می توان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و قانع شود که این صفحه همان محتوایی است که کاربر به دنبال آن بوده است.

Alan Bleiweiss

 

 

 

Clark Boyd

 

 

سئو یعنی پاسخ مناسب به سوال کاربران

زمانی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم می کنند موفق هستند.

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. همین اتفاق ساده باعث شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود.

وظیفه ما در این شرایط، تولید محتوا و کسب اطمینان از دسترسی مخاطبین به این محتواست. با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که هر روز در حال پیشرفت و توسعه هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد.

کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال جواب سوالات خود هستند.

 

 

 

 

 

سئو یعنی مدیریت زمان

سئو یعنی سعی و تلاش دائم برای یافتن بهترین و سریع ترین ابزارها و تکنیک های ممکن و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری.

از ابزارهای جدید نترسید، هر ابزاری را که به شما کمک می کند تحلیل بهتری از رفتار کاربر یا عبارات سرچ شده توسط او داشته باشید به کار بگیرید. بخش های آنالیز و جمع آوری اطلاعات را به این ابزارها بسپارید و خودتان تنها نقش تحلیل گیر و تصمیم گیرنده را بازی کنید.

در تجارتی که قواعد و قوانین آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیار زیادی دارد. برای موفقیت در سئو زمان را مدیریت کنید.

Brock Murray

 

 

به دست آوردن کاربران هدف

target marketing

سئو بهترین ابزار برای افزایش ترافیک رایگان سایت از طریق جستجوی ارگانیک Organic Search است. ترافیک ارگانیک از طریق کاربرانی به دست می‌آید که با جستجو کردن یک عبارت در گوگل و سپس کلیک کردن روی یکی از سایت‌های به نمایش درآمده در نتایج گوگل، وارد سایت می‌شوند. اکثر کاربرانی که از گوگل برای پاسخ به سوال‌هایشان استفاده می‌کنند معمولا هدف خاصی را دارند پس اگر سایتی برای سوال آنها پاسخ مناسبی داشته باشد؛ احتمال تبدیل شدن کاربر به یک کاربر وفادار بیشتر می‌شود و با جذب اعتماد وی می‌توان آن‌ها را به خریدار نیز تبدیل کرد. گوگل ابزار قابل اعتمادی برای کاربران است پس اگر رتبه‌ی یک سایت در نتایج گوگل بهتر و بالاتر باشد، کاربر با اعتماد بر نتایج گوگل بر روی آن کلیک می‌کند. که نتیجه این کار دریافت ترافیک رایگان برای سایت است. بر اساس گفته‌های نیل پاتل Neil Patel که یکی از نام‌آشناترین افراد در حوزه بازاریابی است، ۷۵ درصد افراد برای جستجوی مطالب مورد نیاز خود از گوگل استفاده می‌کنند. اهمیت سئو با در نظر گرفتن این مسئله که ۵ سایت اول در نتایج گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را از آن خود می‌کنند و مقایسه آن با تعداد افراد جستجوگر در گوگل مشخص می‌شود. بعد از آشنا شدن با مفهوم سئو بهتر است ابتدا با نحوه عملکرد موتورهای جستجو آشنا شویم. 

 

 

نقش SEO در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر

در گذشته ضعف‌هایی که در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود داشت باعث شده بود یک تعبیر بین تولیدکنندگان محتوا رایج شود. آنها می‌گفتند: شما دو روش برای نوشتن در فضای وب دارید. یک تعبیر تولید محتوا برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود و تعبیر دیگر تولید محتوا برای موتورهای جستجو می باشد. تولید محتوا برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این قبیل می بود. تولید محتوا برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. خوشبختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

 

 

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو از سه قسمت خزنده‌ها یا Crawlers، ایندکس Index و الگوریتم Algorithm تشکیل شده‌اند. موتورهای جستجو مثل گوگل برای پیداکردن محتواهای مختلف از ربات‌های خزنده Crawler یا عنکبوت‌ها استفاده می‌کنند. محتوا ممکن است یک صفحه از سایت، یک عکس، ویدیو، یک فایل پی دی اف یا غیره باشد. کراولرها از طریق لینک‌ها سایت‌های مختلف را بررسی می‌کنند و محتوا را صرف نظر از نوع آن پیدا می‌کنند. کراولرها با بررسی صفحات وب و لینک‌های موجود در یک صفحه URLهای مختلف را پیدا و آن‌ها را ایندکس می‌کنند. ایندکس پایگاه داده‌ای از URLهای پیدا شده توسط کراولرهاست و از  URLهای دخیره شدن در آن برای جستجوهای بعدی کاربران استفاده می‌شود. در نهایت هنگامی که کاربر یک کلیدواژه را جستجو می‌کند، بهترین نتایج مرتبط با آن کلیدواژه از طریق الگوریتم برای مخاطب نمایش داده می‌شود. وب‌سایت‌ها درگوگل بر اساس ملاک‌های متعددی رتبه‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین آنها شامل فاکتورهای زیر است: 

 

 

خدمات سئو

 

 

 

  • ارتباط یا Relevancy

مسلما کاربری که به دنبال وسایل مورد نیاز کمپینگ است علاقه‌ای به دیدن صفحات مرتبط با دستور پخت قرمه سبزی ندارد. ارتباط Relevancy دقیقا اینجا اهمیت پیدا می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یکی از عوامل‌ تاثیرگذار بر رتبه یک سایت است. کراولرهای گوگل با بررسی محتوای یک صفحه و کلمات کلیدی به کار رفته در آن مرتبط بودن یک صفحه را می‌سنجند.

 

 

  •  اعتبار یا Authority

اعتبار Authority یک صفحه‌ را بک لینک‌ها می‌سازد. بک لینک تعداد پیوندهایی ورودی از سایت‌های دیگر به صفحات یک پیج است. بالا بودن تعداد بک‌های یک صفحه برای گوگل نشانه‌‌ی قابل اعتماد بودن و با ارزش بودن محتوای آن صفحه است در نتیجه اگر یک صفحه از نظر گوگل معتبر و با ارزش باشد، رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست می‌آورد. 

 

 

  • مفید بودن

مفید بودن یک محتوا علاوه بر معتبر و مرتبط بودن آن، یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی گوگل است. ایجاد محتوای مفید و جذاب توجه کاربر را به سایت جلب می‌کند. اگر کاربری محتوای یک سایت را مفید بدانند زمان بیشتری در سایت سپری می‌کنند و حتی ممکن است از سایر صفحه‌های سایت نیز بازدید کنند در نتیجه بانس ریت Bounce Rate یا نرخ پرش سایت پایین می‌آید. در واقع موتورهای جستجو مفید بودن یک محتوا را از طریق سیگنال‌های تجربه کاربری متوجه می‌شوند.

 

چرا سئو سایت مهم است؟

اهمیت سئو

 

هر ساله میلیون‌ها کلمه و عبارت در گوگل جستجو می‌شود که اغلب با هدف کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات یا محصولات تجاری است. جستجوی ارگانیک مهم‌ترین منبع کسب ترافیک رایگان برای وبسایت‌هاست. تحقیقات ثابت کرده است که صفحه اول نتایج گوگل معمولا 33 درصد میزان کلیک را دریافت می‌کند که در این بین 5 سایت اول 75 درصد کلیک‌ها در صفحه اول نتایج را دارند.  

 

به کاربردن تکنیک‌های سئو و بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل، به بهتر دیده شدن سایت، در نتیجه منجر به افزایش بازدید از سایت و افزایش ترافیک سایت می‌انجامد. بالا رفتن ترافیک نیز اعتماد کاربران به وبسایت و در نتیجه بهبود تجربه کاربری را در پیش دارد. رضایت کاربر از سایت نیز هردو به بالا رفتن میزان فروش اثر مثبت می‌گذارند. ترافیکی که از طریق جستجوی گوگل به دست می‌آید ۴۰۰ درصد بیشتر به فروش می‌انجامد تا ترافیکی که از طریق سایر روش‌های بازاریابی به دست می‌آید. اولین قدم در برندسازی در فضای آنلاین جلب اعتماد کاربر است. اعتماد کاربران را می‌توان با تولید محتواهای مطابق بر نیاز و علاقه‌مندی‌های آن‌ها به دست آورد. قدم بعدی دریافت بک لینک از وبسایت‌های دیگر است. اگر استراتژی‌های سئو یک سایت همگام با ایجاد ارتباط با کاربر از طریق خلق محتوای ارزشمند باشد، با جذب اعتماد کاربر و ایجاد ذهنیت مثبت از سایت، می‌توان نرخ کلیک و ترافیک ارگانیک سایت را افزایش داد. کاربران به سایت‌هایی با رتبه بالاتر در نتایج گوگل اعتماد بیشتری دارند، اگر وبسایت‌ها هم با ایجاد محتوای با کیفیت در راستای پاسخ‌گویی به نیاز کاربر قدم بردارند و تجربه خوبی از سایت را به کاربر منتقل کنند؛ کاربر به مخاطب ثابت سایت تبدیل می‌شود و علاوه بر آن این فرآیند ممکن است به خرید کاربر نیز بیانجامد. 

 

 

 

 اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

     

 

 

 

 

استراتژی های سئو

اگرعلاقه‌مند به فیلم‌های وسترن باشید حتما دیده‌اید که در این فیلم‌ها قهرمان خوب فیلم لباس یا کلاه سفید و شخصیت بد فیلم لباس یا کلاه مشکی بر سر دارند. مفهوم سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه نیز از شخصیت‌های مثبت و منفی فیلم‌های وسترن الهام گرفته شده است. 

 

 

سئو کلاه سفید و سیاه

 

 

 

سئو کلاه سفید White Hat SEO

سئو کلاه سفید

اساس سئو کلاه سفید بر پیروی از اصول و قوانین است. سئو کلاه سفید با پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های ارائه شده از طرف موتورهای جستجو مثل گوگل باعث بهبود رتبه و جایگاه سایت در نتایج گوگل می‌شود. با به کار گرفتن قوانین سئو کلاه سفید صاحبان سایت و بازاریاب‌های دیجیتال از خلق ارزش و امنیت برای کاربران خود می‌تواند اطمینان داشته باشند. اولین اصل در سئوی کلاه سفید پیروی از دستورالعمل‌های وب مستر گوگل برای جلب رضایت کاربران و سپس رضایت موتورهای جستجوست. اصل دوم در سئو کلاه سفید توجه بر مخاطب است، مخاطب با هدف پیدا کردن پاسخی مناسب و مرتبط به سوال خود در گوگل جستجو می‌کند.

 

موتورهای جستجو نیز برای پاسخ به این سوال به دنبال محتوای با کیفیت هستند. استراتژی سئو کلاه سفید با ارائه تاکتیک‌هایی مانند بهبود سرعت سایت یا تولید محتوای با کیفیت، به بهبود تجربه و رضایت کاربر از سایت کمک می‌کنند. اصل سوم در استراتژی سئو کلاه سفید، توجه بر رویکردی درازمدت است. استفاده از دستورالعمل‌های گوگل وب مستر و ایجاد تجربه مثبت کاربر رویه طولانی مدتی است و به سادگی به دست نمی‌آید و به قول معروف دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. استفاده از سئو کلاه سفید ممکن است از روش‌های دیگر طولانی‌تر و وقت‌گیر‌تر باشد اما نتایج حاصل شده از آن ماندگارتر است و ریسک پنالتی شدن از طرف گوگل را ندارد. در واقع در سئوی کلاه سفید شما بر محتوای خود سرمایه‌گذاری می‌کنید و با محتوای ارزشمند تجربه بهتر از سایت را به مخاطب خود منتقل می‌کنید.

 

 

 

اصول سئو کلاه سفید:

1.محتوای باکیفیت

محتوا باید برای مخاطب خلق ارزش کند، فراموش نکنید در سئو کلاه سفید مخاطب جایگاه برتری نسبت به موتورهای جستجو دارد. محتوا باید رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد، به پیمایش کاربر در سایت کمک کند و پاسخ مناسبی برای کوئری‌ها داشته باشد. محتوای با کیفیت و منحصر به فرد علاوه بر خلق ارزش برای سایت و کاربر، جذب لینک ورودی نیز برای سایت به همراه دارد که به بهبود جایگاه سایت در گوگل کمک می‌کند.

 

 

2.استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن

اولین قدم در سئو این است که مشخص کنیم برای چه موضوع خاصی می‌خواهیم محتوا تولید کنیم. با این کار کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند را می‌توانیم شناسایی کنیم و برای آن محتوا تولید کنیم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن به ایندکس شدن و رتبه بهتر سایت در آن کلمه کلیدی کمک می‌کند.

 

 

3.توضیحات متا

توضیحات متا Meta Descriptions در واقع توضیحات کوتاهی است که محتوای صفحه را به موتور جستجو و کاربر معرفی می‌کند. موتورهای جستجو به دنبال کلمه‌های کلیدی در توضیحات متا هستند و به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا بسیار با اهمیت است.

 

 

SEO بهینه سازی موتورهای جستجوگر سئو سایت و افزایش جایگاه گوگل با خدمات سئو تارنماگستر

 

 

 

4.لینک سازی

لینک‌های ورودی ارگانیک در موتورهای جستجو بسیار با ارزش‌تر از لینک‌های پولی هستند. به دست آوردن لینک‌های معتبر خارجی کاری سخت و زمان‌بر است اما تاثیر بسزایی در رتبه‌بندی در نتایج گوگل دارد و بازدید و ترافیک سایت را افزایش می‌دهد.

 

 

5.ناوبری آسان سایت

ناوبری سایت لینک‌هایی هستند که با پیوند دادن صفحات یک سایت با یکدیگر، مسیر را برای حرکت کاربر و کراولرهای گوگل در سایت راحت‌تر می‌کند. با قرار دادن لینک‌های مهم سایت در منوها، اولا مخاطب را با مهم‌ترین پیوندهای سایت آشنا می‌کنید، دوما دسترسی آن‌ها به محتواهای با ارزش سایت را آسان می‌کنید.

 

 

6.بارگزاری سریع سایت

یکی از تکنیک‌هایی که معمولا در استراتژی کلاه سفید نادیده گرفته می‌شود سرعت بارگزاری سایت است. رضایت کاربر از سایت را علاوه بر تولید محتوای با کیفیت، با سرعت بالای بارگزاری نیز می‌توان جذب کرد. به طور کلی پایین بودن سرعت بارگزاری سایت، موجب نارضایتی و در نتیجه خروج کاربر از سایت می‌شود. با توجه به اهمیت بالای بانس ریت یا نرخ خروج در رتبه‌بندی گوگل، از اهمیت سرعت بارگزاری بر رتبه سایت در گوگل نباید غافل شد.

 

 

7.بهینه سازی سایت برای تلفن‌های همراه

کاربران امروز بیشتر جستجوهای خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند. بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط Bright Edge 57 درصد کل ترافیک آنلاین در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها اتفاق افتاده است. بنابراین نباید نقش بهینه سازی سایت در ترافیک به دست آمده را دست کم گرفت.

 

 

8.ساختار URL

داشتن لینک داخلی و ساختار URL منظم، موجب سهولت حرکت کراولرهای گوگل در بین صفحات وب سایت می‌شود که نتیجه آن ایندکس شدن سریع صفحات است.

 

هر تیم سئو ای یا هر سئو کاری باید چک لیست سئو حرفه ای داشته باشد که طبق آن چک لیست پیش برود. سئو چک لیست یک فهرست است که برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) استفاده می شود که هر وب مستر یا هر سئو کاری به آن نیاز دارد. این فهرست شامل مجموعه ای از موارد و آیتم هایی است که باید برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو رعایت شوند.

 

اصول سئو کلاه سفید

مسلما یکی از اهداف سئو کسب جایگاه بهتر در رتبه‌بندی نتایج گوگل SERP است، که از روش‌های مختلف و سریع‌تری مثل تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌توان به موفقیت رسید، اما این موفقیت همیشگی نیست. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل استفاده از روش‌های برخلاف اصول ممکن است باعث پنالتی شدن سایت از طرف گوگل شود؛ در عوض تکنیک کلاه سفید اگرچه وقت‌گیر و طولانی است اما موفقیت و جایگاه ثابتی را در SERP به دنبال دارد. در سئو کلاه سفید با استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی که اگرچه نیازمند زمان و صبوری است، با هدف‌گیری کاربرها و مشتریان هدف، می‌توان آن‌ها را به مشتری یا کارربر وفادار تبدیل کرد. استفاده از سئو کلاه سفید نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای جایگاه بهتر و یا هزینه‌های جریمه از طرف گوگل ندارد. سئو کلاه سفید بر اهداف بلندمدت متمرکز است که تنها هزینه آن زمان و صبر است. اما با مورد توجه قرار گرفتن سایت و بالا رفتن رتبه آن، ترافیک بازدید بیشتر می‌شود که تاثیر آن را می‌توان بر نرخ ROI مشاهده کرد.

 

 

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه حرکت کردن خلاف جهت دستورالعمل‌های موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر است. این سئو شامل روش‌ها و تاکتیک‌هایی است که توسط وب مسترهای گوگل ممنوع اعلام شده است است و برای کسب رتبه بهتر به دستکاری الگوریتم‌های گوگل متکی است. استفاده از این روش‌ها ممکن است در کوتاه مدت موجب بالا رفتن رتبه سایت در گوگل شود اما می‌تواند منجر به جریمه و یا حذف شدن سایت از گوگل شود. زیرا الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر هستند و رتبه سایت‌هایی که به تجربه کاربری در آن‌ها توجه نشده  را کاهش می‌دهد. استفاده از سئوی کلاه سیاه تنها رتبه سایت را در گوگل ارتقا می‌بخشد و هیچ ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. در نتیجه در بلند مدت اثرات زیان باری برای اهداف بازایابی دارد. 

 

تکنینک های سئو کلاه سیاه

 

 

 

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه:

 

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

استفاده بیش از حد و غیر طبیعی از یک کلمه کلیدی در یک صفحه یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه برای مورد توجه گوگل قرار گرفتن است. طبق قوانین گوگل نیاز کاربر باید از طریق تولید محتوای با کیفیت و استفاده طبیعی از کلمات کلیدی پاسخ داده شود. استفاده زیاد و بدون دلیل از یک کلمه کلیدی بر تجربه کاربر اثر منفی می‌گذارد.

 

 

  • پنهان سازی متن

پنهان کردن متن به معنی نمایش یک محتوا به کاربر و یک محتوای متفاوت از آن به موتورهای جستجو است. از تکنیک سئو کلاه سیاه برای مرتبط کردن یک کلمه کلیدی به یک محتوای نامرتبط و کسب رتبه برای آن کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. متناسب کردن کردن محتوا ممکن است به قصد بهبود آن برای بازدیدهای تلفن همراه،یا تغییر زبان بر اساس زبان و کشور کاربر سایت باشد، اما  فرآیند تغییر محتوا تنها باید برای کاربران باشد نه موتورهای جستجو. اینطور می‌توان گفت که تغییر محتوا باید با هدف ارائه پاسخی بهتر به نیاز کاربر و موتورهای جستجو باشد.

 

 

  • ریدایرکت‌های پنهانی

ریدایرکت هدایت کردن یک کاربر به یک url متفاوت از url ای که در ابتدا بر روی آن کلیک کرده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که وبسایت‌ها از جاوا اسکریپت برای هدایت کاربر و نمایش محتوا به وی استفاده می‌کنند. استفاده از این نوع ریدایرکت‌ها با هدف دستکاری نتایج جستجو اتفاق می‌افتد که می‌توان با استفاده از HTML 5 تجربه کاربری کاربر و موتورهای جستجو را بهبود بخشید.

 

 

  • محتوای بی‌کیفیت

محتوای بی‌کیفیت یا کپی شده تکنیک دیگری از سئو کلاه سیاه است. امروزه الگوریتم‌های گوگل با شناسایی محتواهای بی‌کیفیت و یا کپی، رتبه سایت را کاهش می‌دهند. خلق محتوای با کیفیت برای سایت و کاربر ارزش خلق می‌کند و کاربران را از یک بازدیدکننده عادی به مشتری وفادار تبدیل می‌کند.

 

 

  • خرید بک لینک

لینک‌های ورودی یا بک لینک‌ها یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر رتبه وبسایت‌هاست اما این لینک‌ها باید به صورت ارگانیک به دست بیایند نه اینکه خریداری شوند. هر عمل خرید یا فروش لینک به منظور دستکاری رتبه سایت در نتایج گوگل از طرف وب مسترهای گوگل غیرقانونی شناخته می‌شود و جریمه خریدار و فروشنده‌ی لینک را به دنبال دارد.

 

 

  • کامنت اسپم

کامنت‌های اسپم کامنت‌هایی هستند که توسط انسان یا ربات‌ها ساخته می‌شوند و هدف از آن ایجاد ترافیک بیشتر برای یک سایت یا بک لینک گرفتن برای سایت یا صفحه‌ای خاص است. باید توجه کرد که لینک‌های به دست آمده از کامنت‌های اسپم همگی لینک‌های نوفالو nofollow هستند؛ اما به هرحال برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم توسط کاربران یا ربات‌ها می‌توان از سرویس‌ رایگان گوگل یعنی ریکپچا reCAPTCHA  استفاده کرد.

 

 

  • مزرعه لینک

مزرعه لینک مجموعه‌ای از سایت‌هایی است که به یکدیگر لینک می‌دهند. مزارع لینک با ایجاد تعداد زیادی بک لینک یا لینک ورودی موتورهای جستجو را فریب می‌دهند و سایت را به عنوان سایتی با کیفیت و محبوب برای کاربران معرفی می‌کنند. نکته منفی در استفاده از این تکنیک بی‌کیفیت بودن لینک‌های ورودی ایجاد شده است که معمولا توسط گوگل شناسایی می‌شوند و اثر مثبتی در رتبه سایت ندارند.

 

 

  • انتشار لینک سایت در بخش نظرات وبلاگ‌ها

در تلاش دیگری برای به دست آوردن لینک به وب سایت خود، ممکن است که به سراغ ده‌ها پست و وبلاگ مختلف بروید. در بخش نظرات کاربران، لینک وب سایت خود را درج نمایید.

 

 

  • سوء استفاده از داده‌های ساختاریافته

داده‌های ساخت یافته یا اسکیما‌، به قطعه کدهایی گفته می‌شوند که به صفحه وب اضافه می‌شوند تا اطلاعات مفید و لازم برای نمایش را در اختیار موتورهای جستجو بگذارند. در سئو کلاه سیاه، داده‌های ساختاز یافته دستکاری می‌شوند تا اطلاعات دیگری که الزاما درست نحواهد بود، به نمایش گذاشته شود. 

 

 

 

 اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که بهینه سازی سئو سایت تان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

 

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری جایگاهی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه دارد. نه به اندازه سئو کلاه سفید قانونمند است و نه به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک. تکنیک‎‌هایی که در سئو کلاه خاکستری استفاده می‌شوند اغلب شامل: طعمه کلیکی (click baits)، پنهان‌کاری، خرید دامنه‌های قدیمی، خرید لینک، و خرید فالوور در شبکه‌های اجتماعی است.

 

 

 

 

انواع سئو:

 

  1. سئو داخلی SEO On Page

  2. سئو خارجی SEO Off Page

  3. سئو تکنیکال SEO Technical

 

 

 

سئو داخلی On-Page

سئو داخلی همه‌ی فعالیت‌های است که در داخل سایت و هر صفحه آن انجام می‌شود تا محتوا و ساختار صفحات یک وبسایت را برای موتورهای جستجو بهینه شوند. محتوا کلید اصلی سئو داخلی سایت است و تکنیک‌های سئو داخلی برای تولید محتوایی با ارزش، با کیفیت و مفید برای کاربر به کار برده می‎‌شوند. موارد زیر تکنیک‌های سئوی داخلی است:

 

 

سئو داخل صفحه

 

  • متا تگ عنوان

هر صفحه از سایت در گوگل با بخش‌های عنوان، توضیحات متا و تگ H1 نمایش داده می‌شود. تگ عنوان Title Tag بعد از محتوا مهم‌ترین فاکتور در سئوی داخلی است زیرا مشخص کننده یک صفحه در موتورهای جستجو است. تگ‌های عنوان اولین معرف سایت ما به کاربران و شناساننده‌ی محتوای پیج به موتورهای جستجوست. قراردادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان سایت یک فاکتور با اهمیت در رتبه سایت است. در واقع اضافه کردن کلمه کلیدی به عنوان، کروالرهای گوگل و کاربر را با محتوای پیج آشنا می‌کند و نرخ کلیک سایت را افزایش می‌دهد. بهتر است تعداد کاراکترهای عنوان بین 10 تا 70 کاراکتر باشد و برای نتیجه بهتر، کلمه کلیدی در ابتدای عنوان به کار برده شود.

 

 

  • توضیحات متا

توضیحات متا توضیحاتی است که زیر عنوان قرار دارند و خلاصه‌ای از محتوای صفحه است. توضیحات متا معمولا طولانی‌تر از توضیحات عنوان هستند و طول آن بین 150 تا 300 کاراکتر است و باید شامل کلمه کلیدی اصلی نیز باشد. توضیحات متا باید به گونه‌ای نوشته شوند تا برای کاربر جذاب به نظر رسد و او را به کلیک کردن روی سایت ترغیب کند.

 

 

  • تگ alt

 Alt Tag توضیحی کوتاه درباره یک تصویر است. آلت تگ ها ابزاری موثر برای درک موتورهای جستجو از تصاویر استفاده شده در یک وبسایت است و در صورتی که یک تصویر به هر دلیل برای کاربر نمایش داده نشود از تگ آلت به جای تصویر استفاده می‌شود. برای نوشتن یک تگ alt موثر بهتر است توضیح مختصری درباره عکس به همراه کلمه کلیدی اصلی نوشته شود.

 

 

  • محتوای مفید

محتوای مفید برای موتورهای جستجو بسیار با اهمیت است. موتورهای جستجو همواره به دنبال نمایش دادن با کیفیت‌ترین محتواها برای کاربران هستند به همین دلیل اهمیت محتوا در سئوی داخلی مشخص می‌شود. تعداد محتوای یک سایت نشان دهنده‌ی کیفیت آن نیست، ممکن است یک سایت هزاران مقاله مختلف اما بی‌کیفیت داشته باشد اما در نتایج گوگل رتبه بالایی نداشته باشد؛ برخلاف آن ممکن است یک سایت تعداد محدودی محتوای با کیفیت تولید کرده باشد و جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کند.

گوگل کیفیت محتوای یک سایت را براساس دو پارامتر نرخ پرش و زمان توقف تجزیه تحلیل می‌کند.

  1. نرخ پرش Bounce Rate: درصدی از بازدیدکنندگان که پس از ورود به یک صفحه بدون داشتن هیچ تعاملی از صفحه خارج می‌شوند.

  2. زمان توقف Dwell Time: مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می‌کند و سپس به صفحه نتایج برمی‌گردد.

هرچقدر نرخ پرش کمتر و زمان توقف بیشتر باشد، یعنی محتوای سایت برای کاربر مفید و ارزشمند بوده است.

 

 

  • تگ هدینگ

تگ های هدینگ Heading Tags، تگ‎‌های H1 تا H6 هستند و برای دسته‌بندی و مشخص کردن عنوان اصلی از عنوان‌های فرعی در محتوا استفاده می‌شوند. تگ H1 مهم‌ترین و با اهمیت ترین تگ هدینگ است که حتما یکبار باید در محتوا به کار برود و در واقع مشخص کننده‌ی عنوان یک صفحه است. از تگ‌های H2 و H3 به ترتیب برای عنوان‌های با اهمیت متوسط و در نهایت تگ H6 کم اهمیت‌ترین عنوان استفاده می‌شود.

 

 

  • سرعت سایت

تحقیقات نشان می‌دهند که یک تاخیر یک ثانیه‌ای در زمان پاسخ‌گویی یک سایت، باعث کاهش 7 درصدی نرخ تبدیل می‌شود. سرعت بارگزاری یک سایت را می‌توان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر سئو در نظر گرفت. هنگامی که کاربر روی یک سایت کلیک می‌کند اگر سرعت بارگزاری آن کند باشد؛ کاربر صفحه را ترک می‌کند و در نتیجه یک پرش اتفاق می‌افتد. بالا بودن نرخ پرش بر رتبه سایت در گوگل تاثیر مستقیمی دارد.

 

 

 

 

سئو خارجی Off-page SEO

سئو خارج صفحه

سئو خارجی مجموعه‌ای از فعالیت‌های خارج از سایت است که با هدف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام می‌شود. در واقع سئوی خارجی برای سایت اعتبار صفحه و دامنه و اعتماد کاربر را به ارمغان می‌آورد و تضمین کننده با ارزش بودن محتوای یک سایت است.

لینک سازی ستون اصلی سئو خارجی در یک سایت است. لینک گرفتن از سایت‌های معتبر؛ برای یک کسب و کار اقتدار و اعتماد را به همراه می‌آورد. لینک سازی داخلی پیوند دادن یک صفحه از سایت به یک صفحه دیگر از همان سایت است و از عوامل موثر در ایندکس شدن یک سایت است. لینک داخلی با ایجاد پیوند بین صفحات مرتبط یک سایت باعث هدایت کاربر در صفحات مختلف سایت می‌شود و به کاهش

نرخ پرش سایت کمک می‌کند. لینک سازی داخلی همچنین به کمک خرنده‌های گوگل نیز می‌آید. خزنده‌های گوگل با کمک لینک‌های داخلی یک سایت، صفحات یک سایت را بررسی می‌کنند و آن‌ها را ایندکس می‌کنند حال اگر یک سایت لینک‌سازی داخلی نداشته باشد؛ دسترسی خزنده به سایر صفحات سایت متوقف می‌شود و آن سایت را بی‌ارزش تلقی می‌کند. لینک خارجی، لینکی است که کاربر را از یک دامنه‌ به دامنه‌ای دیگر منقل می‌کند. موتورهای جستجو لینک‌های خارجی یا بک لینک‌ها را یکی از فاکتورهای اصلی در با اهمیت بودن یک محتوا در نظر می‌گیرند. بنابراین سایت‌هایی که بک لینک‌های بیشتری دارند رتبه بهتری از سایت‌های با بک لینک کمتر در نتایج گوگل دارند. بک لینک‌ها یا لینک‌‌های خارجی موجب افزایش اعتبار دامنه، افزایش ترافیک ورودی و بهبود رتبه سایت می‌شوند. فاکتورهای دیگری مثل بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، نوشتن پست مهمان و یا بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار نیز در سئوی خارجی تاثیرگذار است.

 

 

تکنیکال سئو 

سئوی فنی برخلاف سئوی داخلی هیچ ارتباطی با محتوای سایت ندارد و در فرآیند آن سایت برای ایندکس شدن و راحت‌تر خزیدن خزنده‌های گوگل در وبسایت بهینه‌سازی می‌شود. در سئو فنی با بهبود جنبه‌های فنی سایت به خزنده‌ها اجازه داده می‌شود تا محتوای سایت را بهتر درک کنند و در نتیجه آن رتبه بهتری برای سایت در نظر گرفته شود.

 

سئو تکنیکال

 

عوامل موثر در سئو فنی:
  • سرعت سایت
  • بهینه کردن فایل Robots.txt
  • متاتگ Robots
  • بهینه کردن ساختار URL سایت
  • ناوبری و ساختار سایت
  • موبایل فرندلی کردن سایت
  • منو مسیر راهنما Breadcrumb Menu
  • تگ Canonical
  • پروتکل‌های SSL و HTTPS

 

 

ابزار سئو:

 

 

برای آشنایی بیشتر با بهترین ابزارهای سئو می توانید روی لینک مقاله آن کلیک نمایید. 

 

 

تولید محتوا از طریق chat gpt  و تاثیر آن بر سئو 

GPT یک هوش مصنوعی یا یک ربات خودکار است که توسط Open AI ایجاد شده است. به طور خلاصه، این یک مدل زبان مولد است که برای چت مکالمه ساخته شده است. منبع داده‌های آن کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است که از آنها برای مدل‌سازی زبان خود برای پاسخ به تعامل انسانی استفاده می‌کند.

شما میتوانید برای تولید محتوا از چت جی پی تی سوال بپرسید. برای مثال، میتوانید بپرسید سئو چیست و چه تاثیری بر سایت شما دارد؟ gpt chat جوابی به صورت مقاله به شما می دهد که می توانید از آن استفاده کنید.

 

 

 

 

 

درخواست جلسه تحلیل سئو

ثبت‌نام و شرکت در جلسه مشاوره SEO رایگان

برچسب ها :

Campaign Setup and Optimization

سئو سایت

سئو

بهینه سازی سایت

seo

خدمات سئو

خدمات سئو تارنماگستر

سئو خارجی

سئو داخلی

خدمات سئو خارجی

خدمات سئو داخلی

موتورهای جستجو

موتورهای جستجوگر گوگل

موتورهای جستجوگر

ترافیک رایگان سایت

افزایش ترافیک سایت

گوگل

رتبه سایت

نتایج گوگل

دریافت ترافیک رایگان برای سایت

مشاوره رایگان سئو

بک لینک

محتوا سئو

محتوا با کیفیت

متا دسکریپشن

استفاده از کلمات کلیدی

محتوا سئو محور

محتوا با ارزش

نرخ فرار

بانس ریت

رتبه‌بندی گوگل

خدمات سئو سایت خبری تارنماگستر

بهترین شرکت سئو کار

تاثیر سئو بر فروش

استراتژی‌های سئو

بهبود رتبه سایت در گوگل

استراتژی سئو کلاه سفید

تکنیک‌های سئو کلاه

سئو کلاه سفید

محتوای باکیفیت

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در محتوا

کلمات کلیدی رقبا

رقابت در کلمات کلیدی

بررسی کلمات کلیدی

انواع تکنیک‌ های سئو

سرعت وب سایت

بررسی کلیدواژه

تبلیغات بنری

طراحی استراکچر وبسایت

ثبت در گوگل مپ برای وب سایت

بازاریابی شبکه های اجتماعی

ابزارهای سئو seo

گزارش ماهانه سئو

تولید محتوا

ریپورتاژ آگهی

اهمیت سئو

افزایش فروش

استراتژی های سئو

سئو کلاه سیاه

SERP

موتور جستجو

ترافیک سایت

کلمات کلیدی keywords

سئو سایت تارنماگستر

بک لینک‌

سئو تکنیکال

تارنماگستر

سئو تارنماگستر

دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت

xml Sitemap

robots.txt

سئو سایت خبری

سئو سایت پزشکی

سئو سایت شرکتی

سئو سایت کارخانجات

سئو سایت خبرگزاری

سئو سایت مجله

سئو سایت روزنامه

سئو سایت پرتال

سئو سایت فروش عکس

سئو سایت فروش فیلم

سئو سایت دوره آموزشی

سئو سایت فروشگاه آنلاین

سئو سایت تیوب فیلم

سئو سایت بانک عکس

بهینه سازی سایت خبری

آموزش سئو سایت خبری

بهترین شرکت طراحی وب سایت و سئو

بهینه سازی سایت پزشکی

انجام سئو تخصصی سایت پزشکی

سئو سایت روان شناسی

سئو سایت داروخانه

خدمات سئو داروخانه

بهینه سازی سایت شرکتی

مراحل سئو سایت شرکتی

تعرفه سئو سایت

تاثیر سئو سایت بر برندینگ

حرفه ای ترین سئو سایت شرکت

آموزش سئو از صفر تا صد

اهمیت سئو سایت

قوانین سئو

اصول سئو

مشاوره سئو

آگاهی از قیمت و هزینه های سئو

متخصصان سئو

سئو کاران حرفه ای سایت

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

Organic Search

black hat seo

Page Authority

Domain Authority

کلیدواژه

کمپین

سئو چیست

سئو مخفف چیست

تفاوت سئو داخلی و خارجی

SEO

Google Search Console

Ahrefs

Buzzstream

Moz Pro

Woorank

SEMrush

Screaming Frog

Google Analytics

بهترین ابزارهای سئو

ابزار سئو

افزایش بازدید از سایت

انواع سئو

بهینه سازی سئو سایت

بهینه سازی سئو

تکنیکال سئو

سئو فنی

kwfinder

سئو کار حرفه ای

SEO On Page

SEO Off Page

SEO Technical

الگوریتم رنک برین

متخصص سئو