سئو چیست؟

این مطلب آموزشی را بخوانیم:

سئو چیست؟

سئو چیست؟ سئو چگونه باعث افزایش فروش می شود؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟ استراتژی تارنماگستر در حوزه بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ ابزارهای سئو شامل چه مواردی هست؟ چک لیست خدمات سئوی تارنماگستر به مشتریان

 

Search Engine Optimization  یا سئو سایت

 

کلمه سئو را حتما تا به‌حال شنیده‌اید، فرقی نمی‌کند صاحب یک سایت باشید یا مخاطب آن؛ همین که در دنیای اینترنت فعالیت داشته باشید برای آشنا بودن با کلمه سئو کافی است. اما کلمه سئو که امروزه همه‌جا از آن صحبت می‌شود چیست؟ سئو یاری‌دهنده و دست راست یک سایت است. سایتی که مخاطب و بازدیدکننده ندارد با سایتی که اصلا وجود خارجی ندارد هیچ فرقی ندارد.

 

SEO بهینه سازی موتورهای جستجوگر سئو

 

اگر حروف اول کلمات Search Engine Optimization را کنار هم قرار دهیم SEO شکل می‌گیرد که به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و اقدامات برای بهبود رتبه یک سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل است. ممکن است این تصور برای شما به وجود بیاید که سئو به کمک موتورهای جستجو می‌آید اما در واقع هدف از بهینه سازی سایت یا سئو سایت، شناساندن یک وب سایت به مخاطبان هدف آن است. در بهبود سئو یک سایت سه عامل نقش اساسی دارند: موتور جستجو، صاحب سایت و کاربر.

فرض کنیم کاربری به دنبال وسایل مورد نیاز کمپینگ در گوگل است، اگر شما مقاله‌ای در مورد وسایل مورد نیاز کمپینگ در سایت داشته باشید با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید شانس به نمایش درآمدن سایت خود را در نتایج برتر گوگل افزایش دهید و با هربار جستجوی کلمه کلیدی وسایل مورد نیاز کمپینگ ،سایت شما در نتایج برتر گوگل نمایش داده خواهد شد.

سئو سایت به وب سایت شما کمک می کند که از طریق موتورهای جستجوگر گوگل به کاربران معرفی شود و در محیط رقابتی فضای مجازی و کسب و کارها ی اینترنتی با سایر رقبا به رقابت بپردازید. سئو سایت یا همان بهینه سازی موتورهای جستجوگر در این بازاررقابتی کمک می کند که وب سایت شما درصفحات اول گوگل نمایش داده شود و ترافیک کاربران را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

 

به دست آوردن کاربران هدف

سئو بهترین ابزار برای افزایش ترافیک رایگان سایت از طریق جستجوی ارگانیک Organic Search است. ترافیک ارگانیک از طریق کاربرانی به دست می‌آید که با جستجو کردن یک عبارت در گوگل و سپس کلیک کردن روی یکی از سایت‌های به نمایش درآمده در نتایج گوگل، وارد سایت می‌شوند. اکثر کاربرانی که از گوگل برای پاسخ به سوال‌هایشان استفاده می‌کنند معمولا هدف خاصی را دارند پس اگر سایتی برای سوال آنها پاسخ مناسبی داشته باشد و روی سئو سایتش کار کرده باشد؛ احتمال تبدیل شدن کاربری که وارد سایت او می شود، به یک کاربر وفادار بیشتر می‌شود و با جذب اعتماد وی، می‌توان آن‌ها را به خریدار نیز تبدیل کرد.

گوگل ابزار قابل اعتمادی برای کاربران است پس اگر رتبه‌ی یک سایت در نتایج گوگل بهتر و بالاتر باشد که با سئو این امکان به وجود می آید، کاربر با اعتماد بر نتایج گوگل بر روی آن کلیک می‌کند. که نتیجه این کار دریافت ترافیک رایگان برای سایت است، لذا اینگونه سئو به فروش بیشتر کسب و کار ها کمک می کند.

بر اساس گفته‌های نیل پاتل Neil Patel که یکی از نام‌آشناترین افراد در حوزه بازاریابی است، 75 درصد افراد برای جستجوی مطالب مورد نیاز خود از گوگل استفاده می‌کنند. اهمیت سئو با در نظر گرفتن این مسئله که 5 سایت اول در نتایج گوگل 67 درصد کلیک‌ها را از آن خود می‌کنند و مقایسه آن با تعداد افراد جستجوگر در گوگل مشخص می‌شود. بعد از آشنا شدن با مفهوم سئو بهتر است با نحوه عملکرد موتورهای جستجو آشنا شویم.

 

فرم مشاوره رایگان

 

چرا سئو سایت مهم است؟

هرساله میلیون‌ها کلمه و عبارت در گوگل جستجو می‌شود که اغلب با هدف کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات یا محصولات تجاری است. جستجوی ارگانیک مهم‌ترین منبع کسب ترافیک رایگان برای وبسایت‌هاست و برای اینکه در نتایج جستجو در صفحات اول نمایش داده شوید، باید روی سئو سایت خود کار کنید و وقت بگذارید. تحقیقات ثابت کرده است که صفحه اول نتایج گوگل معمولا 33 درصد میزان کلیک را دریافت می‌کند که در این بین 5 سایت اول 75 درصد کلیک‌ها در صفحه اول نتایج را دارند. به کاربردن تکنیک‌های سئو و بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل، به بهتر دیده شدن سایت و در نتیجه بالا رفتن ترافیک سایت می‌انجامد.

بالا رفتن ترافیک نیز که بر اثر کار بهترین سئو کار اتفاق می افتد سبب اعتماد کاربران به وبسایت می شود. رضایت کاربر از سایت نیز به بالا رفتن میزان فروش اثر مثبت می‌گذارند. ترافیکی که از طریق جستجوی گوگل به دست می‌آید 400 درصد بیشتر به فروش می‌انجامد تا ترافیکی که از طریق سایر روش‌های بازاریابی به دست می‌آید. بنابراین با صرف وقت یا هزینه برای سئو سایت خود، موجب افزایش در آمد و افزایش فروش می شوید.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

اولین قدم در برندسازی در فضای آنلاین جلب اعتماد کاربر است. اعتماد کاربران را می‌توان با تولید محتوا باکیفیت مطابق بر اصول سئو بر اساس نیاز و علاقه‌مندی‌های مخاطب هدف، به دست آورد. قدم بعدی در سئو دریافت بک لینک از وبسایت‌های دیگر است. اگر استراتژی‌های سئو یک سایت همگام با ایجاد ارتباط با کاربر از طریق خلق محتوای ارزشمند باشد، با جذب اعتماد کاربر و ایجاد ذهنیت مثبت از سایت، می‌توان نرخ کلیک و ترافیک ارگانیک سایت را افزایش داد. به سئو سایت خود اهمیت دهید زیرا کاربران به سایت‌هایی با رتبه بالاتر در نتایج گوگل اعتماد بیشتری دارند، اگر سایت‌ها هم با ایجاد محتوای با کیفیت در راستای پاسخ‌گویی به نیاز کاربر قدم بردارند و تجربه خوبی از سایت را به کاربر منتقل کنند؛ کاربر به مخاطب ثابت سایت تبدیل می‌شود و علاوه بر آن این فرآیند ممکن است به خرید کاربر نیز بیانجامد و همین دلالیل باعث شده که صاحبان سایت هر روز بیشتر متقاضی سئو سایت باشند.

 

استراتژی های سئو

اگرعلاقه‌مند به فیلم‌های وسترن باشید حتما دیده‌اید که در این فیلم‌ها قهرمان خوب فیلم لباس یا سئو کلاه سفید و شخصیت بد فیلم لباس یا سئو کلاه مشکی بر سر دارند. مفهوم سئو کلاه سفید White Hat SEO سئو کلاه سیاه Black Hat SEO نیز از شخصیت‌های مثبت و منفی فیلم‌های وسترن الهام گرفته شده است.


 

سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟ تاکتیک‌های استراتژی سئو کل...

 

تاکتیک‌های استراتژی سئو کلاه سفید برای بهبود تجربه کاربر از سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل:

مسلما یکی از اهداف سئو کسب جایگاه بهتر در رتبه‌بندی نتایج گوگل SERP است، که از روش‌های مختلف و سریع‌تری مثل تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌توان به موفقیت رسید، اما این موفقیت همیشگی نیست. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل استفاده از روش‌های برخلاف اصول ممکن است باعث پنالتی شدن سایت از طرف گوگل شود؛ در عوض تکنیک کلاه سفید اگرچه وقت‌گیر و طولانی است اما موفقیت و جایگاه ثابتی را در SERP به دنبال دارد.

در سئو کلاه سفید با استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی که اگرچه نیازمند زمان و صبوری است، با هدف‌گیری کاربرها و مشتریان هدف، می‌توان آن‌ها را به مشتری یا کارربر وفادار تبدیل کرد. استفاده از سئو کلاه سفید نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای جایگاه بهتر و یا هزینه‌های جریمه از طرف گوگل ندارد. سئو کلاه سفید بر اهداف بلندمدت متمرکز است که تنها هزینه آن زمان و صبر است. اما با مورد توجه قرار گرفتن سایت و بالا رفتن رتبه آن، ترافیک بازدید بیشتر می‌شود که تاثیر آن را می‌توان بر نرخ ROI مشاهده کرد.

 

1.محتوای باکیفیت

محتوا سئو محور باید برای مخاطب خلق ارزش کند، فراموش نکنید در سئو کلاه سفید مخاطب جایگاه برتری نسبت به موتورهای جستجو دارد. محتوا باید رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد، به پیمایش کاربر در سایت کمک کند و پاسخ مناسبی برای کوئری‌ها داشته باشد. محتوای با کیفیت و منحصر به فرد که کلیه اصول و قواعد سئو را رعابت کرده باشد علاوه بر خلق ارزش برای سئو سایت و کاربر، جذب لینک ورودی نیز برای سایت به همراه دارد که به بهبود جایگاه سایت در گوگل کمک می‌کند.

 

2.استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن

اولین قدم در سئو این است که مشخص کنیم برای چه موضوع خاصی می‌خواهیم محتوا سئو محور تولید کنیم. با این کار کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند را می‌توانیم شناسایی کنیم و برای آن محتوا سئو محور تولید کنیم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن به ایندکس شدن و رتبه بهتر سایت در آن کلمه کلیدی کمک می‌کند و در نتیجه سبب ارتقا سئو سایت شما میگردد.

 

نقش کلید واژه در سئو سئو و کلمات کلیدی در تارنماگستر

3.توضیحات متا یا متا دسکریپشن

توضیحات متا Meta Descriptions در واقع توضیحات کوتاهی است که محتوای صفحه را به موتور جستجو و کاربر معرفی می‌کند. موتورهای جستجو به دنبال کلمه‌های کلیدی در توضیحات متا هستند و به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا بسیار با اهمیت است.

4.لینک سازی

لینک‌های ورودی ارگانیک در موتورهای جستجو بسیار با ارزش‌تر از لینک‌های پولی هستند. به دست آوردن لینک‌های معتبر خارجی کاری سخت و زمان‌بر است اما تاثیر بسزایی در رتبه‌بندی در نتایج گوگل و سئو سایت دارد و بازدید و ترافیک سایت را افزایش می‌دهد.

 

5.ناوبری آسان سایت

ناوبری سایت لینک‌هایی هستند که با پیوند دادن صفحات یک سایت با یکدیگر، مسیر را برای حرکت کاربر و کراولرهای گوگل در سایت راحت‌تر می‌کند. با قرار دادن لینک‌های مهم سایت در منوها، اولا مخاطب را با مهم‌ترین پیوندهای سایت آشنا می‌کنید، دوما دسترسی آن‌ها به محتواهای با ارزش سایت را آسان می‌کنید.

 

6.بارگذاری سریع سایت

یکی از تکنیک‌هایی که معمولا در استراتژی سئو کلاه سفید نادیده گرفته می‌شود سرعت بارگزاری سایت است. رضایت کاربر از سایت را علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و سئو محور، با سرعت بالای بارگزاری نیز می‌توان جذب کرد. به طور کلی پایین بودن سرعت بارگزاری سایت، موجب نارضایتی و در نتیجه خروج کاربر از سایت می‌شود. با توجه به اهمیت بالای بانس ریت یا نرخ فرار در رتبه‌بندی گوگل، از اهمیت سرعت بارگزاری در سئو و رتبه سایت در گوگل نباید غافل شد.

 

7.بهینه سازی سایت برای تلفن‌های همراه

کاربران امروز بیشتر جستجوهای خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند. بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط Bright Edge - 57 درصد کل ترافیک آنلاین در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها اتفاق افتاده است. بنابراین نباید نقش بهینه سازی صفحات سایت در نمایشگر های موبایل و تبلت را دست کم گرفت، بنابراین سئو سایت شما بر اساس نمایش در صفحه مبایل هم ارزیابی میگردد. 

 

8.ساختار URL

داشتن لینک داخلی و ساختار URL منظم، موجب سهولت حرکت کراولرهای گوگل در بین صفحات وبسایت می‌شود که نتیجه آن ایندکس شدن سریع صفحات و ارتقا سئو سایت شماست.

 

انواع تکنیک‌ های سئو

روش‌های مختلفی برای بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد که تکنیک‌های اصلی آن شامل موارد زیر است:

  1. سئو داخلی Op-Page
  2. سئو خارجی Off-Page
  3. سئو تکنیکال  Technical SEO

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟
 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟


سئو داخلی On-Page

سئو داخلی همه‌ی فعالیت‌های است که در داخل سایت و هر صفحه آن انجام می‌شود تا محتوا و ساختار صفحات یک وبسایت را برای موتورهای جستجو بهینه شوند. 

 لینک سازی داخلی پیوند دادن یک صفحه از سایت به یک صفحه دیگر از همان سایت است و از عوامل موثر در ایندکس شدن یک سایت و سئو است. لینک داخلی با ایجاد پیوند بین صفحات مرتبط یک سایت باعث هدایت کاربر در صفحات مختلف سایت می‌شود و به کاهش نرخ فرار و در نتیجه سئو سایت کمک می‌کند. لینک سازی داخلی همچنین به کمک خرنده‌های گوگل نیز می‌آید. خزنده‌های گوگل با کمک لینک‌های داخلی یک سایت، صفحات یک سایت را بررسی می‌کنند و آن‌ها را ایندکس می‌کنند حال اگر یک سایت لینک‌سازی داخلی نداشته باشد؛ دسترسی خزنده به سایر صفحات سایت متوقف می‌شود و آن سایت را بی‌ارزش تلقی می‌کند و این به سئو سایت صدمه می زند.

محتوا کلید اصلی سئو داخلی سایت است و تکنیک‌های سئو داخلی برای تولید محتوایی با ارزش، با کیفیت و مفید برای کاربر به کار برده می‎‌شوندو مواردی همچون طراحی کلمات کلیدی keywords ، ساختار بندی آدرس URL، بهینه سازی محتوا،بهینه سازی عکس و تک image ، متا تگ های کلیدی، تک توضیحات  meta description optimization، تگ های بدنه معروف به تگ H، لینک سازی داخلی موارد زیر تکنیک‌های سئوی داخلی است:

 

سئو سایت، سئو داخلی، سئو تارنماگستر

 

1- متا تگ عنوان (title tag)

هر صفحه از سایت در گوگل با بخش‌های عنوان، توضیحات متا و تگ H1 نمایش داده می‌شود. تگ عنوان Title Tag بعد از محتوا مهم‌ترین فاکتور در سئوی داخلی است زیرا مشخص کننده یک صفحه در موتورهای جستجو است. تگ‌های عنوان اولین معرف سایت ما به کاربران و شناساننده‌ی محتوای پیج به موتورهای جستجوست. قراردادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان سایت یک فاکتور با اهمیت در رتبه سایت است. در واقع اضافه کردن کلمه کلیدی به عنوان، کروالرهای گوگل و کاربر را با محتوای پیج آشنا می‌کند و نرخ کلیک سایت را افزایش می‌دهد. بهتر است تعداد کاراکترهای عنوان بین 10 تا 70 کاراکتر باشد و برای نتیجه بهتر، کلمه کلیدی در ابتدای عنوان به کار برده شود.

 

title tag  تگ عنوان در خدمات سئو سایت تارنماگستر

 

2- توضیحات متا (meta descripton)

توضیحات متا توضیحاتی است که زیر عنوان قرار دارند و خلاصه‌ای از محتوای صفحه است. توضیحات متا معمولا طولانی‌تر از توضیحات عنوان هستند و طول آن بین 150 تا 300 کاراکتر است و باید شامل کلمه کلیدی اصلی نیز باشد. توضیحات متا باید به گونه‌ای نوشته شوند تا برای کاربر جذاب به نظر رسد و او را به کلیک کردن روی سایت ترغیب کند.

 

3- تگ آلت (alt tag)

تگ آلت Alt Tag توضیحی کوتاه درباره یک تصویر است. آلت تگ ها ابزاری موثر برای درک موتورهای جستجو از تصاویر استفاده شده در یک وبسایت است و در صورتی که یک تصویر به هر دلیل برای کاربر نمایش داده نشود از تگ آلت به جای تصویر استفاده می‌شود. برای نوشتن یک تگ آلت موثر بهتر است توضیح مختصری درباره عکس به همراه کلمه کلیدی اصلی نوشته شود.

 

 

تگ آلت (alt tag) برای عکس و اهمیت تگ آلت در تارنماگستر

4- محتوا (content)

محتوای با کیفیت برای موتورهای جستجو بسیار با اهمیت است. موتورهای جستجو همواره به دنبال نمایش دادن با کیفیت‌ترین محتواها برای کاربران هستند به همین دلیل اهمیت محتوا در سئوی داخلی مشخص می‌شود. تعداد محتوای یک سایت نشان دهنده‌ی کیفیت آن نیست، ممکن است یک سایت هزاران مقاله مختلف اما بی‌کیفیت داشته باشد اما در نتایج گوگل رتبه بالایی نداشته باشد؛ برخلاف آن ممکن است یک سایت تعداد محدودی محتوای با کیفیت تولید کرده باشد و جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کند.

 

نکاتی در مورد تولید محتوا درست در سئو- تولید محتوا سئو تارنماگستر

 

 گوگل کیفیت محتوای یک سایت را براساس دو پارامتر نرخ فرار و زمان توقف تجزیه تحلیل می‌کند.

  • نرخ فرار Bounce Rate: درصدی از بازدیدکنندگان که پس از ورود به یک صفحه بدون داشتن هیچ تعاملی از صفحه خارج می‌شوند. هرچه درصد بانس ریت کمتر باشد برای سایت بهتر است.

    ازمهم ترین عومل که باعث بالا رفتن درصد بانس ریت می شود:محتوای متنی بی کیفیت، طراحی گرافیکی غیر حرفه ای ،تک صفحه بودن وب سایت و بروز نبودن مطالب سایت اشاره کرد.

  • زمان توقف Dwell Time: مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می‌کند و سپس به صفحه نتایج برمی‌گردد.

هرچقدر نرخ فرار کمتر و زمان توقف بیشتر باشد، یعنی محتوای سایت برای کاربر مفید و ارزشمند بوده است.

 

5- تگ هدینگ (heading tags)

تگ های هدینگ Heading Tags، تگ‎‌های H1 تا H6 هستند و برای دسته‌بندی و مشخص کردن عنوان اصلی از عنوان‌های فرعی در محتوا استفاده می‌شوند. تگ H1 مهم‌ترین و با اهمیت ترین تگ هدینگ است که حتما یکبار باید در محتوا به کار برود و در واقع مشخص کننده‌ی عنوان یک صفحه است. از تگ‌های H2 و H3 به ترتیب برای عنوان‌های با اهمیت متوسط و در نهایت تگ H6 کم اهمیت‌ترین عنوان استفاده می‌شود.

 

 
تگ هدینگ (heading tags) برای سئو سایت - سدو سایت خبر تارنماگستر

6- سرعت سایت (site speed)

تحقیقات نشان می‌دهند که یک تاخیر یک ثانیه‌ای در زمان پاسخ‌گویی یک سایت، باعث کاهش 7 درصدی نرخ تبدیل می‌شود. سرعت بارگزاری یک سایت را می‌توان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر سئو در نظر گرفت. هنگامی که کاربر روی یک سایت کلیک می‌کند اگر سرعت بارگزاری آن کند باشد؛ کاربر صفحه را ترک می‌کند و در نتیجه یک فرار اتفاق می‌افتد. بالا بودن نرخ فرار بر رتبه سایت در گوگل تاثیر مستقیمی دارد.

 

سئو خارجی Off-page SEO

سئو خارجی مجموعه‌ای از فعالیت‌های خارج از سایت است که با هدف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام می‌شود. در واقع سئوی خارجی برای سایت اعتبار صفحه Page Authority  و دامنه  Domain Authority  و اعتماد کاربر را به ارمغان می‌آورد و تضمین کننده با ارزش بودن محتوای یک سایت است.

نمونه فاکتورهای سئو خارجی off-page SEO

  • داشتن بک لینک از وب سایت ها دیگر (Link Building)
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social Media)
  • تهیه تبلیغات بنری
  • پاسخ گویی به سوالات گوگل در مورد بیزینس
  • ثبت در گوگل مپ برای وب سایت
  • عضو شدن درانجمن های مختلف

لینک سازی ستون اصلی سئو خارجی در یک سایت است. لینک گرفتن از سایت‌های معتبر؛ برای یک کسب و کار اقتدار و اعتماد را به همراه می‌آورد.

لینک خارجی، لینکی است که کاربر را از یک دامنه‌ به دامنه‌ای دیگر منقل می‌کند. موتورهای جستجو لینک‌های خارجی یا بک لینک‌ها را یکی از فاکتورهای اصلی، با اهمیت بودن یک محتوا در نظر می‌گیرند. بنابراین سایت‌هایی که بک لینک‌های بیشتری دارند رتبه بهتری از سایت‌های با بک لینک کمتر در نتایج گوگل دارند. بک لینک‌ها یا لینک‌‌های خارجی موجب افزایش اعتبار دامنه، افزایش ترافیک ورودی و بهبود رتبه سایت می‌شوند. فاکتورهای دیگری مثل بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، نوشتن پست مهمان و یا بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار نیز در سئوی خارجی تاثیرگذار است.

 

 

سئو سایت، سئو خارجی، سئو تارنماگستر

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال برخلاف سئوی داخلی هیچ ارتباطی با محتوای سایت ندارد و در فرآیند آن سایت برای ایندکس شدن و راحت‌تر خزیدن خزنده‌های گوگل در وبسایت بهینه‌سازی می‌شود. در سئو تکنیکال با بهبود جنبه‌های فنی سایت به خزنده‌ها اجازه داده می‌شود تا محتوای سایت را بهتر درک کنند و در نتیجه آن رتبه بهتری برای سایت در نظر گرفته شود. عوامل موثر در سئو تکنیکال شامل موارد زیر است:

  • سرعت سایت
  • بهینه کردن فایل Robots.txt
  • متاتگ Robots
  • بهینه کردن ساختار URL سایت
  • ناوبری و ساختار سایت
  • موبایل فرندلی کردن سایت
  • منو مسیر راهنما Breadcrumb Menu
  • تگ Canonical
  • پروتکل‌های SSL و HTTPS

 

 

سئو تارنما گستر

تارنما گستر با بیش از یک دهه تجربه دررشته های طراحی سایت،سئو(بهینه سازی موتور جستجوگر)،دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپیکیشن،طراحی گرافیکی و.. با  بکار گیری نیروهای متخصص در این زمینه ها در کنار هم توانسته پکیج های متناسب با موسسه طرف قراردارد از خدمات سئو طراحی کند، موسسات با توجه به تازه تاسیس شدن استارت آپ آنها و اهدافی که در بازار رقابتی دارند می توانند پکیج مناسب ر انتخاب کنند.

اقدامات حوزه سئو باید با استراتژی های مناسب کسب و کار و به طور پیوسته صورت گیرد تا در بین موتورهای جستجوگر گوگل، پیج رنک بالایی را کسب کند تا مهم ترین هدف از طراحی سایت که بازدید کاربران از سایت و آشنایی با کسب وکار هست صورت پذیرد.

 

سئو سایت

 

خدمات سئو تارنما گستر

خدماتی که تارنماگستر برای سئو وب سایت شما ارائه میدهد شامل موارد زیر است:

  1. راه اندازی و بهینه سازی کمپین    Campaign Setup and Optimization
  2. تجزیه و تحلیل اولیه                    Prior Analysis
  3. بهینه سازی داخلی                   On-Page Optimization
  4. بهینه سازی خارجی                  Off-Page SEO
  5. پیگیری و تجزیه تحلیل                Tracking and analysis
  6. گزارش نویسی                        Reporting

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

آنالیز وضعیت فعلی وب سایت

قبل از هرگونه طرح ریزی برای ارتقا سطح سئو وب سایت، کارشناسان واحد سئو تارنماگستر، سایت شما را بررسی میکنند.

مواردی تکنیکالی مانند:

  • سرعت وب سایت
  • بررسی URL
  • بررسی هاست و دامین
  • لینک های داخلی و خارجی
  • بررسی کلیدواژه های کار شده

 

بهینه سازی کمپین

بعد از بررسی اولیه وب سایت شما برای ساختن کمپین چند کلید واژه کار میشود ماهانه چندین مطلب تخصصی با ارزش در وب سایت قرار داده می شود،ماهانه صفحات وب سایت شما را بهینه سازی می شود و کلیدواژه های بکاربرده شده را مدیریت میکنیم

از موارد دیگری که برای بهینه سازی کمپین صورت میگیرد تحقیقات کلید واژه ای استفاده شده در کمپین است.

 کلید واژه های انتخابی را گروه بندی میکنیم برای هرمجموعه کلید واژه یه عبارت کلیدی در نظر میگیریم  Keyword mapping

 

تجزیه و تحلیل اولیه وب سایت

یکی از گام ها نخست که برای بهینه سازی موتورهای جستجو تجزیه و تحلیل بیزینس شماست

قبل از هرگونه طرح ریزی برای ارتقا سطح سئو وب سایت کارشناسان واحد سئو تارنما گستر بیزنس شما را آنالیز می کنند

مواردی تکنیکالی مربوط به بهینه سازی سایت، مانند سرعت وب سایت، بررسی URL، بررسی هاست و دامین، لینک های داخلی و خارجی، کلیدواژه های کار شده و محتوای سایت را بررسی میکنند.

و در مرحله بعدی به طراحی استراتژی مناسب سایت شما می پردازند.

 

طراحی استراتژی وب سایت

بعد از بررسی اولیه وب سایت یا بیزنس و همچنین سایت رقبا تارنماگستربه ارائه استراتژی و یا طرح سئو SEO Road Map برای اهداف سئو وب سایت شما می پردازد،که با اجرای این استراتژی ها در طول

مدتی که از طرف تیم سئو تارنماگستر اعلام میشود تا برای کلید واژه های برنامه ریزی شده در سرچ موتور جستجو رتبه بالای را کسب کنند.

 

 خدمات سئو داخلی تارنماگستر

تارنما گستر برای سئو داخلی سایت شما در ابتدا صفحات سایت  را از لحاظ سئو با رویکرد دیجیتال مارکتینگ بازنویسی و بازنگری می کند.

برای بالا بردن رنک سایت و صفحات مورد نطر  از طریق تولید محتوا ارزشمند مرتبط با سایت،تهیه ریپورتاژآگهی،ایجاد بک لینک، تشکیل کمپین ها و بهینه سازی تگ های Title Tag و Meta Description ،بهینه سازی کلید واژه ها،بهینه سازی وضعیت ریدایرکت های Redirect وب سایت،چک کردن فایلrobots.txt،اپدیت فایلxml Sitemap، تهیه گزارش برای لینک های شکسته Broken Link Report ،بهینه سازی و اصلاح کلید واژه های که در وب سایت استفاده شده و پاسخ گویی به سوالات متداول در زمینه کسب و کار آنلاین شما Inclusion of anchors، متناسب با سازمان شما و پلن که برای سئو سایت خود انتخاب کردید انجام میگیرد.

تاثیر سئو بر فروش بیشتر خدمات سئو سایت شرکت تارنماگستر

خدمات سئو خارجی تارنماگستر

 

تارنماگستر در زمینه سئو خارجی سایت پکیج کاملی از تکنیکهای بهینه سازی خارجی موتور جستجوگر را برای وب سایت شما در نظر گرفته که شامل مواردی چون:
  • تهیه تبلیغات بنری
  • بررسی و آنالیز بیزینس های محلی
  • طراحی استراکچر وبسایت
  • پاسخ گویی به سوالات گوگل در مورد بیزینس
  • ثبت در گوگل مپ برای وب سایت
  • ایجاد لینک های خارج سایت
  • عضو شدن درانجمن های مختلف برای پیشرفت seo وب سایت
  • بازاریابی بیزینس شما در شبکه های اجتماعی
  • بررسی  وب سایت از طریق ابزارهای مربوط به سئو seo (ابزارهای که غیر رایگان هست هزینه های مجزا از پکیج دارد)
  • و سایر خدمات

با رعایت درست و در دوره ی زمانی مشخص بصورت پیوسته وب سایت شما در جایگاه مناسبی در بین موتورهای جستجو گر google  قرار می گیرد.

 

گزارش ماهانه سئو

تارنما گستر برای آگاهی کارفرما از روند کار و شفاف سازی فعالیت ها در رمینه seo سایت انجام می دهد یکی از مفاد قرار داد مابین تارنماگستر و کارفرما گزارش نویسیت که شامل:

  • گزارش ماهانه
  • توصیه های لازم  برای ایجاد تغییرات در وب سایت
  • جوابگوی از طریق ایمیل یا تلفن

 

شفاف سازی فرآیند اجرایی

       شرکت تارنماگستر به عنوان یک شرکت برتر بهینه سازی موتور جستجو و با بهره گیری از تیم مجرب که کاملا به استاندارد ها و تکنیک های رتبه بندی موتور جستجو آگاهی دارند،خود را موظف می دانند که گزارش شفافی از نحوه کار در اختیار کارفرما قرار دهد.

 

خدمات تکنیکال سئو

 

1- فایل  xml Sitemap

سایت مپ یک فایل xml هست که لیست همه صفحات وب سایت به موتوهای جستجوگر معرفی می شوند. از طریق فایل سایت مپ موتورهای جستجوگر سریع تر ساختار صفحات وب سایت را کراولر می کنند.

وجود فایل xml Sitemap در وب سایت به ایندکس شدن صفحات  وب سایت شما کمک می کند و این فایل فقط به هدف موتورهای جستجوگر ساخته می شود.

همکار های ما در تارنما گستر وب سایت شما را از جهت وجود فایل سایت مپ بررسی میکنند در صورت نبود فایل به برنامه نویس ابلاغ میشود.

 

2- فایل robots.txt

فایل robots.txt  از موارد فنی سئو سایت هست که به ایندکس شدن صفحات وب سایت به وسیله موتورهای جستجو کمک میکند.فایل robots.txt یک فایل متنی است که به کراول موتورهای جستجو گوگل در صفحات وب سایت کمک می کند.

از آن جهت که فایل robots.txt به کراول موتورهای جستجو گوگل کمک میکند و در رتبه بندی وب سایت در گوگل بسیار حائز اهمیت است تنظیمات فایل robots.txt بسیار مهم است. از طریق دستوراتی که در فایل robots.txt نوشته می شود از موتورهای جستجو گر می توانید بخواهید چه صفحاتی را ایندکس کنند و چه صفحات توسط وتورهای جستجو ایندکس نشود و از چشم موتورهای جستجو گر گوگل مخفی بماند.

 

3- ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی به خبر تبلیغاتی یا مصاحبه ای که در سایت های خبری منتتشر می شود می گویند.

ریپورتاژ آگهی یکی از راه های ارتقاء سئو وب سایت می باشد وبا کمک ریپورتاژ آگهی در حوزه اینترنت رتبه وب سایت شما درگوگل بالا می رود و به کراول موتورهای جستجو کمک می کند

تهیه ریپورتاژ آگهی در سایت های خبری معتبر و با آتوریتی رنک بالا در گوگل (رتبه بالای در گوگل دارند) و با وجود بک لینک های فالو در متن ریپورتاژ آگهی باعث ارتقا سطح سئو وب سایت می شود

   

درخواست بررسی رایگان سئو سایت شما

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha