الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل چیست؟

در این مقاله علاوه بر تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو سایت قصد داریم به معرفی الگوریتم های گوگل بپردازیم.

 

  • الگوریتم های گوگل چیست؟ 

در مقالات گذشته گفتیم که شرکت گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر قوی و به روز تمام توان و تمرکز خود را بر روی ارائه کیفیت مطلوب و بالا به مخاطبان و مشتریان خود از هر قشری که درصدد جستجوی محتوایی در گوگل هستند، بنا نهاده تا با صرف کمترین هزینه در وقت خود به نتیجه دلخواه خود برسند. تمام روش ها و تکنیک هایی که در داخل و خارج از سایت صورت می گیرد که باعث بهبود جایگاه سایت مورد نظر در لیست اول موتورهای جستجوگر بشود، سئو گفته می شود. معمولا سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در لیست موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت و نیز بهینه کردن کلمات کلیدی کاربردی خود به صفحه اول لیست گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل که توسط تیم قدرتمند برنامه نویسی شرکت گوگل به طور مرتب به روز رسانی می شوند، وظیفه جلوگیری از این کارهای غیر اخلاقی را برعهده دارد.درست شبیه به یک مدرسه، اداره و یا شهری که تابع یک سری قوانین و مقرارات برای حفظ نظم و جلوگیری از هرج و مرج می باشد تا بتواند مجموعه را تحت کنترل خود مدیریت کند.

 

 

 الگویتم های گوگل چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل هم برای جلوگیری از بی نظمی اطلاعاتی و کم رنگ شدن محیط از سایت های اسپم و بی کیفیت، تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده، قوانین و قواعدی را وضع کرده اند که بتوانند به مشتریان خود خدمات قابل قبولی را در محیطی نسبتا امن ارائه دهند و تیم قوی خودشان نیز عهده دار اجرای آن می باشند.

 

 

  • الگوریتم و معنای آن 

فرض کنید شما یک وسیله برقی، مثلا یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک جدیدی را خریداری کرده اید، روی صفحه این ماشین لباسشویی پر است از دکمه ها و اطلاعات مختلف با کاربرد های مختلف. کمی مات و گیج می شوید که هر دکمه مخصوص به چه کار و درجه شست و شویی است!!!!

به یاد می آورید که داخل جعبه ماشین لباسشویی یک دفترچه راهنما وجود دارد. با کمک آن دفتر چه راهنما و دستور العمل های آن خیلی راحت مرحله به مرحله تا راه اندازی وسیله برقی خود پیش می روید. الگوریتم های گوگل حکم همان دفترچه راهنما را دارد. پس اگر بخواهیم معنی ساده ای از الگوریتم (Algorithm) ارائه بدهیم می توان گفت؛ الگوریتم مجموعه ای از قوانین می باشد که شامل دستورالعمل ها و فرمول هایی است همراه با جزئیات که پله به پله، مراحل انجام کار را به زبانی ساده و با هدف خاصی برای حل و رفع یک مسئله و یا یک مشکل بیان میکند.

 

انواع الگوریتم های گوگل | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 

  • آشنایی با مفهوم الگوریتم های گوگل

اگر فرض کنیم گوگل یک مدرسه باشد، الگوریتم های گوگل کارمندان آن مدرسه یعنی مدیر و معاون و معلم ها و وب سایت ها نقش دانش آموزان آن مدرسه را بر عهده دارند. گوگل برای ارائه دانش و خدمات خوب به دانش آموزان خود اعلام کرد اگر می خواهید در این مدرسه به کار و تحصیل خود ادامه دهید و به عنوان دانش آموز و محصل نمونه انتخاب شوید، باید طبق قوانین مدرسه عمل کنید.

سایتها یا محصلین مدرسه برای این که جزو بهترین دانش آموزان گوگل شوند سعی کردند که به روش های خاص و مختلف نظر گوگل را به سمت خود جلب کنند. رقابت بین محصلین شروع شد. از آن جا که تعداد دانش آموزان مدرسه گوگل زیاد بود و گوگل نمی توانست به تنهایی آنها را کنترل و مدیریت کند، تصمیم به استخدام مدیرانی باتجربه و آگاه برای هر قسمت از بخش های مدرسه گرفت. سرانجام بعد از بررسی های مختلف، یک تیم کارآمد مدیریتی تحت عنوان الگوریتم های گوگل با وظایف تعریف شده مشخص، تشکیل داد که کلیه رفتار و حرکات دانش آموزان را تحت نظر قرار دهند.

 

 

جهت بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک با سئوکار های ما تماس بگیرید

 

     

 

 

  • انواع الگوریتم در گوگل

از مهمترین کاربردهای الگوریتم در گوگل، می توان به بهینه سازی و سئو سایت اشاره کرد که بدون وجود این الگوریتم ها، دستیابی به برخی مقاصد برای برتری دادن به رتبه سایت ها امکان پذیر نمی باشد.در واقع این الگوریتم ها با دو هدف متقابل بوجود آمدند؛ یکی افزایش و برتری سایت های ارزشمند و دیگری کاهش و ندیده شدن سایت های بی کیفیت و بی ارزش.

الگوریتم های گوگل دو دسته هستند، الگوریتم های اصلی که فاکتورهای مختلف سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی (Serp) کلمات کلیدی و جستجوهای کاربران استفاده می شوند.

 

 

 

الگوریتم های جانبی گوگل:

  • الگوریتم پاندا

 

الگوریتم پاندا | الگوریتم های گوگل | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 اگر می خواهید درباره chat gpt بیش تر بدانید این مطلب را بخوانید:

chat gpt چیست؟

 

 

الگوریتم پاندا چیست؟

 

 پاندا، نام رسمی الگوریتم گوگل است که برای مبارزه با محتوای کوتاه و بی‌کیفیت ایجاد شده است. این الگوریتم شانس نمایش محتوای بی‌کیفیت، کوتاه و بی‌ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌بخشد.

الگوریتم پاندا زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدنِ محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتند.

گوگل با معرفی این الگوریتم معیاری برای طبقه بندی میزان کیفیت صفحات منتشر کرد. این معیارِ تعیین کیفیت، بر اساس میزان رضایت کاربر در نظر گرفته شد و به سرعت به یکی از عوامل اساسی در رتبه‌بندی نتایج جستجو تبدیل گشت.

با معرفی الگوریتم پاندا وبسایت‌هایی که به واسطه محتوای بی‌کیفیت در معرض خطر جریمه قرار داشتند، با اضافه کردن محتوای با کیفیت، حذف کلمات زائد و توجه به بهبود تجربه کاربری و خوانایی محتوای صفحات، نسبت به اصلاح و بازسازی صفحات خود اقدام کردند.

 

 

الگوریتم پاندا چه فاکتورهایی را بررسی می‌کند؟
  • این سایت از نظر شما معتبر هست؟

  • اگر این مقاله در یک مجله پرفروش قرار بگیرد به‌اندازه کافی جذاب است؟

  • در این وبسایت از تبلیغات آزاردهنده استفاده شده است؟

  • می توان به اطلاعاتی که در این صفحه نمایش داده می‌شود اعتماد کرد؟

  • در این سایت از مقالات تکراری یا مقالاتی با محتوای یکسان ولی کلمات کلیدی متفاوت استفاده شده است؟ (Duplicate Content)

  • در صورت لزوم مایل هستید اطلاعات کارت اعتباری‌تان را به این سایت بدهید؟

  • در این مقاله مشکلات نگارشی، ویرایشی و یا خطاها و اشکالات بسیاری وجود دارد؟

  • محتوای سایت بر اساس نیاز کاربران تهیه می‌شود یا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو؟

  • آیا این صفحه در مقایسه با سایر صفحات وب در نتایج جستجو ارزشِ افزوده چشمگیر و قانع کننده‌ای ارائه می‌کند؟

  • آیا این مقاله از جنبه‌های مختلف موضوع مورد نظر را بررسی کرده است؟

  • آیا این سایت در موضوع فعالیت خود شناخته شده و متخصص است؟ (Authority)

  • آیا این سایت تعداد محتوای زیادی در روز تولید می‌کند که ارزش محتوایی زیادی ندارند؟

  • محتوا به خوبی ویرایش شده یا سرسری از آن عبور شده است؟

  • آیا این مطلب توضیحی کامل و مفهومی در مورد موضوع مورد نظر ارائه داده است؟

  • آیا این مقاله شامل تحلیل‌های منطقی و اطلاعات جذاب و جالبی هست؟

  • این مقاله به حدی ارزشمند هست که نیاز داشته باشید آن را نشانه‌گذاری کنید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید؟ (Social Signal)

  • آیا در این صفحه از تبلیغات زائد که باعث پرت شدن حواس می‌شود استفاده شده است؟

  • این مقاله بیش از حد کوتاه است و محتوای آن مفید و کاربردی نیست؟ (Thin Content)

  • در تهیه این مقاله حساسیت به جزئیات و توجه کافی وجود داشته است یا خیر؟

  • آیا کاربران با دیدن این صفحات ناراحت یا آزرده نمی‌شوند؟

 

 

  •   الگوریتم پنگوئن

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم پنگوئن | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

 

در سال 2012 ،گوگل پرده از الگوریتم ضد اسپم جدید خود برداشت. هدف اصلی این الگوریتم مبارزه با لینک‌سازی‌های غیرطبیعی یا اسپم بود. بعد از مدتی این الگوریتم جدید به واسطه توئیتی که توسط مت کاتس منتشر شد، با عنوان الگوریتم پنگوئن شناخته شد.

الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است.

این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های غیرطبیعیِ دیگر به دست بیاورد، ممکن است سایت خاطی را جریمه کند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

وظیفه اصلی الگوریتم پنگوئن چیست؟

هدف الگوریتم پنگوئن به طور دقیق، کاهش تاثیرگذاری روش‌های سئو کلاه سیاه و به دست گرفتن کنترل اوضاع توسط گوگل بود. با درک بهترِ فرآیند دریافت لینک، پنگوئن توانست وبسایت‌هایی که اقدام به دریافت لینک‌های طبیعی و معتبر کرده بودند را ارتقاء دهد و وبسایت‌هایی که لینک‌های اسپم و ساختگی دریافت کرده بودند را  از رتبه‌های بالا به قعر نتایج بکشاند.

در ابتدای کار، گوگل در این الگوریتم برای جریمه کردن سایت‌های خاطی، تمرکز خود را تنها بر لینک‌های دریافتی قرار داده بود و به هیچ وجه توجهی به لینک‌های خروجی وبسایت‌ها نداشت.

 

 

مبارزه با تکرار کلمه کلیدی

هدف اصلی الگوریتم پنگوئن بررسی سلامت لینک‌سازی سایت‌ها بوده است ولی یکی از وظایف جانبی آن مبارزه با keyword stuffing یا تکرار کلمات کلیدی است. در گذشته برای آن‌که جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کنیم کافی بود تا عبارت مورد نظر خود را با درصد مشخصی در محتوا تکرار کنیم.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه 

 

 

  •  الگوریتم مرغ مگس خوار

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم مرغ مگس خوار | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی بهینه سازی سایت شما دارد؟

 

کم کم گوگل به این نتیجه رسید که بهتر است به معنای کلمات و ارتباط آن‌ها با هم توجه عمیق‌تری نشان بدهد. چرا؟ چون گاهی تولیدکنندگان محتوا برای قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل مجبور بودند به شکل مکرر از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنند. با این کار کیفیت مطالب پایین می‌آمد و سایت‌هایی که محتوای عالی تولید می‌کردند، نمی‌توانستند خوب دیده شوند. سرانجام...

در 20 آگوست سال 2013 گوگل الگوریتم دیگری را برای بهبود موتور جستجوی خود و تکمیل دو الگوریتم قبلی (پاندا و پنگوئن) معرفی کرد که مرغ مگس خوار یا Hummingbird نام گرفت.

 

دلیل اینکه نام مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده، "سرعت و دقت" آن استالگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌کند و مترادف آن‌ها را تا حد زیادی می‌شناسد. مگس خوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به شما نشان می‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند.

در واقع، هدف گوگل از ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که هم نتایج واقعی‌تر و دقیق‌تری را به کاربران نمایش دهد و هم کاری کند که وبمسترها به تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند توجه ویژه‌ای کنند.

 

 

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل چگونه کار می‌کند؟

همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردم، این الگوریتم عزیز با مفهوم کلمات و هم معنی‌های آن‌ها هم کار دارد. می‌پرسید چطور؟

برای مثال شما جستجو می‌کنید "رستوران های آبادان" و مرغ مگس خوار سریع دست به کار می‌شود و کلمات دیگری را هم که از نظر معنایی به کلمات "رستوران ها" و "آبادان" نزدیکند در نظر می‌گیرد.

مثلاً برای رستوران کلمات "فست فود"، "غذا"، "غذای بیرون بر" و "رستوران های محلی" و برای کلمۀ آبادان، مناطق نزدیک آبادان مثل اروند و خرمشهر هم در نظر گرفته می‌شوند. با این کار شما می‌توانید نتایج مختلفی مانند بهترین رستوران‌های آبادان، در سفر به آبادان چی بخوریم؟ رستوران های خرمشهر و لیستی از این رستوران‌ها را در نقشه ببینید.

 

 

 

  •  الگوریتم گورخر

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم گورخر | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 اگر می خواهید درباره الگوریتم گورخر بیش تر بدانید این مطلب را بخوانید:

 

الگوریتم گورخر چیست ؟

 

 
الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

 

الگوریتم گورخر گوگل (Google Zebra Algorithm) یکی از پرکاربردترین الگوریتم‌های گوگل است که مسئول نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی و جلوگیری از کلاه‌برداری‌هایی که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد است. این الگوریتم با شناسایی فروشگاه‌های قلابی و بی‌کیفیت اینترنتی آن‌ها را حذف می‌کند. این الگوریتم توسط مت کاتس (Matt Cutts)، مدیر سابق بخش اسپم گوگل در مارس 2013 جهت نظارت بر سایت‌های فروشگاهی و تجاری ارائه شد.

 

درواقع الگوریتم گورخر گوگل زمانی به وجود آمد که گوگل تصمیم به مقابله با سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت گرفت و هدف خود را جلب اعتماد کاربر قرارداد و این به این دلیل بود که بعضی از وب‌سایت‌ های فروشگاهی بی‌کیفیت و نامعتبر توانسته بودند توسط استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های کلاه‌سیاه، خود را به رتبه‌های اول گوگل برسانند که این باعث ناراحتی و نارضایتی کاربران شد. بنابراین گوگل با آپدیت الگوریتم گورخر (زبرا) به مبارزه با سایت‌های فروشگاهی نامعتبر و قلابی پرداخت. بنابراین به‌طور کلی هدف از طراحی الگوریتم گورخر یا زبرا حذف سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت و نامعتبر است.

 

 

هدف اصلی الگوریتم گورخر چیست؟

 

همان‌طور که اشاره کردیم الگوریتم گورخر به مبارزه با سایت‌های بی‌اعتبار و ناامن می‌پردازد و از رتبه گرفتن سایت‌های نا امن، بی‌کیفیت، سطح پایین و کم اعتبار جلوگیری می‌کند. برای رسیدن به این منظور موارد زیر را مورد هدف قرار می‌دهد:

 

  1. حذف فروشگاه‌های اینترنتی که قصد سوء استفاده از اطلاعات کاربران را دارد.

  2. حذف فروشگاه‌های اینترنتی فیک و دروغین.

  3. حذف سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت و بی اعتبار.

  4. حذف سایت‌های فروشگاهی که قوانین را دور می‌زنند.

  5. از بین بردن خرده‌فروش‌های سطح پایین و ضعیف.

  6. جلوگیری از هک اطلاعات کاربران.

 

درواقع اهداف اصلی الگوریتم‌های گوگل تمایز بین سایت‌های بی‌کیفیت و بی‌اعتبار با سایت‌های فروشگاهی باکیفیت و امن است. پس هدف الگوریتم زبرا فراهم کردن بستر خرید امن و راحت برای کاربران گوگل است.

 

 

  • الگوریتم کبوتر

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم کبوتر | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 

الگوریتم کبوتر گوگل دقیقاً چیست؟

 

برای این‌که به طور ساده با سازوکار الگوریتم کبوتر گوگل آشنا شوید، لازم است به یکی از جستجوهایی که تا به حال کرده‌اید بیشتر توجه کنید! منظورمان چیست؟ حتم دارم که تا به حال تجربه جستجوی یک کسب و کار محلی را در گوگل داشته‌اید. به عنوان مثال برای من زیاد پیش آمده که عبارت‌هایی همچون “کافی شاپ نزدیک من“، “رستوران نزدیک ولیعصر” را در گوگل جستجو کنم.

نتایجی که گوگل به من نشان داده در اکثر مواقع نیازم را کاملاً برطرف کرده است. اما پشت این نتایج مفید و ارزشمند گوگل که هر جستجو را بر اساس موقعیت مکانی و محلی به من نشان می‌دهد چیست؟ بله! الگوریتم کبوتر گوگل.

 

 

موقعیت مکانی یا لوکیشن، معیار جدید گوگل برای رتبه‌بندی

 

اجازه دهید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم. همانطور که می‌دانید سازوکار موتور جستجوی گوگل بر اساس محتواست. در واقع برای گوگل فرقی نمی‌کند که محتوای مورد نیاز شما متن، تصویر، صدا، ویدئو یا چیز دیگری باشد؛ در هر حال گوگل سعی می‌کند همیشه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد.

پیش از معرفی الگوریتم کبوتر جای خالی نوعی از محتوا احساس می‌شد و آن چیزی نبود جز موقعیت مکانی یا لوکیشن! اما برای اینکه گوگل بتواند از محتوای جدید خود (موقعیت مکانی) به درستی استفاده کند و بهترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهد، الگوریتمی ساخت و نام آن را کبوتر گذاشت.

 

 

 

  •  الگوریتم رقص گوگل

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم رقص گوگل | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 

گوگل دنس یا الگوریتم رقص گوگل چیست؟

 

معمولا وقتی یک محتوای خوب و باکیفیت روی سایت‌تان قرار می‌دهید، پس از چند روز مشاهده می‌کنید که مقاله شما در صفحه اول یا دوم نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته است. این وقت‌ها احتمالا به شدت هیجان‌زده می‌شوید اما اغلب اوقات، این هیجان چندان پایدار نیست. بعد از مدتی می‌بینید که گوگل، محتوای شما را به صفحه ششم نتایج خود انتقال داده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید همه این‌ها زیر سر الگوریتم رقص گوگل یا همان Google Dance است!

کار الگوریتم رقص گوگل، داوری‌ست! بله… به همین سادگی.

 

 

الگوریتم گوگل دنس چه تاثیری بر سئو دارد؟

گوگل دنس زمانی است که گوگل متوجه صفحه شما می‌شود و در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) به آن فرصتی می‌دهد تا شانس خودش را امتحان کند.

در چنین شرایطی، گوگل به سراغ صفحه شما می‌آید و می‌گوید: «توانایی‌های خودت را به من نشان بده

این بدان معنی است که صفحه تازه منتشر شده شما (که در موتورهای جستجو جایگاه خیلی پایینی دارد) یک شبه به یک موقعیت بالاتر می‌رسد تا گوگل بتواند واکنش کاربران خود را ببیند و بر اساس آن تصمیم بگیرد که جایگاه واقعی صفحه شما دقیقا کجاست.

اگر الگوریتم گوگل ببیند که افراد زیادی روی صفحه شما کلیک کرده یا وقت خود را صرف آن می‌کنند و از محتوایی که می‌بینند لذت می‌برند، در آن صفحه به شما امتیاز می‌دهد و این امتیاز، در تعیین رتبه‌بندی نهایی سایت شما تاثیر زیادی دارد.

روش دیگر برای استفاده از الگوریتم رقص گوگل، این است که گوگل رتبه صفحه شما را تغییر می‌دهد (بدون اینکه هیچ عامل دیگری در رتبه‌بندی تاثیر بگذارد) فقط برای اینکه ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

گوگل، یکی دو روزی به شما امکان می‌دهد تا در صفحات اول یا دوم نتایجش ظاهر شوید و پس از آن (معمولا پس از یک روز)، با کاهش رتبه در نتایج روبه‌رو خواهید شد.

سپس دوباره جایگاه بالاتری را نصیب‌تان خواهد کرد و باز آن را از شما خواهد گرفت.

این چرخه مدتی ادامه می‌یابد.

صفحه شما در این مدت، جایگاه بسیار ناپایداری دارد و به‌طور مرتب، نتایج را بالا و پایین می‌کند تا گوگل بتواند به شکل دقیق و عادلانه تعیین کند جایگاه واقعی شما در کجای صفحه نتایج جستجو است و بعد، بسته به آنچه که رقبایتان انجام می‌دهند، صفحه شما می‌تواند در همان جایگاه بماند یا به آرامی بالا و پایین برود

 

 

 

  •  الگوریتم سندباکس

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم سندباکس | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 

الگوریتم Sandbox فیلتر گوگل برای جلوگیری از رتبه بندی وب‌سایت‌های جدید در نتایج جستجوی برتر است. بهتر است به سندباکس گوگل مانند یک «دوره آزمایشی» فکر کنید. در این دوران گوگل وب‌سایت شما را آزمایش می‌کند تا مطمئن شود محتوای باکیفیت و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد که به نفع کاربرانش باشد. هر چند سندباکس گوگل هرکز تائید نشده است ولی اکثر سئوکاران معتقدند که وجود دارد، زیرا پس از آزمایش‌های زیاد، یک اثر ثابت وجود دارد که مانع از رتبه‌بندی سایت‌های جدید می‌شود.

این الگوریتم گوگل مانند فیلتری عمل می‌کند که وب سایت‌های تازه ایجاد شده درSERPها را فیلتر می‌کند. حتی یک صفحه‌ای که دارای محتوا و سئوی خوبی است، نمی‌تواند در چند صفحه اول رتبه بندی گوگل قرار گیرد و این به این دلیل است که الگوریتم وب‌سایت جدید ایجاد شده را در مکانی جداگانه قرار می‌دهد که ما آن را الگوریتم Sandbox sandbox می‌نامیم.

دوره زمانی وب سایت جدید ایجاد شده در Sandbox ممکن است بر اساس جایگاه آنها متفاوت باشد. معمولاً بسیاری از مردم می‌گویند که ممکن است 4-6 ماه طول بکشد تا یک وب‌سایت جدید در جعبه شنی یا همان سندباکس قرار گیرد. اگر گوگل به شما اعتماد نکرد، دوره سندباکس برای وب سایت شما افزایش می‌یابد.

 

 

 

  •  الگوریتم رنک برین

 

الگوریتم های گوگل | الگوریتم رنک برین | سئو سایت | شرکت تارنما گستر

 

 

 

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید چنین گفت که، الگوریتم رنک‌برین جدیدترین راهکار گوگل برای پردازش بهتر داده‌ها و نمایش بهترین نتایج و رتبه‌بندی آن‌ها است. در اکتبر سال 2015 شرکت گوگل به‌صورت رسمی رنک‌برین را معرفی کرد که در عمل یک الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار محسوب می‌شود.

رنک‌برین فناوری جدیدی بر پایه هوش مصنوعی (AI) است که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا Machine Learning طراحی شده. یادگیری ماشین نیز بدین معناست که یک کامپیوتر بجای آموزش توسط انسان و یا استفاده از برنامه‌هایی با جزئیات فنی دقیق، خودبه‌خود نحوه کارکرد چیزی را یاد بگیرد.

الگوریتم‌های یادگیری ماشین در فرآیند کار خود به بررسی و تحلیل داده‌های موجود می‌پردازند و با استفاده از هوش مصنوعی سعی در آموزش و یادگیری از نتایج و آزمایش‌های خود دارند، به زبان ساده‌تر با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین و ترکیب آن با هوش مصنوعی، کامپیوترها و موتورهای جستجو هرروز چیزهای جدیدتری یاد می‌گیرند و هوشمندتر می‌شوند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

بررسی نحوه عملکرد الگوریتم رنک‌برین

قبل از به وجود آمدن الگوریتم رنک‌برین، تیم مهندسی گوگل یک الگوریتم ریاضی تعیین کرده بود که با استفاده از آن جایگاه نتایج جستجو تعیین می‌شد و صرف‌نظر از به‌روزرسانی‌های دوره‌ای؛ تقریباً روندی ثابت و همیشگی داشت؛ درصورتی‌که الگوریتم رنک‌برین دائماً در حال تغییر و یادگیری استهمین موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از الگوریتم Rank brain نتیجه‌ای در اختیار کاربر قرار بگیرد که بیشترین شباهت ممکن را به عبارت جستجو شده داشته باشد. در عمل، این الگوریتم قادر به یادگیری و تشخیص الگوهای جدید است و در مقایسه با الگوریتم مرغ مگس خوار پیشرفته‌تر است و عملکرد بهتری در اصلاح نتایج جستجو دارد.

 

بر اساس اظهار رسمی گوگل؛ الگوریتم رنک‌برین وظیفه پاسخ‌دهی به  پانزده درصد از کل جست‌وجوهای آنلاین را بر عهده دارد و از مهم‌ترین سیگنال‌های تعیین‌کننده جایگاه و رتبه‌بندی سایت‌هاست. در حال حاضر الگوریتم رنک‌برین (Rank brain) سومین عامل تاثیرگذار در تعیین نتایج و پاسخ به درخواست جستجوی کاربر و رتبه‌بندی سایت‌ها است.

 

جهت طراحی سایت و سئو سایت با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

 

برای یادگیری الگوریتم پروداکت ریویو اینجا کلیک کنید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha