چگونگی نوشتن استراتژی سئو مناسب را در این مطلب یاد بگیرید.

استراتژی سئو چیست؟

به تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند، سئو (SEO) گفته می شود.

استراتژی سئو در نگاه اول لغت بسیار سنگین و غریبه ای به نظر میاید ولی این ترکیب کلمه از آن دسته ترکیب کلمه هایی است که به قول عامه، دیرجوش است ولی وقتی با شما اخت شد، نه شما و نه این ترکیب کلمه دست از سر هم دیگر برنمی دارید.

 

و اما معنای لغوی و ساده کلمه استراتژی، برنامه بلند مدت برای دستیابی به هر نوع هدفی می باشد و معنی کلمه (SEO) که از اختصار کلمات لاتین SEARCH ENGINE OPTIMIZATION  به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.

خدمات سئو تارنماگستر

 

پس استراتژی سئو یک برنامه بلند مدت برای دستیابی به اهداف سئو است. اهدافی مانند : بالا بردن رتبه سایت در گوگل، گرفتن ورودی‌های بیشتر از موتورهای جستجو، شناسایی مشتریان بالقوه (برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی)، جذب مخاطبین هدف، بالابردن بازدید از وب سایت و سایرموارد

 

فرم مشاوره رایگان محتوا

 

استراتژی تنها تخصص یک متخصص سئو نیست. بلکه مجموعه‌ای از خصوصیات منحصر به فردی است که با توجه به وب سایت هدف، مشخص و تعیین می‌شود. اگر استراتژی سئو قوی نباشد، احتمال اینکه مخاطبان شما متوجه وب سایت شما نشوند بسیار زیاد است پس کسب رتبه بالاتر و در اولین نتایج جستجو ضروری است.

 

SEO یکی از مهمترین مفاهیم بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)  است که اگر به درستی انجام شود، می تواند معجزه کند. موتورهای جستجو نمی توانند وب سایتها را مانند انسان بخوانند و بفهمند؛ اهمیت SEO درمرتبط کردن محتوای وب مستر ها به موتور های جستجو(مثل گوگل)می باشد.  

 

دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد میکنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید
 

 

سئوکاران، همان متخصصانی هستند که وب سایت ها را بهینه سازی می‌کنند تا به آنها کمک کنند در نتایج ابتدائی جستجوی موتورهای جستجو نشان داده شوند و ترافیک قابل توجه بیشتری را به دست آورند.

سئو کار برای اینکه سایت هدف خود را به بهترین وجه از کیفیت و دیده شدن برساند تا نظرش نسبت به روند نتیجه کار تامین شود باید شروع به تدوین استراتژی کند؛ هر چند موارد رعایت شده در نوشتن و تنظیم استراتژی بین همه سئو کاران متخصص و حرفه ای و کار بلد ممکن است یکسان باشد ولی هر سایت هدفی استراتژی مخصوص به خود را می طلبد و در واقع می توان گفت؛ به تعداد سایت ها و سئو  کاران، استراتژی وجود دارد.

 آکادمی تارنماگستر یکی از معدود پیش آهنگانی است که در کنار ارائه خدمات سئو، در جهت آموزش و تربیت حرفه ای سئو کارانی است که برای متخصص شدن و حرفه ای شدن قدم بر داشته اند و جدید ترین و به روزترین اطلاعات موجود در اقیانوس جهانی مجازی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد تا به محض ورود به حوزه کاری مد نظرشان، پروژه های کاری خود را با یک نقشه عالی، بی نقص و با بازدهی بالا ارائه دهند.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

افزایش رنک سایت با به روز رسانی محتوا

 

 

مراحل پایه تدوین و تنظیم استراتژی سئو

 

1.شناسایی مخاطبان هدف در طراحی استراتژی سئو

این مرحله، اولین و یکی از مهمترین گام ها در تهیه طراحی استراتژی سئوی سایت می باشد. فرد مدعی سئو باید اول مخاطبان هدف خود را شناسایی کند و همچنین نحوه استفاده آنها از موتورهای جستجو را مورد بررسی قرار دهد. موتورهای جستجو گر برای در اختیار قرار دادن بهترین نتایج برای کاربران تلاش می کند بنابراین وب سایت شما باید شرایط مطلوب و کارآمدی را برای درک نیاز کاربران ارائه دهد تا در هنگام جستجوی چیزی به  لیست اول موتور جستجو تبدیل شوند.

 

تکنیکهای افزایش سئو سایت

پیشنهاد میکنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید
 

 

 

2.جمع آوری فهرست موضوعات مورد تقاضای کاربران و واژه های کلیدی در استراتژی سئو 

 

I .انتخاب کلید واژه ها و اصطلاحات مناسب جهت سئو سایت 

بعد از اینکه محدوده دایره مخاطبان و کاربران سایت شناسایی شد، نوبت به موضوع و کلمات کاربردی مورد علاقه و نیاز کاربران سایت می باشد، که برای تمامی استراتژی ها لازم است. اگر کلمات کلیدی را پیدا نکرده باشید و ایده ای برای آن نداشته باشید نمی توانید کاری از پیش ببرید. در واقع کلمات کلیدی یکی از ارکان مهم شناسایی شما توسط مخاطبانتان می باشد و از طریق همین کلید واژه هاست که سایت شما میتواند در زمره اولین سایت پیشنهادی موتور های جستجو برای کاربران باشد. برای شروع بهتر است فهرستی از حداقل 10 واژه کوتاه و اصطلاحات مختصر مربوط به محصول و یا خدمت موضوع سایت جمع آوری کنید و از ابزار Google Keyword Tools برای مشخص کردن میزان جستجوی آنها در موتور های جستجوگر استفاده کنید و نتایج به دست آمده را با توجه به میزان انتظار و هدف خود تفسیر و تعبیر کنید. با استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان معیار سنجش، فهرست کلمات کلیدی کوتاه خود را به کلماتی که برای شما از حیث جلب توجه مخاطب، و همچنین برای مخاطب هم راحت ترین و دم دستی ترین کلمه برای جستجو می باشد، محدود کنید. سپس این فهرست را به ترتیب اولویت بر اساس حجم و میزان جستجوی ماهانه و ارتباطش با موضوع و محتوای سایت خود مرتب کنید.

 

 

ابزار کیوورد دیسکاوری

 

 

II .استفاده از کلمات بهینه در تنظیم استراتژی سئو

سئو کار معمولا موضوعات را با کلیدواژه کوتاه محبوب پیوند می دهد، اما با این حال برای این کلمات کلیدی، پستی در وبلاگ یا سایت اختصاص نمی یابد این کلمات کلیدی برای رتبه گرفتن در گوگل بیش از حد رقابتی هستند. پس از انتخاب کلید واژه های مناسب، باید آنها را در جاهای مناسب قرار داد که دسترسی موتورهای جستجو گر برای پیدا کردن آنها آسان باشد، پس از آنکه یک سری کلمات کلیدی طولانی و یا اصطلاحات طولانی مربوط به موضوع سایت اعم از محصول یا خدمت مشخص شد که مربوط به این کلمات کلیدی کوتاه است، و میزان قابل توجهی جستجو ماهانه دارد و به بحث در مورد موضوع مربوطه کمک می کند، باید عناوین کلیدی سایت را به عناوین صفحه، عنوانها، URLها و محتوای سایت اضافه شود، باید توجه داشت تراکم کلمات کلیدی اگر زیاد باشد، ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید، حتما باید مطمئن شد که از کلمات کلیدی سوء استفاده نشده باشد. هر یک از این کلمات کلیدی به عنوان ستون (pillar) نامیده میشود و به عنوان حامی اصلی برای یک کلاستر یا خوشه (cluster) بزرگتر از کلمات کلیدی طولانی است، و این همان چیزی است که ما را به مرحله بعد در تنظیم استراتژی سئو می کشاند.

 

 

سئو در گوگل ادز

 

 

3 .تحلیل عملکرد رقبا برای افزایش رنک سایت و ارتقا رتبه سئو

مرحله ی بعدی در طراحی سایت و استراتژی سئو آن است که به دنبال رقبا بگردیم، این تحلیل از رقبا کمک می کند تا کیفیت لینک های آن ها سنجیده شده و دریابیم چقدر از میزان و حجم لینک های آنها از لینک های باکیفیت تشکیل شده است.برای این کار باید از کلمات کلیدی که بطور مختصر در بالا به آن اشاره شد، کمک بگیریم. در سایت های رقیب باید به دنبال سن سایت، کلمات کلیدی برتر آنها (کلمات کلیدی که در آن جایگاه خوبی دارند) و کیفیت محتوای آنها بود. مثال اگر در یک سایت تعداد لینک های خارجی بالا بود اجازه ندهید که این عامل شما را گیج کند، زیرا گاهی اوقات می توان این رقبای قدر را کنار زد، فقط کافی است کاری که آنها انجام می دهند را شما بهتر انجام دهید. به دنبال جاهایی که از آن لینک گرفته اند بگردید (دایرکتوری ها، کامنت سایت ها، لینک به مقاله، رپورتاژ آگهی و اسپم). در درجه اول باید لینک ها را از مقاله ها بگیرید و این تحلیل کمک شایانی در خصوص دیدگاه مرتبه سایت می کند.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

 

 

4 .آنالیز داخلی سایت و نوشتن متاها برای بهبود سئو سایت

نکته ی دیگری که بعد از جمع آوری فهرستی از کلمات کلیدی و تحلیل رقبا، باید تمامی صفحات و پست های سایت مورد بررسی قرار گیرد، اگر این صفحات متا ندارند باید متای بهینه شده برایشان آماده کرد و اگر متا دارند ولی از لحاظ سئو مشکل دارد باید آن را اصلاح کنیم. حتماً در متاها از کلمات کلیدی مرتبط استفاده باید کرد برای صفحات مهم، اگر متای قابل قبولی دارند بهتر است آن را فعلا تغییر نداده. اصلاح متاها بهتر است بعد از اتمام نوشتن متا برای صفحاتی که متا ندارند صورت بگیرد. ولی اگر بعضی صفحات متا ندارند حتماً متای مناسب را با استفاده از ابزار Keyword Planner فراهم کرد. تمامی خطاهای فنی و سایر موارد را پیدا کرده و با جزئیات کامل دلیل وقوع خطاها و روش رفع این خطاها را برای مسئول سایت(مدیر سایت، مسئول و سایرموارد) در یک گزارش کامل شرح می دهیم.

 

 

5 .ساختن لینک ها جهت افزایش ترافیک سایت و بهبود سئو

موتورهای جستجو از پیوندهای بین صفحات برای تعیین نحوه چگونگی ارتباط و اتصال آنها به یکدیگر استفاده می کنند در واقع براساس تعداد پیوندهایی که از طریق سایر وب سایت ها به صفحه سایت هدایت می شوند،  رتبه آن را تعیین می کنند. این پیوند ها “backlinks “نامیده می شوند. ساده ترین آن ها بک لینک طبیعی است، که وقتی شخصی بدون درخواست پرسیدن به مطالب سایت شما پیوند بخورد اتفاق می افتد. بک لینک نه تنها به شما در استراتژی سئو کمک می کند بلکه باعث افزایش ترافیک و آگاهی از برند شما می شود. همچنین می توان با سایر وب مسترها ارتباط برقرار کرد و از آنها تقاضا کنید پیوندهای شما را در محتوایشان درج کنند. نوشتن پست های مهمان در وب سایت های دارای قدرت بالا نیز راهی عالی برای بدست آوردن لینک های با کیفیت است.

 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

برچسب ها :

سئو

استراتژی سئو

نوشتن استراتژی سئو

شرکت نواوران تارنماگستر

سئو سایت

سئو داخلی

خدمات سئو

بهترین شرکت سئو

خدمات سئو تارنماگستر

سئوی سایت خبری

سئو خارجی

خدمات سئو خارجی

سئوداخلی

سئوخارجی

خدمات سئو سایت خبری تارنماگستر

سئو وبسایت خبری

ابزار سئو 2021

سئو تارنماگستر

مشاوره رایگان سئو

اهمیت ویژه سئو سایت

سئو سایت فروشگاهی

بررسی سئو سایت

سئو تارنما

اهمیت سئو

تحلیل سئو سایت رقبا

تاکتیک های سئو

آنالیز سئو رایگان

سئو سایت برای تلفن‌های همراه

بهبود سئو سایت

افزایش سئو سایت

بالابردن سئو سایت

نحوه افزایش سئو سایت

راههای افزایش سئو سایت

افزایش رتبه سئو سایت

راه های بهبود سئو سایت

SEO

seo

بهینه سازی موتور جستجو

موتورهای جستجو

متخصص سئو

بازاریابی دیجیتال

تارنماگستر

سئو کاران متخصص و حرفه ای

افزایش رنک سایت با به روز رسانی محتوا

سئوی سایت

کلمات کلیدی

ابزار Google Keyword Tools

کلیدواژه

طراحی سایت

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

ابزار Keyword Planner

بک لینک

بک لینک‌

Backlink

شرکت دانش بنیان تارنما گستر

شرکت دانش بنیان تارنماگستر

سئو چیست

سئو سایت چیست

چرا سئو سایت مهم است

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha