این کامل ترین چک لیست سئوی است که برای رفع مشکلات بهینه سازی بدون دردسر نیاز دارید. از طریق فعالیت‌های اصلی سئو به سازماندهی موثر فرآیند سئو سایت و دستیابی به رتبه‌های برتر کمک می‌کند که باعث فروش بیشتر می‌شود.

 

این چک لیست Seo بهترین شیوه ها برای ارتقا سئو سایت را تشریح می کند، به طور خلاصه توضیح می دهد که چه مسائلی نیاز به توجه دارند و نکاتی در مورد چگونگی رفع آنها ارائه می دهد. این مقاله با سایر مطالب ارجاع داده شده است تا درک عمیق تری از SEO به شما ارائه دهد. در زیر، یک چک لیست سئو قابل دانلود در قالب PDF را خواهید دید که برای مبتدیان و همچنین سئوکاران با تجربه ارزشمند خواهد بود.

 

Download the SEO Checklist PDF for ۲۰۲۲

 

 

هنگام کار با چک لیست، باید از ابزارهای اصلی استفاده کنید که به شما در پیاده سازی سئو کمک می کند. اکثر آنها رایگان هستند:

  • Google Search Console

  • Google Analytics

  • PageSpeed Insights

  • Mobile-Friendly Test

 

گام به گام چک لیست سئو و کار با ابزار seo powersuit

از آنجایی که چک لیست SEO برای سئو کار ها و صاحبان سایت و جهت ارتقا خدمات سئو سایت برای خوانندگان در نظر گرفته شده است، نحوه انجام تمام مراحل را در ابزار SEO PowerSuite نشان می دهیم.

 

ابزارهای سئو عبارتند از:

  • Rank Tracker

  • Website Auditor

  • SEO SpyGlass

  • LinkAssistant

 

پس از اتمام هر مرحله از چک لیست سئو، کادر مربوطه را علامت بزنید. این به شما کمک می کند تا پیشرفت کلی سئو پروژه خود را بهینه سازی کنید. برای هر گام وقت بگذارید.

 

1. چک لیست راه اندازی وب سایت

 

این جنبه های سئو را از همان ابتدا در نظر بگیرید و با رشد وب سایت خود از دردسر نجات خواهید یافت.

 

 

 Use HTTPS protocol.

استفاده از رمزگذاری ایمن برای همه وب سایت ها، به ویژه برای کسانی که تراکنش ها را ردیابی می کنند و اطلاعات حساس کاربر را جمع آوری می کنند، به شدت توصیه می شود.

 

گاهی اوقات مدیران وب سایت ها هنگام تغییر وب سایت خود از HTTP به HTTPS با مشکلات فنی مواجه می شوند. یکی از چنین مسائلی به اصطلاح محتوای مختلط است که صفحات امن HTTPS حاوی محتوای ناامنی هستند که از طریق HTTP ارائه می شوند.

 

برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما دارای مشکلات محتوای مختلط است، WebSite Auditor را باز کنید و به بخش Site Audit > Encoding and Technical factors بروید.

 

 

 

SEO Checklist و htpps با سئوکار تارنماگستر

 

 

 

 Set one of your domain names as canonical.

موتورهای جستجو نسخه‌های www و غیر www از یک صفحه را به عنوان دو صفحه متفاوت می‌بینند و ممکن است مشکلات محتوای تکراری رخ دهد. برای جلوگیری از این امر، نسخه اصلی دامنه را برای وب سایت خود با استفاده از canonical تنظیم کنید.

 

چنین روشی باعث جریمه های الگوریتمی نمی شود. با این حال، برای دریافت بهترین نتایج رتبه‌بندی، مطمئن شوید نسخه‌ای که به‌عنوان اصلی تنظیم کرده‌اید، نسخه‌ای است که Google در نتایج جستجوی خود نشان می‌دهد. در ممیزی سایت، بخش Redirects را پیدا کنید و ببینید آیا تغییر مسیر را به نسخه اصلی (چه www یا غیر www) دامنه تنظیم کرده اید یا خیر.

 

 

 

 Choose an SEO-friendly content management system.

سیستم های مدیریت محتوا (به اختصار CMS) به منظور ساده سازی نحوه ساخت وب سایت ها هستند. اما گاهی اوقات درست برعکس عمل می کنند. CMS ها ممکن است چالش های بیشتری را برای SEO ایجاد کنند، مانند تولید خودکار محتوای تکراری، URL های بد، محدودیت در سفارشی سازی عناصر اصلی روی صفحه، و  به طور کلی مجموعه محدودی از عملکردها. به همین دلیل است که در نظر گرفتن یک CMS خوب از همان ابتدا از دردسر جلوگیری می کند. برای جزئیات بیشتر، مرور کلی ما از بهترین CMS برای سئو را در مقاله های آتی خواهید خواند.

 

 

 Implement SEO-friendly URLs.

اگرچه یک URL یک عامل رتبه بندی بسیار سبک است، اما اولین چیزی است که Googlebot در یک صفحه جدید می خزد. علاوه بر این، ایجاد URL های سئو بیس هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

 

برای SEO-friendly کردن URL ها:

از کلمات کلیدی در URL ها استفاده کنید که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مرتبط تر به نظر برسند.

طول URL ها را بهینه کنید، به طوری که آنها بیش از 75 نماد نباشند.

از URL های ثابت استفاده کنید، به عنوان مثال، نشانی های اینترنتی بدون علامت در آنها. URL های پویا برای کاربر و موتور جستجو مناسب نیستند.

 

  url ها در سئو چک لیست  سئو کار های تارنماگستر

 

 

 Set up analytics tools.

برای ردیابی ترافیک و عملکرد در وب‌سایت خود، باید کد رهگیری Google Analytics را اضافه کنید و وب‌سایت خود را در کنسول جستجوی Google تأیید کنید. مطمئناً شمارشگرهای ترافیک و ابزارهای تحلیلی دیگری مانند Mixpanel یا Matomo وجود دارد، اما محصولات Google واقعاً جهانی هستند و می‌توانند در اکثر پلتفرم‌های دیگر ادغام شوند.

 

 

 Sync your SEO tools with Google Analytics and Search Console.

می توانید حساب Google Analytics (GA) خود را با نرم افزار سئو SEO PowerSuite همگام کنید. پس از اینکه برنامه داده ها را از GA جمع آوری کرد، می توانید آمار صفحات فرود، کلمات کلیدی و بک لینک ها را در Rank Tracker، WebSite Auditor و SEO SpyGlass مشاهده کنید.

 

 

 Plan your website structure.

سلسله مراتب صفحات در یک وب سایت برای پتانسیل رتبه بندی سئو آن بسیار مهم است. ساختار واضح سایت باعث می شود تا کاربران به راحتی حرکت کنند. و به خزنده‌ها کمک می‌کند صفحات را سریع‌تر کشف و فهرست‌بندی کنند. شما باید ساختار سایت را در هر مرحله از توسعه وب سایت خود اصلاح کنید و آن را به طور معناداری برنامه ریزی کنید. در طول مسیری که می روید، حتما موارد زیر را انجام دهید:

 

Use the visual sitemap

در WebSite Auditor، یک ابزار Visualization خوب بیابید که به شما کمک می کند تمام صفحات خود را در یک نگاه کلی مشاهده کنید، برجسته ترین آنها را شناسایی کنید و پروژه را به روشی که نیاز دارید بازسازی کنید.

 

  سایت مپ در سئو چک لیست  سئو کار های تارنماگستر

 

نقشه تعاملی را می توان برای شناسایی صفحات یتیم (آنهایی که به آنها پیوند داده نشده است) استفاده کرد، بررسی کرد که کدام صفحات بیشترین بازدید از صفحه را دارند، صفحات جدید را برنامه ریزی کرده و جریان PageRank را دوباره محاسبه کرد. این ما را به مرحله بعدی هدایت می کند.

 

عمق کلیک صفحات خود را بررسی کنید

این عامل را می توان در نقشه سایت مشاهده کرد. مطمئن شوید که تمام صفحات مهم شما بیش از 2 تا 3 کلیک با صفحه اصلی فاصله ندارند. breadcrumbs را برای نشان دادن سلسله مراتب صفحات خود پیاده سازی کنید.

 

لینک سازی داخلی را بهینه کنید

پیوندهای داخلی اغلب دست کم گرفته می‌شوند، اگرچه بر عوامل تعامل مهم تأثیر می‌گذارند، برای مشاوره نحوه لینک سازی داخلی با سئوکار های شرکت دانش بنیان تارنماگستر تماس بگیرید.

علاوه بر این، anchor texts به عنوان یک عامل اضافی برای موتورهای جستجو عمل می کنند که به آنها کمک می کند تا بهتر بفهمند صفحه در مورد چیست. به تنوع anchor texts توجه کنید، صفحات خود را به هم پیوند دهید، مقالات و اقداماتی را در انتهای پست های وبلاگ پیشنهاد دهید و در Google Analytics ببینید که چگونه معیارهای اصلی رفتار کاربر شما بهبود می یابد.

 

 

2. چک لیست کلید واژه تحقیق

اگرچه به اندازه سال‌های قبل ساده نیست، اما تحقیقات کلمات کلیدی همچنان برای استراتژی سئو حیاتی است. کلمات کلیدی نشان می دهد که وب سایت شما در کجا رتبه بندی می شود و به کدام سمت رشد می کند. علاوه بر این، رتبه بندی کلمات کلیدی به عنوان مبنایی برای اندازه گیری کارایی تلاش های سئو شما عمل می کند. لیست زیر مراحل جهانی را برای تحقیق کلمات کلیدی در هر جایگاه یا صنعتی دنبال می کند.

 

 Find your top-ranking keywords.

کلمات کلیدی تمام فعالیت های سئوی شما را تعیین می کنند. با ردیابی رتبه بندی ارگانیک  برای کلمات کلیدی هدف خود، موفقیت استراتژی سئوی عمومی خود را اندازه گیری خواهید کرد.

بنابراین، یک پروژه برای سایت خود در ابزار سئو Rank Tracker شروع کنید، و این ابزار تمام کلمات کلیدی را که وب سایت شما قبلاً برای آنها رتبه بندی می کند، کشف می کند. همچنین می توانید کلمات کلیدی خود را به صورت دستی اضافه کنید یا از دکمه  Suggest  استفاده کنید تا به نرم افزار اجازه دهید ایده های کلمات کلیدی را برای شما پیدا کند. چند کلمه کلیدی را مشخص کنید که به بهترین نحو موضوع وب سایت شما را توصیف می کند.

 

 

 Identify your organic competitors.

نزدیکترین رقبای ارگانیک خود را پیدا کنید و استراتژی های سئوی آنها را برای بهبود استراتژی های خود درک کنید. رقبای ارگانیک شما لزوماً رقبای واقعی شما نیستند که محصول یا خدماتی مشابه شما ارائه می دهند. رقبای ارگانیک آن دسته از وب سایت هایی هستند که برای کلمات کلیدی و موضوعات مشابه شما سایت خود را سئو می کنند. شما باید رقبای خود را با شاخص های اصلی سئو محک بزنید، فعالیت های منظم آنها را پیگیری کنید و اجازه ندهید که شما را از SERP شکست دهند.

 

 SEO Checklist for 2023 و تحلیل رقبا با rank tracker با سئو کار حرفه ای تارنماگستر

 

از ماژول Rank Tracker’s Competitor Research برای کشف رقبای اصلی خود بر اساس دامنه یا موضوعات استفاده کنید. این ابزار سطح تقاطع بین چندین دامنه رقبا و کلمات کلیدی رایج آنها را نشان می دهد. در SEO SpyGlass می توانید رقبای خود را از نظر قدرت دامنه مقایسه کنید. می توانید رقبای کشف شده را به ماژول ابزار سئو Rank Tracking اضافه کنید و عملکرد آنها را در کنار صفحات وب خود نظارت کنید.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

 

 

 Research new keyword ideas.

با تحقیق در مورد ایده های کلیدواژه جدید، برنامه ریزی مجدد برای رشد وب سایت دارید تا صفحات بیشتری را اضافه کنید که ترافیک ارگانیک را از Google به ارمغان آورد. این یک گام مهم است زیرا تحقیقات کلمات کلیدی شامل تحقیقات کامل رقبا است که به کسب و کارها کمک می کند ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را بهتر استخراج و فرموله کنند و در راستای رویای رقیب شدن پیش بروند.

 

مکان‌های مختلفی برای یافتن ایده‌های کلیدواژه جدید وجود دارد، مانند Google Autocomplete، Google Ads Keyword Planner، Bing Autocomplete، و غیره. انجام تحقیقات کلمات کلیدی به صورت دستی ممکن است زمان بر باشد، بنابراین ابزار سئو Rank Tracker روش تحقیق کلیدواژه را در یک ماژول ترکیب می‌کند تا جدید پیدا کند. کلمات کلیدی در عرض چند دقیقه

 

در جادوگر پیشنهادات کلمات کلیدی، روش تحقیق کلمات کلیدی را انتخاب کنید که برای ایجاد لیست کلمات کلیدی شما استفاده می شود. بسته به نوع محتوایی که بهینه می کنید، می توانید از روش هایی مانند ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی YouTube، تکمیل خودکار آمازون و غیره استفاده کنید. حجم، دشواری کلمه کلیدی، تخمین های ترافیک ارگانیک، هزینه های CPC و PPC برای تخمین پتانسیل رتبه بندی آنها.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی سئو کنیم؟

 

 

 Choose the most profitable keywords.

 

پس از اینکه ابزار، ایده های کلیدواژه جدیدی را برای شما جمع آوری کرد، باید کارآمدترین keyword ها را انتخاب کنید.در این مورد می توانید از ابزار سئو Rank Tracker استفاده کنید.

 

کلمات کلیدی بلند و کوتاه را پیدا کنید.

می‌توانید فیلتر را بر اساس طول عبارات کلیدی اعمال کنید (اگرچه این دقیقاً چیزی نیست که کلمات کلیدی بلند را از کوتاه متمایز می‌کند). اما یک تمرین خوب این است که مطمئن شوید لیست کلمات کلیدی شما شامل عبارات 2 تا 4 کلمه ای است. ممکن است یک کلمه کلیدی بیش از حد عمومی باشد (به عنوان مثال، "ماشین"). یک عبارت خیلی طولانی ممکن است ترافیک کمی را جذب کند یا اصلاً ترافیک نداشته باشد (به عنوان مثال، "از کجا یک فورد قرمز با درهای سفید در سیاتل بخریم").

 

به keyword difficulty توجه کنید.

ابزار سئو Rank Tracker داده‌های Keyword Difficulty را به دو روش ارزیابی می‌کند - با تجزیه و تحلیل سختی کلیدواژه بین 10 و 50 در organic results گوگل.

 

در تب تجزیه و تحلیل SERP، این ابزار 50 صفحه برتر رتبه بندی را بررسی می کند و نشان می دهد که چقدر برای صفحه شما دشوار خواهد بود که آنها را برای عبارت کلیدی انتخاب شده حذف کنید. ابزار سئو رنک ترکر ارتباط بین عوامل مختلف صفحه، مقایسه قدرت صفحه، پیوندهایی که به آن اشاره می کنند، کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کند و غیره را پیدا می کند.

سپس average keyword difficulty ارائه می‌شود: هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه‌بندی در رتبه‌های برتر سخت‌تر خواهد بود. روی کلمات کلیدی با نمرات دشواری کم و متوسط (با علامت سبز و زرد) تمرکز کنید.

 

عباراتی را با شاخص کارایی کلمات کلیدی بهتر انتخاب کنید.

هنگام انتخاب فهرست نهایی کلمات کلیدی، به KEI، که نسبت جستجو به رقابت است، توجه کنید. به طور کلی، هر چه Keyword Efficiency Index (با علامت سبز) بالاتر باشد، بهتر است، به این معنی که افراد زیادی به دنبال این کلمه کلیدی هستند، اما رقابت زیادی بین وب سایت ها وجود ندارد. توجه داشته باشید، در برخی موارد، KEI می‌تواند برای همه کلمات کلیدی پروژه شما کم باشد (به رنگ قرمز مشخص شده است) (به عنوان مثال، همه عبارات کلیدی حجم جستجوی کمی دارند).

فقط به خاطر داشته باشید که KEI یک متریک نسبی در سئو است و به اعداد به عنوان مقادیر نسبی نگاه کنید. هیچ KEI خوب یا بدی وجود ندارد. بنابراین، شما فقط باید یک کلمه کلیدی را با دیگری مقایسه کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

ابزار سئو Google Keyword Planner چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

به هدف کلمه کلیدی فکر کنید.

هدف کلمه کلیدی مهمترین مؤلفه برای برنامه ریزی صفحات است و به شما کمک می‌کند که نیازهای کاربر را بهتر بشناسید و محتوا و صفحات هدف landing page خودتان را با نیات آن‌ها سازگار کنید. متمایز کردن هدف کلمه کلیدی در چهارمدل زیر رایج است:

قصد اطلاعاتی

قصد تحقیق

قصد معامله

هدف ناوبری

بر اساس هدفی که در پس کلمات کلیدی هدف قرار دارد، تصمیم بگیرید که چه نوع صفحاتی را باید برای آنها ایجاد کنید: یک پست وبلاگ یا یک صفحه محصول، صفحات خدمات، مقالات سفید، صفحات راهنما و غیره.

 

 

 Map keywords to content.

در مرحله بعد، باید صفحات فرود خود را تعریف کنید - صفحاتی که در وهله اول می خواهید بهینه سازی کنید تا ترافیک، تبدیل و فروش بیشتری کسب کنید. بهتر است این صفحات را از بین بهترین محتوای رتبه بندی خود انتخاب کنید.

 

در ابزار سئو Rank Tracker، روی selected keywords کلیک راست کرده و Assign keywords to landing page (های) را انتخاب کنید. کلمات کلیدی زیادی را برای یک صفحه اختصاص ندهید. هرچه صفحات فرود شما متمرکزتر باشند، بهتر است. صفحات فرود اختصاص داده شده در ماژول Map keywords ظاهر می شوند.

 

به این نکته توجه کنید که ابزار خوشه بندی در Rank Tracker کلمات کلیدی شما را به گروه های موضوعی تقسیم کرده است. می‌توانید گروه‌های کلیدواژه‌ها را دوباره گروه‌بندی کنید و نام آن‌ها را تغییر دهید، یا از ابتدا گروه‌های جدیدی ایجاد کنید (به عنوان مثال، می‌توانید کلمات کلیدی را بر اساس هدف جستجو گروه‌بندی کنید). راهنمای نقشه‌برداری کلمات کلیدی در اینجا برای کمک به این موضوع است.

 

map keywords to content | SEO Checklist سئوکار حرفه ای تارنماگستر

 

 

3.   On-page Seo و چک لیست بهینه سازی محتوا

از آنجایی که الگوریتم های گوگل به دنبال پاداش دادن به بهترین محتوا هستند، On-page Seo یکی از قوی ترین عوامل رتبه بندی باقی می ماند. در حالی که سئو داخلی و بهینه سازی محتوا تقریباً به یک چیز اشاره دارد، پیشنهاد می‌کنم گام‌های کوچک‌تری برای بهبود در سایت بردارید (مانند بهینه‌سازی CTR یا به‌روزرسانی محتوا برای تازگی). به زودی، دید چشم پرنده ای از استراتژی محتوای خود خواهید داشت و می توانید یک رویکرد جامع را به کار بگیرید.

 

  عناوین خیلی طولانی، تکراری یا از دست رفته را بازنویسی کنید.

 

در ماژول حسابرسی سایت حسابرس وب سایت، بخش On-page را پیدا کنید. عوامل تکراری و برچسب‌های عنوان خالی را بررسی کنید. اگر تگ‌های عنوان تکراری وجود دارد، باید بازنویسی شوند و کلمه کلیدی اصلی در آن گنجانده شود. علاوه بر این، به فاکتور عناوین خیلی طولانی توجه کنید. اگر عناوین خیلی طولانی باشند، ممکن است گوگل آنها را کوتاه و بازنویسی کند. موثرترین عناوین صفحه بین 45 تا 50 کاراکتر، با احتساب فاصله، هستند.

 

onpage seo factors | Complete SEO Checklist سئوکار حرفه ای تارنماگستر

 

 

 Optimize meta descriptions.

برخی از افراد ممکن است به مزایای meta descriptions شک کنند، با این حال، به نظر من متا دیسکریپشن عنصر مهم بعدی در صفحه، بعد از title tag است. meta descriptions به عنوان نوعی بنر بازاریابی در صفحه serp گوگل عمل میکند. این توضیحات و همچنین title tag بر نرخ کلیک ارگانیک صفحات شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین به لطف یک متا دیسکریپشن بهینه، فرصتی را برای دریافت ترافیک بیشتر از دست ندهید. زیرا اگر شما متا دیسکریپشن را برای صفحات سایت تعریف نکنید، گوگل انجام خواهد داد و هیچکس تضمین نمی کند که عالی خواهد بود.

 

در WebSite Auditor، بخش On-page را در Site Audit بررسی کنید. فاکتور missing meta descriptions را بررسی کنید تا ببینید کدام صفحات به توضیحات متا نیاز دارند و فاکتور توضیحات متا خیلی طولانی را برای شناسایی توضیحاتی که نیاز به بازنویسی دارند بررسی کنید. برای اثربخشی بهینه،طول توضیحات متا یا همان meta descriptions باید حدود 150 کاراکتر باشد.

                                                                

 

 Diversify text-only content.

از تصاویر و ویدیوها برای تنوع بخشیدن به محتوای صفحه خود و دریافت ترافیک بیشتر از جستجوی Google استفاده کنید. با افزودن چند رسانه ای، یک صفحه، شانس نمایش در نتایج غنی مانند Google Images یا Google Videos را دارد. علاوه بر این، تصاویر به عنوان یک رسانه توضیحی عمل می کنند، بنابراین مطمئناً تعامل کاربر با محتوای شما را بهبود می بخشند.

در ضمن، توجه داشته باشید که تصاویر باید برای جستجوی ارگانیک بهینه شوند. مطمئن شوید که تصاویر به یک فرمت وب پسند تبدیل شده اند، سریع بارگیری می شوند و سنگین نیستند.

می‌توانید تمام منابع چندرسانه‌ای خود را در ماژول WebSite Auditor's Site Structure > Site Audit > All منابع مرور کنید. همچنین، در گزارش ممیزی سایت، برگه Images را بررسی کنید، جایی که تصاویر شکسته و فیلدهای متنی ALT خالی را پیدا خواهید کرد - برای رتبه بندی بهتر در نتایج تصویر، اینها باید پر شوند.

 

 Optimize the main content.

به صفحه  Page Audit > Content Audit و ماژول حسابرسی محتوا در WebSite Auditor بروید، صفحه را انتخاب کنید و 1 تا 3 کلمه کلیدی را برای آن تایپ کنید. پس از اینکه ابزار، صفحه فرود شما را اسکن کرد، توصیه های بهینه سازی همان سئو سایت را بر اساس رقبای برتر ارائه می دهد.

به ماژول ویرایشگر محتوا بروید و این ابزار نکات بهینه سازی درون صفحه را در اختیار شما قرار می دهد. در سمت راست، امتیاز بهینه سازی را مشاهده خواهید کرد که پس از شروع ویرایش متن خود در برنامه، به صورت زنده بهبود می یابد. نکات در ویرایشگر محتوا بر اساس تجزیه و تحلیل رقبای برتر در نتایج جستجو برای کلمه کلیدی انتخاب شده ایجاد می شود. به این ترتیب، توصیه هایی در مورد استفاده از کلمه کلیدی خواهید داشت و موضوعات و سوالات بیشتری برای جاسازی در محتوای خود خواهید داشت. محتوای خود را با موضوعات فرعی، بالت گذاری و لیست های شماره دار ساختار دهید و از قالب بندی واضح HTML استفاده کنید.

 

 

 Add structured data.

 

گوگل از روی علائم و نشانه‌هایی که در سایتمان قرار داده‌ایم محتوای سایتمان را می‌فهمد و قصد و منظورمان را متوجه می‌شود. گوگل یک سری نشانه‌ها را به حافظۀ خود می‌سپارد و بر اساس آن‌ها نتایج را در SERPs (صفحه نتایج) طبقه‌بندی می‌کند.

داده‌های ساختار یافته شانس نمایش در SERP را افزایش می‌دهند و سبب می‌شوند یک صفحه از تعداد زیادی صفحه دیگر در نتایج جستجو متمایز شود. schema نشان دهنده تگ های استاندارد شده ای است که به کد HTML اضافه می شود تا به موتورهای جستجو کمک کند تشخیص دهند که صفحه حاوی نوعی از اطلاعات است، به عنوان مثال. درباره نویسنده، محصول، کسب و کار، سوالات متداول و غیره

ابزارهای رایگان زیادی برای اجرای schema وجود دارد، به عنوان مثال، Google Structured Data Markup Helper. به خاطر داشته باشید که اجرای نادرست schema ممکن است منجر به جریمه های رتبه بندی و از دست دادن ترافیک شود. بنابراین، مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می دهید،

 

 

 Work on your website E-A-T.

موتورهای جستجو دارای رتبه‌بندی‌های مستقل برای ارزیابی نتایج جستجو هستند که از دستورالعمل‌های ارزیاب‌های جستجو برای ارزیابی محتوا پیروی می‌کنند. هدف از چنین شیوه‌هایی تأیید این است که به‌روزرسانی‌های الگوریتم بهترین نتایج را ارائه می‌دهند و محتوا را در برابر عوامل تخصص، اعتبار و اعتماد بررسی می‌کنند. این عامل به ویژه برای وب‌سایت‌های YMYL (پول زندگی شما) از جمله وب‌سایت‌های مربوط به اخبار، سلامت و تأمین مالی مهم است.

این بدان معنی است که کار مداوم طولانی مدت به یک برنامه محتوا پایبند است. اگرچه، برخی از کارها را می توان در حال حاضر انجام داد، مانند افزودن سیگنال های E-A-T به وب سایت خود برای معتبرتر کردن آن در چشم موتورهای جستجو و کاربرانی که قطعاً به مخاطبان وفادار وب سایت تبدیل می شوند.

در دراز مدت، یک کمپین هرس محتوا برگزار کنید. به عبارت دیگر، شما باید محتوای بی کیفیت یا قدیمی را حذف کنید و به جای آن پست های وبلاگ با کیفیت بالا را اضافه کنید که به کاربران ارزش می دهد.

 

4. چک لیست فنی سئو

ممکن است کسی فکر کند که سئو فنی سخت و پیچیده است. با نگاهی دقیق تر، چندین عامل اصلی را خواهید دید که جزئی از جستجوی امروزی هستند و برای همه سوله ها و صنایع یکسان هستند.

 

 

 Check indexing and crawlability with robots.txt and sitemap.

 

اگر محتوا توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی نباشد، در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که بفهمید وب سایت شما چگونه برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است.

 

مرحله 1. با کنسول جستجوی گوگل Google Serach Consol مشورت کنید. می‌توانید مشکلات فهرست‌بندی و خزیدن را در بخش پوشش پیدا کنید.

 

SEO Checklist و گوگل سرچ کنسول  با سئو کار حرفه ای تارنماگستر---

 

 

مرحله 2. WebSite Auditor را راه اندازی کنید، URL وب سایت خود را تایپ کنید و به ابزار اجازه دهید حسابرسی را انجام دهد. صفحاتی که از دسته بندی فهرست بندی محدود شده اند را پیدا کنید و ببینید آیا محتوای مسدود شده ای وجود دارد یا خیر. اطمینان حاصل کنید که محتوای مهم توسط:

 

فایل robots.txt در دایرکتوری ریشه

تگ noindex در بخش <head> صفحات

X-Robots-Tag در هدر HTTP.

توجه: اگر برخی از صفحات مهم توسط فایل robots.txt مسدود شده‌اند، می‌توانید فایل را مستقیماً در WebSite Auditor ویرایش کنید. به ماژول Pages بروید و منو را از طریق Website Tools > Robots.txt باز کنید. در اینجا می توانید قوانینی را که موتورهای جستجو هنگام خزیدن وب سایت شما رعایت می کنند، مشخص کنید.

علاوه بر این، برای خزیدن بهتر، می توانید یک نقشه سایت XML ایجاد و آپلود کنید. WebSite Auditor همچنین به شما امکان می دهد این کار را با دو کلیک انجام دهید.

 

 

 Find technical errors that eat your crawl budget.

 

هنگامی که یک خزنده صفحات شکسته را اغلب پیدا می کند یا نمی تواند یک منبع را بخزد، ممکن است تصمیم بگیرد که وب سایت کیفیت پایینی دارد و کمتر شروع به بازدید از آن کند. در صورت وجود مشکلات زیر را در سایت خود بیابید و برطرف کنید:

 

  • Long redirect chains and faulty redirects

  • Broken links

  • Duplicate content issues.

 

لینک های شکسته (Broken links) باعث از دست دادن ترافیک سایت و افت سئو سایت می شوند. هنگامی که صفحات منسوخ می شوند، به عنوان مثال، یک محصول حذف می شود یا یک فروش به پایان می رسد، صفحه را می توان به صفحه مشابه موضوع هدایت کرد. با تصحیح URL های لینک نامعتبر و تنظیم تغییر مسیرهای 301، همه پیوندهای شکسته را برطرف کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که تغییر مسیرهای زیاد در یک وب سایت برای بودجه خزیدن خوب نیست.

 

یک صفحه 404 را سفارشی کنید تا برای بازدیدکنندگان وب سایت شما مفید باشد. صفحه سفارشی 404 ممکن است شامل پیوندهایی به مهمترین صفحات وب سایت شما باشد.

 

 

 Find uncrawlable on-page elements.

اگرچه این روزها جاوا اسکریپت ها و فریم ها مشکل کمتری دارند، آنها را در نظر داشته باشید، زیرا هنوز برای موتورهای جستجو سخت است که محتوا را به درستی در فریم ها فهرست کنند. شما باید از این عناصر با دقت استفاده کنید تا مانع خزیدن وب سایت نشوید.

 

در دسته بندی رمزگذاری و عوامل فنی ماژول ممیزی سایت، بررسی کنید که آیا صفحاتی حاوی Frame دارید و توصیه هایی را که در آن بخش می بینید دنبال کنید.

 

اگر محتوای زیادی در فریم دارید، رونوشت متنی را به صفحات اضافه کنید.

 

در تنظیمات خزیدن پیشرفته WebSite Auditor، خزنده را برای اجرای جاوا اسکریپت، اسکن صفحات خاص و غیره تنظیم کنید و ببینید آیا خطا وجود دارد یا خیر.

 

 Check mobile-friendliness.

زمانی که Google به‌روزرسانی تجربه صفحه را در تابستان 2021 به‌طور کامل ارائه کرد، فاکتور سازگاری با تلفن همراه برای همه وب‌سایت‌ها بسیار مهم شده است. یک نکته کوچک: به زودی سیگنال دوستی تلفن همراه، زمانی که Core Web Vitals شد، یک عامل رتبه‌بندی برای دسکتاپ نخواهد بود. آستانه‌ها از فوریه 2022 برای دسک‌تاپ نیز اعمال می‌شوند. در حالی که همه الزامات قبلی Google برای قابلیت استفاده (مانند جریمه کردن موارد داخلی مزاحم) باقی خواهند ماند.

 

ابتدا، در نظر بگیرید که آیا بهترین تجربه را برای کاربران تلفن همراه ارائه می کنید یا خیر. وب سایت خود را با تست رایگان google mobile friendly test بررسی کنید. برای داشتن یک نمای کلی از همه مشکلات خود، روی داده های کنسول جستجو، در برگه Experience > Mobile Usability ضربه بزنید.

دوم، از خزنده ربات موبایل WebSite Auditor برای اسکن صفحات خود استفاده کنید و ببینید موتور جستجوی موبایل Google چگونه وب سایت شما را می بیند.

و در آخر، به ردیابی رتبه بندی دسکتاپ و موبایل خود به طور جداگانه فکر کنید. می توانید این کار را با Rank Tracker انجام دهید و موقعیت جغرافیایی و عامل کاربر تلفن همراه را برای ردیابی به عنوان یک موتور جستجوی جداگانه انتخاب کنید.

 

 

5. لینک سازی و گسترش روابط عمومی

بک لینک ها برای سئو مهم هستند، اما باید به یاد داشته باشید که اول از همه کیفیت مهم است، نه کمیت. Off-page SEO تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ارگانیک دارد. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل بک لینک باید به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئو شما تبدیل شود. با انجام منظم بررسی لینک ها، چندین کار حیاتی برای بهینه سازی جستجو اجرا می کنید:

 

نمایه لینک وب سایت خود را سالم نگه دارید تا از اعمال دستی و جریمه های الگوریتمی گوگل جلوگیری کنید.

کیفیت بک لینک های خود را برای بهبود پروفایل بک لینک سایت بهبود دهید.

قدرت دامنه خود را در برابر رقبای ارگانیک خود مقایسه کنید و بهترین تکنیک های بهینه سازی را انتخاب کنید.

فرصت های ایجاد لینک را برای افزایش آگاهی از برند خود و افزایش دید آنلاین آن پیدا کنید.

بنابراین، در اینجا چندین مرحله برای کارایی لینک سازی وجود دارد.

 

 

 

 Fix spam issues.

 

اگر موتورهای جستجو مشکلات اسپم را در صفحات شما تشخیص دهند، ممکن است وب سایت شما را جریمه کنند و رتبه بندی را از دست بدهد. اینها می تواند جریمه های الگوریتمی مانند پنگوئن یا اقدامات دستی باشد که از طرف Google صادر شده است. بنابراین، باید در اسرع وقت مشکلات پیوند را برطرف کنید، حداقل به این موارد توجه کنید:

 

Cloaking - محتوای ارائه شده به عنکبوت موتور جستجو با محتوای ارائه شده به مرورگر کاربر متفاوت است

Doorway - یک صفحه وب است که تنها با هدف ارسال بازدیدکنندگان به صفحه دیگری ایجاد می شود

مزرعه پیوند - هر گروهی از وب‌سایت‌ها که همگی به هر سایت دیگری در گروه پیوند داده می‌شوند.

برای این کار، باید نمایه لینک وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید کدام صفحات دارای لینک های مشکوک هستند. می توانید در ابتدا با مرور کلی منابع حسابرس وب سایت این کار را انجام دهید.

 

در ممیزی سایت، فاکتور صفحات با تعداد پیوندهای بیش از حد (بخش پیوندها) را پیدا کنید. وجود لینک های زیاد در صفحات شما ممکن است باعث شود وب سایت شما به عنوان یک مزرعه لینک یا یک سایت اسپم ظاهر شود و به طور بالقوه می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند. برای بهترین نتایج، سعی کنید پیوندهای خروجی را به 100 پیوند در هر صفحه یا کمتر تعدیل کنید و به صفحات مرتبطی که برای بازدیدکنندگان شما ارزشمند هستند پیوند دهید.

برای بررسی عمیق پروفایل بک لینک خود، بک لینک های موجود سایت خود را در SEO SpyGlass بررسی کنید. ابزار را راه اندازی کنید و اجازه دهید وب سایت شما را برای پیوندهای موجود اسکن کند. SEO SpyGlass از چندین روش (از جمله ابزار بک لینک خودش) برای جمع‌آوری هرچه بیشتر لینک‌ها استفاده می‌کند.

 

 

اکنون بررسی کنید که پروفایل بک لینک شما چقدر قوی است. پس از اینکه SEO SpyGlass بک لینک ها را جمع آوری کرد، آنها را با توجه به مهمترین فاکتورهای بک لینک تجزیه و تحلیل می کنید، مانند:

 

منشا بک لینک های خود را مرور کنید.

رتبه صفحه گوگل، سن، تعداد لینک های خروجی و موقعیت جغرافیایی صفحه پیوند را در نظر بگیرید. می توانید صفحات پیوند دهنده بک لینک های موجود خود را در ماژول Backlinks SEO SpyGlass تجزیه و تحلیل کنید.

 

بیشتر روی پیوندهای dofollow تمرکز کنید.

در ماژول Backlinks همچنین می توانید ببینید که برخی از لینک های ورودی شما دارای برچسب nofollow هستند. این اساساً به این معنی است که این پیوندها آب پیوند (یا PageRank) را به صفحات پیوند داده شده ارسال نمی کنند. به همین دلیل بهتر است روی ایجاد بک لینک های dofollow بیشتر تمرکز کنید که از منابع مرتبط به سایت شما اشاره می کنند.

 

متن لنگر باید شامل کلمات کلیدی اصلی شما باشد.

Anchor text (متن قابل کلیک قابل مشاهده در یک لینک) باید برای کلمات کلیدی هدف شما بهینه شود. موتورهای جستجو از این متن برای تعیین ارتباط سند پیوند داده شده استفاده می کنند. انکر تکست هایی مانند اینجا، بیشتر بخوانید، این صفحه از نظر ارزش سئو کمتر مفید هستند زیرا توصیفی نیستند. برای بررسی لنگرها در بک لینک‌های خود، دکمه Statistics را در ماژول Backlinks فشار دهید تا جزئیات لنگر را مشاهده کنید.

 

بک لینک هایی با ریسک جریمه بالا را حذف کنید.

وقتی ربات های موتور جستجو لینک های سایت شما را تجزیه و تحلیل می کنند، بررسی می کنند که چقدر طبیعی هستند. ماژول خطر مجازات در SEO SpyGlass سرنخ هایی را ارائه می دهد که چرا ممکن است یک صفحه برای گوگل هرزنامه به نظر برسد. بک لینک های پرخطر با رنگ قرمز مشخص می شوند که نشان می دهد به طور بالقوه می توانند برای سایت شما جریمه ایجاد کنند. اگر تعداد آنها بسیار زیاد است، با وب مسترهای وب سایت های پیوند دهنده تماس بگیرید که درخواست حذف آنها را دارند، یا به موتورهای جستجو دستور دهید با استفاده از ابزار Google Disavow آنها را نادیده بگیرند.

 

 

 

 Get more backlinks.

 

به طور کلی، هر چه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، بهتر است. تکنیک‌های ایجاد لینک کلاه سفید را امتحان کنید که به شما پیوندهای طبیعی می‌دهد. پیوندهای معتبر آنهایی هستند که از منابع مرتبط در جایگاهی شبیه به شما اشاره می کنند. این بدان معناست که مردم محتوای شما را مفید و جالب می‌دانند و پیوندها دستکاری یا مصنوعی نیستند.

 

 

مرحله 1. چشم انداز ایجاد پیوند را پیدا کنید.

 

LinkAssistant ابزار مناسبی برای یافتن منابع پیوند مرتبط است. ابزار را راه اندازی کنید، پروژه خود را ایجاد کنید و دکمه جستجو برای مشتریان بالقوه را فشار دهید. به شما پیشنهاد می شود روش جستجو را انتخاب کنید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید.

 

 

روش‌های آزمایش شده و قابل اعتماد فراوانی برای یافتن مکان‌هایی برای ایجاد پیوندهای طبیعی وجود دارد که اصلی‌ترین آنها عبارتند از:

 

  • Article marketing

  • Popular directories

  • Guest blogging.

LinkAssistant برای جستجوی هر آنچه روی زمین وجود دارد انعطاف‌پذیر است، بنابراین از فیلترها و پارامترها برای مرتب کردن زباله‌ها استفاده کنید و فقط وب‌سایت‌های با کیفیت بالا را در لیست مشتریان احتمالی خود بگذارید. می‌توانید عبارات فیلتری مانند «ارسال پست مهمان»، «افزودن نظر»، «تالار گفتمان»، تغییر نوع جستجو، کشف منابع بر اساس مکان‌ها و موضوعات را مشخص کنید.

 

مرحله 2. پروفایل پیوندهای وب سایت های کشف شده (رقبا، مشتریان احتمالی پیوند) را مقایسه کنید.

 

معمولاً تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک رقبا به شما کمک می کند تا به راحتی منابع پیوند عالی جدید را برای سایت خود پیدا کنید. تعدادی روش در تحقیقات پیوندهای رقیب وجود دارد که برای ایجاد پیوند کلاه سفید استفاده می شود.

 

مقایسه دامنه در SEO SpyGlass برای مقایسه لینک های سایت شما با حداکثر 10 سایت رقیب. در آنجا قدرت دامنه رقبای خود، تعداد کل بک لینک ها، تنوع متن لنگر و غیره را خواهید دید. این به شما کمک می کند معیارهای بهتری برای استراتژی لینک سازی خود ایجاد کنید.

ویژگی تقاطع پیوند در مقایسه دامنه برای اینکه ببینید کدام منابع به همه رقبای شما پیوند دارند اما به وب سایت شما پیوند ندارند. به احتمال زیاد، این سایت ها مربوط به صنعت شما هستند و با تمایل بیشتری به صفحات شما لینک می دهند.

تجزیه و تحلیل انبوه در SEO SpyGlass یک نمای کلی سریع از چندین دامنه به صورت انبوه (حداکثر 200 وب سایت) ارائه می دهد تا بهترین آنها را برای تماس انتخاب کنید.

در نهایت، می‌توانید پروژه‌ها را برای سایت‌های رقبا تجزیه و تحلیل کنید و پیوندهای آنها را بررسی کنید. بهترین منابع پیوند آنها را پیدا کنید، ببینید چه متن های لنگر دارند، و هر پیوند را برای عوامل مختلفی از جمله رتبه صفحه گوگل (رتبه InLink بسیار نزدیک به آن)، رتبه الکسا، سن دامنه و IP، ارزش پیوند و بسیاری موارد دیگر تجزیه و تحلیل کنید.

 

 

مجموعه ای از تکنیک های جذاب لینک سازی وجود دارد که بهترین نتایج را با تلاش کمتر ارائه می دهد، مانند لینک سازی شکسته، ساخت لینک آسمان خراش یا استفاده از دامنه های منقضی شده با پروفایل لینک خوب. نگاهی به راهنمای ما در مورد بهترین تکنیک های لینک سازی که هنوز در سال 2022 کار می کنند بیندازید.

 

مرحله 3. یک کمپین ارتباط موثر اجرا کنید.

 

پس از اینکه سایت هایی را برای لینک سازی پیدا کردید، وقت آن رسیده است که با صاحبان یا مدیران وب سایت ها ارتباط برقرار کنید. اول از همه، اجازه دهید اسکرپر ایمیل LinkAssistant اطلاعات تماس وب سایت های انتخاب شده را پیدا کند. سپس، مشتریان احتمالی را انتخاب کنید و روی دکمه ایمیل کلیک کنید و به سرویس گیرنده ایمیل داخلی خواهید رسید. در اینجا می‌توانید تمام مکاتبات ایجاد پیوند خود را با ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده مدیریت کنید که می‌توانند بر روی قالب‌های آماده برای استفاده ایجاد شوند.

 

برای یک گردش کار لینک سازی کامل، پیشنهاد می کنم راهنمای کامل ما برای کمپین های تبلیغاتی ایمیلی را بخوانید.

 

 

 Optimize your social media pages.

 

شبکه های اجتماعی نیروی محرکه وب هستند و به جذب کاربران بیشتر برای بازدید منظم از وب سایت ها کمک می کنند. تمام اطلاعات کسب و کار لازم را در صفحه فیس بوک، حساب توییتر یا کانال یوتیوب خود پر کنید. اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند به راحتی شرح کارهای شرکت شما را پیدا کنند، اطلاعات تماس شما را دریافت کنند یا به دکمه های CTA دسترسی داشته باشند.

 

روی استراتژی رسانه های اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید. رویکرد SMM منحصر به فرد خود را توسعه دهید، از تصاویر بصری و اینفوگرافیک استفاده کنید و برای سنجش میزان تعامل با محتوای خود، از تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

 

مطمئن شوید که دکمه های اشتراک گذاری به راحتی در سایت شما در دسترس هستند. خوانندگان خود را در اشتراک گذاری و بحث در مورد پست ها، عکس ها و ویدیوهای خود درگیر کنید.

 

 

 

 

 Identify your best-performing posts on social media.

 

حجم ترافیک رسانه های اجتماعی ارسال شده به صفحات فرود خود را بررسی کنید. به Google Analytics بروید و Traffic > By channel > Social Media را ببینید. بررسی کنید کدام صفحات بیشترین ترافیک را به همراه داشته اند.

 

با تجزیه و تحلیل استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود، مشخص کنید چه صفحاتی بیشترین فعالیت را در رسانه های اجتماعی داشته اند و چرا. برای یافتن پست های با عملکرد برتر، از WebSite Auditor استفاده کنید. به ساختار سایت > صفحات بروید و تب All Pages را انتخاب کنید. با فیلتر کردن ستون های فیس بوک و پینترست، می توانید ببینید که کدام صفحات در این شبکه ها محبوبیت بیشتری داشته اند. ببینید کدام صفحات سیگنال های بیشتری دریافت می کنند و محتوای مشابه ایجاد می کنند تا توجه کاربران را به خود جلب کنند.

 

 

 

 

 Leverage social media signals with social listening tools.

 

استفاده از نام‌ها در شبکه‌های محبوب و تداخل در صورت لزوم مفید است. یکی از این ابزارهای گوش دادن اجتماعی، Awario با اشاره های قدرتمند کشف و تجزیه و تحلیل احساسات است. یک URL برای ایجاد پروژه خود اضافه کنید، نام تجاری خود را اضافه کنید تا موارد ذکر شده در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید.

 

Awario همه نام‌ها و تأثیرگذارانی را که در طول بازه زمانی انتخاب شده از برند شما صحبت کرده‌اند، در منابع مختلف مانند فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، پینترست و همچنین در وبلاگ‌ها و به طور کلی در وب کشف می‌کند.

 

 

تا صفحه تجزیه و تحلیل، آمار دسترسی و بخش های مخاطبان خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که با ذکرهای منفی مقابله کنید، زیرا خاموش کردن آتش در همان ابتدا آسان تر است. ابزار تجزیه و تحلیل احساسات واقعاً برای سنجش موفقیت کمپین بازاریابی شما و ارائه پشتیبانی بهتر از مشتری مفید است.

 

6. چک لیست سئوی محلی

مکان تفاوت زیادی برای بهینه سازی جستجو ایجاد می کند، به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم آن را به عنوان یک موضوع جداگانه در نظر بگیرید.

 

 Track organic search rankings by geolocation.

 

Rank Tracker از موتورهای جستجو در هر کشور و مکان ممکن، تا یک آدرس خیابان خاص پشتیبانی می کند.

 

 

 Fill in your Google Business Profile.

 

فهرست نمایه Google را کامل کنید تا دید در نتایج جستجوی محلی و در Google Maps افزایش یابد. این ویژگی های واقعاً مفیدی را برای مشاغل با موقعیت فیزیکی فراهم می کند. علاوه بر این، این کاملا رایگان است. نظرات، موقعیت مکانی در نقشه‌ها، اطلاعات مربوط به ساعات کاری، در دسترس بودن محصول و حتی شلوغی - می‌توانید همه این موارد را به لطف ابزارهای تجاری Google مشاهده کنید. از راهنمای «Google برای کسب و کار من» ما کمک بگیرید.

 

 Implement local schema markup.

 

داده های ساختاریافته راهی برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد وب سایت به موتورهای جستجو و در نتیجه افزایش دید آنلاین شما است. نشانه گذاری طرح واره محلی برای کسب و کارها بسیار مهم است. این اطلاعات NAP را می دهد: نام کسب و کار و آدرس، شماره تلفن و وب سایت.

 

 Implement hreflangs to serve the right language version of your site.

 

اگر یک وب‌سایت جهانی را با هدف چندین مکان اجرا می‌کنید، مطمئن شوید که نسخه زبان مناسب را به کاربران ارائه می‌دهید. یکی از راه های پیاده سازی وب سایت های چند زبانه، استفاده از تگ های hreflang است. از ابزارهای داخلی وب سایت در WebSite Auditor برای پیاده سازی برچسب های hreflang به طور خودکار و بدون سر و صدا استفاده کنید.

 

 Build local citations.

 

برای موفقیت تجاری، باید در قدرتمندترین کانال های رسانه ای محل یا جامعه خود حضور داشته باشید. LinkAssistant به شما کمک می‌کند فهرست‌های کسب‌وکار، انجمن‌ها، رسانه‌های محلی، کانال‌های عمومی و جوامعی را پیدا کنید که با آنها شریک شوید.

 

 Run advertising campaigns.

 

با انتخاب بهترین زمان بندی و پلتفرم ها، کمپین های تبلیغاتی موثری را برنامه ریزی کنید. شما باید اثربخشی کانال های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید و انتخاب کنید که کمپین های تبلیغاتی بعدی خود را کجا اجرا کنید، چه تبلیغات گوگل، چه تبلیغات نمایشی یا فیس بوک. Rank Tracker می تواند با مقایسه هزینه های CPC در مقابل PPC کلمات کلیدی به شما کمک کند.

 

 Optimize for relevant platforms.

 

تجارت الکترونیک در پلتفرم های خاص نیاز به دانش خاصی دارد. تکنیک های بهینه سازی برای یوتیوب با سئوی آمازون یا Shopify متفاوت است.

 

7. ردیابی KPI SEO

و در آخر، معیارهایی را برای اندازه گیری کارایی استراتژی سئو خود تعریف کنید. در زیر متداول ترین شاخص های کلیدی عملکرد در سئو ارائه شده است، اما البته، همه آنها ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشند.

 

 Track your rankings for keywords and traffic.

 

مطمئن شوید که رتبه بندی موتور جستجوی خود را برای کلمات کلیدی در Rank Tracker دنبال می کنید. شما می توانید رتبه بندی و تاریخچه فعلی خود را ببینید و رتبه های خود را با رقبا مقایسه کنید.

 

هم نتایج ارگانیک معمولی و هم نتایج جستجوی جهانی (تصاویر، ویدیوها، مکان ها) را بررسی کنید. Rank Tracker همچنین موقعیت های چندگانه یک صفحه رتبه بندی را نشان می دهد.

 

 

 Track SEO goals with Google Analytics.

 

وقتی گوگل آنالیتیکس از پتانسیل بازاریابی کامل آن استفاده می‌کنید، می‌تواند بینش قدرتمندی ارائه دهد. برای شروع، اهداف متمرکز بر سئو را تنظیم کنید، به عنوان مثال، تبدیل کامل در صفحات فرود خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید کنسول جستجو را با Google Analytics پیوند دهید و اطلاعات بیشتری در مورد سودآورترین کلمات کلیدی داشته باشید. با این حال، برای تجزیه و تحلیل عمیق تر در مورد عملکرد کلمات کلیدی، به مشاوره کنسول و ردیاب رتبه نیاز دارید.

 

بیابید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به ارمغان می آورند، کدام صفحات فرود بیشترین تبدیل را دارند و آنها را برای استفاده حداکثری از آن بهبود دهید. در اینجا چند نکته پیشرفته در مورد آنچه که در GA باید ردیابی شود، آورده شده است.

 

 Improve behavior signals on your site.

 

هر یک از عوامل به شما سرنخ هایی در مورد چگونگی بهینه سازی صفحات برای تقویت رشد و کارایی وب سایت شما می دهد. صفحاتی را پیدا کنید که میانگین شما را خراب کرده و آنها را بهبود ببخشید. رفتار مخاطبان و معیارهایی مانند نرخ پرش، بازدید از صفحه در هر جلسه، زمان اقامت و غیره را تجزیه و تحلیل کنید.

 

 

 Publish cookie policy.

 

کوکی ها توصیف می کنند که چه داده های کاربر ردیابی می شوند و چرا. خط‌مشی کوکی بیانیه‌ای است به کاربران شما درباره اینکه چه کوکی‌هایی در وب‌سایت فعال هستند. از آنجایی که کوکی‌ها ممکن است کاربران را در معرض خطر حفظ حریم خصوصی قرار دهند (زیرا آنها می‌توانند رفتار کاربر را ردیابی، ذخیره و به اشتراک بگذارند)، برخی از قوانین، به عنوان مثال، مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها یا GDPR، وب‌سایت‌ها را ملزم می‌کنند تا جزئیات کاربرد کوکی‌ها را برای کاربران شرح دهند. رضایت کاربر برای پردازش داده هایشان، نیاز اصلی اکثر قوانین حفاظت از داده ها است.

 

یکی از بزرگترین نگرانی ها حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها است. محیط بازاریابی جدید هنوز در راه است و گوگل قول داده است که مجموعه کوکی های شخص ثالث برای مرورگر کروم را در سال 2023 (یک سال دیرتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود) حذف کند. در عوض، غول فناوری تصمیم گرفته است تا Privacy Sandbox را برای ایجاد یک وب خصوصی تر و بازتر پیاده سازی کند. این رویکرد مبتنی بر یادگیری فدرال گروه‌ها (FLoC) است، یک تکنیک یادگیری ماشینی که افراد را در پشت گروه‌ها پنهان می‌کند (و گوگل حتی یک کمیک برای مردم ایجاد کرد تا ایده آن را درک کنند).

 

در همین حال، اپل نیاز به دریافت مجوز کاربر برای ردیابی برنامه در تمام محصولات خود از به‌روزرسانی iOS 14.5 دارد. طبق گزارش Flurry App Tracking Transparency، نرخ انتخاب ماهانه در دسامبر 2021 24 درصد بود.

 

همه اینها به معنای تغییرات شدید برای صنعت تبلیغات هدفمند است، با تغییرات گسترده در تبدیل ها و هزینه های تبلیغات. مزیت همه فرآیندها این است که کاربران با افزایش حریم خصوصی احساس امنیت بیشتری می کنند. تا اینجای کار، نتیجه این است که، از هر تکنیکی که برای پردازش داده‌های کاربر استفاده می‌کنید، اعلام حریم خصوصی راهی برای برقراری ارتباط با کاربران شما است (و همچنین خود را از خطرات قانونی در امان نگه می‌دارید).

 

این همه برای چک لیست کامل SEO برای سال 2022 است، امیدوارم مفید باشد. اگر تصمیم گرفتید سئو را با SEO PowerSuite ارتقا دهید، به مرکز یادگیری ما و

 

آکادمی سئو گام به گام در 30 روز

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha