سئوی محتوا چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت میشود؟

با سئو کردن سایت و تولید محتوای ارزشمند، میزان فروشتان را افزایش دهید

سئوی محتوا چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت میشود؟

سئوی محتوا - استراتژی کلیدواژه ای- ساختار سایت-کپی رایتینگ

 

سئوی محتوا تارنماگستر

 

سئوی محتوا چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟

محتوا بخش اصلی هر استراتژی سئو است. بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین، نوشتن و ساختاردهی محتوای با کیفیت بسیار مهم است. اگر میخواهید بدانید سئوی محتوا چیست و چه تاثیری بر ترافیک سایت شما میگذارد، با این مقاله همراه شوید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو کلاه سیاه

 

سئو محتوا چیست؟

سئوی محتوا به تولید محتوایی گفته می شود که به صفحات سایت شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. سئو محتوا شامل همه ی اقداماتی است که در زمینه نوشتن و ساختاربندی مطالب در سایت شما انجام می شود. برای تولید محتوایی که رتبه ی بالای سایت شما را منجر می شود میبایست سه عنصر اصلی را در نظر بگیرید:

 

  • استراتژی کلمات کلیدی 

  • ساختار سایت  

  • نوشتن متن اوریجینال

سئو محتوا از آن جهت اهمیت دارد که زمانی که گوگل سایت شما را می خواند، کلماتی که در سایت خود استفاده کرده اید تعیین می کنند که سایت شما در صفحات نتایج جستجو ظاهر شوند یا خیر. البته، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای یک رابط کاربری عالی  باشد، و تمام موارد فنی که باعث می شود سایت شما در گوگل رتبه بندی شود نیز باید رعایت شده باشد. اما، بدون محتوای با کیفیت، سایت شما در دیده شدن در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 

1. استراتژی یا تحقیق کلمات کلیدی

 

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی در واقع مرحله ای است که طی آن لیستی از کلمات کلیدی مورد هدف تهیه میکنید. هر استراتژی سئو محتوا میبایست با تحقیق کلمات کلیدی شروع شود؛ زیرا اگر می خواهید ترافیکی به سایت خود روانه کنید، باید بدانید مخاطب شما در جستجوی چه چیزی است. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلیدواژه هایی که میبایست هدف قرار دهید را بیابید.

 

تحقیق کلمات کلیدی دارای چهار مرحله است:

  • ماموریت بیزنس خود را یادداشت کنید.

  • لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با بیزنس خود تهیه کنید.

  • با استفاده از ابزارهایی نظیر keyword finder کلماتی که به کرات جستجو میشوند را بیابید.

  • کلمات کلیدی یافت شده را در محتوای صفحات سایت خود استفاده کنید.

اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را به درستی انجام دهید، میبایست نمایی کلی از اصطلاحاتی که مردم استفاده می کنند و اصطلاحاتی که شما می خواهید طی جستجوی آنها سایت شما پیدا شود خواهید داشت. این نمای کلی راهنمای نوشتن محتوا در وب سایت شما خواهد بود.

 

 

چرا تحقیقات کلمات کلیدی در سئوی محتوا اهمیت دارد؟

با تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص خواهد شد که مخاطب شما از کدام عبارات در جستجوی خود استفاده می کند. ما مرتباً با مشتریانی روبرو می شویم که هنگام صحبت درباره محصولات خود از کلمات خاصی استفاده می کنند، در حالی که مشتریان آنها از کلمات کاملاً متفاوتی استفاده می کنند. نوشتن و بهینه سازی محتوا برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند منطقی نیست. انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی این اطمینان را به شما می دهد که از کلمات مشابه مخاطب مورد نظر خود استفاده می کنید. در نتیجه، تمام تلاش شما برای بهینه سازی سایتتان ثمر خواهد داشت.

 

محتوای سایتمحتوا پادشاه است

پیشنهاد میکنیم این مطالب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید

 

 

2. ساختار سایت

دومین جنبه مهم سئو محتوا ساختار سایت شماست. ابتدا توضیح می دهیم که چرا ساختار سایت اهمیت دارد، سپس ویژگی های یک ساختار ایده آل را بیان میکنیم.

 

 

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

ساختار سایت فاکتوری مهم در رتبه بندی سایت به شمار می رود و بنابراین برای سئوی محتوا ضروری است؛
این امر دو دلیل اصلی دارد:

1. ساختار خوب به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بفهمد.

ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های مهمی از مکان محتوا های مختلف سایت شما می دهد. ساختار سایت باعث می شود موتور جستجو بفهمد سایت شما درباره چیست و به راحتی محتوای مربوط به هدف سایت شما را پیدا و فهرست می کند. بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبه بندی بالاتر در گوگل خواهد شد.

2. یک ساختار خوب باعث می شود مقلات مشابه در نظر گوگل متمایز باشند.

احتمالا برایتان پیش آمده که در وبسایت خود چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه قرار داده اید. اگر سایت شما ساختار درستی نداشته باشد گوگل نمی تواند بفهمد کدام یک از این مقالات مهم تر از دیگر مقالات است. در نتیجه هیچ یک از مقالات شما فرصت داشتن رتبه بالایی را در نتایج جستجو نخواهند داشت.

 

 

ساختار ایده آل یک سایت

در حالت ایده آل، ساختار سایت خود را میبایست شبیه یک هرم طراحی کنید. در راس هرم صفحه اصلی وجود دارد که با لینک هایی به صفحات دیگر متصل می شود. و صفحات دیگر نیز به همین ترتیب به صفحات دیگری لینک می شوند.

در یک استراتژی خدمات سئو سایت موثر، استراتژی کلمات کلیدی و ساختار سایت با یکدیگر کار می کنند. بدین گونه که صفحاتی که روی کلمات کلیدی رایج متمرکز هستند باید به راس هرم نزدیک تر باشند، و عباراتی که کمتر رایج هستند به کف هرم نزدیک باشند و به درستی به راس هرم لینک شده باشند.

 

چند نمونه از روش های بهبود ساختار سایت:

 

روی مقالات اصلی سرمایه گذاری کنید

حتما بین ده چندین مقاله ی درون سایت شما یکی دو مقاله از همه بیشتر به بیزنس و هدف شما از جذب مشتری مرتبط است. وقت و انرژی خود را بیش از هر صفحه ی دیگری روی آن مقالات و صفحه ها بذارید تا رتبه ی هرچه بالاتری بگیرد.

 

 

پیوند کف هرم به راس هرم

مطمئن شوید که صفحات با کلیدواژه های کن کاربرد تر را به صفحات بالایی هرم که کلیدوازه های مهم در آن ها به کار رفته است لینک کرده اید.

 

از تکرار مطالب بپرهیزید

مطالب خود را نه نسبت به مطالب دیگران نه نسبت به مطالب منتشر شده در سایت خودتان تکراری منتشر نکنید. زیرا اگر نسبت به مطلب دیگر سایت ها تکراری باشد، مطمئن باشید گوگل رتبه سایت های دیگر را بالا تر شما قرار داده است. همچنین اگر مطالب تکراری نسبت به مطالب سایت خودتان منتشر کنید، فقط وقت خودتان را تلف کرده اید و اصطلاحا "محتواخواری" اتفاق می افتد. محتوا خواری یا Content Cannibalization  به این معنی است که محتوای تکراری نسبت به محتوای قبلی خودتان در سایت شما گم خواهد شد و هرگز در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نخواهد شد. زیرا صفحه ای که با همان محتوا پیشتر منتشر کرده اید همیشه به صفحه ی جدید اولویت خواهد داشت.

 

محتوای قدیمی را به روز کنید

محتوای قدیمی را حذف نکنید، بلکه آن را به روز کنید. با استفاده از کلیدواژه های جدید و به روز رسانی مطالب، آن صفحه را دوباره جان ببخشید.

 

از ایجاد محتوای یتیم بپرهیزید

محتوای یتیم در اصطلاح محتوایی است که به هیچ صفحه ی دیگری لینک نمی شود. به عبارت دیگر، نه از آن صفحه به صفحه ی مهمی می توان رفت، و نه از صفحه ی دیگری می توان به آن صفحه راه یافت.

 

اهمیت تولید محتوا در خدمات سئو سایت تارنماگستر

 

3. نوشتن متن اوریجینال یا همان کپی رایتینگ

سومین و آخرین جنبه ی یک استراتژی سئو موفق در زمینه محتوا، نوشتن متن است. مهمترین نکته آن است، که میبایست مقالاتی بنویسید که برای خواننده جذاب باشد. تنها در این صورت می توانید مخاطبان را در سایت خود نگه دارید. همچنین، مقالات باید جدید و اورجینال باشند. یعنی باید متفاوت از سایر پست ها و مقالات که قبلا در اینترنت منتشر شده است باشند.

اگر تحقیق کلیدواژه ای خود را به درستی انجام داده باشید، در نهایت لیستی طولانی از کلیدواژه هایی که مناسب بیزنس شماست دارید. این لیست می تواند راهنمای شما در انتخاب موضوع و متن باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که خدمات سئوی محتوا لزوماً در گرو محتوای کاملاً جدید نیست. اگر متن شما کاملاً جدید باشد، همین امر محتوای شما را اورجینال میکند. برای مثال، زاویه دید شخص شما نسبت به یک موضوع، محتوای شما را منحصر به فرد و اورجینال میکند.

اگر می خواهید محتوای اورجینال بنویسید به مخاطبان خود فکر کنید.

می خواهید به مخاطبان خود چه بگویید؟

پیام و هدف اصلی مقاله شما چیست؟

می خواهید بعد از اینکه مخاطب مقاله شما را خواند چه کاری انجام دهد؟ (آیا می خواهید آنها اینگیج شوند، از شما خرید کنند، پست های بیشتری بخوانند؟)

پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا ایده اصلی برای پست یا مقاله خود را بیابید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با سئو

 

طراحی محتوا

طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می کند محتوا را بر اساس نیاز واقعی کاربر تولید کنید. طراحی محتوا به شما کمک می کند که نه تنها آنچه را که کاربر می خواهد بفهمید، بلکه بیشتر روی آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد متمرکز شوید. طراحی محتوا فقط یک تکنیک نیست که به شما کمک به تولید محتوای بهتر کند، بلکه روشی است برای تفکر در مورد محتوا است.

 

 

اهمیت خوانایی متن در سئو محتوا

خوانایی اشاره به عواملی از جمله ساختار متن، طول جمله و پاراگراف بندی دارد. اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و خوانا باشد، خوانندگان پیام شما را درک خواهند کرد و از آن مهم تر، به گوگل کمک خواهید کرد تا متن شما را بفهمد. هرچه موضوع اصلی متن شما برای گوگل واضح تر باشد، با احتمال بیشتری رتبه ی خوبی برای صفحه ی شما در نظر خواهد گرفت.

 

 

نتیجه گیری

سئو محتوا بخش بزرگی از سئو سایت است. سئو محتوا شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختاردهی محتوا در سایت شما است و بسیار ضروری است. اگر محتوای شما خوانا نباشد، هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد. همچنین، محتوای شما باید هم راستا با الگوریتم های گوگل باشد تا بتواند در نتایج جستجو رتبه کسب کند. همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. بنابراین، میبایست محتوای سئوی خوبی بنویسید؛ روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وبسایت خود را به گونه ای ساختاردهی کنید که گوگل آن را بفهمد. کار بسیار زیادی می برد، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha