راهکارهای افزایش رتبه گوگل با کمک تکنیکهای سئو کلاه سفید

چگونه رتبه گوگل سایت را افزایش دهیم؟

 

منظور از رتبه Rank جایگاه یک وبسایت در صفحات جستجوی گوگل است. کاربران فضای دیجیتال، روزانه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و یا محصولات تجاری، کلمات و یا عبارت­های بیشماری را جستجو می­ کنند و اغلب به سراغ اولین سایت­ هایی می­روند که در صفحه ابتدایی جستجوی گوگل نمایش داده می­ شوند. بنابراین صاحبان کسب و کار، نه تنها باید در حفظ و ارتقای کیفیت محصول و یا خدمات خود بکوشند بلکه باید برای پیشی گرفتن از رقیبان خود و بیشتر دیده شدن در فضای دیجیتال، از ابزارها و استراتژی ­های دیجیتال مارکتینگ بهره بگیرند. در این مقاله سعی داریم مهمترین راهکارهایی را که به ارتقای رتبه سایت شما کمک می کنند معرفی کنیم.

 

فرم مشاوره رایگان افزایش رتبه سایت در گوگل

 

  • دامنه سایت خود را بهینه کنید. برای بهینه کردن، از نامهای کوتاه و واضح برای دامنه سایت خود استفاده کنید. نامهایی را انتخاب کنید که در ذهن کاربران بمانند. از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده کنید. علاوه بر اینها از هاست مناسب برای میزبانی سایت خود استفاده کنید.

 

  • محتوای ارزشمند تولید کنید. محتوای خاص و منحصر به فرد تولید کنید و از کپی کردن محتوای تولید شده توسط دیگران بپرهیزید. علاوه به این، محتوای تولیدی شما باید جذاب، کوتاه و پاسخگوی سوالات کاربران باشد.

 

 

 

 

 

  • محتوای تصویری تولید کنید. اگر از عکس در سایت خود استفاده می کنید، از بالا بودن کیفیت عکس اطمینان حاصل کنید و حتما از متن جایگزین alt tag بر روی عکس استفاده کنید.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سئو یک سایت را بهبود ببخشیم 

 

 

  • از راهنمای مسیر و یا Breadcrumbs استفاده کنید. راهنمای مسیر، به کاربر نشان می‌دهد چه مسیری را در سایت طی کرده‌ است که تا به صفحه کنونی رسیده است.

 

  • URLهای سایت را بهینه کنید. حتی الامکان از URLهای کوتاه و ثابت استفاده کنید.

 

  • با بهره گیری از طراحی واکنش گرا وبسایت خود را برای تلفنهای همراه بهینه کنید. طوری سایت خود را طراحی کنید که کاربران تلفنهای همراه نیز تجربه کاربری خوبی از سایت شما داشته باشند.

 

طراحی سایت واکنش گرا تارنماگستر

 

  • از لینکهای داخلی بهره ببرید. به کمک Anchor textها می توانید مخاطب را از صفحه ای به صفحه دیگر سایت هدایت کنید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

 

  • از لینکهای خارجی استفاده کنید. با لینک دادن به دیگر سایتهای معتبر، صحت و اعتبار محتوای تولیدیتان را تایید کنید.

 

  • از بک لینک استفاده کنید. از بک لینک برای صفحاتی از سایتتان استفاده کنید که برایتان در اولویت هستند.

 

 

  • همواره لینکها را بررسی کنید و لینکهای خراب را اصلاح و یا حذف کنید.

 


سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟ تاکتیک‌های استراتژی سئو کلاه سفید، بهبود رتبه سایت در گوگل: محتوای باکیفیت- استفاده از کلمات کلیدی- لینک سازی- بهینه سازی سایت برای تلفن‌های همراه-ساختار URL، مزایای سئو کلاه سفید


 

  • سرعت سایت خود را ارتقا دهید. سایتهایی با سرعت بیشتر، تجربه کاربری بهتری به مخاطب می دهند. بنابراین با استفاده از ابزارهای تست سرعت، همواره سرعت سایت خود را اندازه گیری کنید و در جهت افزایش سرعت سایت خود بکوشید.

 

  • تجربه کاربری خوشایندی برای کاربران سایت خود فراهم کنید. شرایطی را فراهم کنید که کاربر به ساده ترین شکل جواب سوالها و نیازهایش را در سایت شما پیدا کند.

 

تجربه کاربری در طراحی سایت تارنماگستر

 

 

  • از پروتکل https استفاده کنید. این پروتکل امنیت داده ها و اطلاعات سایت را بالا می برد و به کاربر احساس امنیت می دهد.

 

  • از متا دیسکریپشن meta descriptionهای مناسب استفاده کنید. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی است که در صفحات نتایج جستجوی گوگل، زیر عنوان قرار می گیرد. سعی کنید متا دیسکریپشن ها را به گونه ای بنویسید که بهترین توصیف از محتوای آن صفحه را نشان دهند.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو محتوای متنی سایت

 

 

  • عنوان صفحه را بهینه کنید. عنوان صفحه باید کوتاه و جذاب باشد و در آن حداقل از یک کلمه کلیدی استفاده شده باشد. همچنین عناوین صفحه را متفاوت از متا دیسکریپشن بنویسید.

 

  • نظرات کاربران را در سایت نمایش دهید. سعی کنید نقدهای کاربران را چه مثبت و چه منفی بررسی و پاسخ دهید.

 

  • در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و محتوای تولیدی خود را با کاربران شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha