در این مقاله تمام نکاتی که برای نوشتن یک گزارش سئو مفید برای مشتری نیاز دارید را توضیح دادیم.

گزارش وضعیت سئو سایت مشتری جز مهم ترین وظیفه سئوکاران می باشد. در واقع در گزارشی که شرکت سئو به مشتری ارائه می دهد روند پیشرفت سایت و اطلاعاتی از این قبیل می باشد. یک گزارش سئو به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف استراتژی‌های سئوی خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود رتبه‌بندی سایت انجام دهید. سئو کاران با دادن یک گزارش کامل بدون توضیحات اضافه باعث تداوم همکاریشان می شوند و حتی برای بستن قرارداد های جدید هم می تواند مفید باشد.

 

 
 

گزارش سئو سایت

 

گزارش سئو چست؟

یک گزارش سئو نسان دهنده میزان موفقیت استراتژی شما برای بهینه سازی سایت شما می باشد.همچنین نتایج کارسئوکاران نیز در آن ذکر می شود. نحوه نوشتن گزارش ارتباط مستقیم با افزایش درامد و مشتری دارد.با استفاده ازگزارش سئو شما می توانید معیارهای مختلفی مانند رتبه بندی خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، بازدید از صفحه فرود، نرخ کلیک و کلمات کلیدی هدف را دنبال کنید. گزارش سئو برای مدیران و کارفرمایان یک منبع خوب می باشد که پیشرفت شما را نشان می دهد زیرا تمایل دارند که بدانند مبلغی که برای سئو پرداخت کرده اند خرج چه چیزی شده است.

مزایا ارائه گزارش سئو

ارائه یک گزارش قوی از طرف کارشناسان سئو بسیار نقاط مثبتی دارد که در ادامه به مزایا ان ها اشاره می کنیم:

متوجه خواهید شد که آیا استراتژی درست است یا خیر

ممکن است فهرستی از کلمات کلیدی داشته باشید که بخواهید برای آنها رتبه بندی کنید، اما این کافی نیست. شما باید آزمایش کنید و ببینید آیا عباراتی که هدف شما قرار می‌گیرد واقعاً منجر به ترافیک می‌شود یا خیر.گزارش های سئو به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا استراتژی سئوی شما کار می کند یا خیر. آیا در مقابل رقبای که کلمات کلیدی مشابهی را هدف قرار می دهند شکست می خورید؟ با انتشار مقاله های مرتبط و لینک سازی درست و پیش رفتن با استراتژی درست شما می توانید رتبه خود را در موتور های جست و جو بهبود ببخشید.

شما می توانید عملکرد خود را اندازه گیری کنید

گزارش‌های سئو معیارهای مهمی از جمله ترافیک ارگانیک،نرخ پرش (bounce rate)،میانگین مدت ماندن در صفحه سایت را جمع آوری می کنند. این معیارها به شما کمک می کند اثربخشی محتوای خود و تجربه کاربری در وب سایت خود را اندازه گیری کنید.

شما می توانید چالش های فنی سئو را شناسایی کنید

با کمک گزارش های ماهیانه که به مشتری تحویل داده می شود متوجه مشکلات فنی می شوید. مشکلات فنی شامل مشکلات Meta description، مسائل مربوط به responsive، مشکلات صفحات 4xx و ایرادات tag ها می باشد که با رفع ان ها باعث رنک گرفتن می شوید.

 
ارائه گزارش سئو توسط سئوکاران
 

معیار های مهم در یک گزارش سئو

در یک گزارش کامل باید تمامی معیار هایی که در سئو باعث بهبود رتبه سایت ما می شود ذکر شود که شامل موارد زیر می باشد.

 

 

جست و جو کلمه کلیدی

کلمات کلیدی که باعث ورود کاربران به سایت شما شده است

اولین معیار مهم برای گزارش بهینه سازی سایت رتبه شما در کلمه کلیدی مورد نطر و مقدار بازدید آن کلمه می باشد. ابتدا باید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و میزان اختلاف خود را با رقبایتان را اندازه گیری کنید. یک نکته مهم در این باره این است که رتبه شما در کامه کلیدی مورد نظر مهم می باشد، اما مقدار ورودی شما مهم تر است.

ممکن است شما در یک کلمه رنک اول و دوم باشید اما ورودی ای دریافت نکنید،پس به دنبال ورودی گرفتن از کلمه کلیدی مورد نظر خود باشید. 

 

 

بک لینک گذاری در سایت ها

میزان دریافت ترافیک از بک لینک‌ ها

اینکه بدانیم از کدام سایت که در ان بک لینک گذاشته ایم، ترافیک بیشتری دریافت می کنیم بسیار مهم است. با کسب این اطلاعات به راحتی متوجه می شویم که کدام سایت ترافیک بیشتری را برای سایت ما جذب کرده است، پس در ان سایت فعالیتمان را بالا می بریم و بک لینک های بیشتری را قرار می دهیم.

 

 

 

میزان ترافیک بک لینک ها

 

میزان ترافیک ورودی از موتور های جستجو

میزان ترافیک ورودی از موتور های جست و جو مثل گوگل بسیار ارزشمند است. این معیار مهم تریم معیار برای سئوکاران می باشد که همه به دنبال پیشرفت و ارتقا ان می باشند. ابزار هاب متفاوتی برای به دست اوردن این نوع ترافیک وجود دارد که یکی از آن ها گوگل انالایتیکس می باشد.

 

 

گرفتن بونس گوگل انالایتیکس

مقدار زمانی که هر کاربر در صفحه است

با نوشتن یک مقاله مناسب و جذاب که نیاز های مخاطب را رفع کند باعث می شود که مخاطب مدت زمان طولانی تری را داخل صفحه شما بماند. هرچه مدت زمانی که کاربر داخل صفحه شما بماند بیشتر باشد گوگل انالایتیکس به شما بونس می دهد.

 

 

سرعت بالا امدن سایت

سرعت زیاد

یکی از مهم ترین معیار هایی که باعث می شود کاربر در سایت شما بماند سرعت بالا امدن صفحه مرد نظرش می باشد. هرچه سرعت بالا تر باشد مقدار bounce rate نیز کاهش پیدا می کند. بونس ریت به این معنی است که کاربر مدت خیلی کمی را در صفحه شما می ماند و به سرعت از ان خارج می شود. دو معیار سرعت بالا و bounce rate پایین به بهبود سئو سایت شما کمک می کند.

 

 

 

 

 

ابزارهای لازم برای تهیه گزارش سئو

برای آنالیر دقیق وبسایت خود از ابزار های مختلف می توانید کمک بگیرید که اطلاعات دقیق سئو سایت را در اختیار شما می گذارند:

  • Google Analytics
  • Google PageSpeed Insights
  • Ahrefs Webmaster Tools
  • Semrush
  • Google Search Console
  • MOZ

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha