لینک سازی داخلی یکی از مهمترین بخش های سئو است که اگر به درستی از آن استفاده نشود می تواند سئو ضعیفی را برای شما فراهم کند.

 

لینک ساخلی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی یک فاکتور مهم در SEO on Page است.  پیوندهایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان سایت، اشاره می‌کنند.

در سئو فرض کنید می خواهید به صفحه خدمات سئو سایت شرکت دانش بنیان نوآوران تارنماگستر برسید، اگر من در همین مقاله با عبارت ” سئو ” یک لینک به این صفحه بدهیم، عملا در این مقاله لینک سازی داخلی انجام داده ام.

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

 

مزایای لینک سازی داخلی در سئو:

 

  • درک بهتر ساختار سایت توسط موتورهای جستجو

  • افزایش قدرت صفحه و جایگاه بهتر در نتایج

  • بهبود تجربه کاربری و رضایت کاربران

 

 

انواع لینک های داخلی:

 

ناوبری سایت:

لینک های ناوبری در سایت، معمولا ساختار اصلی نقشه سایت را نشان می‌دهند. این لینک‌ها به طور معمول در منوی اصلی سایت، سایدبار (بخش های کناری سایت) و فوتر (انتهای سایت) قرار گرفته و کاربران را برای ورود به صفحات مختلف راهنمایی می‌کنند.

 

 

لینک های بکار رفته در محتوا:

این لینک‌ها معمولا در متن (محتوا)سایت قرار گرفته و برای ارجاع یک کلیدواژه به یک مقاله یا صفحه مرتبط با آن استفاده می‌شوند. 

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

 

آموزش لینک سازی داخلی در سایت:

شناسایی صفحات اصلی سایت:

یکی از مهمترین بخش‌ها در لینک سازی داخلی سایت، ایجاد یک راه درست برای شناسایی صفحات توسط موتورهای جستجو است. با توجه به اهمیت و ارتباط صفحات، آنها را مشخص و دسته‌بندی کنید.

 

 

استفاده از انکرتکست های مناسب:

انکرتکست‌ها کلمات کلیدی هستند که به صفحات دیگر سایت لینک می‌شوند. انکرتسکت‌ها با نام‌هایی مانند متن لینک یا عنوان لینک نیز شناخته می‌شوند.

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئوکاری الزامیست

 

 

استفاده از قدرت صفحات مرجع:

در هر سایت، برخی صفحات با توجه به تعداد لینک‌های دریافتی از منابع خارجی و میزان به روزرسانی مطلب از قدرت بیشتری برخوردار هستند. شما می توانید از آن ها برای لینک دادن به صفحات مهم خود استفاده کنید. این کار باعث می شود تا قدرت صفحه A به صفحه B  نیز منتقل شود.

 

 

لینک صفحات قدیمی به جدید:

اگر به تازگی یک صفحه مهم در سایت ایجاد کرده‌اید و یا یک مقاله کامل در رابطه با موضوعی خاص در وبلاگ خود منتشر کرده‌اید و می‌خواهید گوگل آن را به سرعت بشناسد و ایندکس کند، از صفحات و مقاله‌های مرتبط قدیمی، به آن لینک دهید. محتوای جدید و کامل برای گوگل بسیار جذاب است و این کار می‌تواند باعث بهبود رتبه صفحه در نتایج گوگل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی سئو داخلی و خارجی می توانید به وب سایت و لینکدین شرکت دانش بنیان نوآوران تارنماگستر مراجعه کنید.

 

 

 برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سئو داخلی با ما تماس بگیرید

 

     

 


 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha