برای اینکه از دست پنالتی گوگل در امان باشید، بهتر است از زمان ایجاد سایت به‌جای فریب دادن گوگل، تلاش کنید تا محتوایی باکیفیت و یونیک تهیه کرده و از راه‌های قانونی برای خودتان لینک‌سازی کنید تا رتبه‌ی سایتتان را همیشه بالا نگه دارید

جریمه های گوگل برای صاحبان وب سایت بسیار ناخوشایند است، به خصوص کسانی که به جستجوی ارگانیک برای کسب درآمد متکی هستند. در این مقاله تمامی دلیل های اصلی جریمه های گوگل را به شما توضیح می دهیم و میگوییم که چهگونه از پنالتی شدن در گوگل جلوگیری کنید. 

 

جریمه های گوگل یا پنالتی گوگل چیست؟

جریمه های گوگل تحریم هایی هستند که گوگل بر روی وب سایت هایی که سئو کلاه سیاه انجام می دهند اعمال می کند. آنها منجر به رتبه بندی ارگانیک پایین تر و حتی حذف کامل صفحات سایت از نتایج جستجو (یا SERP) می شوند. جریمه های گوگل را می توان در سطح یک پرس و جو جداگانه (مجموعه پرس و جو)، یک URL جداگانه (چند URL، کل فهرست، زیر دامنه و غیره) یا در سراسر سایت اعمال کرد.

جریمه های گوگل را می توان به انواع زیر دسته بندی کرد:

  • جریمه‌های دستی: توسط کارمندان Google اعمال می‌شود و به شما اجازه اصلاح و بررسی دوباره می دهند.

  • جریمه‌های الگوریتمی: نیاز به اصلاحی دارد که وقتی google صفحات شما را دوباره crawl می کند، به طور خودکار به بهبود سایت شما کمک کند. بد ترین جریمه های الگوریتمی گوگل به دلیل آپدیت شدن الگوریتم پنگوئن، پاندا، Intrusive Interstitials و Page Experience اتفاق می افتاد.

بر اساس دامنه تأثیر، پنالتی شدن توسط Google به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کاهش رتبه سایت - چنین جریمه هایی منجر به افت رتبه و از دست دادن ترافیک وب سایت برای همه صفحات آسیب دیده می شود.

  • حذف از صفحه های جستوجو گوگل - همه URL ها از صفحه جستوجو Google حذف می شوند، که می توانید با وارد کردن site: در سرچ گوگل و بعد url سایتتان ببینید که هیچ صفحه ای از سایتتان در گوگل وجود ندارد.

گوگل با کمک الگوریتم‌ها و همچنین کارمندانش، کیفیت پس از جستجو را تماشا می‌کند. علاوه بر این، ابزاری برای هر کسی وجود دارد که محتوای مخرب ، فیشینگ، لینک‌های پولی یا محتوای هرزنامه را گزارش کند.

اگر سئوی کلاه سیاه یا کلاه خاکستری انجام دادید و جریمه می‌شوید، باید حتماً و فوراً به داد سایتتان برسید. حتی اگر تنها بخشی از صفحات شما تحت تأثیر قرار گرفته باشد، قدرت کلی دامنه کاهش می یابد و برای بقیه صفحه ها برای رتبه بندی در گوگل مشکل خواهید داشت.

با این حال، حتی پس از حذف محتوا یا پیوندهایی که منجر به جریمه از طرف Google شده است، این تضمین نمی کند که تمام رتبه های شما به رنک قبل از جریمه توسط گوگل برگردد. پس بهتر است قبل از این که گوگل شما را پنالتی کند از آن جلوگیری کیند.

 

چگونه متوجه می شوید که سایت شما توسط گوگل جریمه شده است؟

تشخیص جریمه‌های دستی گوگل بسیار ساده است: به manual box در سرچ کنسول بروید. در یک وب سایت سالم، متنی خواهید دید که می گوید همه چیز خوب است. برای اطلاع از اینکه آیا در گذشته اخطارهای جدایی وجود داشته است یا خیر، می‌توانید پیام‌ها را در زیر notification در گوشه سمت راست بالا مرور کنید.

 

گزارش اقدامات دستی در Google Search Console

 

اگر سایتتان سالم نباشد، در صفحه سرچ کنسول پیامی قرمز دریافت می کنید.

 

گزارش اقدامات دستی بسیاری از مشکلات شناسایی شده را نشان می دهد

 

ممکن است بخاطر کارهایی که در سایتتان انجام داده اید یا همان اقدامات دستی، باید بدانید که چه کسی را مقصر بدانید. این مشکل می‌تواند به دلیل لینک های پولی، پر کردن محتوا با کلمات کلیدی، محتوای کپی یا هر چیزی که عمداً برای دستکاری رتبه‌بندی به صفحات اضافه شده است رخ دهد.

برای تشخیص جریمه های جزئی Google یا الگوریتمی (که هیچ اطلاعیه ای برای آن ارسال نمی شود)، باید مرتباً رتبه بندی ها را مشاهده کنید. بیایید ببینیم چگونه می توان ردیابی منظم را برای مشاهده جریمه ها در Rank Tracker تنظیم کرد 

 

مرحله 1. ابزار را راه اندازی کنید و URL سایت خود را برای ایجاد یک پروژه جدید اضافه کنید.

مرحله 2. کلمات کلیدی مورد نظر خود را به Rank Tracking اضافه کنید و صفحات لندینگ خود را با url وارد کنید.

 

رتبه بندی کلمات کلیدی صفحات فرود مورد نظر خود را بررسی کنید

 

مرحله 3. recording serp history را روشن کنید تا 30 نتیجه برتر را با هر بررسی رتبه بندی ثبت کنید.

 

ضبط تاریخچه SERP را فعال کنید

 

مرحله 4. علاوه بر این، می توانید رتبه بندی رقبای اصلی خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر پیگیری کنید. به این ترتیب، می‌توانید به سرعت ببینید که آیا تأثیر رتبه‌بندی در کل بازار است یا فقط در وب‌سایت شما رخ می‌دهد.

 

رقبای ارگانیک را اضافه کنید تا موقعیت آنها را در کنار آن ردیابی کنید

 

مرحله 5.برای این که بتوانید مدام رنک صفحه خود را مشاهده کنید، از قابلیت رنک دهی خودکار این ابزار استفاده کنید.

rank tracker مجموعه ای از داده های کافی برای اینم که متوجه شوید آیا جریمه شده اید یا نه را به شما می دهد.

در rank tracker بررسی کنید که آیا افت شدیدی در کلیدواژه های اصلی شما وجود دارد یا خیر؟

اگر این اتفاق برای کلید واژه های شما افتاده است، کلید واژه های رقبای خودتان را نیز مشاهده کنید تا ببینید فقط این مشکل برای شما است یا برای رقبایتان نیز یکسان است.

 

پیشرفت رتبه بندی وب سایت خود و رقبای خود را در نمودار بصری مشاهده کنید

 

همچنین، نمودار نوسانات را در زیر جزئیات SERP بررسی کنید . هنگامی که متوجه نوسانات بالا در نتایج جستجو می شوید، به احتمال زیاد، گوگل دارد چیزی را در الوریتم های خود update می کند.

 

نمودار نوسانات را مشاهده کنید تا نوسانات زیادی را که می تواند ناشی از به روز رسانی های الگوریتمی یا اشکالات باشد، مشاهده کنید.

 

چقدر طول می کشد تا از جریمه گوگل خلاص شویم؟

بازیابی از جریمه دستی بستگی به هر مورد خاص، دشواری آن و انواع اصلاحات دارد. ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا یک سایت بهبود یابد.

اخطار جریمه شدن توسط گوگل در سرچ کنسول گوگل معمولاً اشاره‌ای به این موضوع می‌دهد که این مشکلات چیست و به چه طریقی اصول الگوریتم های Google را نقض می‌کنند. با این حال، سئوکاران حرفه ای ابتدا به زمان نیاز دارند تا آنها را با جزئیات بررسی کنند.

سپس درخواست بررسی جریمه ها را در سرچ کنسوب گوگل ارسال می کنند. و بررسی درخواست توسط گوگل زمان می برد، بنابراین بهتر است آن را ساده کنید. یک درخواست خوب:

  • مسائل را دقیق توضیح می دهد

  • مراحلی را که برای رفع جریمه انجام داده اید را به خوبی شرح می دهد.

  • نتایج تلاش های شما را نشان می دهد

اکثر درخواست های ارسال شده به Google یا تایید یا رد می شوند. گاهی اوقات پیام این است که درخواست در حال رسیدگی است و جریمه برخی تخلفات دیگر که هنوز رفع نشده باقی می ماند.

با جریمه‌های الگوریتمی، همه چیز کمتر واضح است، زیرا گاهی اوقات تشخیص اینکه یک جریمه خاص در حال انجام است، دشوار است. ابتدا باید سایت و محتوای خود را بررسی کنید تا دلایل آن را بیابید.

به‌روزرسانی‌های Google اغلب باعث مشکلات رتبه‌بندی می‌شوند. وقتی رتبه‌بندی شما در مدت کوتاهی پس از به‌روزرسانی پینگ نمی‌شود، احتمالاً این یک جریمه الگوریتمی است که برای یک موضوع خاص در وب‌سایت اعمال می‌شود.

همانطور که جان مولر گفت:

 

 

 

«به طور کلی ایده خوبی است که محتوای بی کیفیت یا محتوای هرزنامه ای را که ممکن است در گذشته ایجاد کرده باشید، پاک کنید. برای اقدامات الگوریتمی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا دوباره سایت شما را بررسی کنیم تا مشخص کنیم که دیگر هرزنامه نیست.

جان مولر

به گفته گوگل، اگر سایتی پس از به‌روزرسانی اصلی رتبه‌بندی خود را از دست داده باشد، ممکن است به مشکلات EEAT مرتبط باشد. یعنی وب سایت عموما فاقد اقتدار، تخصص، اعتماد یا تجربه است. و ممکن است ماه ها طول بکشد تا این سیگنال ها برقرار شود.

 

جریمه های گوگل و نکات بازیابی

بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم به اینکه چه اعمال بدی ممکن است منجر به جریمه Google شود و چرا باید از آنها اجتناب کنید.

 

1. پر کردن کلمات کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی یک تاکتیک قدیمی سئو برای درج تعداد زیادی کلمات کلیدی برای رتبه بندی مصنوعی یک صفحه است. عبارات کلیدی پر شده اغلب به صورت غیر طبیعی یا خارج از زمینه در یک صفحه ظاهر می شوند، گاهی اوقات به صورت لیست، و این یک فاکتور منفی تایید شده رتبه بندی SEO است.

 

نمونه ای از پر کردن کلمات کلیدی که توسط ویرایشگر محتوا شناسایی شده است

 

 

پر کردن کلمات کلیدی اغلب با تکنیک های سئو فریبنده مانند پنهان سازی، چرخش محتوا و غیره همراه است که در مجموع راهی مطمئن برای تحریم هستند.

 

الگوریتم پاندا محتوای بیش از حد بهینه شده را جریمه می کند و به جای رتبه بندی یک صفحه پر شده، درست برعکس عمل می کند. هنگامی که می دانید هیچ تکنیک کلاه سیاه در صفحات شما پیاده سازی نشده است، پس محتوای خود را به دقت بررسی کنید. 

 

نکات درون صفحه از ویرایشگر محتوا برای جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی

 

 

  • از کلمه کلیدی هدف فقط یک بار در عنوان، تگ های H1 و تگ های توضیحات متا استفاده کنید.

  • برای یافتن ایده‌های بیشتر و گسترش مقاله خود، از ابزارهای مربوط به سؤالات، people also ask و تکمیل خودکار استفاده کنید .

  • کلمات کلیدی خود را به طور مساوی در سراسر متن توزیع کنید و آنها را در متن قرار دهید.

  • برای جایگزینی کلمات کلیدی با تطابق دقیق، از مترادف ها، کلمات کلیدی دم بلند یا long tail kwو اصطلاحات بازنویسی شده استفاده کنید.

  • متن خود را با سرفصل ها و پاراگراف ها به درستی قالب بندی کنید. استفاده بیش از حد از حروف برجسته، کج و غیره را حذف کنید.

 

2. صفحه ای با محتوای کم

محتوای نازک محتوایی است که برای کاربر ارزش کمی قائل است یا اصلاً ارزش ندارد. داشتن چند صفحه بی کیفیت مشکلی نیست. اما اگر سایتی صفحات زیادی داشته باشد که برای بازدیدکنندگان مفید نباشد، الگوریتم ها بر رتبه آن ها تاثیر می گذارند.

دلایل محتوای کم می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک سایت با عجله با کمک ابزارهای خودکار تولید می شود. یک مثال دیگر یک وب سایت تجارت الکترونیک با صفحات محصول است که فاقد توضیحات اقلام است. وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های وابسته نیز زمانی که فاقد سیگنال‌های EEAT هستند، ممکن است محتوای نازکی به نظر برسند. 

 

در WebSite Auditor، در ماژول Site Audit ، تمام صفحات را بر اساس تعداد کلمات فیلتر کنید و آنهایی را که کمترین تعداد کلمه را دارند بررسی کنید. در واقع، هیچ محدوده دقیقی برای تعداد کلمات ایده آل وجود ندارد: این به نوع صفحه و هدفی که برای آن ایجاد شده است بستگی دارد.

 

بررسی تعداد کلمات در صفحات برای مشاهده محتوای نازک

 

پست‌های وبلاگ بد نوشته شده را بیابید که ارزشی ندارند. به عنوان مثال، در گوگل آنالیتیکس، به دنبال صفحاتی باشید که ترافیک ارگانیک ندارند یا بالاترین نرخ پرش را دارند.

صفحات آسیب دیده را بازنویسی کنید تا یک پست عمیق ایجاد کنید که هدف جستجوی بازدیدکنندگان شما را برآورده کند. توصیه های بهینه سازی را از بخش حسابرسی محتوا دنبال کنید .

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

یادگیری گوگل آنالایتیکس

 

 

محتوای درون صفحه نکات بهینه سازی را بر اساس مقایسه 10 صفحه برتر رتبه بندی می دهد

 
 

3. وب سایت های وابسته

نکته در مورد وب سایت های وابسته این است که گاهی اوقات آنها فقط کپی هایی از وب سایت تجاری هستند و هیچ ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کنند. موتور جستجو با یافتن وب‌سایت‌های الگوی مشابه، آن‌ها را با هم دسته‌بندی می‌کند و وب‌سایت‌های اصلی را از این دسته جدا و به آنها رتبه می دهند.

 

 

 

اگر در حال انجام بازاریابی وابستهیا همان محتوای کپی هستید، به بهترین شیوه ها پایبند باشید:

  • توضیحات کاملی از محصولات ارائه دهید و تجربه منحصر به فرد خود را برای پوشش عمیق موضوع شرح دهید.

  • مزایا و معایب را اضافه کنید (و به هر حال، اکنون می توان آنها را با داده های ساختاریافته پیاده سازی کرد).

  • عکس ها و ویدیوهای با کیفیت بالا اضافه کنید تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

  • موضوعات را توسعه دهید، به عنوان مثال، موضوعات مرتبط بیشتری را برای توسعه تخصص خود پوشش دهید.

  •  Rank Tracker برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم بالا و سوالات پرطرفدار که افراد همراه با درخواست اصلی شما می پرسند، استفاده کنید .

  • لینک های با کیفیت از منابع قابل اعتماد بسازید.

 

4. محتوای تکراری

ممکن است تعجب آور باشد، اما برای محتوای تکراری جریمه ای وجود ندارد، "حداقل، نه آن گونه که بیشتر مردم وقتی می گویند این را می گویند . "

کل مشکل تکراری ها مربوط به هدر دادن بودجه خزیدن سایت شما است. ربات‌های جستجو ممکن است در مورد اینکه کدام URL را به کاربر ارائه دهند سردرگم شوند. به این ترتیب صفحات غیرضروری در جستجو ظاهر می شوند، بازدیدکنندگان ناراحت می شوند و در نتیجه رتبه و ترافیک وب سایت شما آسیب می بیند.

 

برای جلوگیری از تکرار در سراسر سایت که باعث جریمه دستی نمی شود اما ممکن است بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد، مطمئن شوید که:

  • نسخه دامنه متعارف تنظیم شده است (نسخه های www یا غیرwww). می توانید تنظیمات را در ماژول حسابرسی سایت در حسابرس وب سایت بررسی کنید .

  • CMS شما نباید به طور خودکار موارد تکراری ایجاد کند. برای شناسایی URL های تکراری و در صورت وجود از شر آنها خلاص شوید.

  • انواع زبان-منطقه صفحات خود را با کمک ابزار مولد hreflang در WebSite Auditor پیاده سازی کنید .

  • مراقب صفحه بندی و صفحات جستجوی داخلی خود باشید (در اینجا یک پست در مورد بهترین شیوه های صفحه بندی وجود دارد).

  • برای سایت های تجارت الکترونیک ، ساختار سایت مناسبی را پیاده سازی کنید و صفحات محصول را بهینه کنید.

  • در صورت بروز مشکلات محتوای تقریباً تکراری خارجی، صاحبان وب سایت باید برای بهبود سیگنال های EEAT وب سایت خود و افزایش آگاهی از نام تجاری تلاش کنند .

  • در صورت دزدی دریایی، می توانید گزارش نقض حق نسخه برداری را به Google ارسال کنید.

 

5. محتوای بی کیفیت تولید شده خودکار

محتوای تولید شده به صورت خودکار محتوا های بی کیفیت است که به صورت برنامه‌نویسی تولید شده است و فاقد انسجام است یا ارزش کمی برای کاربران ایجاد می‌کند. چنین محتوایی تنها با هدف دستکاری رتبه بندی رنک های گوگل ایجاد می شود، جای تعجب نیست که گوگل تلاش زیادی برای حذف محتوا های بی کیفیت از SERP ها انجام داده است.

 

نمونه هایی از محتوای تولید شده به صورت خودکار هرزنامه که ممکن است جریمه شوند عبارتند از:

  • کلید واژه ها به صورت پراکنده در متن توزیع می شوند.

  • ترجمه خودکار متن بدون بررسی انسانی یا توسط گوگل ترنزلیت google translate

  • متن تولید شده به صورت خودکار بدون توجه به کیفیت یا تجربه کاربر

  • متن تولید شده توسط مترادف خودکار، بازنویسی، یا مبهم سازی

  •  کپی رایت کردن از سایت های دیگر بدون محتوای اضافه تولیدی خود فرد

داستان با محتوای تولید شده به طور خودکار پس از ورود فناوری GPT-3 و هوش مصنوعی باز، پیچیدگی جالبی پیدا کرده است. این ابزار می‌تواند متن‌های بسیار جذابی تولید کند که به محتوای نوشته شده توسط انسان نزدیک هستند. اما آیا تضمین می کند که چنین محتوایی که به طور خودکار تولید می شود به عنوان هرزنامه تلقی نمی شود؟

اینجا دوتا مشکل داریم. اولاً، تا اینجای کار مشکوک است که بتوانیم بر صحت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه کنیم . 

و دوم، با ابزارهای هوش مصنوعی، کمیت محتوا ممکن است به طور تصاعدی رشد کند. بنابراین، پردازش آن به ظرفیت بسیار بیشتری نیاز دارد و گوگل باید با این چالش روبرو شود.

 

اگر محتوای تولید خودکار زیادی دارید که منجر به جریمه گوگل شده است، چندین مرحله برای مدیریت آن وجود دارد:

  • با افزودن تگ noindex، ایندکس شدن چنین صفحاتی را محدود کنید و آنها را از نقشه سایت خود حذف کنید.

  • به Google کمک کنید روی صفحات با کیفیت بالا تمرکز کند: محتوای خود را برای ادغام و حذف صفحات با کیفیت پایین فیلتر کنید.

  • برای اطمینان از کیفیت خوب، نسخه خود را ویرایش و تصحیح کنید. از دستیارهای نوشتن محتوا ، مانند Grammarly برای بررسی املا و ویرایشگر محتوا برای بهینه سازی در صفحه استفاده کنید .

  • بازدیدکنندگان واقعی را در ذهن داشته باشید و برای مردم بنویسید. همچنین به سبک طبیعی نوشتن و لحن متمایز خود پایبند باشید تا به کاربران کمک کنید به صدای برند شما عادت کنند.

 

6. هرزنامه تولید شده توسط کاربر

معمولاً نظر های بی کیفیت کاربر در نظرات زیر پست‌های وبلاگ، در انجمن‌ها، در حساب‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی و غیره ظاهر می‌شوند. چنین نظراتی اغلب توسط ابزارهای خودکار فقط برای به دست آوردن بک لینک‌های SEO ایجاد می‌شوند.

هرزنامه های تولید شده توسط کاربر به کیفیت سایت آسیب می زند زیرا رتبه صفحه را کاهش می دهد و اغلب به محتوای اصلی بی ربط است. بسیاری از چنین نظراتی در سراسر سایت ممکن است سایت را مستقیماً تحت مجازات گوگل قرار دهند.

 

برای جلوگیری از جریمه های گوگل این اقدامات را انجام دهید:

در صورت مشاهده نظرات غیر طبیعی در صفحات خود، به سادگی آنها را حذف کنید. اما جلوگیری از هرزنامه آسان تر است تا اینکه بعداً آن را پاک کنید. حتی برخی از پلتفرم‌ها ترجیح می‌دهند بخش‌های نظرات را در صورت کمبود منابع برای نظارت بر آنها ببندند.

با این حال، اگر در وب سایت خود به نظرات نیاز دارید، چند روش برتر برای جلوگیری از نظر های بی کیفیت تولید شده توسط کاربر وجود دارد:

  • از پلتفرم های تبادل نظر مانند Disqus یا افزونه هایی مانند Akismet برای وردپرس برای فیلتر کردن هرزنامه ها استفاده کنید. علاوه بر این، اکثر CMS ها دارای ویژگی های داخلی تایید نظرات هستند که برای وب سایت های کوچکتر قابل اجرا هستند.

  • کلمات منفی در رسانه های اجتماعی را در اولویت های حساب خود محدود کنید.

  • تگ های nofollow یا UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) را به نظرات خود اضافه کنید ، زیرا این تگ ها لینک سازی برای سئو را بی معنی می کنند.

  • از احراز هویت و CAPTCHA برای افزودن محتوا به پلتفرم‌های خود برای کاربران استفاده کنید.

 

8. پنهان کاری برای گوگل

Cloaking یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که در آن کاربران و ربات های موتور جستجو محتوای متفاوتی را در یک صفحه مشاهده می کنند. به بیان ساده، یک صفحه برای یک مجموعه از کلمات کلیدی رتبه بندی می شود، که رتبه بندی برای آن آسان تر است، اما چیز دیگری را نشان می دهد.

یک روش پنهان سازی قدیمی، مخفی کردن کلمات کلیدی یا لینک ها در یک صفحه با کمک رنگ، اندازه، سبک های CSS و غیره است. برخی از اشکال پیچیده تر پنهان سازی با شناسایی عامل کاربر، IP، ارجاع دهنده و غیره پیاده سازی می شوند. ، برای ارائه نسخه های مختلف صفحه وب به یک انسان و Googlebot.

از آنجایی که پنهان‌کاری دستورالعمل‌های وب‌مستر را نقض می‌کند، ممکن است منجر به جریمه دستی شود. گاهی اوقات، صفحات پنهان شده همچنان در جستجوها ظاهر می شوند. چطور؟ 

در سال 2018 و اکنون در سال 2023، گوگل مجدداً تأیید کرد که می تواند متن نامرئی را تشخیص دهد و آن را نادیده بگیرد. به گفته جان مولر، اگر صفحه ای با متن مخفی رتبه بندی می شود، ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.

و آزمایش‌ها نشان می‌دهند که متن پنهان رتبه‌بندی آن کلمات پنهان را افزایش نمی‌دهد، بنابراین به سادگی بی‌فایده است.

 

اول از همه، در کنسول جستجو، می توانید صفحه خود را با ابزار URL Inspection بررسی کنید تا ببینید Googlebot چگونه آن را می بیند.

 

گوگل صفحه شما را چگونه در url inspection می بیند

 

از طرف دیگر، از WebSite Auditor برای تجزیه و تحلیل صفحات خود و شناسایی عناصر نامرئی استفاده کنید. در project setting ، می توانید خزنده Googlebot یا Googlebot-Mobile را برای بررسی محتویات صفحات خود انتخاب کنید. احتمالاً بهتر است از تکنسین خود بخواهید اسکریپت های نامناسب را پیدا و حذف کند.

 

تنظیمات پیشرفته برای انتخاب Googlebot برای دیدن اینکه موتورهای جستجو دقیقاً چگونه صفحات شما را می بینند

 

9. لینک ها غیر طبیعی

برای بیش از یک دهه، گوگل راه‌هایی برای جریمه کردن لینک های دستکاری شده پیدا کرده است برای همین الگوریتم‌های Penguin و SpamBrain به وجود آمدند. 

 

جریمه های گوگل برای لینک های غیر طبیعی
 

مدیران وب سایت ها باید مراقب کیفیت لینک ها، مقصد لینک ها و تعداد لینک ها باشند.

در اینجا فهرستی از سیگنال‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد یک سایت ممکن است در شیوه‌های ساخت لینک دستکاری درگیر باشد:

  • تعداد زیادی بک لینک به سرعت ظاهر می شوند (که ممکن است به معنای مصنوعی بودن لینک ها باشد).

  • بسیاری از لینک های غیرطبیعی از دامنه های نامربوط، شبکه های وبلاگ پولی (PBN) یا مزارع پیوند.

  • تعداد زیادی لینک خروجی از یک صفحه.

  • متن های پر شده با کلمه کلیدی.

 

می‌توانید از SEO SpyGlass برای ارزیابی بک لینک‌هایی که به یک وب‌سایت اشاره می‌کنند و خطر احتمالی جریمه شدن را ارزیابی کنید. علاوه بر این، می توانید منابع پیوند دیگر، از جمله سرچ کنسول گوگل را ادغام کنید.

 

بررسیث بک لینک ها با seo spy glass

 

این ابزار بک لینک ها و لینکهای شما را بررسی می کن و درصد امتیاز این لینک ها را به شما می کوید. احتمال پنالتی شدن شما را نیز می گوید. فاکتور هایی مانند: سن دامنه، anchor text، تعداد و کیفیت بک لینک های ورودی، لینک های سایت، اعتبار صفحه/دامنه، تنوع IP و غیره را در نظر می گیرد.

 

صفحه احتمال خطر و جریمه شدن توسط گوگل با seo spyglass

 

تخمین ریسک جریمه در بک لینک ها، جزئیات اطلاعات بیشتری در مورد هر عامل خطر ارائه می دهد

بنابراین، برای رفع جریمه لینک های مشکوک، موارد زیر را انجام دهید:

  • شناسایی بک لینک های مضر؛ با مدیران وب سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید لینک های بد را حذف کنند. مگر اینکه این کار را انجام دهند، بک لینک های اسپم را با ابزار Google Disavow رد کنید.

  • لینک سازی با کیفیت را با استفاده از تاکتیک های اثبات شده کلاه سفید انجام دهید (به عنوان مثال، لینک سازی شکسته، شکاف لینک، آسمان خراش و موارد دیگر).

  • anchor text لینک خود را متنوع کنید.

  • هشدارها را در SEO SpyGlass  تنظیم کنید تا در صورت هجوم شدید بک لینک به سایت، هشدار دریافت کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

یادگیری ساخت  بک لینک

 

10. فروش لینک

موتور های جستجوی گوگل  به دنبال لینک های ورودی و خروجی است. در همین حال، لینک های خروجی بیش از حد (مخصوصاً از همان فهرست به وب سایت های نامربوط) ممکن است به این معنی باشد که وب سایت در حال فروش لینک است.

 

پیوندهای خود را در تب All Pages > In Link Rank در Website Auditor بررسی کنید. رتبه InLink معیاری است که اهمیت یک صفحه را بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی و خروجی تخمین می‌زند. نشانی‌های اینترنتی با رتبه InLink پایین ممکن است به این معنی باشد که ممکن است مشکلی در پیوندها در صفحه وجود داشته باشد.

می‌توانید هر URL را انتخاب کنید (مخصوصاً آنهایی که بیشترین تعداد پیوندها را دارند) و پیوندها را از صفحه در نیمه پایین فضای کاری بررسی کنید. یک فیلتر سریع برای مرتب کردن همه پیوندهای خارجی وجود دارد .

 

 لینک های خروجی در WebSite Auditor

 

اگر لینک های خروجی مشکوکی را پیدا کردید که به محتوا بی ربط، بیش از حد زیاد و غیره هستند، آنها را به عنوان nofollow تگ کنید یا حذف کنید.

توجه داشته باشید که داشتن لینک های پولی ایرادی ندارد، اما در این صورت باید آنها را به عنوان اسپانسر علامت گذاری کنید .

 

11. structured data نادرست

structed data ابزار قدرتمندی است که برای بهبود نتایج و درک بیشتر SERP ها استفاده می شود. با این حال، اشتباهات در structed data، هدفمند یا گاه به گاه، ممکن است منجر به جریمه های دستی شود. 

 

توییت در مورد اقدام دستی برای گمراه کردن داده های ساخت یافته

مشخص کردن اشتباهات schema همیشه آسان نیست، زیرا حتی اگر ابزار structured data داده های شما را تایید کند، به این معنی نیست که همه چیز خوب است. 

بنابراین، خطاهای نشانه گذاری معمولی که ممکن است منجر به جریمه شوند شامل موارد زیر است:

  • نوع structured data با محتوای صفحه مطابقت ندارد، به عنوان مثال، یک شرکت به عنوان یک محصول علامت گذاری شده است، بدون دستور غذا به عنوان یک دستور غذا علامت گذاری شده است، و غیره.

  • داده های ساخت یافته به عناصر پنهان اشاره دارد.

  • خطاهایی در اجرا وجود دارد، به عنوان مثال برخی از فیلدهای اجباری گم شده اند، یا اشتباهات تایپی وجود دارد که اطلاعات را تحریف می کند.

  • یک نشانه گذاری خاص صفحه در سرتاسر سایت استفاده شده است، به عنوان مثال از طرح سازمانی با بررسی در صفحاتی غیر از صفحه اصلی استفاده می شود.

  • یک صفحه دستورالعمل‌های بررسی را نقض می‌کند، به عنوان مثال رتبه‌بندی‌ها توسط مشتریان واقعی ارائه نشده‌اند. خطاهایی در BestRating، WorstRating و RatingValue وجود دارد. رتبه بندی دسته بر روی یک محصول جداگانه و موارد مشابه نشان داده می شود.

  • آگهی های شغلی علامت گذاری شده نشان دهنده اطلاعات گمراه کننده و غیره است.

 

 

 

کنسول جستجو خطاهای نشانه گذاری را در بخش بهبودها نشان می دهد . این خطاها می توانند ظاهر SERP شما را تحت تاثیر قرار دهند و منجر به از دست دادن ویژگی های غنی و تعداد زیادی ترافیک شوند، بنابراین نیاز به اصلاح دارند.

هر نوع داده ساختاریافته دستورالعمل‌های فنی و جستجوی خاص خود را دارد ، بنابراین قبل از اجرای نشانه‌گذاری، حتماً آنها را به دقت بخوانید. و برای جزئیات بیشتر می توانید با راهنمای نشانه گذاری طرحواره ما مشورت کنید.

در صورتی که با جریمه مواجه شدید، نشانه گذاری خود را بررسی کرده و مشکلات را برطرف کنید. حسابرس وب سایت به شما کمک می کند تا لیستی از تمام صفحات با نشانه گذاری روی آنها را جمع آوری کنید. به ساختار سایت > صفحات بروید و برگه باز کردن نمودار و داده های ساخت یافته را ببینید .

 

بررسی محتوای سایت با website auditor
 
 
 

12. پاپ آپ های سرزده

اولین جریمه‌ها برای تبلیغات مزاحم با به‌روزرسانی الگوریتم paging در سال 2012 ظاهر شد. این الگوریتم وب‌سایت‌ها را برای تبلیغات استاتیک بیش از حد در بالای صفحه جریمه می‌کرد. بعداً، الگوریتم Intrusive Interstitials، تبلیغات pupups و تبلیغات overlay را به فهرست طراحی های ممنوع اضافه کرد.

زمانی که تبلیغات به صورت ناگهانی و نفوذی در سایت شما ظاهر شوند، گوگل شما را به صورت الگوریتمی جریمه می کند. به طور کلی، شما متوجه کاهش در impression ها و کلیک ها خواهید شد و پس از حذف مشکل، یک پایین آمدن رنک.

توجه داشته باشید

در مقیاس وسیع‌تر، معیارهای Core Web Vitals در سال 2021 برای ارزیابی تجربه کل صفحه معرفی شدند: نه تنها عناصر خاص صفحه وب، بلکه سرعت بارگذاری، اندازه صفحات و تجربه کاربر برای رتبه‌بندی بهتر اهمیت دارند.  

 

جریمه نشدن توسط گوگل به دلیل پاپ آپ ها

اول و مهمتر از همه، از تبلیغات مزاحم در بین محتوای سایت خود اجتناب کنید. هم به طراحی صفحه وب رای دسکتاپ توجه داشته باشید هم به موبایل. برای مثال، پنجره‌های بازشو و سایر دکمه‌های تعامل را تا زمانی که بازدیدکننده تصمیم به خروج بگیرد به تأخیر بیاندازید.

همچنین، گزارش page experience خود را در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید (در حالت ایده آل، همه صفحات شما باید URL های خوب باشند). و از WebSite Auditor برای بررسی انبوه همه صفحات استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که هر صفحه بالاترین امتیازات Core Web Vitals ممکن را کسب می کند.

 

13. محتوای گمراه کننده یا نامناسب YMYL

ممکن است بخش بزرگی از محتوای News and Discover به دلیل اطلاعات نادرست جریمه شوند. این بیشتر به موضوعات حساس YMYL اشاره دارد که به شواهد و دقت بیشتری نیاز دارد، مانند وب سایت های خبری، مراقبت های بهداشتی، امور مالی و غیره.

 

محتوای نادرست یا گمراه کننده نگذارید

تنها راه برای رفع مشکلات محتوای گمراه کننده، ویرایش محتوا یا در کل منتشر نکردن آن است.

برای جلوگیری از جریمه در سایت های YMYL خود، مطمئن شوید که موارد زیر را منتشر نکرده اید:

  • محتوای مخصوص بزرگسالان که شامل محتوای صریح جنسی، برهنگی، و هر چیزی است که برای فقط بزرگسالان باشد. این قانون نه تنها اخبار و کشف، بلکه جستجوی ارگانیک را به طور کلی از بین می برد.

  • سخنان نفرت انگیز، تروریسم، خشونت و همه چیزهایی که مشخص است چرا باید محدود شود.

  • آزار و اذیت، قلدری، تهدید و افشای اطلاعات شخصی.

  • محتوای پزشکی که ممکن است با دانش علمی در تضاد باشد.

  • محتوای گمراه کننده یا دستکاری شده که فاقد خطوط فرعی، تاریخ، منابع و حتی نویسنده است.

  • تازه سازی مصنوعی تاریخ های انتشار در صفحات YMYL، زیرا می تواند منجر به جریمه شود.

 

14. هاست رایگان اسپم

ممکن است شما پیام هایی با محتوای این که سایتی hosting شما را به صرت free قبول می کند را ببینید. حتی اگر این وب‌سایت خاص هیچ اشتباهی انجام ندهد، ممکن است یک اخطار کیفری دریافت کند که می‌گوید هاستینگ رایگان توسط اسپمرهای شخص ثالث مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

 

در نتیجه، وب سایت قابل رویت بودن، رتبه بندی و ویژگی های جستجو را از دست می دهد. با این حال، همچنان ایندکس می شود.

برای رفع هاست های اسپم می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

هاستینگ امن را انتخاب کنید. در اینجا، ما خلاصه‌ای از تمام جنبه‌های انتخاب میزبانی قابل اعتماد ارائه کرده‌ایم .

 

15. محتوای هک شده یکی از جریمه های گوگل

محتوای هک شده به این معنی است که برخی از محتوا یا کدها بدون اطلاع مالک به دلیل نقض امنیت وب سایت به سایت اضافه شده است. در نتیجه، سایت ممکن است حاوی لینک های مخفی، redirect های مخفی، صفحات فریبنده و غیره باشد.

وب سایت های هک شده در اشکال مختلف جرایم سایبری مورد استفاده قرار می گیرند. مشکل این است که چنین رخنه هایی نه تنها به وب سایت هک شده بلکه به بازدیدکنندگان آن نیز آسیب می رساند.

وب‌سایت‌هایی که جریمه محتوای هک شده دارند از فهرست Google حذف نمی‌شوند، اما در کنار URL در SERP هشداری در مورد تهدید احتمالی دارند. پس از کلیک بر روی URL، کاربر یک هشدار تمام صفحه می بیند که می گوید سایت به طور بالقوه مضر است.

 

پیام هاوی هشدار مبنی بر هک شدن سایت و جریمه گوگل

 

گوگل پیامی در مورد محتوای هک شده به همراه URL به صاحب سایت ارسال می کند. برخلاف تمام جریمه های دستی دیگر، این اخطار در تب Security issues ظاهر می شود.

علاوه بر این، هر کسی می‌تواند وضعیت یک سایت را در رابطه با محتوای ناامن در Google’s Transparency Report بررسی کند . عکس پایین به طور قابل توجهی، گزارش کلی نشان می دهد که تعداد هشدارهای امنیتی جستجو در مقایسه با پنج سال قبل به شدت کاهش یافته است.

 

گزارش شفافیت Google درباره اخطارهای جستجوی کل

 

 

اکر محتوای هک شده دارید این ذوش ها را امتحان کنید.

اگر سایت شما هشدار امنیتی دارد، ابتدا باید وب سایت را اسکن کنید تا آسیب پذیری را شناسایی کرده و آن را از بین ببرید.

در مرحله بعد، برای ارتقای امنیت وب سایت خود، نکات زیر را در نظر بگیرید :

  • وب سایت خود را با اسکنرهای امنیتی اسکن کنید تا مشکل را پیدا کنید.

  • برنامه ها یا افزونه های امنیتی وب سایت را تنظیم کنید و بگذارید بررسی های منظم را انجام دهند.

  • یک گواهی SSL اضافه کنید تا اتصال را ایمن کنید.

  • مشکلات محتوای مختلط (فایل های دارای پروتکل http در URL های https) را پیدا و برطرف کنید.

  • به طور مرتب از اطلاعات وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. یا همان backup بگیرید.

  • از سایت خود در برابر نظرات اضافه های کاربر محافظت کنید.

  • CMS و افزونه های خود را به موقع به روز نگه دارید یا آنها را update کنید.

  • URL های ورود را پنهان کنید، به رمزهای عبور قوی نیاز دارید، towfactor verification را فعال کنید.

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha