روشهای رقابت با سایت های بزرگ در سئو - مزایای سایت های بزرگ - مزایای سایت های کوچک

 

چگونه می توان در سئو با سایت های بزرگ رقابت کرد؟

هنگامی که می خواهید سایتی راه اندازی کنید، یکی از اصلی ترین مشکلات داشتن رقبا است؛ که ممکن است برای شما به یک چالش سخت تبدیل شود. حال سوال این است که چگونه با آنها در سئو رقابت کنید.

لازمه موفقیت یک سایت برجسته بودن آن در میان دیگر سایت ها است. برای دستیابی به این هدف، باید رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کرد. دستیابی به رنک بالا در نتایج جستجو با وجود وب سایت های بزرگی که از روش های سئو به اصولی ترین شکل ممکن استفاده می کنند و همچنین رقابت در سئو با سایت هایی که بهترین متخصصان سئو را دارند و همیشه رنک بالای خود را با کمک آنها حفظ می کنند، مشکل است؛ اما ناممکن نیست.

در این مقاله سعی کردیم نحوه رقابت با شرکت های بزرگ در سئو را بیان کنیم.

لازم به ذکر است که سایت های بزرگ دارای مزایایی هستند که رقابت را دشوارتر می کند و البته سایت های کوچکتر نیز دارای مزایایی هستند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

فرم مشاوره رایگان سئو

 

مزایای سایت های بزرگ

  •  همانطور که می دانید، سایتهای بزرگ منابع مالی زیادی دارند که به آنها این امکان را می دهد تا با استفاده از روشهای مختلف با خیال راحت سایت خود را بهینه سازی کنند؛ و همچنین از افزونه های پولی در دسترس برای بزرگتر و بهتر شدن هر روزه خود استفاده کنند.

  • سایت های بزرگ سایت هایی قدیمی هستند؛ به این معنی که سن و قدمت دامنه آن ها بالاست. اگر سن دامنه را یکی از شاخصه های کیفیت سئو سایت در نظر بگیریم، متوجه می شویم که این فاکتور قطعاً بر سئو سایت های بزرگ تأثیرگذار است؛ چرا که نشان دهنده کیفیت و قابل اعتماد بودن آنهاست. 

  • یکی دیگر از عواملی که تأثیر زیادی در سئوی سایت دارد، بک لینک است. سایت های بزرگ به دلیل ویژگی هایی که دارند می توانند لینک های خارجی متعددی را از سایت های معتبر بدست آورند؛ که این امر نیز رقابت با آنها را دشوار می کند.

  • سایت های بزرگ اکثرا به یک برند تبدیل شده اند و این امر روند اعتماد را برای کاربران آنها آسان می کند؛ در نتیجه آنها وارد سایت می شوند و زمان زیادی را در آن صرف می کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

 

مزایای سایت های کوچک

  • به دلیل تعداد کم بازدیدکنندگان از سایت های کوچک، صاحبان این سایتها می توانند زمان بیشتری را به تعامل با کاربران خود بگذرانند و در نهایت یک تجربه کاربری مثبت ایجاد کنند، که باعث می شود کاربر وقت بیشتری را در سایت بگذراند.

  • سطح اشتیاق تیمی که سایتی کوچک ایجاد کرده است بسیار بالا است و تک تک افراد تیم تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند هرچه سریعتر سایت را بهینه کنند.

 

موفقیت وبسایت - خدمات سئو تارنما گستر

پیشنهاد می کنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر بخوانید:

 

با توجه به مزایایی که برای سایت های بزرگ و کوچک ذکر کردیم، اکنون زمان آن است که به سوال اصلی این مقاله پاسخ دهیم:

 

چگونه می توان در سئو با سایت های بزرگ رقابت کرد؟

 در این بخش راهکارهای رقابت با سایتهای بزرگ ارائه شده است.

 

 

1. تجزیه و تحلیل سایت های رقبا

پیشتر درباره مزایای سایت های رقیب صحبت کردیم. اگر می خواهید با سایت های بزرگ رقابت کنید، لازم است آنها را کاملاً تجزیه و تحلیل کنید؛ بنابراین می توانید از روش هایی که آنها برای به دست آوردن رتبه های بالا استفاده کرده اند استفاده کنید و وب سایت خود را مطابق با آنها بهینه کنید.

برای تجزیه و تحلیل سایت های بزرگ، باید محتوای آنها، نوع کلمات کلیدی مورد استفاده آنها و میزان ترافیکی که این کلمات کلیدی برای سایتشان ایجاد می کنند را بررسی کنید.
نکته دیگری که باید در سایت های بزرگ به آن توجه کنید، لینکهای داخلی این نوع سایت ها است؛ که میبایست به روشی که آنها برای پیوند استفاده می کنند توجه کنید.

سایت های کوچکتر، بسته به محتوای آنها، رقبای مختلفی دارند؛ در نتیجه برای موفقیت میبایست سایت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند در زمینه فعالیت خود با آنها رقابت کنند و از استراتژی ها و روش های رسیدن آنها به رنک بالا در صفحه نتایج جستجوی گوگل استفاده کنند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با سئو

 

2. تمرکز بر سئو محلی

اگر ابتدا روی منطقه خود تمرکز کنید و در آن رتبه برتر را کسب کنید، پس می توانید کار خود را گسترش دهید و کم کم مانند سایت های بزرگ این کار را در سطح کشوری انجام دهید. فقط باید صبور باشید و استقامت داشته باشید.

 

 

3. تعیین کلمات کلیدی اصلی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب تأثیر بسزایی در خدمات سئو سایت و همچنین کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو دارد. برای دستیابی به نتایج بهتر و رقابت با سایت های بزرگ، موارد زیر را در انتخاب کلمات کلیدی در نظر بگیرید:

 

  • کلمات کلیدی که رقابت بر سر آن ها بالاست را فراموش کنید؛ زیرا به دست آوردن رتبه بالا از طریق این نوع کلمات کلیدی دشوار است. بنابراین میبایست بدنبال کلیدواژه هایی باشید که نرخ رقابتی پایین تری دارند و از طریق آنها می توانید به رتبه بالایی برسید. به عبارت ساده، به دنبال کلید واژه هایی باشید که برای کاربران جذاب باشند و همزمان رقبای کمی داشته باشند.

  • پس از تولید محتوا، میبایست کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید؛ زیرا ممکن است کلیدواژه ای را هدف قرار دهید که هنوز مورد توجه رقبا قرار نگرفته است، و این امر میتواند فرصتی استثنایی برای شما در رتبه بندی بالا از طریق آن کلمه کلیدی ایجاد کند.

  • برای انتخاب کلمات کلیدی، میبایست به نیازهای کاربران توجه کنید؛ لیستی از سوالات احتمالی که ممکن است به ذهن کاربران خطور کند تهیه کنید و با توجه به آن، لیستی از کلمات کلیدی مناسب و مفید تهیه کنید؛ در نتیجه می توانید یک موفقیت بزرگ به دست آورید. 

  • کلیدواژه های سایت های بزرگ را بررسی کنید تا به نقاط قوت و ضعف آنها پی ببرید. سپس تمام تلاش خود را برای پوشاندن نقاط ضعف رقبا انجام دهید و اشتباهات آنها را تکرار نکنید تا خود را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو برسانید. برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و سپس انتخاب، از ابزارهای موجود مانند Google Trends استفاده کنید.

 

گوگل ترندز، تعیین کلمات کلیدی - خدمات سئو تارنما گستر

 

4. افزایش تعامل با کاربران

همانطور که اشاره کردیم، سایتهای کوچکتر نسبت به سایتهای بزرگتر می توانند زمان بیشتری را با بازدیدکنندگان خود بگذرانند؛ بنابراین می توان از همین مزیت برای رقابت با سایتهای بزرگ و تبدیل کاربران به مشتری استفاده کرد. از این طریق می توانید تعداد کاربران سایت خود را به تدریج افزایش دهید.

 

 

5. شناسایی اهداف کاربران

سایت های بزرگ خدمات زیادی ارائه می دهند که این امر می تواند برای سایت های کوچکتر یک مزیت باشد. ممکن است از خود بپرسید که چگونه ممکن است؟
سایت های کوچک با خدمات خاص و تخصصی تر، زمان بیشتری را برای تأمین نیازهای شخصی کاربران صرف می کنند؛ و با توجه به اینکه وقت بیشتری برای توجه به کاربران خود دارند، می توانند تمام نیازهای آنها را برآورده کنند. با گذشت زمان، کاربران سایت که تجربه کاربری خوبی کسب کرده اند، سایت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و تعداد کاربران به تدریج افزایش می یابد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

6. تولید محتوای با کیفیت

یکی از عواملی که در سئو سایت تأثیر زیادی دارد، محتوای با کیفیت است که باعث می شود کاربر اشتیاق بیشتری برای بیشتر ماندن در سایت داشته باشد.
توجه به این نکته مهم است که نباید از روشهای غیرقانونی در تولید محتوا، مانند کپی کردن مطالب از سایتهای دیگر، استفاده کنید. میبایست محتوای با کیفیت و جدیدی تولید کنید که از طریق آن بتوانید نتایج خوبی بدست آورید؛ زیرا اگر گوگل متوجه شود شما محتوایی را کپی کرده اید، سایت شما جریمه می شود و در نهایت از رقبا عقب خواهید ماند.

 

 

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 


خدمات سئو سایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha