چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم که ...

امروزه زندگی انسان ها با شبکه های اجتماعی وابسته شده است به حدی که زندگی بدون آن ها غیر قابل تصور است. در میان شبکه های اجتماعی اینستاگرام به این خاطر که افراد خاطرات خود را ثبت می کنند و با دوستان و آشنایان خود در ارتباط هستند، فضایی محبوب و دوست داشتنی است. و به واسطه اعتمادی که وجود دارد، افراد عکس ها، اطلاعات و پیام های شخصی خود در این سامانه قرار می دهند. از این رو مهم است که بدانیم این اطلاعات همچنان محفوظ است و خطری آن ها را تهدید نمی کند، برای این مورد نیاز است که علائم هک کردن اینستاگرام و راهکارهای رفع هک اینستاگرام را بشناسیم

 

چگونه بفهمیم اینستاگرام هک شده؟
 

چگونه بفهمیم اینستاگرام هک شده؟

 

  • فرد دیگری به اکانت شما دسترسی پیداکرده باشد درصورتی‌که بدون اجازه شما بوده است

  • امکان ورود به اکانت خود را ندارید.

  • با اکانت شما در پست‌های افراد نظر گذاشته شده است یا افرادی را فالو کرده اند.

  • لایک‌ها یا پست‌هایی از حساب شما ظاهر می‌شوند که شما اشتراک گذاری نکرده‌اید

  • پستی از صفحه شما منتشر شده وشما هیچ اطلاعی از آن نداشته‌ اید.

  • در گزارش فعالیت شما دستگاه‌های ناشناس نشان داده می‌شوند.

  • اطلاعات حساب کاربری شما بدون اطلاع شما تغییر کرده است و نمی‌توانید با اطلاعات شخصی خود وارد حساب کاربریتان شوید.

       در صورت مشاهده این موارد به احتمال قوی اکانت اینستاگرام شما هک شده است.

 

 چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

 

  انتخاب پسوورد قوی برای جلوگیری از هک اینستاگرام

داشتن پسوورد قوی و همچنین استفاده از پسوردهای دو مرحله ای برای جلوگیری از هک شدن اینستا کمک بسیاری به افزایش امنیت صفحه مجازی خواهد کرد. هر قدر که حساب‌های اینستاگرامی بیشتر و بیشتر می‌شوند، به تعداد هکرها نیز افزوده می‌شود. اما متهم شماره یک در هک شدن یک حساب کاربری پسوورد ضعیف است و امکان هک اینستاگرام رو زیاد میکنه که جهت رفع هک اینستاگرام باید سریعا اقدام کرد.

 

 

  انتخاب پسوورد قوی برای جلوگیری از هک اینستاگرام---

 

 رفع اتصال فیس‌بوک از اینستاگرام

بسیاری از افراد از حساب فیس‌بوک خود برای Login شدن به اینستاگرام و سایر حساب های خود استفاده می‌کنند. اگر اطلاعات حساب فیس بوک شما لو برود، برای یک هکر کار دشواری نیست تا با یک چشم بهم زدن تمام حساب های متصل به فیس بوکتان را هک کند. بنابراین برای هر حسابی که دارید اطلاعات جداگانه ای ثبت کنید؛ این کار شما را از دردسر های احتمالی نجات می‌دهد.

 استفاده از VPN مطمئن برای جلوگیری از هک اینستاگرام

برنامه‌های فیلترشکن یا همان VPN با رمزگذاری کردن ترافیک اینترنت و مخفی کردن آدرس IP شما، حریم خصوصی شما را در فضای مجازی تامین می‌‌کند. اگر هنگام گشت و گذار در اینستاگرام از Wi-Fi عمومی استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام، VPN برای شما ضروری است.

ساخت یک ایمیل امن و مطمئن برای اکانت اینستاگرام

 

یکی از راه های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام داشتن ایمیل امن است. تصور کنید اکانت اینستاگرام شما به همراه سایر اکانت ها مجازیتان به ایمیل شما متصل است. در این صورت اگر شخصی به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند به همه ی حساب های مجازی شما دسترسی داشته باشد.

شاید جالب باشد بدانید در طی یک نظر سنجی مشخص شده است که ۲۲ درصد از کاربران گفته اند که حساب های آنلاین آنها حداقل یک بار هک شده است. این درحالی است که ۱۴ درصد از افراد گفته اند حساب آنها بیش از یک بار هک شده است. اگر با شنیدن این آمار نگران ایمیل و سایر حساب های خود شده‌اید می‌توانید از طریق فعال کردن تایید دومرحله ای برای ایمیل خود، دست هکر ها را از حساب های مجازی خود قطع کنید.

 

 

ساخت یک ایمیل امن و مطمئن برای اکانت اینستاگرام---
 بی‌توجهی به پیام دریافتی از اکانت ناشناس---

 

 بی‌توجهی به پیام دریافتی از اکانت ناشناس

 

خیلی ساده ممکن است در دام فیشینگ کلاهبرداران مجازی بیفتید. بنابراین اگر پیامی از افراد ناشناس دریافت کردید که دارای لینک بود، هرگز روی لینک کلیک نکنید و اگر اکانت مشکوکی شما را فالو کرد، فورا آن را ریموو و بلاک کنید.

 

   عدم استفاده از پلتفرم‌های متفاوت برای مشاهده پست‌ها

 

مقالات آنلاین اغلب دارای فیلم‌ها و تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها به سمت پست اصلی در اینستاگرام هدایت می‌شوید. مراقب این نوع از لینک ها باشید، هکر ها گاهی اوقات صفحات جعلی ورود به اینستاگرام را برای فهمیدن پسوورد شما تنظیم می‌کنند. اگر احساس کردید وب‌سایتی که آن را مرور می‌کنید مشکوک است، روی هیچ لینکی کلیک نکنید و اطلاعات حساب اینستاگرام خودتان را نیز به هیچ وجه وارد نکنید.

 

 

   عدم استفاده از پلتفرم‌های متفاوت برای مشاهده پست‌ها---

 

 

 

 چگونه اکانت اینستاگرام هک شده خود را که به آن دسترسی نداریم بازگردانیم؟

اگر آدرس ایمیل اکانت شما تغییر کرده باشد، اینستاگرام از طریق آدرس ایمیل واقعی شما را مطلع می‌کند. این اعلان که از آدرس security@mail.instagram.com می‌آید به شما این امکان را می‌دهد که این تغییر را بازگردانید. پس از آن، باید دوباره بتوانید به حساب اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید. اگر ایمیل شما نیز هک شد، بلافاصله با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و جهت رفع هک اینستاگرام اقدام نمایید.

همچنین می‌توانید برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام خود، لینک ورود یا کد امنیتی درخواست کنید. در اینجا نحوه انجام آن را بیان کرده‌ایم:

  • در صفحه ورود به اینستاگرام، رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟ یا  Forgotpassword? (برای گوشی‌های آیفون) و Gethelploggingin (برای گوشی‌های اندروید) را بزنید.

  • نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن حساب خود را وارد کنید و روی Next ضربه بزنید. اینستاگرام یک لینک (یا کد اگر شماره تلفن خود را وارد کنید) برای شما ارسال خواهد کرد.

  • روی پیوند ارسال شده به ایمیل یا تلفن خود کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha