اگر میخواهید بدانید کیورد استافینگ چه تاثیرات منفی روی سایت شما و رتبه آن دارد، مقاله مارا مطالعه کنید.

هنگام بهینه‌سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو، ممکن است بخواهید راه آسانی را برای به دست آوردن سریع رتبه‌های بالاتر انتخاب کنید. ممکن است با خودتان فکر کنید اگر موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای تطبیق صفحات با عبارت‌های جستجو شده استفاده می‌کنند، چرا تا جایی که ممکن است تعداد بیشتری از آنها را روی یک صفحه قرار ندهم؟

این همان روش رایجی است که به آن Keyword Stuffing یا بمباران کلمات کلیدی گفته می‌شود. کیورد استافینگ به زبان ساده عبارت است از استفاده مکرر کلمه کلیدی در متن، تگ title، توضیحات متا و پیوندهای یک صفحه وب. این تکنیک در گذشته برای بالا بردن صفحات وب در نتایج جستجوی گوگل به کار می‌رفت.

 

 

کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing چیست؟

 

عبارت keyword stuffing از دو کلمه تشکیل شده است: keyword به معنی کلمه کلیدی و stuffing به معنی پر کردن. مفهوم این عبارت پر کردن متن با کلمه کلیدی است. کیورد استافینگ زمانی اتفاق می‌افتد که چگالی کلمه کلیدی در متن بیش از حد استاندارد باشد. چگالی کلمه کلیدی یا keyword density عبارت است از نسبت تعداد تکرار کلمه کلیدی به تعداد کلمات متن که به صورت درصد نشان داده می‌شود. از کلمات کلیدی باید به اندازه استفاده کنید، زیرا به کارگیری زیاد آن لزوما به معنای گرفتن نتیجه بهتر نیست.

 

یکی از تکنیک‌هایی که سئوکاران برای تکرار کلمه اصلی از آن استفاده می‌کنند، همرنگ کردن محتوا با رنگ پس زمینه سایت است. در این تکنیک برای این که کاربر متوجه تکرار یک کلمه نشود و در عین حال موتورهای جستجو آن کلمه را به حساب بیاورند، بخش‌هایی از متن را با پس زمینه صفحه هم رنگ می‌کنند؛ با این تصور که گوگل متوجه نمی‌شود و فریب می خورد. اما بد نیست بدانید که هیچکدام از این تکنیک‌ها از چشم تیزبین الگوریتم‌های گوگل پنهان نمی‌ماند. به هر روشی که این کار را بکنید، نتیجه همان است!

 

 

تاثیر گوگل استافینگ بر سئو

 

 

 

چرا Keyword Stuffing برای سایت مضر است؟

این روش در گذشته کارایی داشت، اما طی چند سال اخیر ربات‌های گوگل هوشمندتر شده‌اند و استفاده مکرر از کلیدواژه را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرند. اکنون موتورهای جستجو می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی کلمات کلیدی به صورت افراطی در یک سایت به کار رفته و آن سایت‌ها را در نتایج جستجو جریمه می‌کنند. اما اگر می‌خواهید بدانید که چرا استفاده زیاد کلمات به سایت شما آسیب می‌زند، ادامه مقاله را مطالعه کنید:

 

 

Keyword Stuffing

 

 

 

  • کیورد استافینگ کاربرپسند نیست

 

شاید مخاطبان با مفاهیم سئو آشنایی نداشته باشند، اما به خوبی متوجه می‌شوند که شما یک متن را برای تکرار کلمه کلیدی چندین بار نوشته اید. اگر کلیدواژه را در هر سطر از نوشته تکرار کنید، مخاطب متن شما را نمی‌خواند، زیرا مطالعه آن دشوار است و تجربه خوبی به او نمی‌دهد. بااینکار باعث میشوید، کاربر از سایت شما خارج شود و به انچه میخواهید نرسید.

 

 

  • گوگل  Keyword stuffing را جریمه می‌کند

 

الگوریتم های گوگل طوری طراحی شده، که تکرار بی مورد کلمات کلیدی را تشخیص میدهد.اینکار باعث جریمه شدن شما میشود. بنابراین اینکار ممکن است باعث پایین آمدن رتبه سایت و رفتن آن به لیست سیاه شود.

 

 

  • با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی تعامل مخاطب را از دست می‌دهید

 

کیورد استافینگ نه تنها باعث میشود که مخاطب سایت شمارا ترک کند، از به اشتراک گذاری مطالب هم جلوگیری میکند. با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، شانس تعامل مخاطب را از دست خواهید داد.

 

 اگر می خواهید درباره seo بیش تر بدانید این مطلب را بخوانید:

 

چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی سئو کنیم؟

 

تکنیک کیورد استافینگ و تکرار کلمات کلیدی از کی شروع شد؟

 

زمانی که موتورهای جستجو شروع به کار کردند و موضوع تولید محتوا و سئو طرفداران خودش را پیدا کرد، الگوریتم‌های موتورهای جستجو بسیار ساده طراحی شده بودند. این الگوریتم‌ها در مراحل ابتدایی ارتباط معنایی بین کلمات را به درستی درک نمی‌کردند و قادر به فهمیدن مفهوم یک مجموعه از کلمات نبودند.

به همین دلیل ملاک آنها برای شناسایی محتوایی یک سایت، کلماتی بود که بیشتر در آن صفحه تکرار شده بودند. هرچه یک کلیدواژه بیشتر در یک صفحه تکرار شده بود، میزان ارتباط آن صفحه با آن موضوع یا کلمه، قوی تر تصور می‌شد.

در آن زمان یکی از تکنیک‌های سئو این بود که با تکرار کلمات کلیدی، الگوریتم‌های موتورهای جستجو را قانع کند، که به آن کلمات کلیدی در سایت جایگاه بهتری بدهد. اما پس از چند سال اوضاع تغییر کرد. گوگل و سایر موتورهای جستجو دست سئوکاران را خواندند و الگوریتم‌های بعدی را هوشمندتر طراحی کردند. که حتی قادر به درک ارتباط معنایی بین کلمات بودند و میتوانستند مفهوم کلی یک عبارت را به خوبی درک کنند.

در شرایط جدید دیگر تکرار بی رویه کلمه کلیدی در یک صفحه وب کاربرد نداشت. متخصصان سئو دریافتند که بهتر است از این تکنیک تاریخ گذشته دست بکشند و کلمه کلیدی را به صورت اصولی و گوگل پسند در صفحات وب به کار ببرند. پس از مدتی گوگل رسماً اعلام کرد که کیورد استافینگ را به عنوان یکی از روش‌های اسپم شناسایی می‌کند و سایت هایی را که از این روش استفاده کنند، جریمه می‌کند.

 

 

تکنیک کیورد استافینگ

 

 

 

چگونه بدون کیورد استافینگ، از تعداد درست کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

تا اینجای مقاله متوجه شدیم، استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، چه نتایج ناخوشایندی به دنبال دارد. بنابراین سوال اصلی اینجاست که آیا راهی وجود دارد، هم بتوانیم از کلیدواژه ها به اندازه استفاده کنیم و هم از دست الگوریتم های گوگل نجات پدا کنیم؟

گوگل به جای کلمه کلیدی، از مفهوم کلیدی برای تعیین کیفیت محتوای صفحات وب استفاده می‌کند. برای مفهوم گرایی در صفحات وب راه‌های وجود دارد که می‌توانید از آنها به عنوان جایگزینی برای کیورد استافینگ استفاده کنید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به تکرار بی رویه کلمات کلیدی بتوانید مفهوم موردنظر خود را به الگوریتم‌های گوگل بفهمانید:

 

 

  • استفاده از کلمه‌های هم معنی و هم خانواده

 

بعد از این که از کلمات کلیدی در حد تعادل در صفحه استفاده کردید، می‌توانید از کلمه‌های هم معنی آن استفاده کنید. الگوریتم‌های گوگل با کشف کلمه‌های مترادف و هم معنی، مفهوم نوشته شما را بهتر درک می‌کند و احتمال این که با آن کلیدواژه رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورید، بالا می‌رود.

 

 

  • استفاده از عبارات معادل انگلیسی

 

گوگل باهوش‌تر از آن است که تصورش را می‌کنید! درست است که قواعد زبان فارسی با زبان انگلیسی از زمین تا آسمان فرق می‌کند، اما گوگل قابلیت تشخیص بیشتر زبان‌های زنده دنیا را دارد. مثلاً اگر کلمه لخخلمث را در باکس جستجوی گوگل تایپ کنید، گوگل متوجه ترتیب کلیدهای کیورد می‌شود و می‌فهمد که شما برای کلمه google جستجو کرده‌اید. به عنوان یک راه جایگزین، می‌توانید معادل انگلیسی کلمه کلیدی را در صفحات وب به کار ببرید.

 

 

  • استفاده از عبارت‌های توصیفی

 

یک راه دیگر برای پرهیز از بمباران کلمات کلیدی، این است که از یک عبارت توصیفی به جای کلیدواژه اصلی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک صفحه وب را با کلیدواژه مسواک سئو کنید، عبارت‌های شستشوی دندان و بهداشت دهان و دندان می‌توانند جایگزین مناسبی برای آن باشند.

 

 

  • کلمه کلیدی در عناصر صفحه

 

به جای این که کلمه کلیدی را به صورت افراطی در متن صفحه تکرار کنید، می‌توانید به صورت اصولی از آن در عناصر صفحه استفاده کنید، یعنی جاهایی که کابران به طور معمول توجهی به آن نمی‌کنند، اما از نظر گوگل مهم و حیاتی هستند. از جمله عناصر مهم صفحه که گنجاندن کلیدواژه در آنها اهمیت زیادی دارد، می‌توان به آدرس صفحه، توضیحات متا، پاراگراف اول نوشته، تگ‌های عنوان و ویژگی alt تصاویر اشاره کرد.

 

 

  • نوشته‌های طولانی‌تر

 

برای این که چگالی کلیدواژه‌ها را در متن صفحات وب کاهش دهید، یک راه دیگر هم وجود دارد، که متن‌های طولانی‌تری بنویسید. هیچ استانداردی برای تعیین کردن تعداد مطلوب کلمات یک صفحه وجود ندارد، با این حال توصیه می‌شود طول محتوا بین 1500 تا 2500 کلمه باشد. با نوشتن متن طولانی‌تر می‌توانید همان تعداد کلیدواژه را با چگالی کمتر در متن به کار ببرید.

 

 

 کیورد استافینگ

 

 

 

 

جمع‌بندی مطالب:

 

با توسعه الگوریتم‌های گوگل، دیگر نمی‌توانیم از روش‌های قدیمی به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل راه پیدا کنیم.

گوگل مفهوم‌گرایی را به عنوان یک رویه نسبتاً جدید در دستور کار خود قرار داده و keyword stuffing دیگر تاثیری بر تصمیم‌گیری‌اش در مورد رتبه سایت شما ندارد.

 

برای استفاده از تکنیک مفهوم گرایی، لازم است از نحوه کار الگوریتم‌ها اطلاع داشته باشیم تا محتوایی تولید کنیم که هم استانداردهای ادبی ویرایشی در آن رعایت شده باشد، و هم مورد پسند گوگل باشد.

امیدواریم با خواندن این مقاله، از این پس بتوانید محتوای بهتری برای سایت خود تولید کنید.

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha