تبلیغات کلیکی گوگل ادز

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

تبلیغات کلیکی گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟ چگونه با گوگل ادز میزان فروش را افزایش دهیم؟ هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ سئو چه نقشی در کاهش هزینه گوگل ادز دارد؟

 

 

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (Google Ads) یا همان گوگل ادوردز (Google AdWords) یک پلتفرم تبلیغات کلیکی (PPC) است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل به کل دنیا نشان دهند. گوگل ادز امکان انتخاب کشور، شهر و حتی منطقه ای را که می خواهید تبلیغ شما تنها در آنجا نمایش داده شود را فراهم کرده است اما متاسفانه کشور ایران به علت تحریم ها قادر به استفاده از امکان فیلترینگ جغرافیایی نیست. بیزنس ها، با توجه به کلید واژه های انتخابی، هزینه ای به گوگل ادز پرداخت می کنند تا تبلیغات گوگل خود را در بالاترین نتایج جستجو گوگل نشان دهند. از آنجا که تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز بر اساس تبلیغات کلیکی است، تنها زمانی هزینه تبلیغات گوگل از حساب شما کسر می شود که روی تبلیغ گوگل شما کلیکی انجام شود.

 

 

 

 

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین داشته باشید، گوگل ادز بهترین گزینه است

 

     

 

با استفاده از این امکان، صاحبان کسب و کارها می توانند تبلیغات را به کاربرانی نشان دهند که به محصولات و یا خدمات آنها علاقه مند هستند. 

گوگل ادز مانند یک حراجی کار می کند که در آن مردم قیمتهای بالاتری برای جایگاه ها پیشنهاد می دهند. با این حال، لزوما بالاترین پیشنهاد برنده نمی شود. گوگل ادز علاوه بر هزینه، برای کیفیت نیز امتیازی در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل شود که افرادی که روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند بهترین تجربه ممکن را به دست می آورند.

 

تبلیغات گوگل گوگل ادورز google ads  افزایش میزان فروش آگهی گوگل در تارنماگشتر

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کمکی به بیزینس ها می کند؟

 

شبکه های گوگل ادز یا تبلیغات گوگل

گوگل ادز به کسب و کارها این اجازه را می دهد تا کاربران را از طریق دو شبکه مورد هدف قرار دهند:

 

  •  شبکه جستجو: در این شبکه گوگل، تبلیغ کنندگان برای کلیدواژه ها قیمتی پیشنهاد می دهند تا هنگامی که آن کلیدواژه در گوگل جستجو می شود تبلیغات بیزینس آنها نمایش داده شوند. تبلیغات گوگل معمولا در بالاترین و پایینترین قسمت صفحات نتایج جستجو گوگل نشان داده می شوند و کنار لینک هر سایت، آیکون Ad وجود دارد.

     

  • شبکه نمایش: این شبکه گوگل ادز این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می کند تا تبلیغات آنها در وبسایت هایی که مربوط به خود گوگل هستند نمایش داده شوند.

 

 گوگل ادز سئو تارنماگستر
 

آگهی‌های گوگل (Google Ads) به ترکیب متن و لینک‌هایی گفته می‌شود که به عنوان تبلیغات سایت شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. 

 

 

رنک تبلیغات Ad Rank گوگل چیست؟ 

همانطور که اشاره شد سیستم گوگل ادز درست مانند یک حراجی است که افراد برای جایگاه تبلیغات در گوگل، خود پیشنهاد قیمت می دهند و هر کدام تلاش می کنند جایگاه گوگل ادز را از آن خود کنند. در نهایت بر اساس قیمت پیشنهادی به گوگل ادوردز، یا جایگاه مورد نظر را دریافت می کنند یا جایگاه (رنک) پایین تری نصیبشان می شود.

البته لازم به ذکر است که این رنک ها بر اساس دو عامل محاسبه می شوند؛ بالاترین قیمت پیشنهادی و امتیاز و کیفیت سایت و لندینگ پیج.

امتیاز کیفیت، به میزان بهینه بودن تبلیغ، کیفیت لندینگ پیج، تعداد کلیک پیش بینی شده، و میزان ارتباط تبلیغ به جستجوها اشاره دارد. هرچه رنک تبلیغ شما بالاتر باشد، طبیعتا جایگاه بالاتری را با قیمت مناسبتری بدست خواهید آورد و برای اینکه هزینه بیهوده ای صرف نکنید لذا لازم است که این کار توسط کارشناس متخصص سئو صورت بگیرد تا بتواند بهترین لندینگ پیج را با کلید واژه های هدف و call to action به موقع برنامه ریزی کند تا با توجه به امتیاز صفحه بتوانید با صرف بودجه کمتری بهترین بازخورد را از تبلیغات گوگل خود دریافت نمایید.

 

گوگل ادوردز سئو تارنماگستر
 

درخواست تک لندینگ پیج

 

تبلیغات با کیفیت و کمپین های تبلیغاتی موفق که فاکتورهایی زیر را در سایت خود لحاظ کرده اند می توانند از تخفیفات هزینه تبلیغات، رنک تبلیغاتی بالا و امکان دیده شدن در بالای نتایج جستجوی ارگانیک بهره مند شوند:

  • تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری جذاب، جدید و بهینه شده برای گوگل (سئو)

  • سایت بهینه شده یا سئو شده برای موبایل

  • انتخاب و استفاده درست از کلید واژه ها

  • داشتن لندینگ پیج اصولی و مطابق بر اصول سئو همراه با کال تو اکشن هایی که رتبه بالایی را برایتان بیاورند

 

 

چگونه از گوگل ادز استفاده کنیم؟

 مراحل استفاده از گوگل ادز:

1. اهداف اکانت خود را مشخص کنید. برای مثال، اگر از تبلیغات گوگل برای ساخت برند استفاده می کنید، ساختار اکانت خود را مطابق با این هدف در نظر بگیرید. 

 

 google ads  سئو تارنماگستر
 
تبلیغات گوگل سئو تارنماگستر
 
تبلیغات گوگل تارنماگستر
 

تبلیغات گوگل ادوردز تارنماگستر

 

 

2. پرسونای مخاطبان خود را در بیاورید. مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه می کنند، چه چیزی را جستجو می کنند و از چه دستگاهی استفاده می کنند.

 

3. تحقیقات کلیدواژه ای انجام دهید. میتوانید از ابزار هایی مانند SEMrush استفاده کنید تا از قیمت کلید واژه ها و میزان رقابت برای آنها آگاه شوید، البته لازم به ذکر است که گوگل ادز تمام این داده ها را در اختیارتان قرار می دهد.

 

4. اکانت گوگل ادز خود را در کمپین های مختلف تبلیغاتی، با کلید واژه ها و تبلیغات مرتبط، به اشتراک بگذارید.

 

5. هنگامی که لیست کلیدواژه های مرتبط به بیزنس خود را نوشتید. شروع به قیمت گذاری روی آنها کنید. اگر قیمتهای پیشنهادی دیگر رقبا بسیار بالا بود، بهتر است به سراغ کلید واژه های طولانی تر و ارزان تر بروید. البته پیدا کردن کلید واژه های هدف برای تبلیغات گوگل کار متخصص سئو است چرا که با آگاهی به اصول و قواعد سئو و شناخت الگوریتم های گوگل و سابقه کار با گوگل ادز می تواند کلید واژه هایی را انتخاب کند که هر کلیک آن تبدیل به مشتری شود، پس هدفمند بودن کلید واژه از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنین هنگامی که کار را به نیرو متخصص سئو می سپارید، می داند با توجه به کلید واژه های هدف چگونه لندینگ پیجی طراحی کند که بیشترین جذب را داشته باشد و از کال تو اکشن ها به موقع استفاده کند تا هزینه تبلیغات گوگل شما کاهش یابد.

 

6. تبلیغ بسازید. در تبلیغ خود حتما از کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید، تیتر جذابی برای تبلیغتان بنویسید و کال تو اکشن مناسب و واضحی  را به کار ببرید.

 

افزایش فروش سئو تارنماگستر

 

7. لندینگ پیجی بسازید که برای تلفنهای همراه هم مناسب باشند. در لندینگ پیج توضیحاتی راجع به محصولات و یا خدمات، تصاویر با کیفیت بالا، فرم تماس و کال تو اکشن واضحی قرار دهید.

 

8. به منظور آگاهی از نرخ تبدیل سایت، کدی مربوط به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) در وبسایت خود قرار دهید.

 

افزایش فروش تارنماگستر

 

9. کلید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی روتین و انجام مداوم تست ای/بی (A/B testing) روی همه لندینگ پیج ها و تبلیغات است.  

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

بهینه سازی موتور جستجو | سئو

 

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

چگونه google ads یا همان تبلیغات گوگل قیمت را محاسبه می کند؟

هزینه ای که گوگل ادز برای تبلیغ کنندگان در نظر می گیرد به چیزی که تبلیغ می شود بستگی دارد.

از آنجایی که Google Ads یا همان Google AdWords پلتفرم تبلیغات کلیکی است، تبلیغ گوگل شما رایگان نمایش داده می شود و تنها زمانی که بر روی آن کلیک شود می باست هزینه ای پرداخت کنید. بنابراین اهمیت صفحه ای که کاربرانتان را به آن هدایت می کنید بسیار زیاد است و بهتر است توسط بهترین سئو کار، برنامه ریزی و ساخته شود. همچنین، سیستم گوگل ادوردز به گونه ای است که قیمت ها بر اساس میزان رقابت همواره در حال تغییر است.

اگر تبلیغات خود را به درستی در گوگل ادز انجام دهید، نسبت به ترافیکی که به سایت شما روانه می شود بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های تبلیغاتی است. تنها کسانی از تبلیغات گوگل اعلام نارضایتی می کنند که مدیریت پنل خود را به فردی غیر متخصص سپرده اند و یا گمان می کنند خودشان بیشتر از هر کس به کلید واژ های بیزینس خود آگاهند، اما باز هم تاکید می کنیم که ساخت پنل گوگل ادز و شروع کمپین تبلیغاتی در google ads  کاریست، تخصصی که حتما باید با مشورت سئو کار حرفه ای انجام پذیرد.

 

مشاوره سئو

مشاوره google ads


عوامل موثر در هزینه هر کلیک در کمپین تبلیغاتی گوگل Google Ads

 

  • رقابت کلیدواژه ای

  • کیفیت لندینگ پیج

  • بالاترین پیشنهاد قیمت و جایگاه

  • نرخ کلیک

  • امتیاز کیفیت کلیدواژه ها

 

به منظور مدیریت هزینه تبلیغات گوگل خود، بودجه روزانه ای را برای کمپینی که در آن هستید در نظر بگیرید. هر زمان که بخواهید می توانید میزان بودجه را تغییر دهید، اما هرگز فراموش نکنید که اگر تخصصی در این کار ندارید ممکن است میزان پولی که خرج تبلیغات در گوگل می کنید به  نسبت میزان جذب مشتری توجیه اقتصادی نداشته باشد و شما به جای افزایش فروش و سود آوری با ضرر مواجه شوید.

 

 

آیا تبلیغات گوگل Google Ads، برای همه کسب و کارها مناسب است؟

خیر، مثلا گوگل ادز برای سایت خبری اصلا پیشنهاد نمی شود. گوگل ادز برای همه کسب و کارهای خدماتی، فروشگاهی، کلینیک ها و سایرموارد مناسب است که اگر درست مدیریت شود می تواند ترافیک زیادی را به سایت شما روانه سازد.

 

نکات مدیریت کمپین تبلیغات گوگل:

 

  • آگاهی از همه جوانب تبلیغات گوگل، استراتژی های قیمت گذاری، تحقیقات کلید واژه ای، ساختار اکانت 

  •  مشخص نمودن بودجه کل و بودجه روزانه برای کمپین

  • انجام تحقیقات و پیشنهاد قیمت روی کلید واژه هایی که رقابت روی آنها زیاد است تا احتمال کلیک شدن بالا رود

  •  مرتبط و واضح بودن تبلیغ برای کاربر

  • بهینه سازی لندینگ پیج ها با انجام تست IB

     

مراحل ساخت گوگل ادوردز

 

جمع بندی:

 

  • زمانی که احساس می کنید میزان فروشتان کم شده است، قرار گیری سایت شما در صفحه اول گوگل، فروش شما را به صورت چشم گیری افزایش می دهد.

  • شما می توانید تبلیغات خود را در صفحات گوگل بدون پرداخت هزینه ای نمایش دهید و فقط زمانی هزینه از شما کسر می شود که مشتری هدف، وارد سایت شما شود و به عبارتی روی لینک سایت شما کلیک کند، اینجاست که ساخت کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را اگر به متخصص سئو بسپارید، از هدر رفتن پولتان جلوگیری می شود، چرا که تنها مشتری هایی به تبلیغ شما می رسند که مخاطب هدف شما هستند و به تماس یا فروش منجر می شوند.

  • تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز برای کسانی به نمایش در می آیند که به دنبال خدمات و کالاهای شما هستند.

  • هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات گوگل سایتتان از هزینه شما کسر می گردد.

  • سقف هزینه روزانه در سرویس گوگل ادز قابل کنترل است.

  • امکان تعیین کشوری که مایلید تبلیغات در آنجا نمایش داده شوند

  • امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات گوگل سایت شما برای آنها نمایش داده شوند

  • امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات گوگل سایت شما نمایش داده شوند 

  • امکان تعیین صفحه ای خاص، که بینندگان تبلیغات گوگل شما بعد از کلیک آنرا ببینند

  • امکان نمایش آگهی گوگل شما از همان زمانی که کمپین تبلیغاتی شما ساخته شود 

  • سهولت دستیابی به مشتریان هدف در تبلیغات گوگل

  • امکان تعیین هزینه برای هر کلیک در تنظیمات گوگل ادوردز

 

گوگل ادز و افزایش فروش با تیم دیجیتال مارکتینگ تارنماگستر

 

اگر می خواهید مطمئن شوید که گوگل ادز ارزش هزینه ای که می کنید را دارد یا خیر، کافی است با ما در تارنماگستر تماس بگیرید تا متخصصان ما با بررسی بیزنس و بودجه شما مفیدترین راهکار را در اختیارتان بگذارند. هرگز فراموش نکنید که هر چه بیشتر بر روی سئو سایتتان کار شده باشد و لندینگ پیج بهتری را برای گوگل ادز خود آماده کرده باشید هزینه تبلیغات گوگل برای شما کاهش میابد.

 

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین داشته باشید، گوگل ادز بهترین گزینه است

 

  

 

 

برچسب ها :

گوگل ادز

گوگل ادوردز

گوگل اد وردز

گوگل ادووردز

google ads

google adwords

PPC

تبلیغات کلیکی

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگلی

تبلیغات در گوگل

ادوردز

تبلیغات در گوگل ادوردز

شارژ اکانت گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز

آموزش گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادوردز

تبلیغات در گوگل ادز

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم

آموزش تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز چيست

تبلیغات گوگل چیست

خرید اکانت گوگل ادوردز

اکانت اختصاصی گوگل ادوردز

ادوردز چیست

شارژ گوگل ادوردز

شارژ ادوردز

تبلیغات در گوگل چگونه است

جي ادز

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در صفحه اول گوگل

تبلیغات سایت

تبلیغات هدفمند

تبلیغات در سایت

تبلیغات اینترنتی کسب و کار

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم

تبلیغات صفحه اول گوگل

تبلیغات در اینترنت

تبليغات اينترنتي

خدمات ديجيتال ماركتينگ

تبلیغات کلیکی گوگل

کمپین تبلیغاتی هدفمند

مشاوره رایگان گوگل ادز

مشاوره رایگان تبلیغات گوگل

کلیدواژه

صفحات نتایج جستجو گوگل

لندینگ پیج

کارشناس متخصص سئو

گوگل ادز سئو تارنماگستر

گوگل ادوردز سئو تارنماگستر

سئو

google ads سئو تارنماگستر

تبلیغات گوگل سئو تارنماگستر

تبلیغات گوگل ادوردز تارنماگستر

SEMrush

الگوریتم های گوگل

افزایش فروش سئو تارنماگستر

گوگل آنالیتیکس

افزایش فروش تارنماگستر

بهترین سئو کار

مراحل ساخت گوگل ادوردز

سئو سایت

تارنماگستر

دیجیتال مارکتینگ چیست

گوگل ادز چیست

بهینه سازی موتور جستجو

SEMRush

متخصص سئو

کمپین تبلیغاتی

Google Analytics

کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha