الگوریتم موش کور (Possum) گوگل

الگوریتم موش کور گوگل

الگوریتم موش کور (Possum) گوگل

الگوریتم موش کور گوگل، نتایج جستجوی کاربران از کسب و کارهای محلی را تحت تاثیر قرار می دهد. الگوریتم موش کور به بررسی کسب و کارهای محلی می پردازد.

 

الگوریتم موش کور گوگل دقیقا چکار می کند؟

علت نامگذاری الگوریتم موش کور این است که گاهی بعضی از کسب و کارهای محلی در صفحه نتایج جستجوی گوگل فیلتر می شوند. بنابراین امکان دارد که بعضی از صاحبان آن کسب و کارها فکر کنند که سایت آنها از صفحه نتایج جستجوی گوگل حذف شده است، در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست و فقط توسط الگوریتم موش کور فیلتر شده است.

به عبارت دیگر:

الگوریتم موش کور، یک به روزرسانی رتبه بندی جستجوی محلی گوگل است و تصمیم می گیرد که در چه زمانی یک کسب و کار در نتایج محلی گوگل نشان داده شود و چه زمانی فیلتر شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

الگوریتم موش کور گوگل بر چه کسب و کارهایی تاثیر میگذارد؟

  1.  کسب و کارهای خارج از یک محدوده شهر

  2.  کسب و کارهایی که در یک آدرس مشترک یا در یک ساختمان قرار دارند

 

 

1-کسب و کارهای خارج از یک محدوده شهر

پیش از ارائه الگوریتم موش کور گوگل، برای بعضی از کسب و کارهای محلی بسیار سخت بود که اگر در منطقه خاصی نبودند، در یک سری کلمات کلیدی خاص توسط گوگل نمایش داده شوند. به عنوان نمونه، اگر یک رستوران در محدوده سعادت آباد قرار نداشت و کسی عبارت "رستوران سعادت آباد" را جستجو میکرد، بسیار نامحتمل بود که در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) نمایش داده شود. به لطف الگوریتم موش کور گوگل، کسب و کارها می توانند در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش داده شود، حتی اگر خارج از یک محدوده یا کمی خارج از شهر باشند.

 

 

2- کسب و کارهایی که در یک آدرس مشترک یا در یک ساختمان قرار دارند

اگر دو کسب و کار در یک نشانی مشترک یا در یک ساختمان باشند (چه مرتبط به هم باشند، چه نامرتبط به هم باشند)، احتمالاً هر دوی آن کلیدواژه ها در یک جستجوی یکسان نمایش داده نمی شوند.

 

 

گوگل هیشه در حال تست و به روز رسانی الگوریتم های خود است

اگرچه به نظر می رسد که گوگل هنوز در حال تست و ایجاد تغییرات در این الگوریتم می باشد، می توان گفت که الگوریتم موش کور، کسب و کارهای محلی را فیلتر می کند. در نتیجه ، هر کسب و کار باید بر روی استراتژی بازاریابی جستجو محلی خود کار کند زیرا ممکن است که گوگل سایت آن کسب و کار را در برخی از جستجوها نمایش ندهد. امّا همچنان باید روی استراتژی ها کار شود که سایت آن کسب و کار برای مشتری ها قابل نمایش باشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی واکنش گرا

 

اقدامات لازم برای دیده شدن توسط الگوریتم موش کور گوگل

برای اینکه مطمئن شویم که توسط الگوریتم موش کور گوگل دیده می شویم، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما اطلاعات تکراری و نادرست در سایت خود نداشته باشند، چرا که این اطلاعات نادرست می تواند گوگل و سایر موتورهای جستجو را سردرگم کند. اگر اطلاعات شما صحیح و دقیق باشد، نسبت به رقیب های شما شانس بیشتری برای دیده شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارید. الگوریتم موش کور گوگل برا نتایج مرتبط اهمیت بسیار ویژه ای قائل می شود. اگر الگوریتم موش کور گوگل، کسب و کارهای خاصی را از نتایج جستجو فیلتر کند، کسب و کارهایی نمایش می شوند که با عبارت جستجو شده، مرتبط تر می باشند.

 

 

نحوه اثبات مرتبط بودن یک کسب و کار

راه اثبات مرتبط بودن سایت یک کسب و کار این است که اطلاعات محلی آن کسب و کار، در تمام صفحات لیست شده مانند Google my business، Yahoo local و bing Local بررسی شود. سپس صحت اطلاعات از نظر مرتبط بودن حوزه کاری آن کسب و کار مورد بررسی قرار بگیرد. باید سعی شود که استناد و نقل قول های جدید ایجاد گردد و اطلاعات تکراری و نادرست حذف شود.

 

 

میزان اهمیت نظرات کاربران (Google reviews) در اثبات مرتبط بودن کسب و کار

یکی دیگر از راه هایی که می توانید مرتبط بودن را اثبات کنید، از طریق نظرات کاربران در Google reviews است. در سایتتان بخشی برای نظرات کاربران ایجاد کنید و آنها را در بخشی از صفحه اصلی نمایش دهید. اگر شما تعداد نظرات بیشتری با کلمه های کلیدی مرتبط با کسب و کار خود داشته باشید (مثلا: “بهترین رستوران تهران” ، “رستوران مورد علاقه من” و سایرموارد)، شانس اینکه در همان کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرید، خیلی زیاد است. کافی است که از کاربران خود بخواهید تا نظر خود را یادداشت نمایند.

کسب و کارهای محلی برای پیشرفت، باید چرخه ای از استراتژی بازاریابی محلی که شامل نظرات کاربران، اطلاعات دقیق، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را زنده نگه دارند و به طور مداوم آن را آپدیت کنند. هر چه اطلاعات دقیق تری از کسب کار خود در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، شانس اینکه در نتایج محلی گوگل نمایش داده شوید، بیشتر است.

 

بزرگترین تغییر در الگوریتم رتبه بندی جستجوی محلی گوگل از سال 2014، آپدیت جدید الگوریتم موش کور (Possum) بود. گوگل الگوریتم های مختلفی را برای ارائه بهترین کیفیت در صفحات نتایج جستجوی کاربران استفاده میکند که از آنها میتوان به الگوریتم های زیر اشاره کرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

بهینه سازی موتور جستجو | سئو

 

انواع الگوریتم های گوگل:

 

  • الگوریتم پاندا گوگل

  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (زرین پال)

  • الگوریتم فِرِد (Fred) گوگل

  • الگوریتم Rank Brain گوگل

  • الگوریتم کافئین گوگل

  • الگوریتم friendly mobile گوگل

  • الگوریتم Hilltob گوگل

  • الگوریتم گورخر (Zebra) گوگل

  • الگوریتم Payday loan گوگل

  • الگوریتم EMD گوگل

  • الگوریتم Page Layout گوگل

  • الگوریتم اعتبار دامنه (Page authority) گوگل

  • الگوریتم E-A-T گوگل

  • الگوریتم BERT گوگل

  • الگوریتم تازه بودن (Freshness)

  • الگوریتم رقص گوگل (Google dance)

  • الگوریتم جعبه ماسه (sandbox)

  • الگوریتم کبوتر گوگل

  • الگوریتم پنگوئن گوگل

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع الگوریتم می توانید به با شرکت دانش بنیان تارنماگستر تماس بگیرید.

 

جهت کسب اطلاعات در زمینه انواع الگوریتم با شرکت تارنماگستر تماس بگیرید

 

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha