بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از زیرمجموعه‌ها و زیرشاخه های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود که در این مقاله با آن آشنا می شویم.

 

بازاریابی محتوا

پیدایش اینترنت، بستری گسترده و مناسب برای همگان فراهم آورده است که هرکسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را به‌ فروش برساند؛ درواقع هیچ کسب‌ و کاری را در فضای آنلاین نمی‌توان یافت که بدون بهره‌ای مناسب از محتوا بتواند به کار خود ادامه دهد. بازاریابی مبتنی بر تولید محتوا در پروسه ارتباط با مشتریان، اطلاعات و انگیزه‌‎های لازم را در اختیارشان قرار داده، آنها هم از طریق این اطلاعات به محتوای مورد نیاز برای کسب‌وکار یا برند خوب دست پیدا و طبعا اعتماد می‌کنند. بازاریابی محتوا را می‌توان در یک کلام، هنر برقراری ارتباط در طی فرآیند تولید، انتشار، اطلاع‌رسانی و اشتراک‌گذار محتوا تعریف کرد که هدف آن دستیابی و جذب مشتریان بیشتر و هدایت و کانالیزه کردن آن‌ها است که منجر به افزایش درآمد می‌شود. اهمیت نقش این استراتژی در تامین اهداف بازاریابی توسعه کسب‌ و کار بر کسی پوشیده نیست.

 

 

استراتژی بازاریابی محتوا 

استراتژی بازاریابی محتوا، شیوه‌ای نو، مفید، ارزان، سریع و اثربخش است که تعامل شما با کاربران و مخاطبان را افزایش می‌دهد. با بهره‌گیری از بازاریابی محتوا می‌توانید، برندی محبوب بسازید و خود را در معرض دید و انتخاب مخاطبین قرار دهید. از نقاط تمایز بازایابی محتوا این است که با این روش نه‌ تنها تاثیر شگفت‌انگیزی در پیشرفت تجارت خود داشته باشید، بلکه بازه تاثیرگذاری آن نسبت به برخی دیگر از انواع بازاریابی طولانی تر و حتی درمواقعی همیشگی است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

مهم‌ترین دلایل استفاده از بازاریابی محتوا:

 

  • ارتقا رتبه وب‌سایت و افزایش ترافیک سایت و کمک به پذیرش بیشتر از سوی مخاطبان

  • گسترش میزان ارتباط تعاملی با مخاطب در استفاده از بازاریابی محتوا

  • افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری در استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا

  • ترغیب و جذب مخاطب و جلب اعتماد آنها از طریق محتوای با کیفیت بالا

  • باصرفه بودن بهبود درآمد کاهش هزینه ها در بازاریابی محتوا

 

 

مراحل انجام و اجرای بازاریابی محتوا چگونه است؟

-تعیین اهداف بازار محتوا

قبل از دست زدن به هر اقدامی ابتدا می‌بایست اهداف کسب‌وکار خودتان را به‌طور شفاف تعیین و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 

 

-شناسایی مخاطب و جامعه هدف بازار محتوا

شناخت مخاطب و نیازها و سوالات مخاطب بررسی دقیق کانال و زمان ارائه محتوا

 

 

-استراتژی محتوا داشته باشید

شناخت کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری و کسب‌وکاری از مهمترین ارکان محتوا می باشد. کلمات کلیدی با برنامه‌ریزی و کاملاً دقیق تولید و ایجاد می گردد.

 

 

-تعیین و انتخاب کانال‌های انتشار محتواهای تولیدشده

 نشر و توزیع محتوا و انتخاب کانال توزیع محتوا برای جذب مشتری و آگاه سازی محاطب از برند توسط وبلاگ، وب‌سایت، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک و سایرموارد صورت می گیرد.

 

 

- تشکیل گروه تولید محتوا

در یک گروه تولید محتوا اغلب افرادی با تخصص‌هایی مانند: استراتژیست محتوا، مدیر محتوا، مدیر رسانه‌های اجتماعی، نویسنده، کپی‌رایتر(تبلیغ نویس) و طراح گرافیک حضور دارند. 

 

 

-داشتن برنامه‌ریزی و تقویم محتوا

باید مشخص باشد محتوا در چه تاریخ و زمانی تولید و در چه تاریخ و زمانی منتشر می‌شود. در وب‌سایت، کانال تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و دیگر بسترها؛ با چه موضوعاتی و به چه شکل و قالبی (متن / صوت / عکس و تصویر / ویدئو و یا ترکیبی از آن‌ها) داشته باشید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی واکنش گرا

 

بازاریابی محتوا چگونه به افزایش فروش کمک می کند؟

از آنجا که بازاریابی محتوا می تواند شروع یک گفتگوی مهم باشد، کسب‌وکارها می‌توانند با تولید محتوای خوب و اثرگذار محصول و خدمتشان را به مشتریان خود عرضه کنند و از این طریق درآمدهای حاصل از فروش خود را افزایش بدهند. محتوای خوب مشتریان بیشتری را نیز با خود به همراه دارد و به این صورت جذب محصولات و خدمات شما می‌شوند و درنتیجه شما باقدرت بیشتری می‌توانید به فروش محصولاتتان بپردازید.

 

 

نقش پر رنگ و کلیدی بازاریابی محتوا: 

 

افزایش آگاهی و شناخت و معرفی برند موجود در بازار محتور

-کسب احترام و اعتماد مخاطب

-بهبود شرایط SEO

- افزایش ترافیک و بازدیدهای سایت در بازار محتوا

- افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری در بازار محتوا

-ثبت موقعیت کسب‌وکار در حوزه تخصص

 -ایجاد شفافیت در رابطه کسب‌وکار

-تسهیل تصمیم‌ گیری سریع مشتریان به سمت خرید

- ایجاد روابط طولانی‌ مدت با مخاطبان در بازاریابی محتوا

-باعث افزایش فروش و سوددهی بیشتر می گردد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تفاوت سئو داخلی و خارجی

 

نتیجه‌گیری برای بازاریابی محتوا:

 

در پایان می‌توان گفت بازاریابی محتوا اگر با رعایت نکات گفته شده در روندی منطقی طراحی و اجرا شود، باعث جذب کاربران بیشتر و استمرار در بازدید آنها از سایت، به تبع بررسی مطالب جدید، معرفی آن به دیگران که خود منجر به ارتقا سطح کیفی این استراتژی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بازاریابی محتوا می توانید با مشاوران و متخصصان تارنماگستر تماس بگیرید.

 

 

  برای کسب اطلاعات در زمینه ی بازاریابی محتوا می توانید با شرکت دانش بنیان تارنما گستر تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha