نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی سئو برای تولید محتوا

https://searchengineland.com/prioritize-seo-keywords-content-creation-398904

نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی سئو برای تولید محتوا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی سئو برای تولید محتوا

داشتن هزاران کلمه کلیدی بالقوه که ارزش هدف گذاری داشته باشند بسیار زیاد است. یاد بگیرید که چگونه کلمات کلیدی را هنگام ایجاد محتوای سئو اولویت بندی کنید. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد.

 

داشتن صدها، هزاران یا حتی میلیون‌ها کلمه کلیدی بالقوه که ارزش هدف‌گذاری را دارند، بسیار زیاد است. شما باید کلمات کلیدی سئو را اولویت بندی کنید و یک برنامه قابل اندازه گیری ایجاد کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی سئو کنیم؟

 

چگونه شروع می کنید؟ برای یافتن نکات برتر در مورد اولویت بندی کلمات کلیدی SEO برای ایجاد محتوا، ادامه مطلب را بخوانید.

 

برای اولویت بندی کلمات کلیدی سئو به اهداف تجاری و بازاریابی فکر کنید

اگر محتوای سئو تولید می کنید، باید هدفی در ذهن داشته باشید.

 

شما باید برای رتبه بندی مجموعه خاصی از کلمات کلیدی، معمولا بر اساس یک موضوع خاص، کار کنید. هدف نهایی برای سنجش موفقیت سئو ضروری است.

 

اگر سایت شما کمتر از 20 صفحه باشد، ممکن است بهینه سازی کامل امکان پذیر باشد. بیشتر از آن، شما باید در یک خوشه موضوعی دقت کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آیا تعداد کلمات متن در سئو وب سایت تاثیری دارد؟

 

دسته موضوعی شما بخشی از وب سایت شما خواهد بود. به عنوان مثال، اگر لوازم خانه می فروشید، ممکن است یک اتاق خاص و اقلام مرتبط را در اولویت قرار دهید.

 

با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید خوشه های ضروری خود را اولویت بندی کنید:

 

خواسته ها و اهداف تجاری مدیریت:

بازاریابی باید از مدیریت برای پیشبرد کسب و کار حمایت کند.

 

آنچه در حال حاضر به خوبی کار می کند:

اگر سایتی قبلاً در یک موضوع یا محصول خاص دارای اعتبار باشد،شما می توانید به راحتی با الگو گرفتن از آن سایت، بردهایی به دست آورید.

صفحاتی که نرخ تبدیل Conversion Rate خوبی دارند:

اگر صفحه ای نرخ تبدیل خوبی دارد، ترافیک ارگانیک آن صفحه را را افزایش دهید تا Conversion Rate بیشتر شود و در نتیجه شما به هدف خود نزدیک تر شوید.

 

نرخ تبدیل یا Conversion Rate اشاره به تعداد افرادی دارد که از میان کل مخاطبان وب سایت شما، هدف مورد نظرتان را انجام می‌دهند. مثلا اگر در ماه از میان 2000 نفر مخاطب وب سایتتان، 200 نفرشان محصول یا محصولات مورد نظر شما را خریداری کنند، نرخ تبدیل سایتتان 20 درصد است.

 

یافتن کلمات کلیدی برای اولویت بندی

قبل از شروع اولویت بندی کلمات کلیدی، باید کلمات کلیدی را برای سئو جستجو کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، اما در اینجا سه راه برای شروع وجود دارد.

 

سه راه برای جستجو کلمات کلیدی برای سئو 

سرچ کنسول گوگل

اگر سایتی با بازدیدکنندگان ارگانیک دارید، کنسول جستجوی گوگل (GSC) می تواند مکانی عالی برای شروع باشد. GSC هر کلمه کلیدی را که سایت شما برای آن رتبه بندی می کند به شما می گوید.   به نتایج جستجو در منوی سمت چپ بروید و روی میانگین موقعیت کلیک کنید تا نارنجی شود. من توصیه می کنم بر اساس کشور فیلتر کنید، اما روی علامت مثبت بالای نمودار کلیک کنید و کشور را انتخاب کنید. اکنون می توانید میانگین موقعیت همه کلمات کلیدی رتبه بندی را در کشوری که بیشتر علاقه مند به رتبه بندی در آن هستید، مشاهده کنید.   به کلمات کلیدی نگاه کنید و به آنهایی که در موقعیت های شش تا بیست هستند توجه کنید.   این کلمات کلیدی کلیدواژه های پایین صفحه اول، صفحه دو یا بالای صفحه سه هستند که به عنوان میوه های کم درآمد شما نیز شناخته می شوند.   در تئوری، بالا بردن این کلمات کلیدی در رتبه ها آسان تر خواهد بود.

 

سرچ کنسول گوگل

 

تحلیل رقبا

به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبا برای آنها رتبه گرفته اند. ابزارهای سئو مانند Ahrefs یا Semrush به شما بینش هایی در مورد حجم جستجوی بالقوه، ترافیک و هدف جستجو می دهند.

 

دو مزیت عمده برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقبا

شما در نهایت در SERP هایی که در آن قرار دارند ظاهر می شوید تا بتوانید بخشی از آن ترافیک را دریافت کنید.

می توانید E-E-A-T را به گوگل نشان دهید. اگر همان کلمات کلیدی (و به طور خاص، محتوا) را پوشش دهید که رقبای شما هستند، به گوگل ثابت می کنید که سایت شما حداقل به اندازه سایت آنها ارزشمند است.

فقط به این دلیل که رقیب شما در حال رنک گرفتن است، لزوماً به این معنی نیست که شما هم رنک بگیرید. از نکات اولویت بندی زیر برای کمک به تعیین اینکه چه چیزی در سایت خود استفاده کنید استفاده کنید.

 

تحقیق در مورد مشتری

 
هیچ چیز به اندازه صحبت کردن با افرادی که بیشتر در سایت خود می خواهید، پیدا کردن کلمات کلیدی نیست.
 
با مشتریان و خریداران احتمالی خود صحبت کنید. از طرف دیگر، با فروش و پشتیبانی مشتری یا مدیران موفقیت مشتری صحبت کنید.
 
اگر می‌توانید نکات دردناک مشتری و کلمات یا عباراتی را که خریداران برای یافتن شما استفاده می‌کنند درک کنید، مطمئن باشید که آنها این کلمات را در گوگل نیز قرار می‌دهند.
 
 
 

نکاتی برای اولویت بندی کلمات کلیدی سئو

 

تبلیغات پولی

 
داده های تبلیغات مجموعه ای از اطلاعات برای سئو هستند. اگر یک وب سایت تبلیغاتی را اجرا می کند، دریافت لیستی از کلمات کلیدی تبدیل شده ضروری است. اگر یک کلمه کلیدی برای تبلیغات تبدیل می شود، احتمالاً با SEO نیز تبدیل می شود.
 
هر کلمه کلیدی که تبلیغات برای آن پیشنهاد می شود نمی تواند به صورت ارگانیک رتبه بندی کند، اما در جایی که می تواند، باید به دنبال آن بروید تا با آن اهداف تجاری و بازاریابی مطابقت داشته باشد.
 
همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را با آگهی‌ها آزمایش کنید تا نرخ تبدیل آنها را آزمایش کنید.
 
 

Google Keyword Planner

 
اگر قبلاً تبلیغاتی را اجرا نمی‌کنید، Google Keyword Planner - یک ابزار تبلیغاتی - همچنان می‌تواند از شما پشتیبانی کند (و رایگان است).
 
google keyword planner
 
 
اسکرین شات از Google Keyword Planner برای نشان دادن اینکه چگونه رقابت و هزینه هر کلیک می تواند بر اولویت بندی کلمات کلیدی تاثیر بگذارد.
 

داده های Google Keyword Planner 

 
  • کلمه کلیدی با میانگین جستجوهای ماهانه آن (جستجوهای دقیق اگر تبلیغات دارید).
  • رقابت به این معناست که مشاهده تبلیغات برای این کلمه کلیدی چقدر دشوار است.
  • محدوده پیشنهادی به این معنی است که مردم چقدر برای کلمه کلیدی پرداخت می کنند.
  •  
بنابراین، این برای سئو چه معنایی دارد؟
 
اگر یک کلمه کلیدی رقابت بالایی داشته باشد، بسیاری از افراد برای آن مناقصه می‌دهند و کسب‌وکارها تمایل دارند برای کلمات کلیدی که برایشان درآمدی ندارند، پیشنهاد بدهند.
 
یک رقیب بالا نشانگر این است که یک کلمه کلیدی در حال ایجاد ROI است.
 
اگر بتوانید به صورت ارگانیک برای یک کلمه کلیدی رتبه کسب کنید، این احتمال وجود دارد که برای سایت شما درآمد داشته باشد.
 
کلمات کلیدی تبدیل و صفحات پول را اولویت بندی کنید
هدف اولیه سئو ایجاد یک مخاطب واجد شرایط است. شما افرادی را در سایت خود می خواهید که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند.
 
شما می‌خواهید صفحاتی را که منجر به تبدیل می‌شوند، مشاهده کنید، خواه فروش یا ثبت نام ایمیل، دانلود یا چیزی که ترافیک وب را به قیف بازاریابی شما وارد می‌کند.
 
تلاش های سئوی شما باید به دنبال تقویت این صفحات بسیار مهم باشد تا بتوانید قیف بازاریابی را تسریع کنید.
 
 
قیف بازاریابی
 
 
سئو می تواند کاربرانی را که در مرحله آگاهی از قیف بازاریابی هستند به سایت بیاورد.
 
این مرحله همچنین به عنوان قیف بالا (ToFu) شناخته می شود. کاربران ToFu بعید است که تبدیل کنند. اما، اگر بازاریابی بتواند آنها را از طریق روش‌های دیگر پرورش دهد، خوب است - برای مثال اگر کاربران ثبت‌نام کنند، از طریق ایمیل.
 
سئو همچنین می‌تواند ترافیک پایین قیف (BoFu) را به ارمغان بیاورد - به عنوان ترافیک تبدیل - اگر آن صفحات پولی به اندازه کافی در صفحه اول رتبه بالایی داشته باشند.
 
کاربران BoFu آماده خرید هستند. اگر می دانید کدام صفحات در حال تبدیل هستند، می توانید برای ایجاد یک استراتژی محتوای SEO که به رتبه بندی این صفحات کمک می کند، کار کنید.
 
حجم جستجو
به طور کلی، کلمات کلیدی شما با حجم جستجوی بالا، کلمات کلیدی ToFu/awareness شما خواهند بود و کلمات کلیدی BoFu شما حجم جستجوی کمتری خواهند داشت.
 
از آنجایی که کلمات کلیدی BoFu تبدیل می شوند، احتمالاً آنها را در حساب های تبلیغاتی خود خواهید یافت.
 
منحرف شدن توسط کلمات کلیدی با جستجوی بالا آسان است، اما باید به خاطر داشته باشید که هدف شما کسب تبدیل و درآمد است، نه فقط ترافیک.
 
کلیدواژه‌هایی که انتخاب می‌کنید باید کمتر متمرکز بر حجم و بیشتر متمرکز بر تبدیل باشند.
 
از خود بپرسید که محتوای SEO شما چگونه به رتبه های BoFu کمک می کند.
 
 

دشواری کلمه کلیدی

 

ارزش در نظر گرفتن دشواری کلمه کلیدی را دارد. مانند معیار رقابت در Google Keyword Planner، دشواری کلمه کلیدی نشان می دهد که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر آسان یا دشوار است.

 

سایت های جدید ممکن است برای رتبه بندی کلمات کلیدی اولیه راه طولانی در پیش داشته باشند. در این مثال، کلیدواژه های طولانی تر را اولویت بندی کنید.

 

همانطور که گفته شد، مرجعیت موضوعی مهمتر از کلمات کلیدی و دشواری است. اگرچه برخی از کلمات کلیدی شما ممکن است به زودی به صفحات برتر گوگل نرسند، اما به هر حال باید در نظر داشته باشید که صفحاتی با کلمات کلیدی به سایت اضافه کنید.

 

پوشش موضوع به ساخت E-E-A-T کمک می کند و فقط برخی از مطالب باید فوراً رتبه بندی شوند. در این مدت، می توانید محتوا را از طریق کانال های بازاریابی دیگر به اشتراک بگذارید.

 

خوب انجامش بده یا اصلا انجامش نده

هنگام ایجاد محتوایی که در رتبه بندی SERP قرار می گیرد، نمی توانید گوشه ها را کاهش دهید.

 

گوگل می خواهد بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهد و تنها استفاده از کلمات کلیدی کافی نیست.

 

شما باید محتوایی ایجاد کنید که بسیار ارزشمند و واقعا مفید باشد.

 

اگر به صفحات رقیب نگاه می‌کنید و مقاله‌های 3000 کلمه‌ای با جاسازی‌های ویدیویی و تصاویر می‌بینید، باید فقط زمانی برای کلمه کلیدی بازی کنید که بتوانید چیزی به اندازه رتبه‌بندی آن صفحات ایجاد کنید.

 

 

اندازه گیری و بهبود برای موفقیت سئو

 

همانطور که استراتژی سئو و محتوای خود را ایجاد می کنید، متوجه خواهید شد که فرصت های جدید ظاهر می شوند و در اولویت قرار می گیرند.

 

پس از چند ماه، می توانید به نکته کنسول جستجوی گوگل در ابتدای این مقاله مراجعه کنید. به احتمال زیاد، کلمات کلیدی جدید در پایین صفحه اول و به بعد رتبه بندی خواهند شد.

 

شما فرآیند بهینه سازی را به طور مداوم تکرار می کنید، معماری محتوای خود را می سازید و فرصت های جدید را کشف می کنید.

 

هنگامی که رتبه بندی خوشه ای را انتخاب کردید و درآمد کسب کردید، می توانید ادامه دهید و این روند را برای خوشه دوم تکرار کنید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha