در این مقاله به تمامی وظایف یم ویرایشگر محتوا اشاره خواهیم کرد.
چند هفته از انتشار ویرایشگر محتوای جدید می گذرد و ما بازخوردهای خوبی از کاربران خود دریافت کرده ایم. ما همچنین تعداد زیادی سؤال در مورد ویژگیهای جدید، بهترین روشهای استفاده از آنها و الگوریتمهای پیشنهادات بهینهسازی محتوا دریافت کردهایم. برای پاسخ به این سؤالات، راهنمای گام به گام استفاده از ویرایشگر خود برای ایجاد برنامه محتوای سئوی قاتل را آماده کرده ام. اما اول از همه.
ویرایشگر محتوا چیست؟
Content Editor ابزاری است که به شما کمک می کند محتوای سئو پسند ایجاد کنید. روش کار به این صورت است که به ویرایشگر می گویید محتوای شما در مورد چیست، ویرایشگر صفحات رقبای برتر را در این موضوع تجزیه و تحلیل می کند و مجموعه ای از دستورالعمل های SEO را ایجاد می کند که باید دنبال شود. دستورالعمل ها عبارتند از:
تعداد کلمات کلیدی
کلمات کلیدی مرتبط
سوالات مرتبط
تعداد کلمه
امتیاز بهینه سازی
مقالات رقیب
هنگامی که دستورالعمل ها در جای خود قرار گرفتند، ایجاد محتوای شما به یک تکه کیک تبدیل می شود. ویرایشگر دامنه مقاله شما و نکات اصلی آن را به شما می گوید، به شما امکان می دهد ایده های خود را از رقبای خود قرض بگیرید، و استفاده از کلمات کلیدی را در زمان واقعی ردیابی می کند - هیچ حدس و گمانی در کار نیست.
نحوه دسترسی به ویرایشگر محتوا
Content Editor به عنوان بخشی از Website Auditor است، ابزاری که برای خزیدن وب سایت ها و کشف انواع مسائل سئو طراحی شده است. برای دسترسی به Content Editor، Website Auditor را راه اندازی کنید و در منوی سمت چپ، به Content Analysis > Content Editor بروید.
از آنجا، میتوانید از ویرایشگر برای ایجاد یک محتوای جدید، بهینهسازی یک محتوای موجود یا ایجاد دستورالعملهای SEO برای کپیرایتر خود استفاده کنید. صرف نظر از اینکه چه چیزی را انتخاب می کنید، تا حد زیادی گردش کار یکسان است: یک پیش نویس جدید شروع کنید، خلاصه را اصلاح کنید، محتوا را ایجاد/بهینه کنید، نسخه را به وب سایت خود منتقل کنید:
یک پیش نویس جدید ایجاد کنید
قبل از ایجاد و بهینه سازی محتوا باید به چند تشریفات توجه کرد:
مرحله 1. نوع صفحه را انتخاب کنید.
ویرایشگر را باز کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید یک صفحه جدید ایجاد کنید یا یک صفحه موجود را بهینه کنید:
مرحله 2. یک URL ارسال کنید.
اگر در حال ایجاد یک صفحه جدید هستید، URL اختیاری است و اگر آن را کنار بگذارید، ما به صورت خودکار یک URL از کلمات کلیدی شما ایجاد می کنیم. اگر یک صفحه موجود را بهینه میکنید، URL واقعی آن را ارسال کنید تا بتوانیم محتوای آن را به ویرایشگر بکشیم:
مرحله 3. کلمات کلیدی هدف را اضافه کنید.
ما از آن کلمات کلیدی برای یافتن مقالات رقیب استفاده می کنیم و سپس آن مقالات را برای ایجاد دستورالعمل های سئو تجزیه و تحلیل می کنیم. بنابراین، هرچه کلمات کلیدی شما خاص تر باشند، این دستورالعمل ها مرتبط تر خواهند بود. برای این منظور، بهتر است چند کلمه کلیدی دم بلند وارد کنید تا یک دسته کلیدواژه کوتاه:
مرحله 4. حالت مشاهده را انتخاب کنید.
پس از ارسال فرم، به قسمت بهینه سازی محتوا هدایت خواهید شد. اما برای کسانی که انتخاب کرده اند یک صفحه موجود را بهینه کنند، گزینه کوچک دیگری برای مقابله با آن وجود دارد – انتخاب کنید که آیا می خواهید صفحه خود را در حالت مرورگر مشاهده کنید یا در حالت سند. حالت مرورگر صفحه را با تمام سبک ها نمایش می دهد، به همان شکلی که در مرورگر ظاهر می شود، در حالی که حالت سند متن ساده را بدون عناصر طراحی نمایش می دهد:
نکته: نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که پس از شروع ویرایش، می توانید به راحتی یک حالت مرورگر را به حالت متنی تبدیل کنید، اما نه برعکس. بنابراین احتمالاً ایده خوبی است که بهینه سازی صفحات موجود را در حالت مرورگر شروع کنید و اگر عناصر طراحی را بیش از حد حواس شما را پرت می کند، به متن بروید.
خلاصه را اصلاح کنید
هنگامی که به منطقه بهینه سازی محتوا هدایت می شوید، خواهید دید که در سمت چپ به یک ویرایشگر متن و در سمت راست به یک خلاصه SEO تقسیم می شود. خلاصه بر اساس کلمات کلیدی که هنگام ایجاد پیش نویس ارائه کرده اید ایجاد شده است:
قبل از اینکه اقدام به ایجاد/بهینه سازی محتوای خود کنید، ایده خوبی است که به خلاصه SEO مراجعه کنید و ببینید آیا هر یک از دستورالعمل ها نیاز به تنظیم دارد یا خیر. حتی اگر دستورالعملها بر اساس صفحات رتبهبندی برتر هستند، همیشه اینطور نیست که همه آن صفحات واقعاً مرتبط و با کیفیت هستند - الگوریتم جستجو کامل نیست. به همین دلیل است که ما این فرصت را به شما می دهیم تا هر دستورالعمل را در خلاصه بررسی و سفارشی کنید.
مرحله 1. رقبا را مدیریت کنید.
الگوریتم ما از کلمات کلیدی هدف برای شناسایی رقبای موضوعی استفاده می کند و سپس از رقبای موضوعی برای کشف بقیه دستورالعمل های SEO استفاده می کند. بنابراین، اگر میخواهید دستورالعملها را اصلاح کنید، و نسبتاً از کلمات کلیدی که ارائه کردهاید مطمئن هستید، اولین چیزی که باید تنظیم کنید، فهرست رقبا است. برای مشاهده لیست، روی چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و Manage competitors را انتخاب کنید.
شما به لیستی از رقبا هدایت می شوید که به نظر ما مرتبط ترین آنها برای مجموعه کلمات کلیدی شما هستند. این فهرست معمولاً شامل حداقل چند ده رقیب میشود، اما ما فقط از ده رقیب برتر استفاده میکنیم تا معیارهای خود را بر اساس آن قرار دهیم - در غیر این صورت توصیهها بسیار رقیق میشوند.
اگر احساس نمیکنید رقبای انتخابی ما به خوبی موضوع شما را نشان میدهند، میتوانید آنها را جایگزین برخی از قطعات یدکی کنید. به عنوان مثال، در تصویر بالا، بسیاری از صفحات انتخاب شده به طور خودکار در مورد قهوه سرد است، در حالی که من می خواهم مقاله ای در مورد دم کردن قهوه تخصصی در خانه بنویسم. از آنجایی که سرماخوردگی برای من کمی باریک است، میخواهم تیک آن صفحات را برداریم و به جای آن چیزی مناسبتر را از بقیه لیست انتخاب کنم.
مرحله 2. تعداد کلمات را تنظیم کنید.
ما توصیههای شمارش کلمه را بر اساس کوتاهترین مقالات رقیب منتخب محاسبه میکنیم. لزوماً به این معنی نیست که این تعداد کلمات بهینه است. معنی آن این است که فردی که در نتایج برتر قرار دارد، با این تعداد کلمه از بین رفته است.
اگر احساس می کنید که طول مقاله شما باید متفاوت باشد، می توانید به سادگی روی تعداد کلمات کلیک کنید و مقدار مورد نظر را به صورت دستی وارد کنید. یکی از دلایلی که ممکن است بخواهید طول مقاله را تنظیم کنید این است که می خواهید این خلاصه را به یک کپی رایتر بفرستید تا بداند انتظارات شما از نظر تعداد کلمات چیست.
مرحله 3. کلمات کلیدی را مرور کنید.
دو نوع کلمه کلیدی در معیارهای ما وجود دارد: نقشهبرداری شده و توصیهشده. Mapped همان کلمات کلیدی هستند که هنگام ایجاد یک پیش نویس ارائه کرده اید - از آنها برای پیدا کردن رقبا و کشف بقیه پیشنهادات بهینه سازی استفاده شده است. در حالی که هنوز می توانید کلمات کلیدی نقشه برداری شده را در این مرحله اضافه یا حذف کنید، به خاطر داشته باشید که این کار باعث محاسبات مجدد کل خلاصه SEO می شود و باید به عقب برگردید و رقبا و تعداد کلمات را دوباره تنظیم کنید.
کلمات کلیدی توصیه شده همان کلمات کلیدی هستند که ما با استفاده از تجزیه و تحلیل TF-IDF در رقبای شما پیدا کرده ایم. بسیاری از کلمات کلیدی در این انتخاب بسیار مرتبط با موضوع شما خواهند بود، اما این امکان وجود دارد که چند کلمه کلیدی عمومی در لیست قرار بگیرند.
با خیال راحت آن کلمات کلیدی را که فکر می کنید مختص موضوع شما نیستند یا مختص هیچ موضوعی نیستند حذف کنید. در مثال بالا، من قطعاً کلمات کلیدی مانند شما، بهترین، خوب، آسان، افزودن، ساختن را حذف خواهم کرد. همچنین میتوانید کلماتی را که فکر میکنید در لیست گم شدهاند اضافه کنید، و همچنین تعداد کلمات کلیدی هر کلمه کلیدی را تنظیم کنید.
مرحله 4. سوالات مرتبط را ویرایش کنید.
موضوعات و سوالات بیشتر یک ابزار طوفان فکری هستند. ما آنها را از بخش «پرسش افراد» در Google بیرون میکشیم و اگرچه این یک کارت وحشی است، اما گاهی اوقات آنها چند ایده خوب برای گنجاندن در محتوای شما دارند.
در مثال بالا، می بینید که افرادی که در مورد روش های تهیه قهوه در خانه می پرسند، در مورد انواع قهوه و اندازه گیری های مناسب نیز کنجکاو هستند، بنابراین می تواند چیزی باشد که در مقاله گنجانده شود - شاید هر روش دم کردن خانگی را با اندازه گیری های مناسب همراه کنید. بهترین نوع قهوه برای استفاده، یا شاید بخش سؤالات متداول را در پایین صفحه اضافه کنید.
اگر متوجه شدید که برخی از سؤالات مرتبط مفید نیستند، می توانید آنها را حذف کنید و سؤالات جدیدی اضافه کنید یا حتی قسمت را خالی بگذارید - اینها فقط پیشنهاد هستند و بر امتیاز بهینه سازی شما تأثیری نمی گذارند. مجدداً، اگر از ویرایشگر برای ایجاد خلاصه ای برای کپی رایتر خود استفاده می کنید، می توانید از این قسمت برای فهرست کردن همه نکات ضروری استفاده کنید.
مرحله 5. خلاصه را به اشتراک بگذارید.
خلاصه ای که به تازگی ایجاد کرده اید را می توان دانلود کرد و به عنوان مجموعه ای از دستورالعمل های سئو با یک کپی رایتر به اشتراک گذاشت. این سند حاوی پیوندهای رقبا، تعداد کلمات، توصیههای عنوان و توضیحات، سؤالات مرتبط و فهرست کلمات کلیدی است.
به طور کلی، ایده خوبی است که هر زمان که کار جدیدی برای یک کپی رایتر ایجاد می کنید، دستورالعمل های سئو را بخشی از دستورالعمل ها قرار دهید. به این ترتیب کپی رایتر تصویر واضح تری از نوع محتوای مورد انتظار خواهد داشت و خود محتوا از همان ابتدا بهینه سازی می شود.
بهینه سازی محتوا
اکنون که بریف سئو را مطابق میل خود تنظیم کرده اید، وقت آن است که به سمت چپ صفحه بروید و شروع به ایجاد و بهینه سازی محتوای خود کنید. همانطور که شما این کار را انجام می دهید، ویرایشگر تمام تغییرات شما را نظارت می کند و امتیاز بهینه سازی شما را در زمان واقعی تنظیم می کند.
مرحله 1. یک قطعه ایجاد کنید.
این ویرایشگر با یک پیشنمایش زنده از قطعه SERP ارائه میشود که در کنار نمونههای قطعه از رقبای شما قرار گرفته است. به این ترتیب می توانید عنوان و توضیحات متا خود را ویرایش کنید و بلافاصله ببینید که چگونه در SERP ظاهر می شود و چگونه با قطعات رقبای خود مقایسه می شود.
هر زمان که من یک کپی قطعه ایجاد می کنم، متوجه می شوم که بین پیش نویس و نتایج جستجوی گوگل به عقب و جلو می روم و سعی می کنم تکه های رقبای خود را هم تکرار کنم و هم بهبود ببخشم. بنابراین این ویژگی، اگرچه لزوماً نجات دهنده نیست، اما قطعاً یک راحتی بسیار قدردانی است.
مرحله 2. کپی را بنویسید.
این ویرایشگر به مجموعه ای اساسی از ابزارهای ویرایش متن مجهز است - به اندازه ای که بهداشت کپی را با سرفصل ها، پیوندها و متن های جایگزین تصویر حفظ کند. در این مرحله نیازی نیست نگران بهینه سازی متن خود باشید، فقط یک کپی خوب ایجاد کنید تا در مرحله بعد ببینیم آیا بهینه سازی باقی مانده است یا خیر.
و اگر احساس میکنید در نسخه خود گیر کردهاید، همیشه میتوانید به سؤالات مرتبط و مقالات رقیب مراجعه کنید، که میتوانند در کوتاهمدت به عنوان یک فایل متنی مشاهده شوند یا در مرورگر باز شوند:
مرحله 3. کپی را بهینه کنید.
هنگامی که کپی شما آماده شد، برای پیشنهادات بهینه سازی جستجو به سمت راست صفحه بروید. در آنجا امتیاز بهینه سازی، هشدارهای بهینه سازی و آمار کلمات کلیدی را خواهید دید.
تنها کاری که برای به دست آوردن امتیاز بهینه سازی خود باید انجام دهید این است که هشدارها را دنبال کنید و در صورت لزوم کلمات کلیدی را اضافه یا حذف کنید. با لیستی از کلمات کلیدی مشورت کنید تا ببینید کدام یک کم هستند (زرد/خاکستری)، کدام یک کافی هستند (سبز) و کدام یک زیاد است (قرمز).
برای من شخصا، این راهاندازی یک پیشرفت عالی در روشی است که معمولاً تعداد کلمات کلیدی را بررسی میکنم. من یک فایل اکسل با کلمات کلیدی در یک صفحه و سپس پیش نویس خود در صفحه دیگر دارم و هر کلمه کلیدی را ctrl+f می کنم و تعداد آن را در اکسل علامت می زنم. همانطور که می توانید تصور کنید، این نوع بهینه سازی کلمات کلیدی زمان زیادی را تلف می کند، احتمالاً به اندازه یک ساعت در هر مقاله. با ویرایشگر، پنج تا ده دقیقه طول می کشد تا همه کلمات کلیدی من مرتب شوند.
مطالب را منتشر کنید
ویرایشگر با وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری یکپارچه نیست، اما به سختی باعث ناراحتی می شود. هنگامی که نسخه شما به اندازه کافی بهینه شد، دو گزینه برای انتقال آن به وب سایت خود دارید:
آن را به عنوان یک فایل HTML دانلود کنید و سپس فایل را به وب سایت خود اضافه کنید.
محتویات ویرایشگر را در سیستم مدیریت محتوای خود کپی کنید.
ممکن است مجبور باشید برای مطابقت با ویژگی های CMS خاص خود، تنظیمات جزئی انجام دهید، اما یک کپی از ویرایشگر ما باید بیشتر سرفصل ها، تصاویر، فهرست ها، پیوندها و غیره شما را حفظ کند.
سوالات متداول
در زیر برخی از سوالاتی که از زمان راهاندازی ویرایشگر دریافت کردهایم و فکر میکنیم پرداختن به آنها مهم است، آمده است:
امتیاز بهینه سازی چگونه محاسبه می شود؟
ما از فرمول خود استفاده می کنیم و وزن های مختلفی را به اقدامات بهینه سازی مختلف اختصاص می دهیم. فرمول ما بیشتر از کلمات کلیدی عنوان، پس از آن متا توضیحات و کلمات کلیدی سرفصل، و پس از آن تعداد کل کلمات کلیدی و به دنبال آن متون جایگزین، استفاده می کند. همانطور که شروع به ایجاد محتوای خود می کنید، ممکن است با افزودن تنها چند کلمه کلیدی امتیاز به ظاهر غیر معقولی دریافت کنید - نگران نباشید، فرمول خراب نیست و با اضافه کردن محتوای بیشتر امتیاز شما یکسان می شود.
رقبا چگونه انتخاب می شوند؟ آیا می توان آنها را به صورت دستی اضافه کرد؟
ما صفحات با رتبه برتر را برای کلمات کلیدی هدفی که ارائه کرده اید انتخاب می کنیم. لیستی از رقبا که انتخاب می کنیم معمولاً حداقل دوجین طولانی است، اما هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری ارائه کنید طولانی تر می شود. رقبا را نمی توان به صورت دستی به لیست اضافه کرد، اما می توانید لیست را بررسی کرده و انتخاب کنید که دقیقاً از کدام رقبا برای تولید معیارهای سئو استفاده کنیم. ما از بین پنج تا ده رقیب برای معیارها استفاده میکنیم، بنابراین فرصتی برای کار کردن با آنها وجود دارد.
از چند کلمه کلیدی هدف باید استفاده کنید؟
استفاده از یک یا دو کلمه کلیدی هدف بلند مدت بهترین نتایج را به همراه دارد. به این ترتیب انتخاب رقبا محدودتر و مرتبط تر است، به این معنی که بقیه بنچمارک های SEO نیز کیفیت بهتری دارند. اما به طور کلی، راحت بازی کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.
بعدی برای ویرایشگر محتوا چیست؟
ما تعدادی درخواست ویژگی جالب دریافت کردهایم و اگرچه هنوز نمیتوانیم قولی بدهیم، تیم توسعه ما ویژگیهای زیر را در نظر میگیرد: دانلود پیشنهادات کلیدواژه بهعنوان فایل اکسل، دانلود کپی بهینه بهعنوان فایلهای docx یا pdf، حذف کردن رقیب صفحات برای برچسب های H1/H2/H3 و پردازش زبان طبیعی.
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه