با اشتباهات رایج در لینک سازی داخلی یا لینک بیلدینگ آشنا شوید، این اشتباهات را در سایت خود رفع کنید و به راحتی از گوگل رتبه بگیرید. ما در این مقاله چند تا از بد ترین اشتباهات را برای شما ذکر کرده ایم.

 

 

اشتباهات رایج در لینک سازی داخلی کدامند؟

 

اطلاع داشتن از اشتباهات رایج در ساخت لینک داخلی ما را یک قدم جلوتر از بقیه قرار می‌دهد. چون هم درصد خطای ما در لینک سازی را کم می‌کند و هم لازم نیست زمان، هزینه و انرژی زیادی برای اصلاح و بررسی لینک های داخلی صرف کنیم. به همین خاطر، در ادامه به معرفی رایج‌ترین مشکلات لینک سازی داخلی می‌پردازیم:

 

 

1-صفحه شما دارای لینک‌های شکسته داخلی باشد

لینک‌های شکسته، باعث هدایت کاربران به صفحه ای میشوند که وجود خارجی ندارد و ارور 404 میدهد. برای برطرف کردن این مشکل باید اول با استفاده از ابزارهای انلاین لینک ها را حذف کنیم و یا انها را اصلاح کنیم و به صفحه درست بازگردانیم.

 

 

لینک‌های شکسته داخلی سایت

 

 

 

2- لینک های داخلی قابل کراول شدن نیستند

این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که فرمت آدرس صفحه‌ای که لینک می‌کنیم، نادرست است. مثلاً ممکن است آدرس صحفه دارای علامت‌ها و کاراکترهای اضافه باشد. اگر لینکی قابل کراول شدن نباشد، توسط ابزارهایی مشخص می‌شود و ما باید آدرس صفحه را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنیم.

 

خزش یا کراول (Crawl) زمانی اتفاق می‌افتد که گوگل یا دیگر موتورهای جستجو، ربات‌هایی را به یک صفحه وب می‌فرستند که محتوای صفحه را بخواند. به واسطه خزش، ربات‌های گوگل یا دیگر موتورهای جستجو متوجه می‌شوند چه چیزی در صفحه وجود دارد.

 

 

 اگر می خواهید درباره موضوع خزش سایت بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید:

 

خزش یا کراول (Crawl) سایت چیست؟

 

 

 

 

 

کراول شدن لینک های داخلی

 

 

 

3- سایت دارای صفحات یتیم( Orphan Pages)  است

صفحه یتیم( به صفحاتی گفته می‌شود که نه از صفحات دیگر لینک گرفته و نه به آن‌ها لینک داده است. یعنی این صفحه توسط موتورهای جستجو نه کراول می‌شود و نه ایندکس. پس اول باید صفحات یتیم را با ابزارهای مخصوص پیدا کنیم و در مورد آن‌ها تصمیم بگیریم. اگر صفحه به نوعی اضافی به نظر می‌رسد، صفحه را حذف می‌کنیم. اگر هم صفحه یتیم برای ما ارزشمند است، بهتر است از صفحات دیگر به آن لینک بدهیم.

 

 

لینک سازی داخلی

 

 

 

4- تعداد لینک های داخلی صفحه بسیار زیاد است

وجود لینک های داخلی بسیار زیاد در یک صفحه، به گوگل این سیگنال را می‌دهد که صفحه احتمالاً اسپم باشد. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که گوگل چند عدد لینک داخلی را در هر صفحه کراول می‌کند. اما برخی متخصصان معتقدند که گوگل تنها 150 لینک را در هر صفحه می‌خواند. در این 150 لینک، لینک‌های هدر، فوتر، دسته‌بندی و منوی ناوبری سایت هم لحاظ شده است. پس بهتر است لینک‌های بسیار زیادی در صفحات استفاده نکنیم و تعداد آن‌ها را تا حد امکان کم کنیم.

 

 

5- صفحاتی در سایت وجود دارد که تنها یک لینک داخلی دارند

باید سعی کنیم تا حد تعادل صفحات مرتبط سایتمان را با لینک سازی داخلی بهم وصل کنیم. وقتی صفحه‌ای تنها یک لینک داخلی دارد، یعنی ما از فرصت لینک سازی برای بهبود سئو سایت و تجربه کاربری استفاده نکرده‌ایم. پس بهتر است در حین انتشار هر مقاله یا صفحه، موضوعات مرتبط را پیدا کنیم و فرایند لینک سازی داخلی را انجام دهیم.

 

 

6- عمق خزش صفحات بیشتر از 3 کلیک است

منظور از عمق خزش، تعداد کلیک‌های لازم برای رسیدن به صفحه مورد نظرمان است. بطور استاندارد، برای رسیدن به صفحات مهم باید حداکثر سه بار کلیک کنیم. یعنی هنگامی که برای رسیدن به صفحه ای بیشتر از سه بار  کلیک میکنیم، موتورهای جستجو این سیگنال را دریافت میکنند که صفحه اهمیت زیادی ندارد.

بنابراین بهتراست صفحات مهم خود را مشخص کنیم و ببینیم با چند کلیک قابل دسترسی هسستند. اگر با سه بار کلیک بر روی لینک قابل دسترسی نباشند، باید مشکل را برطرف کنیم که هم کاربران راحت تر صفحات مهم ما را پیدا کنند و هم موتورهای جستجو اهمیت آن را بیشتر متوجه شوند.

 

 

لینک سازی داخلی و اهمیت آن

 

 

7- لینک های داخلی از آدرس HTTPS به HTTP ریدایرکت می‌شوند

گاهی اوقات، لینک های داخلی ما به اشتباه از آدرس HTTPS به آدرس HTTP ریدایرکت یا منتقل می‌شوند. این مسئله هم باعث ایجاد ریدایرکت های اضافی و تمام شدن بودجه خزش می‌شود. به همین خاطر، در سایت‌های کوچک، به ‌صورت دستی تمام لینک‌هایی که به HTTP ختم می‌شوند را به HTTPS تغییر می‌دهیم. اگر هم سایت ما صفحات زیادی دارد، باید از یک توسعه‌ دهنده وب کمک بگیریم.

ریدارکت به معنای انتقال کاربر به آدرس جدید است. به عبارت دیگر هر زمان بخواهیم بازدیدکنندگان سایت را به آدرس مشخصی منتقل کنیم از Redirect استفاده میکنیم. مدیران سایت به خصوص در ارتباط با ” رعایت اصول سئو ” همواره با ریدایرکت آدرس صفحات مختلف سایت سرو کار دارند.

 

 

 

 لینک سازی داخلی و عیب های آن

 

 

 

8- سایت دارای حلقه‌ها و زنجیره‌های ریدایرکت است

زنجیره و حلقه ریدایرکت‌ ها، دو مورد از رایج‌ترین اشتباهات لینک سازی داخلی هستند که از طریق لینک سازی نادرست ایجاد می‌شوند. منظور ما از زنجیره ریدایرکت، این است که بین «صفحه الف» و «صفحه ب» بیشتر از یک ریدایرکت وجود داشته باشد. یعنی برای اینکه ما از صفحه الف به صفحه ب منتقل شویم، باید چندین بار آدرس ریدایرکت شود. هنگامی هم که آدرس صفحه‌ای را به دیگری ریدایرکت کنیم که آن هم به آدرس صفحه اولیه ریدایرکت شده است، یک حلقه ریدایرکت ایجاد کرده‌ایم.

برای مثال فرض کنید ما «صفحه ج» را به «صفحه الف» ریدایرکت کرده‌ایم. در صورتی که «صفحه الف» را به «صفحه ب» و «صفحه ب» را هم به «صفحه ج» ریدایرکت کنیم، یک حلقه ریدایرکت ساخته‌ایم. شاید فکر کنید هیچ‌کس این کار را انجام نمی‌دهد اما  اگر در طول فرایندهای سایت دقت نکنیم، حلقه ریدایرکت‌ها ساخته می‌شوند. در هر حال، باید لینک داخلی صفحات را به‌روزرسانی کنیم و زنجیره ریدایرکت‌‌های اضافی را حذف کنیم. همچنین دلایل به وجود آمدن حلقه‌های ریدایرکت را پیدا و حلقه را رفع کنیم.

 

 

9- ریدایرکت‌های موقتی و دائمی سایت زیاد هستند

ریدایرکت‌ها در برخی موارد بسیار مفید هستند و می‌تواند قدرت و اعتبار صفحات را منتقل کنند. اما هر کدام از ریدایرکت‌ها، از بودجه خزش سایت مصرف می‌کنند. پس امکان دارد خزنده‌های گوگل قبل از ایندکس کردن صفحات مهم ما، کراول کردن صفحات سایتمان را متوقف کنند. چون بودجه خزش سایت ما تمام شده است!

این مسئله مخصوصاً در سایت‌های بزرگ بسیار مهم است. پس بهتر است که تعداد ریدایرکت‌های سایت را به حداقل برسانیم و لینک های داخلی را آپدیت کنیم تا کاربران و موتورهای جستجو دقیقاً به صفحه مقصد هدایت شوند. البته هنگامی که صفحه از منابع خارجی بازدیدکننده دارد، بهتر است که ریدایرکت را حذف نکنید.

 

 

ریدایرکت شدن لینک های داخلی و خارجی سایت

 

 

 

10.لینک دادن به یک صفحه خاص با دو انکر تکست متفاوت

شاید شما در صفحه مقاله خود یک عبارت را با دو متن متفاوت به صفحه دیگر لینک دهید. در اینجا به دو مشکل برمیخورید:

 

  • اعتبار صفحه مقصد را کم می‌کنید

اگر هدف شما اعتبار دادن به صفحه خاصی از وب‌سایتتان باشد، همان یک بار لینک دادن کافی است.

 

  • گوگل را سردرگم می‌کنید

وقتی با دو متن متفاوت به یک صفحه خاص لینک می‌دهید، گوگل را بر سر یک دو راهی می‌گذارید. چون شاید نتواند علت این کار شما را درک کند و متوجه نشود که باید با کدام یک از این انکرتکست‌ها به آن صفحه اعتبار بدهد. 

 

 

 

11.لینک دادن به کلیدواژه‌هایی که نیازی به آنها ندارید

فقط با کلمات کلیدی مرتبط لینک سازی کنید و از کلید واژه هایی که به آنها نیازی ندارید خودداری کنید.

در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه میشوید:

 

با استراتژی شما همخوانی ندارد

وقتی روی کلیدواژه‌های کم اهمیت زمان می‌گذارید به همان اندازه، فرصت تلاش مفید روی کلیدواژه‌های استراتژیک کسب و کار خود را از دست می‌دهید

 

 

 

اهمیت انکر تکست ها در لینک سازی داخلی و خارجی

 

 

 

نوبت شماست که اصول و قواعد لینک سازی داخلی را اجرا کنید

تا اینجا یاد گرفتیم که لینک سازی داخلی چیست و چرا در فرایندهای سئو اهمیت دارد. با اشتباهات رایج و نحوه لینک سازی داخلی آشنا شدیم و فهمیدیم برای اجرای درست لینک سازی داخلی، باید ابتدا محتواهای کافی داشته باشیم. ضمن اینکه نباید در محتوا از لینک‌ های داخلی بسیاری استفاده کنیم و دچار کیورد استافینگ شویم. اجرای درست موارد ذکر شده و دوری از اشتباهات رایج، تأثیر بسیار مثبتی بر سئو و عملکرد سایت در نتایج گوگل می‌گذارد.

 

 

شما می توانید تولید محتوای حرفه ای سایت خود را به ما بسپارید:

 

تولید محتوای حرفه ای

 

بهترین چک لیست سئو برای لینک سازی داخلی

هر سئو کاری برای هرگونه اقدام یا تکنیک های سئو نیاز به یک چک لیسن کامل سئو دارد که چیزی را از قلم نیندازد و همه چیز را به ترتیب انجام دهد. ما در این چک لیست درباره لینک سازی نیز صحبت کرده ایم.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha