People also ask (PAA) چیست؟
(PAA) یک ویژگی در گوگل است که یک لیست از سوالات مرتبط با جستجوی کاربر نشان میدهد. این ویژگی به منظور ارائه پاسخهای سریع به سوالات متداول است و به کاربران کمک میکند تا اطلاعات اضافی را بررسی کنند.
برای اینکه در "همچنین مردم میپرسند" در گوگل ظاهر شوید، این نکات را رعایت کنید:
-
بهینهسازی محتوا:
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط، کاربرپسند و با کیفیت باشد.
-
استفاده از سوالات متداول:
در محتوای خود از سوالاتی که کاربران معمولاً میپرسند، استفاده کنید و به آنها پاسخ دهید.
-
ساختار سایت بهینه:
سایت خود را به گونهای طراحی کنید که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای مرتبط را پیدا کنند و نمایش دهند.
-
استفاده از کلمات کلیدی:
از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت یا موضوع خود استفاده کنید تا گوگل بتواند محتوای شما را بهتر شناسایی کند.
با اجرای این راهکارها، احتمال ظاهر شدن در بخش "مردم همچنین میپرسند" در نتایج جستجوی گوگل افزایش مییابد.
در این راهنما، ما در مورد اینکه چگونه می توانید در جعبه های PAA رتبه بندی کنید، اینکه آیا حتی باید زحمت بکشید یا خیر، و راه های دیگری که می توانند به سئوی شما کمک کنند صحبت خواهیم کرد.
اما ابتدا، اصول…
- جعبه "مردم هم می پرسند" (PAA) چیست؟
- آیا ارزش تلاش برای رتبه بندی در جعبه های PAA را دارد؟
- نحوه رتبه بندی در جعبه های PAA
- راه های دیگر استفاده از جعبه های PAA برای بهبود سئو
- کادر «مردم هم می پرسند» چیست؟
People also ask (PAA) چیست؟
کادر «People also Ask» (PAA) یک ویژگیGoogle SERP است که به سؤالات مربوط به درخواست جستجوی کاربر پاسخ می دهد. هر پاسخ از یک صفحه وب میآید و گوگل پیوندی قابل کلیک به سایت، در زیر هر یک ارائه میدهد.
چهار نکته درباره جعبه های «People also ask » بدانید
قبل از اینکه در مورد اینکه آیا و چگونه باید رتبه بندی PAA را دنبال کنید صحبت کنیم، اجازه دهید چند نکته را در نظر داشته باشید.
جعبه های PAA می توانند در موقعیت های مختلف SERP ظاهر شوند
سوالات PAA به ظاهر بی نهایت هستند
فرمت های پاسخ PAA متفاوت است
سوالات PAA همیشه * پاسخ یکسانی را نشان می دهد
1. جعبه های PAA می توانند در موقعیت های مختلف SERP ظاهر شوند
برخلاف قطعههای برجسته ، که معمولاً اول یا دوم در نتایج جستجو ظاهر میشوند، جعبههای PAA میتوانند تقریباً در هر موقعیتی ظاهر شوند.
به عنوان مثال، در موقعیت شماره 2 برای پرس و جو "چگونه یک امدادگر شویم" را نشان می دهد:
اما برای "blog post templates" تا موقعیت شماره 6 نشان داده نمی شود.
برای برخی از پرس و جوها، کادر PAA حتی در صفحه اول ظاهر نمی شود.
2.سوالات PAA به ظاهر بی نهایت هستند
هر زمان که برای نمایش پاسخ در کادر PAA کلیک میکنید، سوالات بیشتری بارگیری میشوند. و با انجام چند کلیک جدی، به نظر نمی رسد پایانی برای این کار وجود داشته باشد.
3. قالب های پاسخ PAA متفاوت است
مانند قطعه های برجسته، پاسخ به سوالات مرتبط در جعبه های PAA در قالب های مختلف ارائه می شود. به نظر می رسد پاراگراف ها، فهرست ها و جداول رایج ترین هستند، اما گاهی اوقات ویدیوها نیز نمایش داده می شوند.
4.سوالات PAA همیشه * پاسخ یکسانی را نشان می دهد
اگرچه سؤالات یکسان اغلب در کادرهای PAA در چندین عبارت جستجو نشان داده می شود، به نظر می رسد Google هر بار از یک منبع برای پاسخ استفاده می کند.
به عنوان مثال، "بیشترین جستجو شده در گوگل تا کنون چیست؟" در کادر PAA برای پرس و جوهایی مانند "جستجوهای روند گوگل" و "چند جستجو در گوگل" نشان داده می شود. و پاسخ در هر دو مورد از یک منبع گرفته می شود.
*پس از بررسی مقدار مناسبی از پاسخها در طول تحقیقم برای این مقاله، نتوانستم نمونهای را پیدا کنم که این مورد وجود نداشته باشد. اگر گوگل یک بار پاسخ یک سوال را از صفحه شما بیرون بکشد، برای هر سوال دیگری که همان سوال ظاهر می شود، پاسخ را از صفحه شما می گیرد.
آیا ارزش دارد که در کادرهای «مردم هم می پرسند» رتبه بندی کنید؟
متأسفانه، اطلاعات بسیار کمی در مورد تعداد دفعاتی که افراد با منابع موجود در جعبههای PAA تعامل دارند و روی آنها کلیک میکنند، موجود است. این احتمالاً به این دلیل است که Google این دادهها را در کنسول جستجوی Google به ما نشان نمیدهد و منبع قابل اعتماد دیگری وجود ندارد.
در واقع، تنها مطالعه شخص ثالثی که من از آن مطلع هستم، این مطالعه از Backlinko است. بیان می کند که به طور متوسط تنها 3 درصد از جستجوگران با جعبه PAA تعامل دارند.
اما همچنین خاطرنشان می کند که این تعداد بسیار متفاوت است و برخی از پرس و جوها تا 13.6 درصد نرخ تعامل را مشاهده می کنند.
و به یاد داشته باشید، تعامل ها مانند کلیک ها نیستند. گسترش یک پاسخ به عنوان یک تعامل به حساب می آید، بنابراین تعداد افرادی که در نهایت روی منبع پاسخ کلیک می کنند احتمالاً بسیار کمتر است.
حتی بدتر از آن، بیشتر جعبههای PAA به طور پیشفرض 3-4 پاسخ را نشان میدهند که انتخابهای بیشتری را برای جستجوگران و رقابت بیشتری برای صفحات وب ایجاد میکند.
با این حال، بیایید به طور منطقی خوشبین باشیم و مفروضات زیر را انجام دهیم:
3 درصد میانگین نرخ تعامل.
40٪ از تعاملات منجر به کلیک بر روی منبع می شود.
تعاملات به طور مساوی در چهار سؤال تقسیم می شوند (یعنی 25٪ به هر یک می رسد).
با استفاده از این ریاضی، حدود 0.3٪ از جستجوهای با جعبه PAA منجر به کلیک می شود. به عبارت دیگر، برای دریافت 100 کلیک اضافی از جعبه PAA، باید به عنوان منبع سؤالی ظاهر شوید که برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی ماهانه ترکیبی حدود 33000 نشان داده می شود.
ممکن است بسیار دلسرد کننده به نظر برسد، اما چند نکته وجود دارد که در اینجا باید به خاطر بسپارید:
گوگل اغلب یک سوال را در کادر PAA در صدها پرس و جو نشان می دهد. و از آنجایی که همیشه پاسخ را از یک منبع میگیرد، نمایش کلمات کلیدی با حجم جستجوی ترکیبی بالا اغلب سادهتر از آن چیزی است که به نظر میرسد.
Google ممکن است از صفحه شما به عنوان منبع برای پاسخ های متعدد استفاده کند . برای مثال، شاید صفحه شما به هزاران سوال رایج پاسخ دهد. اگر Google این سوالات را در بسیاری از عبارتهای جستجو نشان دهد، نمایشها و کلیکها به زودی افزایش مییابند.
همچنین شایان ذکر است که ترافیک همه چیز نیست. دریافت 50 یا 100 کلیک اضافی بر روی صفحه ای با نرخ تبدیل یا ارزش بالا برای هر بازدیدکننده می تواند به طور قابل توجهی سود شما را افزایش دهد.
بنابراین، نظر من این است که "بهینه سازی" برای جعبه های PAA گاهی اوقات می تواند برای صفحات با ترافیک بالا یا با ارزش بالا مفید باشد.
پس بیایید آن را بیشتر بررسی کنیم…
نحوه رتبه بندی در کادرهای «مردم همچنین می پرسند».
فرآیند اصلی ساده است: یک سؤال PAA مرتبط را پیدا کنید، سپس بهینهسازیهای درون صفحه را انجام دهید تا احتمال استفاده از صفحه Google را به عنوان منبع پاسخ افزایش دهید.
با این حال، انتخاب سوالات برای بهینه سازی به صورت تصادفی ناکارآمد است. از این گذشته، این سوال ممکن است فقط برای چند عبارت جستجوی کم حجم در کادر PAA نشان داده شود. در این صورت، رتبه بندی بعید است که ترافیک زیادی را برای شما ارسال کند (یا در معرض دید شما قرار بگیرد). در عوض، شما می خواهید برای سوالات مرتبطی که برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی ترکیبی ماهانه بالا نشان داده می شوند، بهینه سازی کنید.
به عنوان مثال، سوال "5 موتور جستجوی برتر کدامند؟" در کادر PAA برای همه این کلمات کلیدی نشان داده می شود:
در مجموع، حجم جستجوی ماهانه آنها 157450 است.
با فرض اینکه یکی از صفحات ما "واجد شرایط" برای ارائه پاسخ به این سوال باشد (در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، این سوال خوبی برای بهینه سازی خواهد بود.
اما چگونه سؤالات رایج را پیدا می کنید؟ و چگونه برای آنها بهینه سازی می کنید؟
در اینجا این روند است:
صفحاتی را پیدا کنید که برای کلمات کلیدی زیادی رتبه بندی می کنند
رتبه بندی کلمات کلیدی آنها را بکشید
سوالات PAA را پاک کنید
به دنبال سوالات رایج باشید
مطمئن شوید که از قبل منبع نیستید
بررسی کنید که واجد شرایط رتبه بندی هستید
صفحه خود را بهینه کنید
1. صفحاتی را پیدا کنید که برای تعداد زیادی کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند
یافتن تمام کلمات کلیدی که گوگل در آن یک سوال خاص را در کادر PAA نشان می دهد غیرممکن است. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که سوالاتی را پیدا کنیم که برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی ترکیبی ماهانه بالا نشان داده می شوند.
و برای انجام این کار، ابتدا باید صفحاتی را پیدا کنیم که برای کلمات کلیدی زیادی رتبه بندی می کنند.
برای انجام این کار، سایت خود را در Ahrefs' Site Explorer قرار دهید، به گزارش Top Pages بروید ، سپس بر اساس ستون کلمه کلیدی از بالا به پایین مرتب کنید.
2. رتبه بندی کلمات کلیدی را بکشید
صفحه ای را از لیست انتخاب کنید، URL را در Ahrefs' Site Explorer قرار دهید ، سپس به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید . این همه کلمات کلیدی را که صفحه برای آنها رتبه بندی می کند نشان می دهد.
بعد، این فیلترها را اضافه کنید:
کلمات کلیدی در موقعیت های <20. کلمات کلیدی در جایگاه های پایین تر احتمالاً بی ربط خواهند بود، بنابراین ارزش در نظر گرفتن آنها را ندارند.
کلمات کلیدی با حجم جستجوی ماهانه حداقل 10. به یاد داشته باشید، ما می خواهیم برای سوالاتی که در جعبه های PAA برای عبارت های جستجوی محبوب ظاهر می شوند، بهینه سازی کنیم.
کلمات کلیدی با جعبه PAA در نتایج.
فهرست کامل کلمات کلیدی را از گزارش فیلتر شده به CSV صادر کنید.
3. نتایج PAA را خراش دهید
قبل از اینکه بتوانید صفحه را بهینه کنید، باید بدانید که کدام سوالات در کادرهای PAA برای این کلمات کلیدی نمایش داده می شوند. برای انجام این کار، CSV را از مرحله قبل باز کنید، سپس لیست کامل کلمات کلیدی را کپی کرده و در Ahrefs' Keywords Explorer قرار دهید .
دکمه "Export" را بزنید، کادر "Include SERPs" را علامت بزنید، سپس صادر کنید.
4. به دنبال سوالات متداول PAA باشید
به نظر می رسد گوگل همیشه از یک منبع برای پاسخ به یک سوال استفاده می کند، حتی اگر در کادر PAA در چندین پرس و جو نشان داده شود. بنابراین، قدم بعدی یافتن سوالات متداول برای صفحه شما است. به هر حال، اگر همان سوال در کادر PAA برای صدها یا هزاران کلمه کلیدی نشان داده شود، به طور بالقوه ارزش بهینه سازی را دارد.
ساده ترین راه برای انجام این کار این است که CSV را از مرحله قبل در یک برگه Google قرار دهید یا وارد کنید، سپس یک جدول محوری ایجاد کنید.
اگر قبلاً جدول محوری ایجاد نکرده اید یا چیزی درباره آن نشنیده اید، نگران نباشید. این اساساً فقط راهی برای استخراج و تجسم داده ها از یک مجموعه داده است.
فقط کافی است این تنظیمات را تکرار کنید و می توانید بروید:
توجه داشته باشید که فیلتری که در بالا میگوید «نمایش 1 مورد» فقط روی نتایج «افراد هم میپرسند» تنظیم شده است.
نتیجه باید نشان دهد که هر سوال چند بار در کادر PAA در تمام کلمات کلیدی که صفحه برای آنها رتبه بندی می کند، به اضافه مجموع کل حجم جستجو برای آن کلمات کلیدی ظاهر می شود.
به عنوان مثال، سوال '10 وب سایت برتر کدامند؟' در کادر PAA برای 212 کلمه کلیدی که لیست اپراتورهای جستجوی گوگل ما برای آنها رتبه بندی می شود نشان داده می شود. و مجموع حجم جستجوی ماهانه برای آن کلمات کلیدی 61800 است.
اگر گوگل از صفحه ما به عنوان منبع پاسخ به آن سوال استفاده کند، احتمالاً چند صد بازدید اضافی برای ما ارسال می کند.
5. مطمئن شوید که از قبل منبع نیستید
قبل از ادامه دادن، باید این احتمال را رد کنید که گوگل در حال حاضر پاسخ را از صفحه شما بیرون کشیده است. شما می توانید این کار را با جستجوی پرس و جوی که در آن سوال در کادر PAA نشان داده می شود، انجام دهید.
برای آشکار کردن این پرسشها، نماد «+» را روی خود سؤال بزنید:
یکی از این موارد را کپی کرده و در گوگل پیست کنید. شما باید سوال را در کادر PAA در SERP ببینید. آن را گسترش دهید و ببینید آیا شما منبع هستید یا خیر.
SIDENOTE.
اگر سؤال را در کادر PAA نمیبینید، VPN خود را روی کشور هدف تنظیم کنید و به صورت ناشناس جستجو کنید.
اگر شما منبع هستید، به سوال بعدی بروید. هیچ بهینه سازی منطقی برای سؤالی که شما قبلاً پاسخ آن را دارید وجود ندارد.
6. بررسی کنید که "واجد شرایط" برای رتبه در کادر PAA هستید
به نظر می رسد اکثر پاسخ هایی که گوگل برای جعبه PAA انتخاب می کند از یکی از ده رتبه برتر برای خود سوال آمده است .
به عنوان مثال، اگر «وبسایتهای پربازدید» را جستجو کنید، به سؤال «10 وبسایت برتر کدامند؟» پاسخ داده میشود. در کادر PAA از لیست پربازدیدترین وب سایت های ما آمده است .
SIDENOTE.
باز هم، بهتر است این کار را به صورت ناشناس با VPN انجام دهید.
و اگر آن سوال را جستجو کنید، صفحه ما را در موقعیت شماره 3 خواهید دید:
بنابراین، مگر اینکه قبلاً در بین 10 مورد برتر برای خود سؤال رتبه بندی شده باشید، به احتمال زیاد صفحه شما منبع پاسخ واجد شرایطی نیست. اگر اینطور است، به عقب برگردید و سؤال دیگری را برای بهینه سازی بالقوه انتخاب کنید.
7. صفحه خود را بهینه کنید
اگر تا اینجا پیش رفته اید، موارد زیر باید درست باشد:
شما یک سوال محبوب PAA پیدا کرده اید.
صفحه شما در حال حاضر منبع پاسخ نیست.
وقتی این سوال را در گوگل جستجو می کنید، در رتبه 10 برتر قرار می گیرید.
خوب حال، چگونه صفحه خود را بهینه می کنید؟
بیشتر بهترین روشها در اینجا وجود دارد که هنگام بهینهسازی برای قطعههای برجسته وجود دارد . در اینجا روند اساسی وجود دارد:
بیایید هر یک از اینها را با جزئیات بیشتری مرور کنیم.
آیا پاسخ سوال در صفحه است؟
اگر پاسخ در صفحه شما نیست، باید آن را اضافه کنید. از این گذشته، اگر صفحه شما واقعاً منبع نباشد، احتمال اینکه صفحه شما به عنوان منبع پاسخ انتخاب شود، صفر است.
توجه داشته باشید که لزوماً نیازی به استفاده از همان عبارت دقیق در اینجا ندارید. به عنوان مثال، Healthline منبع پاسخ برای این سوال است که " رطوبت گیر برای چه چیزی استفاده می شود؟ "، اما خود صفحه از این عبارت استفاده نمی کند. گوگل پاسخ را از مقدمه زیر H1 میگیرد که میخواند: رطوبتگیر چه میکند؟
همچنین مهم است که پاسخ به سؤالات نامربوط را در محتوای خود قرار ندهید. به عنوان مثال، اگر صفحه شما در مورد 100 وب سایت برتر پربازدید است ، سعی می کنید برای یک سؤال PAA مانند "وب سایت چیست؟" بهینه سازی کنید. ایده بدی است
آیا در قالب مورد انتظار گوگل است؟
پاسخهای PAA مانند قطعههای برجسته، در قالبهای مختلف ارائه میشوند. متن، جداول، فهرست ها و ویدیوها رایج ترین هستند. میتوانید با مشاهده پاسخ فعلی سؤال، بررسی کنید که Google چه قالبی را انتظار دارد.
به عنوان مثال، واضح است که گوگل انتظار دارد یک قالب لیست نامرتب برای سؤال «بهترین سیستم حسابداری برای یک کسب و کار کوچک چیست؟» وجود داشته باشد:
اگر محتوای شما با این قالب مطابقت ندارد، بعید است که به عنوان منبع پاسخ انتخاب شود. میتوانید با ایجاد تغییرات قالببندی برای مطابقت دادن محتوای خود با انتظارات، این مشکل را برطرف کنید. به عنوان یک امتیاز، این اغلب محتوای شما را برای سایر بازدیدکنندگان قابل هضم تر می کند.
آیا کد تمیز است؟
کدهای نامرتب اغلب میتواند گوگل را گیج کند، بنابراین برای شفافتر کردن همه چیز مفید است. این به معنای استفاده از عناوین واضح (H2، H3، و غیره) و حذف هرگونه کرک غیر ضروری است.
به عنوان مثال، اگر میخواهیم گوگل به این سوال پاسخ دهد "چگونه میتوانم یک بازاریاب وابسته شوم؟" از این پست ، پس شاید ارزش آن را داشته باشد که نکات کلیدی هفت مرحله را بلافاصله پس از آن خلاصه کنید.
افراد همچنین این نظریه را مطرح کردهاند که علامتگذاری پرسشها و پاسخها با طرحواره ممکن است شانس شما را برای ظاهر شدن در جعبههای PAA افزایش دهد. فقط بدانید که این یک الزام نیست، اما مطمئناً منطقی به نظر می رسد که کمک کند زیرا استخراج اطلاعات مربوطه برای Google آسان تر است.
مطالعه توصیه شده: نشانه گذاری طرحواره چیست؟ نحوه استفاده از آن برای سئو
چگونه می توانید از جعبه های PAA برای بهبود سئو استفاده کنید؟
رتبه بندی در جعبه های PAA رایج تنها راهی نیست که آنها می توانند به سئو کمک کنند.
در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:
کلمات کلیدی جدیدی را برای هدف پیدا کنید
به سوالات مارک دار پاسخ های بهتری بدهید
1. محتوای بهتر بسازید
جعبههای PAA اغلب بینشی در مورد چیزهای مرتبطی که جستجوگران میخواهند بدانند را ارائه میدهند. گنجاندن این پاسخها در محتوای خود میتواند به محتوای عمیقتری منجر شود که هدف جستجوگر را بهتر برآورده میکند .
به عنوان مثال، به کادر PAA برای "وبلاگ نویسی مهمان" نگاهی بیندازید:
اینها همه چیزهایی هستند که جستجوگران ممکن است به طور منطقی انتظار داشته باشند وقتی روی یک نتیجه کلیک می کنند یاد بگیرند، اما پست ما به هیچ یک از این سؤالات پاسخ نمی دهد. شاید به همین دلیل است که علیرغم داشتن بک لینک بیشتر از بسیاری از صفحاتی که از آن رتبه بالاتری دارند، تنها در جایگاه 12 قرار گرفته است.
2. کلمات کلیدی جدیدی را برای هدف پیدا کنید
اکثر سوالاتی که در جعبه های PAA نشان داده می شوند به ندرت به نظر می رسد که حجم جستجوی ماهانه بالایی داشته باشند.
برای مثال فقط به این سوالات نگاه کنید:
اگر آنها را در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs بچسبانیم ، همه آنها ده یا کمتر جستجوی ماهانه تخمینی در ایالات متحده دارند.
اما این بدان معنا نیست که مردم به روش های دیگر به دنبال پاسخ این سؤالات نیستند.
به عنوان مثال، اگر نوار ابزار سئو Ahrefs را نصب کنیم و یکی از آن سوالات را جستجو کنیم، می بینیم که صفحه با رتبه برتر تقریباً 4800 بازدید ماهانه از جستجو دریافت می کند.
دلیل آن این است که صفحه از بسیاری از کلمات کلیدی مشابه دیگر مانند "ایرپادهای جدید" و "ایرپاد 3" ترافیک دریافت می کند.
در این صورت، احتمالاً این کلمات کلیدی را با یک فرآیند تحقیق کلمه کلیدی مرسوم پیدا کرده اید . اما اگر برای نشان دادن سؤالات بیشتر در جعبههای PAA به گسترش خود ادامه دهید، اغلب با سؤالاتی در ارتباط با موضوعاتی مواجه میشوید که هرگز فکر نمیکردید دربارهشان بنویسید.
به عنوان مثال، زمانی که من "بهترین ابزار حسابداری" را جستجو کردم، سوالات زیادی در رابطه با نرم افزارهایی مانند Xero، Wave Accounting و Peachtree وجود داشت که هرگز درباره آنها نشنیده بودم. استفاده از آنها به عنوان کلمات کلیدی "بذر" در Keywords Explorer صدها کلمه کلیدی ارزشمند را نشان می دهد که احتمالاً در غیر این صورت هرگز پیدا نمی کردم.
3. پاسخ های بهتری به پرسش های مارک دار بدهید
پرس و جوهای مارک دار معمولاً کم حجم هستند، اما افرادی که آنها را جستجو می کنند اغلب در انتهای قیف بازاریابی قرار دارند و نزدیک به تبدیل هستند. اگر در این مرحله اطلاعات گمراه کننده یا نادرستی دریافت کنند، به راحتی می تواند آنها را از خرید منصرف کند.
به عنوان مثال، هنگام جستجوی "QuickBooks" به پاسخ این سوال نگاهی بیندازید:
این پاسخ نه تنها از طرف یک رقیب است، بلکه راههای غیرقانونی را برای دریافت رایگان Quickbooks پیشنهاد میکند. این برای Quickbooks خوب نیست، بنابراین این پاسخی است که تقریباً مطمئناً میخواهند برای آن بهینهسازی کنند.
افکار نهایی
رتبه بندی در جعبه های PAA بدون شک می تواند ترافیک ارگانیک را افزایش دهد، اما شما باید نبردهای خود را عاقلانه انتخاب کنید. بهینه سازی برای سوالی که فقط در حال حاضر برای کلمات کلیدی کم حجم ظاهر می شود، فایده ای ندارد.
آیا این بدان معناست که ارزش انجام آن برای همه را دارد؟ احتمالا نه. اگر سایت شما ترافیک ارگانیک «معمول» کمی دارد، احتمالاً چیزهای مهم تری نسبت به رتبه بندی در جعبه های PAA وجود دارد.
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه