تولید محتوا

تیم تولید محتوا در تارنماگستر

تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ قالب های تولید محتوا: 1.تولید محتوای متنی 2.تولید محتوای صوتی 3.تولید محتوای ویدئوی 4.تولید محتوا تصویری، فرمت های محتوا: 1.اینفوگرافیک 2.دوره های آنلاین 3.کتاب های الکترونیک 4.پادکست 5.موشن گرافیک

تولید محتوا چیست؟

برای اینکه به شناخت واضح از تولید محتوا برسیم در ابتدا به این اشاره میکنیم که تولید محتوا Content Production به این معناست که میتوان اطلاعاتی در زمینه یک موضوع، کالا، خدمات یا بیزینس را به صورت های متنوعی مثل نوشتار، گفتار، عکس، فیلم، صوت و ... در اختیار مخاطبان هدف و یا عموم مردم قرار داد.

در عصر دیجیتال با شنیدن تولید محتوا ذهنمان به سمت مطالب و محتویات وب سایت، شبکه های اجتماعی و در کل رسانه های اجتماعی می رود.

تولید محتوا راهی برای معرفی خود،خدمات،کالا و بیزینس به مخاطبان است. همچنین با استفاده از آن میتوان به توزیع، بازاریابی و انتشار پرداخت.

اصلی ترین نکته در تولید محتوا در نظر گرفتن محیط انتشار آن است. آیا برای وب سایت است یا اینستاگرام یا تلگرام؟ به طور مثال اینستاگرام قالب پست دارد و ازابتدا محیطی برای انتشار عکس بوده است.به همین دلیل اکثر کاربران اینستاگرام طرفدار پست های با فرمت عکس یا فیلم هستند. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا، انواع فرمت ها و قالب های محتوا را معرفی میکنیم.

 

قالب های تولید محتوا

قبل از هرگونه تولید محتوا باید بدانیم هدفمان از تولید محتوا چیست. به عبارتی دیگر، استراتژی مناسب برای تولید محتوا داشته باشیم و به نکاتی چون مخاطب هدف، رنج سنی مخاطبان و خصوصیات بارز مشترکشان توجه کنیم.

مثلا اگر فروشگاه سیسمونی نوزاد دارید ، مخاطب هدف نوزادان نیستند، بلکه مادران آنها هستند. پس در جهت جلب توجه و نظر مادران باید محتوا تولید کرد.

چهار نوع قالب تولید محتوا داریم

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای صوتی
  • تولید محتوای ویدئوی
  • تولید محتوا تصویری

پس متناسب با مخاطب، نوع کالا یا خدمات و... یکی از قالب های تولید محتوا را برای انتقال پیام استفاده میکینم.

 

محتوای متنی

محتوا متنی از دیرباز نشان داده توانسته اعتماد مخاطبان هدفش را جذب کند. کتاب ها و مقالات زیادی وجود دارند که توانسته اطلاعات را به مخاطبان انتقال دهند و رضایت آنها را بدست آورند.

مجموعه های زیادی وجود دارند که هم به صورت کتاب و هم فیلم تولید شده اند. برای نمونه کتاب ارباب حلقه ها، بر باد رفته، آلیس در سرزمین عجایب، نمونه های ایرانی می توان به داش آکُل، مرد لوطی و درخت گلابی اشاره کرد.

با توجه به تغییراتی که در الگوریتم های موتور جستجو گوگل صورت گرفته است، صاحبان سایت دقت بیشتری به رعایت اصول سئو سایت دارند. یکی از مواردی که در سئو سایت و کسب رتبه سایت حائز اهمیت است همین تولید محتوا می باشد. به همین منظور با متخصصان تولید محتوا همکاری می کنند و حتی می توان تولید محتوا را به گروه ها یا شرکت هایی که به طور تخصصی به تهیه تولد محتوا می پردازند سپرد و خود را درگیر تولید محتوا نکرد.

تولید محتوا متنی

در تولید محتوا باید به استراتژی تولید محتوا، تولید کلمات کلیدی و عنواین متناسب با کسب و کار، بازاریابی محتوا توجه داشت که خیلی در جهت افزایش رتبه سایت به شما کمک می کند.

شرکت تارنماگستر با سابقه 10 ساله که در حوزه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو سایت و تولید محتوا دارد و با ایجاد یک تیم قوی و متخصص میتواند در ضمینه های استراتژی محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا، کلمات کلیدی مناسب کسب و کار و تولید محتوا کارامد و مفید به شما مشاوره دهد.

تولید محتوا متنی یکی از 4 قالب تولید محتواست که تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد و در تولید محتوا متنی باید دقت داشت که همه اصول سئو را در آن به کاربرد برای نمونه استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار، عنواین جذاب و گیرا، محتوا مفید و متفاوت از رقبا که کاربران با مراجعه به سایت شما به جواب سوالاتشان برسند موارد زیادی را میتوان ذکر کرد که با رعایت آنها به رشد رنک سایت دست یافت برای آشنایی بیشتر با نکات سئو سایت می توانید به لندینگ پیج سئو تارنماگستر مراجعه کنید.

 

تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی تأثیر مضاعفی نسبت به محتوای متنی دارد. یکی ازبرتری های محتوا صوتی نسبت به محتوا متنی این است که همزمان با انجام فعالیت دیگر میتوان گوش داد؛ مثل رانندگی، هنگام آشپزی یا انجام کارهای منزل می توان از محتوای صوتی که در رادیو، پادکست و فایل های صوتی آموزشی که در مواردی از محتوای متنی مشابه مفیدتر می باشد استفاده کرد.

 

محتوا ویدئویی

از دیرباز ساخت تیزرهای تبلیغاتی که در شبکه های تلویزیونی به عنوان تبلیغات بین برنامه های تلویزیونی نمایش داده می شد مرسوم بود مخصوصا برای صاحبان برند های مطرح، اما امروزه ساخت محتواهای ویدئویی با مضامین مختلف مثل آموزش، توضیحات و تبلیغات وسعت پیدا کرده است.

محتوای ویدئوی به دلیل تغییراتی که در عادات مردم صورت گرفته و مثل سابق فرصت و یا ذوق خواندن متن را ندارند نسبت به محتوای متنی راحت تر و سریع تر می تواند مطالب را به مخاطبان انتقال دهد.

با روش های آسانی که برای ساخت ویدیو بوجود آمده و همچنین سهولت انتشار در محیط فضای مجازی این فرصت برای کسب و کارها ایجاد شده که بدون پرداخت هزینه های هنگفت به تبلیغات بپردازند. همچنین قرار دادن محتوای ویدیویی در وب سایت و مشاهده آن توسط کاربران باعث افزایش رنک سئو سایت می شود.

 

محتوا تصویری

یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال محتوای تصویری است که شما در حداقل زمان ممکن با استفاده از دوربین گوشی خود می توانید بهیترین عکس ها را ثبت و در رسانه های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، پینترست به عنوان محتوا تصویری انتشار دهید.

همانطور که میدانید در رسانه های اجتماعی محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی جلب توجه می کند و همچنین  درتولید آن زمان و هزینه کمتری نسب به سایر محتوا ها صرف می شود و همچنین امکان انتقال اطلاعات بیشتری در محتوا تصویری وجود دارد. اگر از محتوا تصویری استفاده نکنید به راحتی یکی از استراتژی های بازاریابی را از دست داده اید.

 

فرمت های محتوا

در قالب های کلی محتوا، می توانیم متناسب با تکنیک های بازاریابی که استفاده میکنیم فرمت های متفاوتی را برگزینیم.

از رایج ترین فرمت های محتوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینفوگرافیک
  • دوره های آنلاین
  • کتاب های الکترونیک
  • پادکست
  • موشن گرافیک

این فرمت ها هرکدام برای یک قالب یا بیش از یک قالب قابل استفاده می شوند با هم به شناخت مختصری از این فرمت ها بپردازیم.

 

اینفوگرافیک 

اگر بخواهیم به زبان ساده اینفوگرافیک را تعریف کنیم استفاده از محتوای متنی و محتوای تصویری با هم، فرمت infographic را ایجاد میکند. با استفاده از تصاویر و نوشته بتوانیم اطلاعات را به بیننده انتقال دهیم.

استفاده از تصاویر افراد واقعی و حتی استفاده از تصاویر گرافیکی باعث جذاب نمودن اطلاعات وساده سازی فهم اطلاعات می شود و جزئی از بازاریابی محتوا بصری که طرفدارهای زیادی را به خود اختصاص داده است می باشد.

از اینفوگرافیک برای مقاصد چون انتقال سریع اطلاعات آموزش، انتقال حجم وسیعی از اطلاعات در فضای کم، راهنماها، نظرسنجی ها،نتایج علمی، نقشه ها و مسیریاب ها می توان نام برد.

از نمونه های اینفوگرافیک که اکثرا مشاهده کردیم نقشه های مسیر متروی تهران در داخل واگن های قطار و ساختمان مترو بوده است.

 

دوره های آنلاین

از نمونه دوره های آنلاین می توان به دوره های آموزشی اشاره کرد که یک ارتباط دو طرفه است درحالی که نیاز به رفت و آمد در سطح شهر نیست و همچنین اگر دوره ها از طریق وب سایت شما صورت بگیرد باعث بالا رفتن رتبه سئو سایت می شود.

از دوره های آنلاینی که می توانم اشاره کنم دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ تارنماگستر است که می توانید با خیال راحت درکنار کار خود به یادگیری این دوره ارزشمند بپردازید و بدون صرف وقت در مسیر رفت و آمد از دوره ها استفاده کنید.

 

کتاب الکترونیک

کتاب الکترونیک شامل کتاب هایی است که به صورت دیجیتال تولید می شود اما فقط صرفا نسخه های الکترونیک مطالب مکتوب نیست بلکه می توان فیلم و صوت و ... نیز باشد. همچنین امکان دارد نسخه الکترونیکی کتابی موجود باشد اما متن مکتوب نداشته باشد.

با رشد روزافزون دنیای الکترونیک و دیجیتال، کتاب و متون نوشتاری هم دستخوش این تحولات قرار گرفتن و کتاب های الکترونیک و ایبوک ها روبه رشد هستند، مخصوصا اینکه با وجود گوشی های هوشمند مطالعه ایبوک ها راحت تر صورت میگیرد.

 

 

پادکست

به طور کلی پادکست یک فایل صوتی است که میتواند حاوی داستان، تحلیل داستان، مطالب آموزشی و از این قبیل موضوعات باشد.

امروزه بسیار از مردم سعی بر این دارند تا با استفاده از پادکست های گوناگون زمان های سوخته ی خود را پر کنند. یک پادکست خوب میتواند همراه خوبی در هنگام رانندگی ، پیاده روی یا انجام کار های منزل باشد.

 

 

موشن گرافیک

موشن گرافیک بسیار شبیه به انیمیشن است اما با این تفاوت که انیمیشن برای روایت داستان ساخته میشود ولی موشن گرافیک اگرچه ممکن است داستانی روایت کند ولی برای اهداف تبلیغاتی و برندینگ ساخته میشود.

تیم تارنماگستر انتخابی حرفه ای در ساخت موشن گرافیگ برای بیزنس شماست. شما میتوانید تارنماگستر را در ساخت موشن گرافیک های مد نظرتان در کنار خود داشته باشید یا این مسئولیت را تماما به تیم تارنماگستر بسپارید و از نتیجه ی کار لذت ببرید

 

 

 
تولید محتوا
 
 
 
 
 
 
 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha
پربیننده ترین محصولات و خدمات
طراحی  سایت

طراحی سایت

داشتن سایت برای کسب و کار شما چه حسنی دارد؟ ...
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی آنلاین در ...
سئو

سئو

سئو چیست؟ سئو در کسب و کار ها چه جایگاهی ...