این مقاله درباره بهترین ابزار های سئو مجانی سال 2023 در دنیا است.
ابزار های داخل این مقاله به من کمک کرده اند که در 3 ماه گذشته 4.76 ملیون immpresions و 243 هزار کلیک داشته باشم.
29 ابزار مجانی پرکاربرد سئو سایت
1. chat gpt
قطعاً تا الان از chat gpt استفاده کرده اید. ولی می دانستید که برای سئو نیز استفاده می شود؟
اگر تا به حال از chatgpt استفاده نکرده اید و کارایی آن را نمی دانید بهتر است مقاله chatgpt چیست ما را مطالعه کنید.
chatgpt می تواند برای تولید محتوای سایت شما بسیار مناسب باشد. این ابزار واقعاً همه کاره است و می توانید از آن برای ایجاد محتوای سئو شده، پیشنهاد کلمات کلیدی، ایجاد schema code ها، ایجاد meta tag ها و موارد دیگر استفاده کنید.
اگر برای نصب chatgpt یا راه اندازی آن مشکلی دارید می توانید مقاله چگونه chat gpt را دانلود کنیم را بخوانید.
2.ابزار semrush
برای دریافت نسخه کامل Semrush باید هزینه پرداخت کنید. اما، می توانید از برخی از بهترین ابزارهایی که به صورت رایگان ارائه می کند استفاده کنید.
یکی از ابزارهای مورد علاقه من Semrush ابزار Keyword Magic Tool است. اگر برای یک حساب رایگان Semrush ثبت نام کنید، روزانه 10 اعتبار برای این ابزار دریافت می کنید.
خیلی هم عالی!
برای تحقیق قطعی، مرتبط و موثر برای کلمات کلیدی، کافیست وارد حساب کاربری رایگان خود شوید و روی تب Keyword Magic Tool کلیک کنید. سپس، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید، منطقه خود را انتخاب کنید و دکمه جستجو را فشار دهید. ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush به شما امکان دسترسی به تحقیقات رایگان کلمات کلیدی را می دهد.
سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت خواهید کرد. همچنین اطلاعات بسیار مفیدی مانند حجم جستجو و دشواری کلمه یا keyword difficulty را به شما نشان می دهد.
اما این تنها کاری نیست که می توانید با حساب رایگان Semrush خود انجام دهید. قابلیت های بیشتر در حساب رایگان Semrush قابل دسترسی است.
شما همچنین دسترسی به:
-
ابزار ردیابی موقعیت The Position Tracking tool
-
ابزار حسابرسی سایت The Site Audit tool
-
ابزار مدیریت لیست
-
قالب های محتوای سئو
-
دستیار SEO Writing
-
جستجوگر سئو The On-Page SEO Checker
-
مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی
-
ابزار مرور کلی کلمات کلیدی
-
بررسی اجمالی دامنه The Domain Overview
فقط به خاطر داشته باشید که یک حساب رایگان Semrush به این معنی است که هر روز به مقدار نسبتاً کمی اعتبار محدود می شوید. هر روز 10 جستجو برای همه ابزارهای تجزیه و تحلیل دامنه و کلمات کلیدی جستجو می کنید. اما، این به این معنی نیست که 10 جستجو در روز، برای هر ابزار. به عنوان مثال، فرض کنید یک دامنه را با ابزار Domain Overview آنالیز کرده اید و سپس با ابزار Keyword Overview یک جستجو انجام داده اید. این به عنوان دو واحد از 10 واحد شما در روز محاسبه می شود.
3.moz bar
Mozbar یک افزونه مرورگر قاتل است که با اجازه دادن به شما برای مشاهده اقتدار دامنه (DA) سایت ها درست در SERP، در وقت شما صرفه جویی می کند.
اما چرا این مفید است؟
فرض کنید می خواهید یک کلمه کلیدی را برای رتبه بندی هدف قرار دهید. با MozBar میتوانید عبارت را در گوگل جستجو کنید و امتیاز DA و Page Authority (PA) را برای رتبهبندی سایتها بدون نیاز به ترک SERP ببینید. این امکان ارزیابی سریع رقابت و فرصت های بالقوه را فراهم می کند.
نسخه رایگان همچنین به شما امکان می دهد نتایج جستجو را از موتورهای جستجوی جایگزین و عناصر درون صفحه مانند:
-
عنوان صفحه
-
توضیحات متا
-
تگ های سرفصل
به علاوه، میتوانید انواع مختلفی از لینکهای موجود در یک صفحه مانند لینکهای داخلی و خارجی Dofollow و Nofollow را برجسته کنید.
اگر نیاز به بررسی سریع "canonical tags" در صفحه دارید، می توانید این کار را نیز انجام دهید و همچنین ببینید چقدر طول می کشد تا صفحه بارگذاری شود.
4.GTmetrix
GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سلامت فنی سایت شما عالی است. دریافت اطلاعات در مورد اندازه یک صفحه و ارزیابی زمان بارگذاری آن فقط چند دقیقه طول می کشد.
اندازه صفحه و زمان بارگذاری توسط ابزار GTmetrix ارائه شده است.
نمای ‘Waterfall’ نیز واقعاً مفید است.
ترتیب و مدت زمان بارگذاری فایل ها را در صفحات شما نمایش می دهد. این به شما امکان می دهد مناطقی را که می توان بهبود بخشید شناسایی کنید و تلاش های خود را برای اطمینان از بارگذاری سریعتر صفحه خود اولویت بندی کنید.
5.seobility
با ابزار srobility 444یک تحلیل عمیق سئو سایت دریافت کنید.
بد نیست برای سئو کار بهتر شدن به آموزش صفر تا صد سئو سایت ما سر بزنید
-
آهسته بارگذاری صفحات
-
صفحات مسدود شده
-
مشکلات نقشه سایت یا site map
-
مسائل فنی سئو یا technical seo
شما معمولاً این نوع موارد را فقط از ابزارهای سئو 2023 پولی دریافت می کنید. بنابراین واقعاً خوب است که Seobility این داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.
بهترین ویژگی: گزارش محتوا
این گزارش لیستی از صفحاتی که دارای مشکلات سئوی محتوا هستند را در اختیار شما قرار می دهد.
(چیزهایی مانند: محتوای نازک، عناوین متا از دست رفته، پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری.)
6. ابزار سئو google search console
کمک به سئو را مستقیماً از Google دریافت کنید. هیچ لیستی از ابزارهای رایگان سئو بدون google search console کامل نمی شود.
چرا؟
GSC یک نرم افزار بسیار غنی از ویژگی های سئو است. و برخلاف تقریباً هر ابزار دیگری در بازار، می دانید که داده ها قانونی هستند. (به هر حال، از گوگل می آید.)
به عنوان مثال، می توانید از google search console به عنوان ردیاب رتبه برای بررسی رتبه سایت خود در SERP ها استفاده کنید.
بهترین ویژگی: Index Coverage Report
Index Coverage Report از صفحات سایت شما را که ایندکس نمی شوند به شما ارائه می دهد. همچنین می توانید ببینید که چگونه می توانید همه چیز را به مسیر خود بازگردانید.
7.google trends
مانند Exploding Topics، Google Trends به شما اطلاعات بیدرنگ درباره موضوعات پرطرفدار میدهد.
می توانید به گرایش های جستجو برای کلمات کلیدی مختلف نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آنها در طول زمان در حال افزایش یا کاهش هستند.
به سادگی موضوع خود را وارد کنید و منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
سپس این ابزار علاقه جستجوی موضوع را در بازه زمانی انتخابی شما به شما نشان می دهد.
اگر میخواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، به بخش «علاقه بر اساس منطقه فرعی» بروید تا ببینید که عبارت جستجو در مکانهای مختلف چقدر محبوب است.
علاقه بر اساس منطقه فرعی همانطور که توسط Google Trend نشان داده شده است
علاوه بر این، Google Trends دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد 2 یا چند موضوع را با یکدیگر مقایسه کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که کدام موضوع علاقه بیشتری به جستجو دارد.
Google Trends برای استفاده در هنگام انجام تحقیقات تخصصی نیز عالی است.
8.ابزار سئو رایگان screaming frog
مشکلات فنی سئو را در چند ثانیه پیدا کنید و برطرف کنید.
پیدا کردن مشکلات فنی سئو در سایت شما می تواند دردسر بزرگی باشد.
این ابزار فوق العاده سایت شما را با استفاده از یک خزنده مانند گوگل می خزند. و گزارشی از مشکلات احتمالی (مانند خطاهای هدر HTTP، مشکلات رندر جاوا اسکریپت، HTML متورم، و خطاهای خزیدن) تولید می کند.
بهترین ویژگی: کشف محتوای تکراری
همانطور که ممکن است شنیده باشید، گوگل از محتوای تکراری متنفر است. خوشبختانه، میتوانید از Screaming Frog برای شناسایی سریع صفحات با محتوای تکراری استفاده کنید.
10. google analytics
ببینید مردم چگونه سایت شما را پیدا کرده و با آن تعامل دارند.
باشه باشه. گوگل آنالیتیکس واقعا یک ابزار SEO نیست. اما اجرای یک کمپین سئو بدون آن تقریبا غیرممکن است.
چرا؟
داده های گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که آیا تلاش های سئوی شما نتیجه داده است یا خیر.
من در مورد داده هایی مانند:
-
ترافیک ارگانیک
-
نرخ پرش
-
منابع ترافیک
-
زمان در سایت
-
سرعت صفحه page speed
-
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
بهترین ویژگی: Google Analytics و Google Search Console ادغام
گوگل آنالیتیکس به تنهایی فوق العاده قدرتمند است. اما وقتی آن را با google search console ترکیب می کنید؟ این حتی قدرتمندتر است.
پیوند دادن حساب GSC خود با GA شما را با اطلاعات مفیدی مرتبط می کند، مانند کلمات کلیدی که مردم برای یافتن سایت شما، CTR ارگانیک شما و موارد جالب دیگر استفاده می کنند.
11. ابزار رایگان سئو سایت Animalz Revive
محتوای قدیمی را بهبود و به روز کنید.
Animalz Revive به شما کمک میکند محتوای قدیمیتری را در سایت خود پیدا کنید که نیاز به بهروزرسانی، ارتقا... یا هر دو دارد.
قبل از این ابزار، برای یافتن این صفحات باید به صورت دستی حساب گوگل آنالیتیکس خود را بررسی میکردید. که دردسر بزرگی بود. خوشبختانه، این ابزار دقیقاً به شما می گوید که کدام مقاله در سایت شما به بیشترین توجه نیاز دارد.
بهترین ویژگی این ابزار سئو سایت رایگان سال 2023: «از دست دادن ترافیک از زمان اوجگیری (نمایشها)»
این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدانید یک محتوای قدیمی برای شما دقیقا چند بازدید کننده دارد.
12.ابزار سئو سایت رایگان CanIRank
به سرعت به این سوال پاسخ دهید: "آیا می توانم برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنم؟".
CanIRank یک ابزار دشواری کلمه کلیدی فوق العاده دقیق است. و برخلاف اکثر ابزارهای رایگان SEO، CanIRank به شما توصیه های عمومی مانند: "این کلمه کلیدی واقعا رقابتی است" یا "این کلمه کلیدی رقابت کمی دارد" در عوض، به شما می گوید که آیا می توانید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید یا نه.
CanIRrank خیلی باحاله
بهترین ویژگی: "چگونه می توانید این کلمه کلیدی را بهتر هدف قرار دهید؟"
CanIRank فقط برای تعیین اندازه رقابت صفحه اول نیست. همچنین به شما پیشنهاداتی می دهد که می تواند به شما در رتبه بندی برای یک اصطلاح خاص کمک کند.
13. ابزار رایگان سئو 2023 schema.org
نشانه گذاری schema برای سایت شما بسیار مهم است. داده های ساختاری را ارائه می دهد که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا و زمینه صفحه شما را درک کنند.
اگر نشانه گذاری schema را در صفحات خود پیاده سازی نکرده اید، واقعاً از دست داده اید. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل است که شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.
برای مشاهده تمام schema های مختلف، می توانید سلسله مراتب کامل را در HTML مرور کنید. میتوانید روی «یک صفحه برای هر نوع» یا «فهرست کامل انواع، نشان داده شده در یک صفحه» کلیک کنید.
یا، می توانید یک عبارت خاص را با "TermFinder" جستجو کنید.
همچنین می توانید یکی از انواع schema های رایج را انتخاب کنید.
برای مثال، روی «Organization» کلیک کردم.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را پر کنید، کد را کپی کرده و مستقیماً در صفحات وب خود وارد کنید.
هنگامی که به درستی پیاده سازی شود، نشانه گذاری schema می تواند ظاهر صفحه شما را در SERP با نمایش قطعات غنی در کنار تگ عنوان و توضیحات متا شما بهبود بخشد.
این به طور بالقوه می تواند نرخ کلیک شما را با ترغیب کاربران به کلیک بر روی پیوند شما افزایش دهد.
14. ubersuggest
این ابزار برای تحقیقات کلمات کلیدی و اندازه رقابت در آن کلمه بسیار مناسب است.
Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای سئو پولی یافت می شوند. اما 100% رایگان است. برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید (یا یک وب سایت رقیب که می خواهید در آن رتبه بالاتری کسب کنید) تایپ کنید.
Ubersuggest اطلاعات دقیقی در مورد keyword difficulty، حجم جستجوی ماهانه و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهد.
به علاوه، فهرستی از کلیدواژههای پیشنهادی را دریافت میکنید که بر اساس کلمه کلیدی که تایپ کردهاید است.
بهترین ویژگی: "مقایسه ها بین کلمات کلیدی" این ویژگی کلمات کلیدی "X در مقابل Y" را به شما نشان می دهد.
15. detailed.com
در مورد رقابت خود اطلاعات کسب کنید. جزئیات فهرستی از محبوب ترین سایت های بازار هدف کار شما را به شما ارائه می دهد. به این ترتیب، می توانید بزرگترین رقبای خود را بشناسید و اندازه گیری کنید.
(و آنچه را که انجام می دهند کپی کنید.)
بهترین ویژگی: "Mentionsا"
این ویژگی به شما نشان می دهد چه کسی اخیراً به رقابت شما لینک داده است (و درباره آن توییت کرده است).
16. short pixel
اگر تصاویر موجود در سایت شما حجم فایل بالایی دارند، احتمالا سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهند. این می تواند برای کاربران بسیار خسته کننده باشد و می تواند منجر به نرخ پرش یا همان bounce rate بالایی شود که قطعاً دوست ندارید این اتفاق بیفتد. ShortPixel یک ابزار عالی است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را فشرده و اندازه آن را تغییر دهید تا زمان بارگذاری صفحه سریعتر شود.
این امکان را به شما می دهد تا فایل های JPG، GIF و PNG را با حجم حداکثر 10 مگابایت آپلود کنید. برای حذف این محدودیت اندازه، فقط باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح SmartCompress خود را انتخاب کرده و سپس فایل های خود را آپلود کنید. سپس ShortPixel به طور خودکار تصاویر را فشرده و بدون کاهش کیفیت بهینه می کند.
ShortPixel همچنین به شما امکان می دهد URL خود را وارد کنید تا بتواند سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تصاویری را که پیدا می کند بهینه کند. این به بهبود عملکرد سایت شما کمک می کند.
17. Panguin Tool
penguin tool ترافیک جستجوی شما را با به روز رسانی های شناخته شده گوگل مرتبط می کند. خوب این به چه درد می خورد؟ اگر متوجه شدید که رتبه شما در زمان update بزرگ گوگل کاهش یافته است، میتوانید بفهمید که چه مشکلی پیش آمده است... و آن را برطرف کنید.
بهترین ویژگی ابزار panguin: بهروزرسانیها را روشن/خاموش کنید
Panguin به راحتی میتواند بهروزرسانی های خاص را به صفر برساند.
به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محلی هستید که روی سئوی محلی تمرکز می کنید، فقط می توانید از Panguin بخواهید که به روز رسانی های Google را که بر نتایج محلی تأثیر گذاشته است را به شما نشان دهد.
18.siteliner
گزارش سئو سایت خود را به صورت کامل و رایگان از ابزار سئو سایت رایگان Siteliner دریافت کنید. siteliner سایت شما را برای مشکلات سئو (مانند صفحات مسدود شده یا block شده، تغییر مسیرها یا redirect های بهم ریخته و broken links) اسکن می کند.
بهترین ویژگی ابزار سئو سایت siteliner : مقایسه رتبه سئو سایت شما با سایت های دیگر. siteliner به شما این امکان را می دهد که سرعت بارگذاری صفحه، سایت خود را با سایت های دیگر در پایگاه داده Siteliner مقایسه کنید. برای محک زدن مفید است.
19. kw finder
بهترین ابزار سئو رایگان برای تحقیقات کلمات کلیدی. بهترین بخش KWFinder این است که استفاده از آن بسیار آسان است. اما اجازه ندهید این شما را فریب دهد که فکر کنید KWFinder قدرتمند نیست. این یک ابزار کلمه کلیدی قانونی است که بسیاری از افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند.
بهترین ویژگی این ابزار رایگان سئو سایت: LPS
LPS=قدرت پروفایل پیوند. یعنی میزلن سخت بودن رنک گرفتن کلیدواژه شما را می سنجد. این ویژگی اساساً به شما می گوید که چند لینک برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی نیاز دارید.
بنابراین اگر کلمه کلیدی ای پیدا کردید که دارای LPS بالای 50 باشد، می دانید که برای رتبه بندی برای آن عبارت باید یک لینک سازی جدی انجام دهید.
20.dare boost
با ابزار رایگان یئو dare boost سایت خود را از نظر سرعت، سئو، امنیت و موارد دیگر آنالیز کنید. Dareboost صرفاً یک ابزار SEO نیست. اما سایت شما را برای مواردی که به طور غیرمستقیم بر سئو تاثیر می گذارند، مانند سرعت بارگذاری و امنیت سایت شما، تجزیه و تحلیل می کند.
بهترین ویژگی ابزار dare boost: اولویت ها
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه