کلمات کلیدی چیست؟ تحقیق کلیدواژه یا کلمات کلیدی چگونه است؟ چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سئو را بیابیم؟ عملکرد فعلی خود را ارزیابی کنید.

کلمات کلیدی چیست؟

keywords در لغت به معنای کلمات کلیدی می باشد! کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد به هنگام جستجوی آنلاین از آنها استفاده می کنند. کلمات کلیدی در تولید محتوا بیان کننده موضوعاتی هستند که محتوای یک صفحه از وب را شامل می شوند. گوگل برای ایجاد ارتباط بین محتوای یک صفحه با کلمه مورد جستجوی کاربران از کلمات کلیدی استفاده می کند. هرچه محتوای شما به کلمه کلیدی که کاربر سرچ میکند مرتبط باشد، احتمال اینکه گوگل آن را نمایش دهد و توسط افراد دیده شود بیشتر است.

 

کلمات کلیدی و تاثیر کلیدواژه ها در سئو، بهترین سئوکار های تارنماگستر

 

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت، یکی از مهمترین کارهایی است که می تواند در سئو سایت انجام گیرد. وقتی کلمات کلیدی اشتباهی را مورد هدف قرار دهید یعنی از کلید واژه هایی استفاده کنید که کاربران مورد نظر کسب و کار شما را به سمت سایت هدایت نکند، بدون اینکه متوجه شوید وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد. در نتیجه از طریق کلمات کلیدی هیچ ترافیکی به سمت سایت ارسال نخواهد شد و رتبه سایت شما بهبود پیدا نمیکند.

 

 

تحقیق کلید واژه یا کلمات کلیدی برای بهبود سئو چگونه است؟

 

پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی فرایندی است که برای پیدا کردن کلمات و عباراتی که افراد برای جستجو اطلاعات و محتوای آنلاین مربوط به وب سایت یک تجارت یا کسب و کار به کار می برند گفته می شود.

درحوزه بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ تحقیق کلید واژه ای بنیاد یا اساس یک محتوا می باشد. یک کلیدواژه رابط بین عبارت مورد جستجوی کاربران و محتوای سایت شماست. پس در انتخاب کلیدواژه های مناسب دقت زیادی به خرج دهید تا رتبه سایت شما در بین رقبای کسب و کارتان بالا رود.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث پیشرفت سایت شما شود و در مقابل انتخاب کلمات کلیدی نا مناسب عامل شکست وب سایت شما را به دنبال دارد.

با انتخاب کلیدواژه درست علاوه بر اینکه نشان می دهید که کلمات کلیدی درستی را برای محتوای خود استفاده کرده اید، به مشتریان هدف خود نشان داده اید که  خواسته شان از محصولات یا خدمات شما چیست و چه نیازی به محصول یا خدمات شما دارند.

تحقیقات کلیدواژه ای به شما در فروش محصولات کمک می کند و درصد فروش را افزایش می دهد. همچنین به حفظ و پشتیبانی از مشتریان کمک می کند.

همانطور که بیان کردیم در دیجیتال مارکتینگ بر استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا بسیار تاکید شده است، کلمات کلیدی در سئو سایت نقش اول را بازی میکند و سبب می شود تا مشتریان شما را بیابند و همین عاملی خواهد بود تا رتبه شما در گوگل افزایش یابد، می توانید با مطالعه ابزار های سئو از جمله کیورد پلنر (keyword planner)، گوگل سرچ کنسول (Google search consoel) و ابزارهای دیگر که در صفحه سئو به شما معرفی کرده ایم، بهترین کلمات کلیدی را برای تولید محتوا سایت خود بیابید.

 

 

جلوگیری از کلمات کلیدی اشتباه

 

  • دقیقاً یاد بگیرید کلمات کلیدی چه هستند؟

  • کلمات کلیدی فعلی خود را ارزیابی کنید و عملکرد آنها را بسنجید.

  • کلمات کلیدی که رقبای شما از آنها استفاده می کنند را بیابید.

  • از ابزارهای مختلف به منظور یافتن کلمات کلیدی بهره ببرید.

 

از جمله  ابزارها برای تشخیص کلمات کلیدی :

 

  1. Google Keyword Planner

  2. Google Trends

  3.  Google search console

  4. Alexa pro

  5. Moz

  6. KWFinder

  7. Keywordtool.io

 

چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سئو را بیابیم؟

 

اکنون که اصول را مرور کردیم، وقت آن است که به کشف کلمات کلیدی جدید و مناسب برای کسب و کار خود بپردازیم. و در مورد چگونگی استفاده از کلمات کلیدی و همچنین از چند ابزار و منبع اضافی که در یافتن کلمات کلیدی مفید هستند، مطلع شویم. دو مرحله اول فقط برای کسانی اعمال می شود که هم اکنون وب سایتی دارند که مدتی است فعال و راه اندازی شده است اما چهار مورد دیگر می تواند به تمامی وب سایتها اعمال شود.

 

  • عملکرد فعلی سئو کلید واژه ها خود را ارزیابی کنید

اولین مرحله در یافتن کلمات کلیدی برای یک سایت، دستیابی به محتوای آن میباشد. بهترین مکان برای شروع، استفاده از Google Search Console  است. اگر سایت شما مدتی است که راه اندازی شده است، باید بتواند حداقل با استفاده از چند کلمه کلیدی رتبه بندی شود.

ارزیابی رنک وب سایت با داده های Google Search Console  دو مزیت مهم دارد:

  1. شما می بینید که مردم چگونه از Google استفاده می کنند و هنگام جستجوی اطلاعات مربوط به بیزنس شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند، چه سوالاتی می پرسند، برای چه مشکلاتی نیاز به راه حل دارند، به چه اطلاعاتی علاقه مند هستند، چگونه از محصولات شما استفاده می کنند، و بسیاری موارد دیگر
  2. میتوانید عملکرد موتور جستجو گوگل در مورد شناسایی توانایی محتوا سایت خود در مورد یک موضوع خاص که هدف قرار داده اید را مشاهده کنید.

نقطه ضعف اصلی داده های گوگل سرچ کنسول Search Console این است که شامل حجم جستجو نیست و تنها به 1000 جستجو محدود می شود که برای بسیاری از سایت ها این مسئله چندان مهم نیست، اما می تواند برای وب سایت های واقعاً بزرگ مسئله ساز باشد.

 

  • فرصت های موجود برای کلمات کلیدی را بیابید

 

بیایید نگاهی به گزارش عملکرد شرکت طراحی سایت تارنماگستر بیندازیم:

با نگاهی به این داده ها، فرصت مناسب برای کلمات کلیدی "تبلیغات"،"تبلیغات گوگلی" و "طراحی فروشگاه اینترنتی" وجود دارد.

وقتی شروع به بهینه سازی می کنید، کلمات کلیدی با رتبه سرچ بالا باید در اولویت اصلی شما باشند. از آنجایی که وب سایت resanehlab رتبه بندی نسبتاً خوبی دارد و میزان بازدیدخوبی برای این کلمات کسب کرده است، می تواند مزایای چشمگیری را تنها با چند تغییر کوچک در صفحه، ساخت چند بک لینک دیگر، بهینه سازی زمان لود صفحه و همچنین لینک سازی داخلی کسب کند. این یک فرآیند بسیار آسان و ساده تر از ایجاد محتوای کاملاً جدید برای این کلمات کلیدی است.

 

کلمات کلیدی برای بهبود سئو با سئوکاران حرفه ای شرکت دانش بنیان تارنماگستر

 

  • کلمات کلیدی را با توجه به ارتباط عناوین آنها، buckets (گروه بندی) کنید

تهیه buckets از کلمات کلیدی به معنی تهیه یک مجموعه کلمات کلیدی با عناوین مرتبط است. ایجاد گروهبندی از کلمات کلیدی اولین قدم در یافتن و بهینه سازی کلمات کلیدی جدید برای وب سایت شما میباشد؛ خواه سایت شما کاملا جدید باشد، خواه سایتی باشد که سابقه فعالیت دارد. ایجاد این buckets از کلید واژه ها، استراتژی محتوا و سئو سایت شما را برای آینده تعریف می کند. در این مرحله دو رویکرد وجود دارد. اینکه کدام یک را انتخاب می­کنید به نحوه کسب و کار و تجارت شما بستگی دارد.

 

روش کسب اولین درامد

این یک گزینه کاملا ساده است. گروه بندی های خود را با توجه به خدمات، محصولات و یا دسته بندی ها کسب و کار خود مشخص کنید.

بیایید نگاهی به منوی وب سایت طراحی سایت تارنماگستر بیندازیم. با نگاهی اجمالی به خدماتی که این شرکت طراحی سایت ارائه می دهد، ایده ای از buckets سطح بالا برای ایجاد وجود دارد:

  •  محصولات و خدمات

  • دوره آموزشی

  • پروژه ها

  • تازه ها و مقالات

  • پشتیبانی

با باز کردن بخش محصولات و خدمات، کلمات کلیدی بیشتری در اختیار ما قرار می گیرد تا در این گروه بگنجد.

رویکرد درآمدزایی مطمئنا نشانه این است که تلاش های شما در زمینه SEO همیشه با تلاش های درآمد محور در کسب و کار همسو است.

 

رویکرد اولین جایگاه

  این رویکرد با موقعیت کلی (صنعت، نوع کسب و کار) وب سایت شما شروع می شود و کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کند تا زمانی که فرصت های سایت خود را پیدا کنید.

 

جستجوی کلمات کلیدی برای ارتقا سئو سایت با سئوکاران حرفه ای تارنماگستر

 

به عنوان مثال، وب سایتی که طراحی سایت را انجام می­ دهد با کلمه کلیدی "طراحی وب سایت" شروع می شود. سپس می توانید از ابزار های یافتن کلمات کلیدی مختلف برای یافتن کلمات کلیدی جدید استفاده کنید. یا می توانید مستقیماً در Google "طراحی وب سایت" جستجو کنید و سپس به پایین صفحه بروید

 

در این قسمت ما 2 ظرف کلمات کلیدی جدید داریم "طراحی وبسایت حرفه ای" و "شرکت طراحی وب سایت". برای بررسی جایگاه طراحی سایت، روی پیوند "طراحی وبسایت حرفه ای" کلیک کنید و به پایین نتایج جستجو بروید:

 

جستجوی کلمات کلیدی برای ارتقا سئو سایت با سئوکاران حرفه ای تارنماگستر

 

با یک جستجو و یک کلیک، به دو گروه بندی از کلمات کلیدی دسترسی یافتیم که یک مورد از آنها اکنون دارای هشت کلمه کلیدی جدید برای کلید واژه "طراحی وب سایت" است. این اصطلاحات نسبتاً گسترده هستند که بسیار رقابتی خواهند بود. با استفاده از رویکرد اولین جایگاه ، فقط کلیک کنید تا زمانی که جستجوهای مرتبط را کشف کنید و یک رتبه واقعی برای رتبه بندی داشته باشید.

 

  • چگونه ایده های جدید برای کلید واژه های سایت خود پیدا کنیم؟

پس از اینکه یه لیست از کلمات کلیدی اولیه و موضوعات مورد هدف سایت را تهیه کردید اکنون زمان آن فرا رسیده که کلمات کلیدی محتمل جدیدی برای کمک به کاربران تهیه کنید تا بتوانند محتوا را درک کنند و با کمک این کلید واژه ها جدید به کاربران کمک می شود راحت تر محتوای شما را پیدا کنند.

 برای این منظور شما می توانید از ابزار های مختلفی کمک گرفته تا آسان تر بتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید و کلید واژه های نزدیک به کسب و کارتان را استخراج نمایید که در دسترس ترین این ابزارها گوگل کیورد پلنر Keyword Planner است.

مثال زیر به منظور یافتن کلمات کلیدی برای وبسایت "ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ" در ابزار گوگل کیورد پلنر Keyword Planner  وارد شده است:

 

گوگل کیورد پلنر برای یافتن کلمات کلیدی سئو سایت

 

نتایج گوگل کیورد پلنر برای یافتن کلمات کلیدی سئو سایت Keyword Planner برای این عناوین 2518 کلمه کلیدی مرتبط را نشان می دهد که مردم در Google برای جستجوی اطلاعات در مورد خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده اند. از آنجا که ما یک وب سایت نسبتاً جدید داریم و می خواهم این نتایج را بر اساس رقابت برای نمایش کلمات کلیدی آسان تر مرتب کنیم به صورت زیر عمل می نماییم.

 

 گوگل کیورد پلنر برای یافتن کلمات کلیدی سئو سایت

 

 

 

تبلیغات کلیکی گوگل Google Ads 

بلافاصله متوجه خواهید شد که محدودیت هایی در این داده ها وجود دارد. اول از همه، گوگل فقط طیف گسترده ای از حجم جستجوی ماهانه را نشان می دهد. برای بدست آوردن داده های دقیق، باید حداقل آستانه هزینه تبلیغات را داشته باشید. همچنین باید به یاد داشته باشید که همه این داده ها مربوط به تبلیغات کلیکی گوگل Google Ads هستند. Google Ads سیستم تبلیغات شرکت گوگل است. در این روش تبلیغ دهنده کلید واژه های خود را در Google Ads  وارد نموده تا تبلیغاتش برای مشتریانی که این کلمات را جستجو میکنند نشان داده شود. تبلیغ کننده به ازای هر کلیک هزینه ای را وارد می کند و گوگل با توجه به ضوابط خاص خود و پیشنهاد مختلف تبلیغ دهندگان، تبلیغ مناسب را انتخاب و به مخاطب نشان می­دهد. هزینه کلیک به ازای هر کلمه کلیدی ( CPC) با توجه به پیشنهاد رقبای کسب و کارتان مشخص می شود هر چه سود حاصل از جذب مخاطب از جستجوی کلمه کلیدی خاص بیشتر باشد رقبا پیشنهاد بالاتری پرداخت خواهند نمود. هزینه کلیک بر روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبایتان، متفاوت خواهد بود. حداقل آستانه هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت گوگل ادوردز نمایش داده می‌شود یکی از معیارهای مهم اکانت گوگل ادوردز است.

 

 منابع آفلاین کلمات کلیدی جدید کدامند؟

 همه منابع کلمات کلیدی آنلاین نیستند و تنها توسط ابزارهای جستجو پیدا نمی شوند. یکی از بهترین منابع برای یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک گرفتن از تیم های فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری کسب و کار شما می شوند. اگر پرسونای شخصیتی خریداران محصولات خود را در دسترس دارید از آنها استفاده کنید. شما اطلاعات مربوط به نتایج مورد نظر، وظایف، مشکلات و سوالات مشتریان را در اختیار دارید. این موارد را در لیست کلمات کلیدی خود بگنجانید.

 از تیم پشتیبانی خود بخواهید تماس مشتریان مخصوصا مشتریان بالقوه را ثبت یا تماس را ضبط صدا کنند. یک لیست از سوالاتی که مردم در مورد محصولات شما می پرسند ایجاد کنید، حتی اگر سوالات عمومی باشد مانند "اصلاً استفاده از چنین کالایی چه فایده ای دارد؟"

اگر مردم با شما تماس گرفتن و در مورد محصولات و خدمات از شما سوالاتی داشتن و یا اطلاعات نمایندگی های فروش شما را درخواست کردن مشخص می شود مرد شما را به خوبی سرچ کردن و به اصلاح شما Googling کردند به این معناست شما را در گوگل پیدا کرده اند در نتیجه کلمات کلیدی مناسب را به خوبی استفاده کرده اید.

 

  • چطور کلمات کلیدی مناسب را ​انتخاب کنیم؟

 انتخاب کلمات کلیدی مناسب کاملاً بر اساس سختی کلمه و میزان جستجو نیست. کلمات کلیدی شما باید با استراتژی  بازاریابی شما همسو باشد چگونه افراد را در هر مرحله از چرخه خرید جذب می کنید و به انتقال آنها به مرحله بعدی کمک می کنید؟ به عنوان مثال، یک طراح حرفه ای وب سایت، در ایران دارای مشخصات کلمات کلیدی زیر است

  • "چگونه یک طراح حرفه ای مناسب برای شغل خود انتخاب کنیم"

  • "یک طراح حرفه ای چه کاری انجام می دهد"

  • "چرا من به یک طراح حرفه ای احتیاج دارم"

  • " طراحی وب سایت در تهران "

  • "امنیت وب سایت در هاست داخلی "

  • " خرید ابر داخلی برای داده های وب سایت "

 سه کلمه کلیدی اول، در ابتدای فرآیند استخدام طراح حرفه ای استفاده می شود. سه مورد دیگر توسط افرادی که در جستجوی ارائه دهندگان خدمات در ایران هستند مورد استفاده قرار میگیرند.

 هر دو مجموعه کلمات کلیدی برای ارزش دهی به وب سایت یک کسب و کار لازم هستند. جذب پرسشهای اطلاعاتی باعث ایجاد آگاهی و اعتماد به نفس در برند می شود.

 

  •  چگونه رقبای خود را بررسی کنیم؟

 رقبای شما همواره در حال یافتن کلمات کلیدی هستند. به احتمال زیاد آنها در فرصتهایی کلمات کلیدی ای را پیدا کرده اند که شما آنها را پیدا نکرده اید. خوشبختانه برای شما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید آنها را بدزدید. رقیب سئو سایت شما دو نوع است:

  • رقبای مستقیم شما - افرادی که برای فروش می جنگند.

  • همه کسانی که برای کلمات کلیدی شما رتبه بندی می شوند.

با وارد کردن کلید واژه های اصلی خود در گوگل می توانید مورد دوم را کشف کرده و سپس سایت های آنها - وبلاگ ها، صفحات دسته بندی و غیره - را جدا کنید تا اصطلاحاتی را که هدف قرار داده اند کشف کنید. در مورد رقبای مستقیم نیز همین طور است. تا بتوانید به واسطه محتوای آنها، موقعیت تجاری، قدرت و مزایای محصول آنها را کسب نمایید.

وقتی‌که لیست اولیه از کلمات کلیدی تهیه شد، زمان آن فرا رسیده که نگاهی موشکافانه تر به آن داشته باشید. در این راستا ابزارهای بسیاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی به صورت رایگان عرضه شده اند که به اختصار به آنها می پردازیم .

 

Google Search گوگل سرچ

گوگل بهترین و راحت ترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی بشمار می آید. هنگامی که کلمه ای را در گوگل تایپ می کنید کلمات پیشنهادی گوگل به کاربران ارائه می ­شود. این کلمات عباراتی هستند که پیش تر توسط دیگران مورد جستجو قرار گرفته اند.

 

Google Keyword Planner گوگل کیورد پلنر

ابزار AdWords Keyword Planner ، اولین ابزار حرفه ای گوگل در یافتن کلمات کلیدی می‌باشد. این ابزار برای چالشهای رو به رو با SEO به بازار عرضه شد که به کمک آن می‌توان میزان سختی هر کلمه و حجم سرچ آن را ببینید.

 

Moz Keyword Explorer ماز

 سایت MOZ ابزارهایی مفید و کاربردی برای بهبود SEO ارائه داده است. یکی از این ابزارها Keyword Explorer میباشد. کلمه کلیدی مربوطه را در این ابزار وارد کنید تا اطلاعاتی همچون حجم جستجوها و قابلیت‌های SERP که برای آن کلمه کلیدی ارائه می‌شود را ببینید. این ابزار حجم دقیق جستجو را به شما نشان می‌دهد. همچنین از طریق امتیاز سختی کلمه کلیدی که ارائه می‌دهد متوجه می‌شوید کسب رتبه‌ی بالا بر اساس آن کلمه کلیدی در چه حد مشکل است.

 

Alexa Pro  الکسا

ابزار Alexa Pro بهترین ابزاری است که به واسطه آن میتوان کلید واژه های رقبا را یافت. این کلمات همان کلیدواژه هایی هستند که بیشترین ترافیک را وارد سایت رقیبمان می نمایند.

 

Kwfinder کیورد فایندر

یکی دیگر از ابزارهای بسیار قدرتمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی ابزار Kwfinder است. این ابزار حجم جستجو، محبوبیت کلمه کلیدی، میزان سختی آن، کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه وارد شده را به شما ارائه می‌دهد و کار با آن بسیار ساده است.

 

 

جهت بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک با سئوکار های ما تماس بگیرید

 

     

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

chat gpt چیست و بر سئو شما چه تاثیری دارد؟

 

سئوال از chatGPT درباره کلمات کلیدی

 

chatGPT درباره کلمات کلیدی

برچسب ها :

کلمات کلیدی

سئو

SEO

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال

کلیدواژه

تولید محتوا

بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتور جستجو

بهترین شرکت سئو

سئو سایت

گوگل سرچ کنسول

موتورهای جستجوگر گوگل

کلمه کلیدی

keywords

بهبود سئو

ابزار تشخیص کلمات کلیدی

Google Keyword Planner

Google Trends

Google search console

Alexa

moz

KWFinder

Keywordtool

ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسب برای سئو

رنک وب سایت

تبلیغات گوگل

طراحی فروشگاه اینترنتی

مجموعه کلمات کلیدی

طراحی سایت

طراحی اپلیکیشن

ابزار سئو

ابزار سئو moz

راه های بهبود سئو سایت

طراحی گرافیک

امنیت وبسایت

هاستینگ

یافتن کلمات کلیدی

گوگل کیورد پلنر

تبلیغات کلیکی گوگل

Google Ads

استراتژی محتوا

طراحی وبسایت حرفه ای

شرکت طراحی وب سایت

کلمات کلیدی فارسی

کلمات کلیدی برای سئو سایت

کلمات کلیدی تولید محتوا

کلمات کلیدی جستجو در گوگل

کلمات کلیدی جذب مشتری

کلمات کلیدی مقاله چیست

کلمات کلیدی سایت چیست

کلمات کلیدی متا چیست

کلمات کلیدی خوب

کلمات کلیدی محصول یا خدمات

خرید کلمات کلیدی

کلمات کلیدی سرچ

کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

کلمات کلیدی گوگل

کلمات کلیدی گوگل ادوردز

جستجوی کلمات کلیدی گوگل

سرچ کلمات کلیدی گوگل

سئو و کلمات کلیدی

تفاوت برچسب و کلمات کلیدی

SEO 2021

استراتژی بازاریابی

رقیب سئو سایت

رقابت در سئو

چطور کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنیم

چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سئو را بیابیم

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha