در این مقاله می‌خواهیم در مورد طراحی سایت کلینیک و طراحی سایت پزشکی صحبت کنیم.

 

طراحی سایت کلینیک

 آیا داشتن یک سایت کلینیکی در این عصر کنونی لازم و ضروری است؟ پاسخ به این سؤال را به عهده خودتان می‌گذاریم؛ اما این موضوع را در نظر بگیرید که زندگی بشر خصوصاً در این ۳ سال گذشته و با همه‌گیری بیماری کرونا، به شدت تحت تأثیر تکنولوژی و اینترنت قرار گرفته و به کل تغییر کرده است. این روزها مردم برای یافتن پاسخ تمام سؤال‌های خود و برای پیدا کردن راه حل برای کوچک‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین مسائل، به اینترنت و گوگل پناه می‌برند. به نظر شما آیا در زمان بیماری و به گشتن به دنبال دکترها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های اطراف، به سراغ اینترنت نخواهند رفت؟ اگر شما هم در مورد طراحی سایت کلینیک کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که طراحی سایت کلینیک باید شامل چه مواردی باشد، چه امکاناتی را در اختیار تیم پزشکی و افراد بیمار قرار دهد و یک سایت کلینیکی خوب و کارآمد، چگونه روابط بین بیمار و پزشکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت (Web-Design) به پروسه‌ای گفته می‌شود که در طی آن، یک پایگاه آنلاین و اینترنتی برای فروش محصولات، ارائه خدمات، معرفی برند و انواع و اقسام اطلاع‌رسانی‌ها ایجاد شده و در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

زمانی که موبایل خود را برداشته و در مرورگر آن مطلبی را جستجو می‌کنید، چندین نتیجه به عنوان پیشنهاد گوگل برای شما روی صفحه مرورگر ظاهر می‌شود. با کلیک کردن روی هر کدام از این آدرس‌ها، وارد سایت اینترنتی مرتبط با آن لینک و آدرس می‌شوید.

طراحی وب‌سایت یک پروسه تخصصی و چندلایه‌ای است که مراحلی مانند لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، قالب‌بندی و پوسته‌سازی، ‌طراحی گرافیکی، CEO، طراحی وایرفریم، کدنویسی، برنامه‌نویسی، پیکربندی، طراحی دامنه، اختصاص هاست و در نهایت انتشار وب سایت در جهان اینترنت را شامل می‌شود.

 

انواع طراحی سایت

طراحی سایت انواع دارد. با توجه به نوع سایت، نیاز مشتری از سایت، انتظار صاحب سایت، نوع و تعداد بازدیدکنندگان، تعداد صفحات و المان‌های سایت، نوع کسب‌وکار اینترنتی، نوع مدیریت و به‌روزرسانی مطالب سایت، سطح دسترسی‌های کاربران مختلف سایت، سیستم مدیریت محتوای سایت (برای مثال وردپرس) و مواردی از این قبیل، سایت‌ها انواع مختلفی دارند.

در حالت کلی از جهت انواع طراحی سایت، سایت‌ها به دو دسته کلی استاتیک (Static Website) و داینامیک (Dynamic Website) تقسیم می‌شوند. سایت‌های استاتیک سایت‌هایی هستند که مطالب، صفحات و محتوای آن‌ها ثبات است یا به ندرت تغییر می‌کند. محتوای این سایت‌ها به‌روز نمی‌شوند و کاربر نمی‌تواند با داده‌های سایت تعامل داشته باشد، چیزی اضافه کند، چیزی را حذف کند یا چیزی را ویرایش کند. از این سایت‌ها برای وب‌سایت‌های معرفی مانند ویکی پدیا استفاده می‌شود.

سایت‌های داینامیک اما قابلیت تعامل کاربر با پایگاه داده‌های سایت را کاملاً امکان‌پذیر می‌کند و محتوای وب‌سایت دائماً در حال به‌روزرسانی و حذف و اضافه است. سایت‌های داینامیک پنل مدیریت محتوا دارند. در این نوع از سایت‌ها کاربران می‌توانند محتوای خود را به سایت اضافه کنند، محتوا را ادیت کنند یا آن را حذف کنند.

در این سایت‌ها برای کاربران سطح دسترسی‌های مختلفی تعریف می‌شود تا هر شخص با توجه به سطح دسترسی خود به پایگاه داده و مدیریت سایت، تغییرات دلخواه را ایجاد کند. برای مثال کاربران می‌توانند در یک سایت پویا می‌توانند با نام و نام خانوادگی و مشخصات هویتی خود ثبت نام کنند، در انجمن و گروه‌ها عضو شوند، نظرات خود را ارسال کنند و با یکدیگر و مدیر سایت، تعامل پویا و زنده داشته باشند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، کاملاً مشخص است که طراحی سایت کلینیک باید از نوع پویا و داینامیک باشد تا بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان بتوانند ثبت نام کنند، مشاوره بگیرند، نوبت‌دهی شوند، نظرات خود را ارسال کنند، سؤالات خود را بپرسند و با یکدیگر، پزشکان، مشاوران و مدیر سایت در تعامل و ارتباط باشند. در ادامه با مزایای طراحی سایت کلینیک آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 


طراحی سایت

Web Design

طراحی سایت

شرکت دانش بنیان تارنماگستر با اتکا به دانش و تجربه ۱۵ ساله، پیشرو در طراحی انواع سایت های حرفه ای از جمله خبرگزاری ها، سایت های خبری، روزنامه ها و شرکت ها می باشد.


 

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

هرچه از مزایای طراحی سایت کلینیک بگوییم کم گفته‌ایم. بدون شک خود شما هم جزو کسانی هستید که برای هر موضوعی ابتدا در اینترنت جستجو می‌کنید، قیمت‌ها، خدمات، تعرفه‌ها و سوابق کاری را مقایسه می‌کنید و سپس با در نظر گرفتن اولویت‌های خود و نتایجی که از جستجوهایتان به دست آورده‌اید، بهترین گزینه ممکن را انتخاب می‌کنید.

طراحی سایت کلینیک منجر به تقویت ارتباط بین پزشکان و بیماران می‌شود و یک درگاه ارتباطی مناسب برای معرفی خدمات کلینیک به مشتریان و بیماران است. با طراحی سایت کلینیک، شما یک رسانه بسیار قوی و مؤثر در اختیار خواهید داشت که شما را به مخاطبان هدف در سرتاسر دنیا وصل کرده و خدمات شما را تبلیغ می‌کند.

برخی از مهم‌ترین مزیت‌های طراحی سایت کلینیک به شرح زیر است:

  • پذیرش اینترنتی و امکان رزرو آنلاین نوبت‌های پزشکی بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس تلفنی.

  • معرفی خدمات پزشکی بخش‌های مختلف مانند: اورژانس، درمانگاه، دندانپزشکی، اتاق عمل و به بهترین شکل ممکن به بازدیدکنندگان.

  • خلاص کردن بیماران از عذاب مراجعه حضوری برای گرفتن وقت و حذف مسائل مهمی مانند ترافیک، اتلاف وقت، فشار کاری، ترافیک ارباب رجوع و هزینه های مربوطه.

  • معرفی امکانات و تجهیزات مرکز درمانی به بهترین شکل با کمک تصاویر و ویدیوهای مرتبط

  • معرفی نیروی انسانی شاغل و توانایی‌های کارکنان

  • معرفی پتانسیل‌های کلینیک و مرکز درمانی

  • راهنمای ملاقات، راهنمای طبقات

  • معرفی پزشکان و کادر اجرایی به همراه بیوگرافی و سوابق کاری

  • امکان تشکیل و نگهداری پرونده بیماران به صورت آنلاین

  • دسترسی بیمار به پرونده درمانی خود به صورت آنلاین

  • امکان دریافت کمک‌های مالی افراد خیر و مددکاری اجتماعی به صورت آنلاین

  • امکان جذب کارآموز و نیروهای امدادگر

  • و چندین و چند مورد مشابه دیگر

با مدنظر قرار دادن مزایای طراحی سایت کلینیک و طراحی سایت پزشکی، داشتن یک وب‌سایت کارآمد و به روز در این زمینه، امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. شما نظر دیگری دارید؟

 

 

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت پزشکی

 

 

یک پزشک امروزی باید وب‌سایت داشته باشد!

همان‌طور که اشاره شد این روزها مردم برای پیدا کردن کلینیک و پزشک مورد نظر خود به اینترنت مراجعه می‌کنند و طبق آمار اعلام شده، تعداد جستجوهایی که در زمینه سلامت و پزشکی از سوی کاربران انجام شده است، روز به روز در حال افزایش است.

امروزه نوبت‌دهی و پذیرش بیمار توسط اکثر بیمارستان‌ها و خانه‌های درمان، به صورت آنلاین و اینترنتی است و روش‌های سنتی گذشته اعم از تلفن‌های گویا، منشی‌های تلفنی و مراجعه‌های حضوری جای خود را به انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های کلینیک و پزشکی داده‌اند.

روند اخذ نوبت، تشکیل پرونده پزشکی، آشنایی با رزومه و برد پزشکان، ثبت و ضبط سوابق بیماران و مراجعه‌کنندگان، طبقه‌بندی اسناد و مدارک و رجوع سریع به آن‌ها از طریق این اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها هم برای کادر درمان و هم برای بیماران بسیار ساده و کم‌‌هزینه است. تنها کاری که بیماران باید انجام دهند جستجوی نام سایت کلینیک موردنظر و تکمیل کردن روند نوبت‌دهی با تنها چند کلیک و لمس صفحه گوشی است.

 عدم از بین رفتن و گم شدن پرونده‌ها، عدم تداخل در مراجعه بیماران و ایجاد پیک کاری، عدم سردرگمی بیماران و کادر درمان در هندل کردن کارها و چندین و چند مورد دیگر، از دیگر دلایل نیاز یک پزشک امروزی به طراحی سایت پزشکی است. بیماران امروزی در فضای اینترنت به دنبال تخصص، برد، سوابق کاری، تعرفه‌های درمانی و آدرس پزشکان می‌گردند.

 

 

چرا طراحی سایت پزشکی مهم است؟

طراحی سایت پزشکی بسیار مهم است. تا به اینجا متوجه شدیم که اگر سایت پزشکی و سایت کلینیک نداشته باشیم، از قافله عقب خواهیم ماند و تعداد بسیار زیادی مخاطب هدف و بیمار را از دست خواهیم داد. بیمارانی که در فضای مجازی به دنبال بهترین پزشک و بهترین کلینیک درمان می‌گردند، تنها مواردی را می‌بینند که در این بستر وجود دارند.

در سمت دیگر ما با تعدد این سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پزشکی و نوبت‌دهی مواجه هستیم که هر کدام از آن‌ها نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند. پزشکان و بیمارستان‌ها متوجه اهمیت حضور در این فضا شده‌اند و رقابت در فضای آنلاین بین پزشکان و کلینیک‌ها بسیار بالا است. به جرئت می‌توان ادعا کرد که امروزه تمام کلینیک‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خود اپلیکیشن و وب‌سایت تخصصی دارند.

وجه تمایز سایت‌های پرتعداد پزشکی و کلینیکی به طراحی آن‌ها برمی‌گردد. این که این سایت‌ها چقدر کاربرپسند هستند و کار کردن با آن‌ها تا چه اندازه برای کاربران آسان و بی‌دردسر است. کاربران فضای مجازی از سطح سواد و دانش فنی مختلفی برخوردارند، بنابراین طراحی سایت کلینیک باید به گونه‌ای باشد که کاربران با کمترین دانش فنی و الکترونیکی را ملاک اصلی خود قرار دهد.

وب‌سایتی بهتر و کاربرپسندتر است که تعداد کاربران بیشتری از گروه‌های سنی مختلف، توانایی کار کردن با آن را داشته باشند و وب‌سایتی کاربرپسندتر است و بازدیدکنندگان بیشتری دارد که طراحی بهتر، ساده‌تر و به‌روزتری داشته باشد.

همچنین طراحی سایت پزشکی باید به گونه‌ای باشد که با موتورهای جستجوی گوگل بیشترین همخوانی را داشته باشد و سایت شما را در صفحه اول نتایج گوگل به کاربران و بیماران پیشنهاد بدهد. این وب‌سایت باید همواره در دسترس کاربران باشد و در کمترین زمان ممکن بارگذاری شود. بنابراین طراحی سایت کلینیک و پزشکی بسیار مهم است.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو سایت پزشکی

 

 

طراحی سایت پزشکی باید شامل چه امکانات و بخش‌هایی باشد؟

یک سایت پزشکی خوب و جامع، باید تمام بخش‌ها و گزینه‌های زیر را در اختیار کادر پزشکی و کاربران قرار دهد:

  • از سرعت و سادگی لازم برای استفاده کاربران برخوردار باشد.

  • اطلاعات ضروری و پرجستجو مانند رزومه پزشکان و متخصصان یا نوبت‌دهی باید در اولین بازدید قابل دسترس بوده و به راحتی پیدا شوند.

  • طراحی سایت حرفه ای پزشکی باید ریسپانسیو و واکنش‌گرا باشد تا در پلتفرم‌ها (ویندوز، اندروید، IOS و لینوکس) و مرورگرهای مختلف (IE، کروم، فایرفاکس، سافاری) به درستی بارگذاری شود.

  • امکان تعریف منشی در پنل مورد نظر وجود داشته باشد.

  • امکان دسترسی و ثبت نام مشتری در بخش‌های مختلف سایت

  • امکان مشاهده نتایج، آمارها و فیدبک‌های ارسالی از سمت کاربران و بیماران فراهم باشد.

  • امکان رزرو وقت و نوبت آنلاین برای همه وجود داشته باشد.

  • سایت تحت ترافیک‌های بالا و لحظه‌ای از دسترس خارج نشود.

  • امکان پرداخت آنلاین از طریق چندین درگاه مختلف و امن برای کاربران فراهم شده باشد.

  • امکان قرار دادن مقالات و نقطه نظرات تخصصی و شخصی در سایت وجود داشته باشد.

  • امکان بارگذاری فیلم، جدول، PDF، فایل WORD، اکسل، عکس، تصویر و گیف در سایت وجود داشته باشد.

  • دسترسی بیماران به مطالب، خدمات و کپی کردن محتواهای سایت ایجاد شده باشد.

 

طراحی سایت واکنش گرا

 

سامانه مدیریت الکترونیک طراحی سایت کلینیک پزشکی چه مواردی را شامل می‌شود؟

یک سایت پزشکی خوب و مؤثر، باید امکانات و بخش‌های مختلف زیر را در طراحی خود جای داده باشد:

  • امکان نمایش رزومه پزشکان به صورت آنلاین و آفلاین

  • امکان پرداخت آنلاین حق ویزیت

  • امکان ارائه مشاوره رایگان و غیر رایگان

  • سامانه رزرو و تعیین وقت و نوبت

  • امکان انتشار اخبار، مقاله‌ها و تازه‌های پزشکی

  • اعلام لیست شرکت‌های بیمه طرف قرارداد

  • بخش تماس با ما و مشخص کردن مکان دقیق کلینیک با نقشه گوگل

  • درج و مدیریت پرونده‌های بیماران توسط پزشکان و ارائه یوزرنیم و پسورد به بیماران به منظور دسترسی آنلاین به پرونده پزشکی خود

  • امکان مکاتبه و ارسال ایمیل بین کادر درمان و بیماران

  • ثبت سوابق پزشکی بیماران و ایجاد امکان گرفتن خروجی از سوابق برای بیماران در قالب‌های مختلف آفیس و PDF

  • امکان به اشتراک گذاشتن نظرات، سؤالات و تجربه‌ها توسط بیماران

  • معرفی کامل کلینیک و ارائه تاریخچه کامل کلینیک

  • معرفی اهداف و برنامه‌های کلینیک

  • ارائه تعرفه‌های پزشکی و درمانی

  • معرفی افتخارات کلینیک یا بیمارستان

  • معرفی بخش‌های مختلف کلینیک

  • معرفی ریاست و پرسنل کلینیک

  • معرفی متخصصین و پزشکان و اعضای هیئت علمی

  • اخبار کلینیک

  • تماس با ما

  • سند چشم انداز کلینیک

  • معرفی پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در صورت وجود

  • نمایش تقویم و نمایش مناسبت‌ها و رویدادها

  • معرفی همایش‌ها

  • آئین نامه‌ها و ضوابط کلینیک

  • خبرنامه ایمیلی یا موبایلی

  • راهنمای تلفن‌های کلینیک

  • معرفی هیئت امنا

  • افکارسنجی یا نظرسنجی

  • نقشه کلینیک

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

لیست خدمات طراحی سایت کلینیک پزشکی تارنماگستر

 

 

طراحی سایت پزشکی چقدر زمان نیاز دارد؟

برای طراحی سایت کلینیک به طور معمول ۱۵ الی ۲۰ روز کاری زمان نیاز است. این زمان ممکن است بنا بر عوامل متعددی افزایش یابد؛ مثلاً اگر امکانات و بخش‌های سایت بسیار زیاد باشد و به برنامه‌نویسی حرفه‌ای نیاز داشته باشد.

 

 

هزینه طراحی سایت کلینیک

هزینه طراحی سایت پزشکی به عوامل متعددی مانند نوع برنامه نویسی و طراحی گرافیکی، تکنولوژی‌های مورد استفاده و امکانات مورد درخواست و ... بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت می‌توانید با کارشناسان تارنماگستر در تماس باشید. برند ما با سال‌ها تجربه و سابقه کاری درخشان مفتخر است تا شما را در طراحی سایت کلینیک همراهی کند. شما می‌توانید برای طراحی سایت خود با مشاورین ما در تماس باشید و از قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو

 

سخن پایانی برای طراحی سایت کلینیک

در این مقاله سعی کردیم در مورد طراحی سایت پزشکی صحبت کنیم و هر آنچه باید بدانید را برایتان بیان کنیم. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید طراحی سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

 

 

پزشک محترم، اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سایت اختصاصی کلینیک خود را داشته باشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha