بزرگترین مزیت لینکدین این است که بسیاری از تأثیرگذاران، تصمیم گیرندگان و رهبران فکری به آن مراجعه می کنند. مطالب جذاب تر را در ادامه دنبال کنید.

 

 بازاریابی موفق لینکدین

 

 

هنگامی که لینکدین در می 2003 راه اندازی شد، عمدتا به عنوان یک سایت شبکه حرفه ای تلقی می شد. با این حال، در کمتر از دو دهه، لینکدین 660 میلیون کاربر را در 200 کشور جذب کرده است.

امروزه، این فقط یک پلتفرم رسانه اجتماعی نیست که جویندگان کار را با کارفرمایان  مرتبط می کند. بلکه به یک ابزار بازاریابی بسیار مفید تبدیل شده است.

برای هر کسب و کاری ایجاد یک استراتژی بازاریابی لینکدین موثرمهم است.

اینکار هنگامی که به درستی اجرا شود، به شما در ایجاد روابط حرفه ای طولانی مدت  و آگاهی از برند کمک میکند.

 

بهتر است نگاهی به دلیل اهمیت استراتژی بازاریابی لینکدین بیندازیم و بفهمیم چرا اینقد مهم است.

 

 

بزرگترین مزیت لینکدین این است که بسیاری از تأثیرگذاران، تصمیم گیرندگان و رهبران فکری به آن مراجعه می کنند.

اگر می خواهید توجه مدیران سطح بالا را به خود جلب کنید، باید روی بازاریابی لینکدین خود کار کنید. می‌توانید از قالب‌های استراتژی بازاریابی لینکدین استفاده کنید که به راحتی میشود در وبسایت به آن دسترسی پیدا کرد.

بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، لینکدین معدن طلایی از فرصت ها را برای بازاریابان ارائه می دهد.

واضح است که یک برنامه بازاریابی قوی لینکدین برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است که می تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب سایت، تولید سرنخ با کیفیت و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این، می تواند به تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری صنعت نیز کمک کند. با این حال، تبلیغ برند شخصی شما در لینکدین نیازمند مجموعه‌ای از اهداف و تاکتیک‌های مشخص است.

توسعه یک استراتژی موثر لینکدین همچنین مستلزم درک عمیق مخاطبان هدف شما است.

 

 مراحل ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق لینکدین 

 

  1. اهداف خود را مشخص کنید

نوع محتوایی که منتشر می کنید و رویکردی که برای توزیع آن در لینکدین استفاده می کنید به هدف نهایی شما بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که در شروع استراتژی بازاریابی لینکدین اهداف خود را مشخص کنید.

 

به طور معمول، ممکن است بخواهید یک یا چند مورد از اهداف زیر را هدف قرار دهید:

 

  • ایجاد آگاهی از برند

  • سرنخ های واجد شرایط ایجاد کنید

  • اعتبار برند را تقویت کنید

  • با مخاطبان هدف خود درگیر شوید

  • محصول یا خدمات خود را بفروشید

 

 

 

استراتژی بازاریابی موفق لینکدین

 

 

2. مخاطب خود را درک کنید

  • مشخص کردن مخاطب هدف در صورت داشتن ایده مشخص از هدف

  • مشخص کردن مخاطب خود بر اساس پارامترهای مختلف مانند شغل،موقعیت اجتماعی

  • داشتن درک عمیق از مخاطبان موجود

 

این می تواند به شما کمک کند تا بینش معناداری در مورد مخاطبان خود و نوع محتوایی که آنها ترجیح می دهند به دست آورید. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی لینکدین خود را متناسب با نیازهای مخاطبان خود انجام دهید.

 

 

 

 

3. یک صفحه شرکت جذاب ایجاد کنید

صفحه شرکت لینکدین شما یکی از بزرگترین دارایی های استراتژی بازاریابی است.

بنابراین:

 

  • این یکی از اولین تعاملاتی است که مخاطبان هدف شما با برند شخصیتان خواهند داشت.

  • باید به آنها کمک کند تا همه چیزهایی را که  در مورد تجارت شما مایلند بدانند یاد بگیرند.

  • مطمئن شوید که لوگوی شرکت، آدرس وب سایت، صنعت، اندازه شرکت و سایر جزئیات را ارائه کرده اید.

  • شما باید یک توصیف مناسب ایجاد کنید که جزئیات مهمی را در مورد شرکت و پیشنهادات شما ارائه دهد.

  • می‌توانید تصویر جلدی اضافه کنید که با برند شما همخوانی داشته باشد.

  • یک صفحه شرکت جامع و به‌روز، تصویر برند شما را با تقویت اعتبار و حرفه‌ای بودن شما تقویت می‌کند.

 

 

 

 

4. صفحه شرکت خود را بهینه کنید

درست مانند وب سایت خود، شما نیز باید صفحه شرکت لینکدین خود را برای جستجو بهینه کنید. در واقع، این بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی لینکدین شما است.

 

به این دلیل که:

  • یک صفحه شرکت بهینه سازی شده به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو، چه در لینکدین و چه خارج از آن، دید بیشتری داشته باشید.
  • این امر باعث می‌شود افراد با استفاده از موتورهای جستجو و همچنین لینکدین اطلاعات شرکت شما را آسان‌تر کنند.

 

با تکنیک های زیر می توانید صفحه شرکت خود را برای جستجو بهینه کنید:

 

  • کلمات کلیدی برای بازاریابی لینکدین شما بسیار مهم هستند.

  • استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود را به وب سایت و وبلاگ خود محدود نکنید.

  • عباراتی را که مخاطبان هدف شما در جستجوی محصولات یا خدماتتان استفاده می کنند، شناسایی کنید.

  • آنها را در توضیحات شرکت و همچنین لیست تخصص های خود بگنجانید.

 

یکی از مهم ترین عواملی که رتبه یک صفحه را در موتورهای جستجو تعیین می کند، پروفایل لینک ورودی آن است.

ساده ترین راه این است که پیوندهایی به پروفایل لینکدین خود ارائه دهید. اینها می توانند در وب سایت، وبلاگ، خبرنامه ها، نمایه های رسانه های اجتماعی و غیره شما باشند.

علاوه بر این، باید کارمندان را تشویق کنید تا پروفایل های شخصی لینکدین خود را تکمیل کنند و شرکت خود را به عنوان کارفرمای خودشان اضافه کنند.

اینکار باعث ایجاد لینک های بیشتری به صفحه شرکت شما می شود و در نهایت، پروفایل لینک ورودی شما را تقویت می کند.

علاوه بر کمک به شما در تعامل با مخاطبان خود، آپلود و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط به طور منظم امکان ایندکس شدن آن توسط گوگل را فراهم می کند.

 

5. صفحات شرکت رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

  • برای تقویت بازاریابی لینکدین خود، باید بدانید که در برابر رقبای خود چگونه عمل می کنید.

  • لینکدین یک ویژگی به نام «شرکت‌ها برای ردیابی» ارائه می‌کند که فهرستی از شرکت‌های مشابه شما را نشان می‌دهد

  • ارزیابی این صفحات می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که صفحه شرکت شما در مقایسه با آن چگونه است.

  • شما می توانید تشخیص دهید که چه چیزی برای آنها خوب است و آن تاکتیک ها را در تلاش های بازاریابی لینکدین خود ادغام کنید.

  • برای ایجاد یک صفحه متقاعد کننده باید فالور جذب کنید و مخاطبان را تشویق کنید که صفحه شمارا دنبال کنند.

  • با تعداد فالوورهای بالا نیز اعتبار شرکت شما تضمین میشود.

  • همچنین باید دکمه «دنبال کردن» را در امضای ایمیل و خبرنامه ها و همچنین در وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنید.

 

 

6.محتوای مرتبط و جذاب ایجاد کنید

  • تنها راه رسیدن به حفظ مخاطب، انتشار و به اشتراک گذاری محتوای معنادار است

  • کیفیت محتوای شما می تواند تلاش های بازاریابی لینکدین شما را شکست دهد.

  • انتشار محتوا در لینکدین مستلزم درک کامل این موضوع است که چرا مردم وقت خود را در این پلتفرم می گذرانند.

  • شما همچنین باید درک کنید که آنها دوست دارند چه چیزی بخوانند.

 

کاربران لینکدین به محتوایی که آنها را آموزش می دهد علاقه مند هستند. آنها همچنین علاقه مند به محتوایی هستند که به آنها کمک می کند تا از آخرین پیشرفت های صنعت به روز بمانند.

شما نمی توانید محتوای رایجی را که به طور منظم در رسانه های اجتماعی پخش می شود منتشر کنید. یک راه مؤثر برای جلب نظر چنین مخاطبی، ایجاد محتوای تازه و بدیع است.

به همین دلیل است که محتوای رهبری فکری می تواند به شما در رشد مخاطبان و افزایش تعامل در لینکدین کمک کند.

 

شما می توانید انواع زیر را از محتوای رهبری فکری ایجاد کنید:

 

رهبری فکری صنعت - دیدگاه شما در مورد آخرین تحولات در صنعت شما.

رهبری فکر سازمانی - بازتابی از چشم انداز و اخلاق شرکت شما.

رهبری فکر محصول - قرار دادن خود به عنوان بهترین راه حل برای مشکلات مشتریان هدف.

 

صرف نظر از نوع محتوایی که ایجاد می کنید، مطمئن شوید که این یک تلاش آشکار برای خود تبلیغی نیست. این می تواند برای تلاش های بازاریابی لینکدین شما مضر باشد.علاوه بر انتشار و تبلیغ محتوای خود، باید محتوای مفید و جذاب را از صفحات دیگر نیز به اشتراک بگذارید. زندگی جدیدی به فید صفحه شرکت شما می بخشد و به ایجاد روابط با مارک های دیگر کمک می کند.

 

اینکار باعث تاثیرگذاری بیشتر استراتژی بازاریابی لینکدین شما میشود.

اطمینان حاصل کنید که به‌روزرسانی‌های خود را با تصاویر جذاب، ایموجی‌های مناسب و موارد دیگرهمراه کنید. اینکار مقالات متنی را از حالت یکنواختی در میاورد.

همچنین توصیه می‌کنم هنگام ارسال محتوا، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید.

 

 

 

 

 

7. از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید

  • یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه مخاطب استفاده از تصاویر و ویدئوهاست.

  • علاوه بر تصاویر و ویدیوها، می‌توانید ارائه‌های SlideShare و فایل‌های PDF را نیز برای جذاب‌تر کردن محتوای خود آپلود کنید.

  • اکنون لینکدین به شما امکان می دهد ویدیوها را مستقیماً روی پلتفرم آپلود کنید.

  • می‌توانید با آپلود مستقیم ویدیوها در پلتفرم به جای اشتراک‌گذاری لینک‌های YouTube، از این ویژگی نهایت استفاده را ببرید.

  • لینکدین توصیه می کند که ویدیوهای کوتاه ۱ تا ۲ دقیقه ای با زیرنویس مناسب ایجاد کنید.

 

اگر محتوای جذاب تولید کنید، باعث انتظار بیشتر در بین مخاطبان میشوید. درواقع آنها مشتاق خواندن ادامه مطالب شما میشوند. اینکار سطح تعاملات و دسترسی به محتوای شمارا بیشتر میکند.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم برنامه بازاریابی لینکدین شما این است که محتوای خود را در زمان‌هایی پست کنید که بیشترین جذابیت را داشته باشد. این بدان معنی است که شما باید زمان هایی را که مخاطبان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند را بیابید.

 

 

8.دسترسی خود را خودکار کنید

برای اینکار شما نیاز به گسترش زیادی دارید.با این حال، اطلاع رسانی دستی می تواند چالش برانگیز و زمان بر باشد. به همین دلیل است که خودکار کردن دسترسی شما یک ایده عالی است.

 

Dux-Soup LinkedIn Automation  خودکارسازی این مراحل جستجو را برای شما آسان می کند تا بتوانید تلاش خود را روی مراحل مهم تر متمرکز کنید. این می تواند به بهبود تعامل شما و افزایش فروش کمک کند.

 

بنابراین، Dux-Soup چه کاری انجام می دهد؟

این ابزار به طور خودکار مشتریان بالقوه شما را مشاهده می کند، آنها را تأیید می کند، و حتی پیام های شخصی شده را از طرف شما ارسال می کند. همچنین امکان راه اندازی یک کمپین قطره ای برای مشتریان بالقوه شما وجود دارد.

 

9.از نیروی کار خود کمک بگیرید

کارمندان و همکاران شما می توانند در افزایش مخاطبان و افزایش دسترسی شما به لینکدین بسیار مفید باشند.

 بنابراین:

  • ضروری است که آنها را به بخشی اساسی از استراتژی لینکدین خود تبدیل کنید.

  • علاوه بر اینکه صفحه شرکت خود را دنبال می کنید، می توانید آنها را نیز تشویق کنید که به روز رسانی های شما را لایک کرده و به اشتراک بگذارند

  • همچنین باید از آنها بخواهید که تمام جزئیات لازم را در پروفایل شخصی لینکدین خود پر کنند.

  • این به برند شما کمک می کند تا در شبکه های خود دیده شود.

 

10.نمایه لینکدین خود را تکمیل کنید

  • مطمئن شوید که یک پروفایل شخصی لینکدین کامل و به روز دارید.

  • نمایه شخصی لینکدین شما جنبه انسانی برند شما را به نمایش می گذارد.

  • ایجاد یک نمایه شخصی امیدوارکننده می تواند به قدرتمندتر کردن تصویر برند شما کمک کند.

  • فراموش نکنید که تمام مهارت ها و دستاوردهای حرفه ای خود را ذکر کنید.

 

11.از LinkedIn Analytics استفاده کنید

 

  • یکی از جنبه های مهم استراتژی لینکدین شما ارزیابی منظم آن است.

  • همچنین می تواند به شما در تجزیه و تحلیل عملکرد به روز رسانی های خود کمک کند.

  • برای انجام این کار، باید بدانید که بخش "به روز رسانی" تجزیه و تحلیل صفحه شرکت شما چگونه کار می کند.

 

شما می توانید جدولی را مشاهده کنید که پارامترهای مختلفی مانند برداشت ها، کلیک ها، تعامل، CTR  را برای هر یک از پست های شما نشان می دهد. از این اطلاعات می توان برای یافتن نوع محتوایی که حداکثر تعامل را دریافت می کند استفاده کرد.

این به شما کمک می کند تا کمپین بازاریابی لینکدین خود را اصلاح کنید و محتوایی ایجاد کنید که احتمالاً مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

 

12. ترافیک وب سایت را ردیابی کنید

وقتی محتوایی را در مورد برند خود در لینکدین به اشتراک می گذارید، ممکن است پیوندهایی به وب سایت یا وبلاگ خود نیز اضافه کنید. ممکن است بسیاری از افراد محتوای شما را جالب بدانند و ممکن است از وب سایت شما دیدن کنند تا آن را بررسی کنند.

 

با این حال، این احتمال وجود دارد که آنها در صفحه فرود شما قرار نگیرند و فرم را پر نکنند. در نتیجه، این سرنخ ها را از دست خواهید داد. اما، اگر ترافیک وب سایت خود را ردیابی کنید، ممکن است بتوانید از این مخاطبان نیز بهره ببرید.

 

 

 

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha