گوگل کیورد پلنر در واقع بخشی از پلتفرم تبلیغاتی Google Ads می‌باشد. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به جستجو و بررسی کلمات یا عبارات بپردازید.

 

Google Keyword Planner چیست و چه کاربردی دارد؟

ابزار Keyword Planner به دیجیتال مارکترها کمک می کند تا کلمات کلیدی مهم را یافته و از اطلاعات مهمی درباره هر کلیدواژه آگاه شوند؛ مانند تعداد دفعات جستجو شده، میزان رقابت سر هر کلیدواژه و قیمت آنها.

 اگر قبلاً از Google Ads (که قبلاً AdWords نامیده می شد) استفاده می کنید یا قصد دارید تبلیغات آنلاین را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، Keyword Planner Google ابزاری عالی برای شروع کار است.

قبل از اینکه به سراغ گوگل کیوورد پلنر و نحوه عملکرد آن برویم، توضیح مختصری درباره تحقیق درباره کلمات کلیدی و چرایی اهمیت آن برای کمپین های بازاریابی دیجیتالی ارگانیک و پولی ارائه خواهیم داد. 

 

 

گوگل اذز، تبلیغات گوگل و افزایش ترافیک و فروش با سئوکار های تارنماگستر

 

پیشنهاد میکنیم این ویدیو را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید

 

تحقیق کلمات کلیدی چیست و چرا اهمیت دارد؟

اگر در زمینه بازاریابی آنلاین تازه کار هستید، بدانید که تحقیق درباره کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل بهینه سازی موتور جستجو (سئو) برای عملکرد بهتر در صفحات نتایج جستجوی گوگل (Google SERP) است.

 

تحقیقات کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین مراحل در سئو است؛ که شامل شناسایی کلمات یا عباراتی مرتبط با تجارت یا صنعت شماست که در گوگل جستجو می شوند. بسیاری از مشاغل با تهیه لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت آنها شروع می کنند اما پس از داشتن این لیست، باید ارزیابی کنید که کدام کلمات کلیدی برای کمپین های شخصی و صفحات سایت شما مناسب تر اند و بهتر کار می کنند.

 

تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا از تعداد دفعات جستجو شدن کلیدواژه ها آگاهی پیدا کنید و ببینید که چقدر رقابت در نتایج جستجوی ارگانیک و پولی سر این کلیدواژه ها سخت است. آگاهی از میزان این رقابت به شما کمک می کند تا استراتژی و تلاش های سئو خود را برای رتبه بندی بهتر در SERP بهتر برنامه ریزی کنید.

همچنین، تحقیقات کلیدواژه ای مناسب به شما کمک می کند تا دریابید که مخاطبانتان از چه کلماتی برای جستجوی مفهوم مورد نظرشان استفاده می کنند. علاوه بر این، می تواند به شما در یافتن ایده های جدید برای محتوا و شناخت بیشتر مخاطبانتان کمک کند.

در نهایت، با انجام تحقیقات مناسب درباره کلمات کلیدی، باید بتوانید محتوای هدفمندی ایجاد کنید تا منجر به روان شدن ترافیک کاربران به سایت شما شود.


تعداد زیادی ابزار برای تحقیق کلیدواژه ای وجود دارد؛ اما اگر از گوگل ادز استفاده می کنید ،Keyword Planner ابزاری عالی برای شروع تحقیقات است.

اگرچه Keyword Planner برای استفاده در Google Ads طراحی شده است، ابزار ارزشمندی برای تحقیق و برنامه ریزی کلمات کلیدی در سئو نیز می باشد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئوی سایت

 

 

Google Keyword Planner چیست؟

Google Keyword Planner برای کمک به شما در تحقیق درباره کلمات کلیدی برای رقابت در نتایج جستجوی گوگل طراحی شده است. کیوورد پلنر ابزار سئو رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا کلمات کلیدی مربوط به بیزنس خود را یافته و تعداد حدودی جستجوهای ماهانه و همچنین هزینه های مورد هدف قرار دادن آن کلیدواژه ها را مشاهده کنید.

 

 

ابزار سئو  گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner

 

موارد استفاده ی ابزار سئوی گوگل کیوورد پلنر:

  • کشف کلمات کلیدی جدید

  • آگاهی از میانگین تعداد جستجو های ماهانه کلمات کلیدی

  • آگاهی از قیمت کلیدواژه ها

  • ایجاد کمپین های تبلیغاتی

 

 

کشف کلمات کلیدی جدید

وقتی شروع به تحقیق درباره کلمات کلیدی احتمالی برای استفاده در کمپین خود می کنید، Keyword Planner می تواند پیشنهادهایی را برای کلمات کلیدی مرتبط ارائه دهد.

 برای مثال در اینجا ما عبارت "طراحی سایت" را جستجو کردیم و عبارات "ساخت سایت" و "خدمات آنلاین" را پیشنهاد داد. 

 

 

ابزار سئو  گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner و کشف کلمات کلیدی جدید

 

 

آگاهی از میانگین میزان جستجوی ماهانه 

یکی دیگر از مزایای استفاده از ابزار خدمات سئو رایگان کیوورد پلنر این است که می توانید مزان حدودی جستجوهای ماهانه یک کلمه کلیدی را ببینید. دانستن اینکه به چه میزان کلمات کلیدی مرتبط با بیزنس شما جستجو می شوند برای کمپین شما بسیار مهم است؛ چرا که قطعا نمی خواهید کلمات کلیدی را که هیچ کس استفاده نمی کند هدف قرار دهید. همچنین، هدف قرار دادن کلیدواژه هایی که میزان بالایی جستجو دارند و رقابت سر آن ها بالاست هم همیشه بهترین کار نیست.

 

 

آگاهی از میانگین میزان جستجوی ماهانه  با ابزار سئو Google Keyword Planner

 

همچنین به شما کمک می کند بفهمید مردم معمولاً چه کلمات کلیدی یا عباراتی را برای رسیدن به برخی از محصولات یا اطلاعات به کار می برند. شناخت کاربر و نحوه جستجوی وی برای بیزنس شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است خصوصا در کمپین ها و چیدمان استراتژی ها.

 

 

آگاهی از قیمت کلیدواژه ها

هزینه کلمات کلیدی مورد هدف جنبه مهم دیگری است که باید برای کمپین خود در نظر بگیرید. خوشبختانه، ابزار Keyword Planner متوسط ​​هزینه تبلیغات شما را برای نمایش در نتایج جستجو برای هر کلمه کلیدی نشان می دهد. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی متناسب با استراتژی و بودجه شما آسان تر می شود.

طبیعتا هرچه میانگین میزان ​​جستجوی ماهانه بیشتر باشد، قیمت نیز بیشتر است؛ چرا که رقابت بالایی برای این کلیدواژه وجود دارد.

 

 

ابزار سئو  گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner با سئوکار های تارنماگستر

 

ایجاد کمپین های جدید

از آنجا که Keyword Planner برای استفاده در Google Ads ایجاد شده است، به شما این امکان را می دهد که بر اساس تحقیقات عمیق کلیدواژه ای، کمپین های جدیدی راه اندازی کنید.

 

طی کمپین می توانید بودجه پیشنهادی را انتخاب کنید یا بر اساس نیازهای خود بودجه روزانه خود را وارد کنید. پس از اجرای کمپین، می توانید از طریق نماد "ابزارها و تنظیمات" در Keyword Planner به تاریخچه ی کمپین دسترسی پیدا کنید و از ابتدا تا پایان همه کارها را در یک مکان مشاهده کنید.

 

برای آگاهی از نحوه ی دقیق عملکرد کیوورد پلنر و کار با این ابزار مفید با متخصصان ما در تارنماگستر همراه شوید.
همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر درباره دیگر ابزارهای برنامه ریزی کلمات کلیدی به صفحه Google Ads مراجعه کنید.

 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که کسب و کار خود را با تحقیقات کلیدواژه ای رونق ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha