در این مقاله قصد داریم به بررسی بزرگترین اشتباهات در سئو بپردازیم ؛ تا شما بدانید در سفر به صفحه اول گوگل باید از چه کارهایی پرهیز و اجتناب کنید.

قانون معروف مورفی می گوید هر چیزی که ممکن است اشتباه باشد، اشتباه خواهد شد. و این قانون برای بهینه سازی جستجو کاملاً قابل اجرا است. این مقاله رایج ترین اشتباهات سئو را که ممکن است در سال 2022 اتفاق بیفتد را پوشش می دهد و نکاتی را برای جلوگیری از آنها ارائه می دهد.

 

 

بزرگترین اشتباهات سئو:

 

اشتباه شماره 1: نداشتن استراتژی محتوایی SEO

صاحبان وب‌سایت‌ها اغلب تنها پس از اینکه متوجه می‌شوند با ترافیک مشکل دارند به سئو متوسل می‌شوند. در نتیجه، تیم سئو ممکن است متوجه شود که با بقیه اعضای تیم مرتبط نیست. آنها ممکن است به طور مستقل محتوا ایجاد کنند و لینک هایی بسازند، اما این عدم هماهنگی بین تیم سئو و تیم تولید محتوا ممکن است سبب صدمات بیشتر به سایت شود، چرا که ساخت لینک های داخلی یا همان اینترنال لینک ها بسیار مسئله حساس و حائز اهمیتی است، که در مبحث on page seo مطرح می شود، اگر یک کلمه کلیدی یا به عبارتی یک انچر تکست را به صفحه x لینک میکنیم دیگر نمی توان از این انچر در لینک دهی به صفحه تازه ای استفاده کرد و لذا با داشتن استراتزی محتوایی در پیش برد اهداف سئو می توان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

 

 


 


تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

 

 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟


 

اشتباه شماره2: نبود تحقیق متفکرانه کلیدواژه

انتخاب کلمه کلیدی امری بسیار مهم در سئو سایت به شمار می رود. اگر در این مرحله خطا کنید، عواقب سنگینی در انتظار شما خواهد بود. از این گذشته، اگر می خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید؛ باید اطمینان حاصل کنید که از بهترین کلمات کلیدی برای هر صفحه وب سایت خود استفاده می کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به عنوان یک تازه کار در سئو انجام می دهید، بهینه سازی محتوای برای کلمات کلیدی بسیار گسترده و عمومی است. کلمات کلیدی خود را برنامه ریزی کنید و پیشرفت رتبه بندی را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داده اید و کلمات کلیدی مناسب را اولویت بندی کرده اید، زیرا آنها اساس بهینه سازی محتوای شما را بیشتر می کنند. شما می توانید آن را به راحتی در ماژول تحقیق کلمات کلیدی Rank Tracker انجام دهید.

 

 

اشتباه شماره 3: بهینه سازی نکردن سرعت بارگذاری صفحه

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در سئو بارها و بارها مرتکب می شوند، اهمیت ندادن به سرعت بارگذاری صفحه است. سرعت بالای وبسایت شما، یک عامل اساسی برای گرفتن رتبه خوب در گوگل است. در واقع، گوگل وبسایت های با سرعت بالا را در اولویت قرار می دهد. گفته می شود، یادگیری نحوه بهینه سازی سرعت سایت می تواند برای مبتدیان یک چالش باشد. به همین دلیل به کمک برخی منابع آنلاین مفید نظیر Google Pagespeed Insights نیاز خواهند داشت.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

 

سئو محتوای متنی سایت

 

 

اشتباه شماره4: واکنش گرا نبودن سایت در تلفن همراه

برای درک اهمیت موبایل، لازم است یک واقعیت را در نظر داشته باشید: ۵٧ درصد از کل ترافیک وب در دستگاه های موبایل انجام می گیرد. با توجه به این نکته، می توان به راحتی فهمید که چرا باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای کاربرانی که از دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند بهینه شده باشد. اگر وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه نشده باشد، درصد زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. هنگامی که گوگل قصد رتبه بندی سایت شما را دارد، یکی از فاکتور تعیین کننده در این امر، طرح واکنش گرا وبسایت شما خواهد بود. این بدان معناست که حتی اگر نسخه دسکتاپ وب سایت شما به صورت استادانه تنظیم شده باشد؛ ولی اگر نسخه واکنش گرا وجود نداشته باشد؛ سایت شما جایگاه خوبی کسب نخواهد کرد.

 

 

اشتباه شماره 5: ارائه نکردن محتوای با کیفیت به کاربران

قدرت محتوای با کیفیت در سئوغیر قابل توصیف است. اغلب اوقات، مبتدیان در سئو تلاش های خود را بر روی جنبه های فنی تر سئو متمرکز می کنند، و از ارائه ارزش به مشتریان بالقوه غافل می شوند. محتوای وبسایت شما چیزی بیش از جمع کردن مطالب در کنار هم و ارسال آن هاست. بلکه هر یک از صفحات محتوا که شما ایجاد می کنید باید با توجه به اصول سئو تولید شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سئو می توانید با متخصصان سئو تارنماگستر تماس بگیرید.

 

 برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ی سئو با تارنماگستر تماس بگیرید

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha