راهکارهای عملی کاهش رتبه الکسا

راهکارهای عملی کاهش رتبه الکسا

راهکارهای عملی کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا یکی از دغدغه‌های صاحبان سایت است که در این مطلب به اهمیت رتبه الکسا می پردازیم.

راهکارهای عملی کاهش رتبه الکسا

با ما همراه باشید تا در این مقاله به راهکارهای عملی کاهش رتبه الکسا بپردازیم:

 

۱- تولید محتوای خاص، جدید و باکیفیت

همانطور که می دانید بازاریابی درونگرا Inbound Marketing  وابستگی شدیدی به تولید محتوا دارد، چرا که با ایجاد ارزش برای مخاطب، نظر او را به سایت خود جلب کرده تا بتوانیم محصول یا خدمت خود را به فروش برسانیم. محتوای مناسب با کاربران ایجاد تعامل کرده و در نتیجه رفع نیاز محتوایی او باعث وفاداری نسبت به شما نیز می شود.

 

 

نکات دسترسی سریع مخاطب شما به محتوای سایت :

  • کلمات کلیدی مناسب: شناخت دقیق ترین و مناسب ترین کلمات کلیدی مرتبط با کالا یا خدمات خود، کمک می کند تا با تولید محتوای جذاب، ضمن افزایش ترافیک سایت، رتبه الکسا سایت خود را کاهش دهید.

  • درک نیاز کاربر: برای چنین امری شما باید کلمات کلیدی را سرچ کنید با استفاده از ابزاری نظیر گوگل ترندز.

  • مشارکت با کاربر: درخواست از مخاطب برای نظر دادن در مورد موضوعات مورد بحث در محتوای خود. دعوت به اشتراک در خبرنامه سایت برای آگاه شدن از جدیدترین محتواهای شما.

  • بازنویسی محتوای قدیمی: همواره محتواهای تولید و میزان بازدید از آن ها را رصد کرده و محتوایی که بیشترین توجه را جلب کرده بازنویسی کنید و همچنین سایر محتواها را بهبود بخشید. 

  • افزایش ترافیک سایت: بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان سایت اثرگذارترین عامل کاهش رتبه در الکسا است. بنابراین محتوای جذاب و مفید تولید کنید تا مخاطبان برای دنبال کردن محتواهای بعدی مجددا به سایت شما مراجعه کنند.

  • نظم همیشگی: منظم تولید محتوا کنید و آن ها را در نظم مشخص زمانی منتشر کنید.

  • به روز بودن: سالانه در گرافیک سایت خود و همچنین مسائل فنی زیرساختی بازنگری کنید تا ترافیک سایت خود را از دست ندهید. بهتر است قالب سایت خود را با تکنولوژی های جدید متناسب کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

بهینه سازی موتور جستجو | سئو

 

۲- ایجاد بک‌لینک مناسب

مجموعه لینک های سایر وب سایت ها را بک لینک گویند. به ازای تعداد بیشتر و کیفیت بهتر بک لینک ها، رتبه سایت شما نتایج بهتری در گوگل خواهد داشت. ربات های خزنده الکسا بک لینک ها را شناسایی می کنند و همچنین ترافیک سایت شما افزایش می یابد. 

 

نکات ایجاد بک لینک :

  • بک لینک از سایت های مرتبط و معتبر در بالا بردن رتبه الکسا تاثیرگذار است.

  • ایجاد بک لینک ممکن است در ازای پرداخت هزینه، تبادل لینک یا همکاری باشد

  • در محتواهای جدید خود لینک های داخلی را از سایر مطالب منتشر شده سایت تان ایجاد کنید

  • ابزارک الکسا را برای مرورگر خود و همکارانتان که سایت شما را مدام چک میکنند نصب کنید

 

 

۳- تحلیل رقبا

رتبه ی الکسای سایت شما وابستگی مستقیم به جایگاه شما در میان رقبایتان دارد؛ چرا که سایت های مشابه در گستره های نزدیک بهم قرار میگیرند. با در نظر گرفتن اینکه، رتبه های زیر صد الکسا غالبا عمومی ها و بسیار پرطرفدار هستند؛ پس همین که در میان رقبا بهتر باشید کافی است. برای بهتر بودن باید آن ها را خوب بشناسید. سایت رقبا را از نظر محتوا، رابطه کاربری و نوع خدمات و محصولات و نحوه ارائه ی آن ها به خوبی رصد کنید.

 

 

۴- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

پس از نشر محتوا آن را با لینک های مناسب به انواع شبکه های اجتماعی تان مرتبط کنید. به دلیل محبوبیت شبکه های اجتماعی به سادگی خواهید توانست کاربران را جذب سایت خویش کنید مثلا با لینک گذاری در استوری اینستاگرام تان، نشر مقالات در لینکدین، فعالیت منظم در توئیتر و کانال تلگرام و سایرموارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

طراحی سایت

 

۵- تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل در میان روش های افزایش ترافیک سریع ترین راه است؛ همچنین با انتخاب کلمات کلیدی دلخواه به راحتی در صفحه اول نتایج سرچ گوگل قرار می گیرید. سایت های با محتوای متنی بیشتر و مفید فایده با هزینه کمتر تبلیغات می توانید به نتایج مورد نظرتان دست یابید. امروزه سایت الکسا جای خود را به semrush داده است.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha