https 3.235.25.169 https
تبلیغات گوگل (گوگل ادز)

گوگل ادز چیست و چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

تبلیغات گوگل (گوگل ادز)

گوگل ادز چیست؟ چگونه می توان با کمک تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز میزان فروش را افزایش داد؟ هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ سئو چه نقشی در کاهش هزینه گوگل ادز دارد؟

 

گوگل ادز چیست؟

 

گوگل ادز (Google Ads) یا همان گوگل ادوردز (Google AdWords) یک پلتفرم تبلیغات کلیکی (PPC) است که به کسب و کارها اجازه میدهد تا تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل به کل دنیا نشان دهند. البته لازم به ذکر است که گوگل ادز امکان انتخاب کشور، شهر و حتی منطقه ای را که میخواهید تبلیغ شما تنها در آنجا نمایش داده شود را فراهم کرده است اما متاسفانه کشور ایران به علت تحریم ها قادر به استفاده از امکان فیلترینگ جغرافیایی نیست. بیزنس ها، با توجه به کلیدواژه های انتخابی، هزینه ای به گوگل ادز پرداخت میکنند تا تبلیغات گوگل خود را در بالاترین نتایج جستجو گوگل نشان دهند. از آنجا که تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز بر اساس تبلیغات کلیکی میباشد، تنها زمانی هزینه ی تبلیغات گوگل از حساب شما کسر می شود که روی تبلیغ گوگل شما کلیکی انجام شود.

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین داشته باشید، گوگل ادز یکی از بهترین نوع تبلیغات هدفمند است، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

02188998285 - 02188998286

 

 

از طریق تبلیغات گوگل، بیزنس ها هزینه ای به google ads پرداخت میکنند تا گوگل، کاربران را بر اساس کلیدواژه های جستجوشده، کشور و نوع دستگاه، مورد هدف قرار دهند و تبلیغات خود را به کاربرانی که به محصولات یا خدمات آنها علاقه مند هستند ارائه دهند.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز مانند یک حراجی کار می کند که در آن مردم قیمتهای بالاتری برای جایگاه ها پیشنهاد میدهند. با این حال، لازم نیست بالاترین پیشنهاد برنده شود.تبلیغات گوگل یا گوگل ادز علاوه بر هزینه، برای کیفیت نیز امتیازی در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل شود که افرادی که روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

 

تبلیغات گوگل گوگل ادورز google ads آگهی گوگل در تارنماگشتر

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چه کمکی به بیزینس ها میکند؟

 

شبکه های گوگل ادز  یا تبلیغات گوگل

گوگل ادز به کسب و کارها این اجازه را میدهد تا کاربران را از طریق دو شبکه مورد هدف قرار دهند:

- شبکه جستجو
- شبکه نمایش

در شبکه جستجو گوگل، تبلیغ کنندگان برای کلیدواژه ها قیمتی پیشنهاد میدهند تا هنگامی که آن کلیدواژه در گوگل جستجو میشود تبلیغات بیزینس آنها نمایش داده شوند. تبلیغات گوگل معمولا در بالاترین و پایینترین قسمت صفحات نتایج جستجو گوگل نشان داده میشوند و کنار لینک هر سایت، آیکون Ad وجود دارد.

از طرف دیگر، شبکه نمایش گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگل این امکان را برای کسب و کار ها فراهم میکند تا تبلیغات آنها را در وبسایت هایی که مربوط به خود گوگل هستند نمایش داده شوند.

 

گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر
 
آگهی‌های گوگل (Google Ads) به ترکیب متن و لینک‌هایی گفته می‌شود که به عنوان تبلیغات سایت شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. 

 

رنک تبلیغات گوگل چیست؟ (Ad Rank)

سیستم گوگل ادز درست مانند یک حراجی است که افراد برای جایگاه تبلیغات در گوگل خود پیشنهاد قیمت میدهند و هر کدام تلاش میکنند جایگاه گوگل ادز را از آن خود کنند. در نهایت بر اساس قیمت پیشنهادی به گوگل ادوردز، یا جایگاه مورد نظر را دریافت میکنند یا جایگاه (رنک) پایین تری نسیبشان میشود.

البته لازم به ذکر است که در واقع این رنک ها بر اساس دو عامل محاسبه میشوند؛ بالاترین قیمت پیشنهادی و امتیاز و کیفیت سایت و لندینگ پیج.

امتیاز کیفیت، اشاره به میزان بهینه بودن تبلیغ، کیفیت لندینگ پیج، تعداد کلیک پیشبینی شده، و میزان ارتباط تبلیغ به جستجوها دارد. هرچه رنک تبلیغ شما بالاتر باشد، طبیعتا جایگاه بالاتری را با قیمت مناسبتری بدست خواهید اورد و برای اینکه هزینه بیهوده ای از شما صرف نشود لذا لازم است که این کار توسط نیروی متخصص سئو صورت پذیرد تا بتواند بهینه ترین لندینگ پیج را با کلید واژه های هدف و کال تو اکشن های call to action به موقع برنامه ریزی کند تا با توجه به امتیاز صفحه بتوانید با بودجه کمتری بهترین بازخورد را از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز خود دریافت نمایید.

گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر

تبلیغات با کیفیت و کمپین های تبلیغاتی موفق که فاکتورهایی از قبیل سایت با محتوای متنی، صوتی و تصویری جذاب، جدید و بهینه شده برای گوگل (سئو)، سایت بهینه شده یا سئو شده برای مبایل، انتخاب درست کلید واژها ها و استفاده درست از آنها، و داشتن لندینگ پیج اصولی و مطابق بر اصول سئو با کال تو اکشن هایی که رتبه بالایی را برایتان بیاورد، امتیاز آن را دارند که از تخفیفات هزینه تبلیغات، رنک تبلیغاتی بالا و امکان دیده شدن در بالای نتایج جستجوی ارگانیک بهره مند شوند.

 

مشاوره سئو

مشاوره google ads

 

چگونه از تبلیغات گوگل یا  گوگل ادز استفاده کنیم؟

مراحل استفاده از گوگل ادز :

1. اهداف اکانت خود را مشخص کنید. برای مثال، اگر از تبلیغات گوگل برای ساخت برند استفاده میکنید، ساختار اکانت خود را مطابق با این هدف در نظر بگیرید. 

 

گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر
 
گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر
گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر

گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر

 

2. پرسونای مخاطبان خود را دربیاورید. مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه میکنند، چه چیزی را جستجو میکنند و از چه دستگاهی استفاده میکنند.

 

3. تحقیقات کلیدواژه ای انجام دهید. میتوانید از ابزار هایی مانند SEMrush استفاده کنید تا از قیمت کلیدواژه ها و میزان رقابت سر آنها آگاه شوید، البته لازم به ذکر است که گوگل ادز تمام این داده ها را در اختیارتان قرار میدهد.

 

4. اکانت گوگل ادز خود را در کمپین های مختلف تبلیغاتی، با کلیدواژه ها و تبلیغات مرتبط، شرکت دهید.

5. هنگامی که لیست کلیدواژه های مرتبط به بیزنس خود را نوشتید. شروع به قیمت گذاری روی آنها کنید. اگر قیمتهای پیشنهادی دیگر رقبا بسیار بالا بود، بهتر است سراغ کلیدواژه های طولانی تر و ارزان تر بروید. البته پیدا کردن کلیدواژ های هدف برای تبلیغات گوگل کار متخصص سئو است چرا که با آگاهی به اصول و قواعد سئو و شناخت الگوریتم های گوگل و سابقه کار با گوگل ادز می توان کلید واژه هایی را انتخاب کرد که هر کلیک آن تبدیل به مشتری شود، پس هدفمند بودن کلید واژه از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنین هنگامی که کار را به نیرو متخصص سئو می سپارید، می داند با توجه به کلید واژه های هدف چگونه لندینگ پیجی طراحی کند که بیشترین جذب را داشته باشد و از کال تو اکشن ها به موقع استفاده کند تا هزینه تبلیغات گوگل شما کاهش یابد.

 

درخواست تک لندینگ پیج

 

6. تبلیغ را بسازید. حتما از کلیدواژه های مرتبط در آن استفاده کنید، تیتر جذابی بنویسید و کال تو اکشن (call-to-action) مناسب و واضحی در نظر بگیرید.

 

کار با گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر

7. لندینگ پیجی مناسب نمایش در موبایل بسازید و در آن توضیح محصولات یا خدمات خود، تصاویر با کیفیت بالا، فرم تماس و کال تو اکشن واضحی قرار دهید.

8. به منظور آگاهی از نرخ تبدیل سایت، کدی مربوط به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) در وبسایت خود قرار دهید.

گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر

9. کلید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی روتین و انجام مداوم تست ای/بی (A/B testing) روی همه ی لندینگ پیج ها و تبلیغات میباشد.  

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

بهینه سازی موتور جستجو | سئو

 

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

چگونه google ads یا همان تبلیغات گوگل قیمت را محاسبه میکند؟

هزینه ای که گوگل ادز برای تبلیغ کنندگان در نظر میگیرد بستگی به چیزی که تبلیغ میشود دارد.

از آنجا که Google Ads یا همان Google AdWords پلتفرم تبلیغات کلیکی میباشد، تبلیغ گوگل شما رایگان نمایش داده میشود و تنها زمانی که بر روی آن کلیک شود میباست هزینه ای پرداخت کنید بنابراین اهمین صفحه ای که کاربرانتان را به آن هدایت می کنید بسیار زیاد است و بهتر است توسط بهترین سئو کار، برنامه ریزی و ساخته شود. همچنین، سیستم گوگل ادوردز به گونه ای است که قیمت ها بر اساس میزان رقابت همواره در حال تغییر است.

اگر تبلیغات خود را به درستی در گوگل ادز انجام دهید، نسبت به ترافیکی که به سایت شما روانه میشود بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های تبلیغات میباشد. تنها کسانی از تبلیغات گوگل اعلام نارضایتی می کنند که مدیریت پنل خود را به فردی غیر متخصص سپرده اند و یا گمان میکنند خودشان بیشتر از هر کس به کلید واژ های بیزینس خود آکاهند، اما باز هم تاکید میکنیم که ساخت پنل گوگل ادز و شروع کمپین تبلیغاتیتان در google ads  کاریست، تخصصی که حتما باید با مشورت سئو کار حرفه ای انجام پذیرد.

 

مشاوره سئو

مشاوره google ads


کلید موفقیت در یک کمپین ادوردز یا همان کمپین تبلیغاتی گوگل، شناخت عوامل موثر در هزینه هر کلیک است.
عواملی از قبیل:

- رقابت کلیدواژه ای

- کیفیت لندینگ پیج

- بالاترین پیشنهاد قیمت و جایگاه

- نرخ کلیک

- امتیاز کیفیت کلیدواژه ها

به منظور مدیریت هزینه تبلیغات خود، بودجه ی روزانه ای را در حد کمپینی که در آن هستید در نظر بگیرید. هر زمان که بخواهید میتوانید میزان بودجه را تغییر دهید، اما هرگز فراموش نکنید که اگر تخصصی در این کار ندارید ممکن است میزان پولی که خرج تبلیغات در گوگل می کنید به میزان مشتری که برای شما می آورد توجیه اقتصادی نداشته باشد و شما به جای افزایش فروش و سود آوری با ضرر مواجه شوید .

 

آیا گوگل ادز یا همان آگهی گوگل، برای همه کسب و کارها مناسب است؟

خیر، مثلا گوگل ادز برای سایت خبری اصلا پیشنهاد نمی شود اما گوگل ادز برای همه کسب و کارهای خدماتی، فروشگاهی، کلینیک ها و ... مناسب میباشد که اگر درست مدیریت شود میتواند ترافیک زیادی را به سایت شما روانه سازد. برخی نکات مدیریت کمپین تبلیغات گوگل به شرح زیر میباشد:

- آگاهی از همه ی جوانب تبلیغات گوگل، استراتژی های قیمت گذاری، تحقیقات کلیدواژه ای، ساختار اکانت و غیره

- مشخص نمودن بودجه ی کل و بودجه ی روزانه برای کمپین

- انجام تحقیقات و پیشنهاد قیمت روی کلیدواژه هایی که رقابت روی آنها زیاد است تا احتمال کلیک شدن بالا رود

- مرتبط و واضح بودن تبلیغ برای کاربر

 

مراحل ساخت گوگل ادوردز- گوگل ادز- google ads -  تبلیغات گوگل - آگهی گوگول - سئو تارنماگستر- لندینگ پیج

- بهینه سازی لندینگ پیج ها با انجام تست ای/بی

 

 

جمع بندی:

مزایای گوگل ادز

 

  • در زمانی که احساس میکنید میزان فروش کم شده،قرار گیری سایت شما در صفحه اول گوگل، فروش شما را به صورت چشم گیری افزایش می دهد.
  • شما می توانید تبلیغات خود را درصفحات گوگل بدون پرداخت هزینه ای نمایش دهید و فقط زمانی هزینه از شما کسر می شود که مشتری هدف، وارد سایت شما شود و به عبارتی روی لینک سایت شما کلیک کند، اینجاست که ساخت کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را اگر به متخصص سئو بسپارید، از هدر رفتن پول شما جلوگیری میشود، چرا که تنها مشتری هایی به تبلیغ شما می رسند که مخاطب هدف شما هستند و به تماس یا فروش منجر می شوند.
  • تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز برای کسانی به نمایش در می آید که به دنبال خدمات و کالاهای شما هستند.
  • هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات گوگل سایتتان از هزینه شما کسر می گردد.
  • سقف هزینه روزانه در سرویس گوگل ادز قابل کنترل می باشد.
  • امکان تعیین کشوری که مابلید تبلیغات در آنجا نمایش داده شود وجود دارد.
  • امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات گوگل سایت شما برای آنها نمایش داده شود در تنظیمات پنل گوگل ادز وجود دارد.
  • امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات گوگل سایت شما نمایش داده شود در پنل گوگل ادز می باشد.
  • امکان تعیین صفحه ای خاص که بینندگان تبلیغات گوگل شما بعد از کلیک آنرا ببینند.
  • امکان نمایش آگهی گوگل شما از همان زمانی که کمپین تبلیغاتی گول شما ساخته شود.
  • سهولت دستیابی به مشتریان هدف در تبلیغات گوگل.
  • امکان تعیین هزینه برای هر کلیک در تنظیمات گوگل ادوردز.

 


 

اگر هنوز هم شک دارید که گوگل ادز ارزش هزینه ای که میکنید را دارد یا خیر، کافی است با ما در تارنماگستر تماس بگیرید تا متخصصان ما با بررسی بیزنس و بودجه شما مفیدترین راهکار را در اختیارتان بگذارند. هرگز فراموش نکنید که هر چه بیشتر بر روی سئو سایتتان کار شده باشد و لندینگ پیج بهتری را برای گوگل ادز خود آماده کرده باشید هزینه تبلیغات گوگل برای شما کاهش میابد.

 

مشاوره سئو

مشاوره google ads

 

برچسب ها :

گوگل ادز

گوگل ادوردز

گوگل اد وردز

گوگل ادووردز

google ads

google adwords

PPC

pay-per-click

تبلیغات کلیکی

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگلی

تبلیغات در گوگل

ادوردز

تبلیغات در گوگل ادوردز

شارژ اکانت گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز

آموزش گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادوردز

گوگل ادز چيست؟

تبلیغات در گوگل ادز

کسب درآمد به ازای نمایش تبلیغات

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم

آموزش تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز چيست

تبلیغات گوگل چیست

خرید اکانت گوگل ادوردز

اکانت اختصاصی گوگل ادوردز

ادوردز چیست

شارژ گوگل ادوردز

شارژ ادوردز

تبلیغات در گوگل چگونه است

جي ادز

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در صفحه اول گوگل

تبلیغات سایت

تبلیغات هدفمند

تبلیغات در سایت

تبلیغات اینترنتی کسب و کار

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم

تبلیغات صفحه اول گوگل

تبلیغات در اینترنت

تبليغات اينترنتي

خدمات ديجيتال ماركتينگ

تبلیغات کلیکی گوگل

کمپین تبلیغاتی هدفمند

کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین

مشاوره رایگان گوگل ادز

مشاوره رایگان تبلیغات گوگل

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha