چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

12 روش برای بهبود رتبه و سئو سایت

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

اگر میخواهید به جای اینکه شما به دنبال مشتری بروید، مشتری دنبال شما باشد، روی بهبود رتبه و سئو سایت وقت بگذارید! با تارنماگستر رویای رقیبت باش!

 

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

روش های افزایش سئو سایت :

  • سئو کلاه سفید: روشهایی هستند که با پیروی و تبعیت از قوانین گوگل سبب به نتیجه رسیدن سئو بر روی سایت و کسب نتایج پایدار در میان رتبه های برتر گوگل می شوند. ممکن است استفاده از سئو کلاه سفید از روش‌های دیگر طولانی تر و وقت‌گیر‌تر باشد اما نتایج حاصل شده از آن ماندگارتر است و ریسک پنالتی شدن از طرف گوگل را ندارد. در واقع در سئوی کلاه سفید شما روی محتوای خود سرمایه‌گذاری می‌کنید و با محتوای ارزشمند، تجربه بهتر از سایت را به مخاطب خود منتقل می‌کنید.

 

  • سئو کلاه سیاه: روش هایی غیر قانونی هستند که با فریب دادن گوگل و دستکاری الگوریتم های آن، برای افزایش رتبه سایت در گوگل به کار گرفته می شوند. استفاده از این روش‌ها ممکن است در کوتاه مدت موجب بالا رفتن رتبه سایت در گوگل شود اما می‌تواند منجر به جریمه و یا حذف شدن سایت از گوگل شود. زیرا الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر هستند و رتبه سایت‌هایی که  در آنها به تجربه کاربری توجه نشده باشد را کاهش می‌دهند. استفاده از سئوی کلاه سیاه تنها رتبه سایت را در گوگل ارتقا می‌بخشد و هیچ ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. در نتیجه در بلند مدت اثرات زیان باری برای اهداف بازایابی دارد.

 

تکنیک های دیگری نیز با عنوان سئو کلاه خاکستری وجود دارند که در واقع تکنیک های اشتباه و کلاه سیاهی هستند که هنور توسط گوگل شناسایی نشده اند ولی در هر به روزرسانی الگوریتم ها، احتمال شناسایی آن ها و در نتیجه جریمه شدن سایت شما توسط گوگل وجود خواهد داشت.

 

در این مقاله قصد داریم به مهمترین تکنیکهای کلاه سفید برای افزایش سئو سایت بپردازیم.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت اختصاصی

 

1. کلمات کلیدی را بهینه کنید

اولین گام در سئو سایت بهینه سازی کلمات کلیدی است. برای بهینه سازی کلیدواژه ها لازم است ابتدا تحقیقات کلیدواژه ای انجام دهید و با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به کاربران خود این امکان را خود بدهید تا بتوانند راحت تر سایت شما را پیدا کنند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، ابزار های مختلفی مانند گوگل ترندز Google Trends وجود دارند. با استفاده از این ابزارها می توانید کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و بهترین و مرتبط ترین آنها را برای وب سایت خود استفاده کنید.

 

 

نکات انتخاب کلیدواژه:

 

  • ابتدا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند تهیه کنید.

  • با استفاده از یک ابزار مناسب، کلیدواژه هایی را که حجم ترافیک بیشتر و رقابت کمتری دارند را انتخاب کنید.

  • سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که کمتر توسط دیگران به عنوان کلمه کلیدی استفاده می‌شوند.

  • از معادل انگلیسی کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.

  • از کلمات هم خانواده کلیدواژه اصلی استفاده کنید.

  • بهتر است در اول جملات و پاراگراف ها از کلید واژه استفاده کنید.

  • بر روی کلید واژه ها یک لینک داخلی به دیگر صفحات قرار دهید.

 

 

2. بهینه سازی محتوا

مهمترین قسمت در یک سایت محتوای آن وب سایت است. تولید محتوای مناسب می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد.

 

تولید محتوای متنی بهینه :

 

  • از عناوین جذاب استفاده کنید.

  • متن کمتر ولی با کیفیت تر بنویسید.

  • مقاله خود را ساده و خوانا بنویسید.

  • از کلیدواژه ها در محتوا و درعنوان فرعی سایت استفاده کنید.

  • محتوای منحصر به فرد تولید کنید و از کپی کردن محتوای دیگران بپرهیزید.

  • محتواهای تکراری سایتتان را حذف کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

3. بهینه سازی محتوای تصویری

موتورهای جستجو نمی توانند به صورت کامل محتوای تصویری را درک کنند. اگر چه امروزه گوگل در این زمینه بسیار پیشرفت کرده است، اما هنوز درک کامل محتوای تصویری بدون پشتیبانی متن امکان پذیر نیست. به همین دلیل استفاده از متن جایگزین تصویر و یا همان alt برای توصیف تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع به کمک این متن موتورهای جستجو بهتر محتوای تصویری را درک می کنند. علاوه بر این، با استفاده از تگ alt کاربرانی که مشکل بینایی دارند می توانند با استفاده از نرم افزارهای تبدیل متن به صوت، محتوای تصویر را بهتر درک کنند.

 

 نکات بهینه سازی محتوای تصویری:

 

  • برای تمام تصاویر در سایتتان از تگ alt استفاده کنید.

  • از کلمات کلیدی در متن های جایگزین تصاویر استفاده کنید.

  • حجم تصاویر را با استفاده از نرم افزاری نظیر فتوشاپ کاهش دهید

 

اینگونه به ارتقا سئو سایت کمک کرده اید.

 

 

4. متا دیسکریپشن  Meta description را بهینه کنید

متا دیسکرپیشن و یا توضیحات متا همان چیزی است که در صفحات جستجو، زیر URL سبز رنگ عنوان شما، نشان داده می شود. با بهینه کردن متا دیسکریپشن، متن قطع نمی شود و به صورت کامل به نمایش در می آید. اما اگر توضیحات متا به درستی سئو نشوند آخر متن شما نشان داده نمی شود و به این صورت (…) در می آید. متا دیسکریپشن شما باید به صورت دقیق محتوایی که شما در این صفحه ارائه می کنید را توصیف کند. لازم به ذکر است که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در موتورهای جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است.

 

 

نکات بهینه سازی متا دیسکریپشن ها :

 

  • برای متا دیسکریپشن حداکثر از ۱۶۰ کاراکتر متنی استفاده کنید؛ در غیر این صورت، گوگل بقیه آن را حذف می کند.

  • سعی کنید در دیسکریپشن خودتان یک call to action یا CTA و یا متن جذاب قرار دهید که باعث شود کاربران بر روی صفحه سایت شما کلیک کنند.

  • از کلمات کلیدی در توضیحات خود استفاده کنید تا رتبه گوگل سایتتان افزایش یابد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو تکنیکال

 

5. عنوان صفحه Page Title را بهینه کنید

عنوان صفحه، معرف محتوای شما است؛ بنابراین در انتخاب آن باید دقت کنید. صفحات بدون عنوان سبب کاهش رتبه گوگل می شوند.

 

نکات بهینه سازی عنوان صفحه:

 

  • برای هر عنوان یک تگ منحصربه ‌فرد بنویسید.

  • هر صفحه باید تگ عنوان داشته باشد که توصیف خوبی از آن صفحه ارائه کند و از دیگر تگ‌های موجود در سایت مجزا باشد.

  • از عنوان صفحه کوتاه استفاده کنید. گوگل معمولا عناوینی که طولانی تر از 70 کاراکتر هستند را کوتاه می کند.

  •  در عنوان صفحات از کلیدواژه هایی استفاده کنید که می خواهید برای آنها افزایش رتبه گوگل را مشاهده کنید.

 

 

6. ساختار URL خود را بهینه کنید

URL معرف محتوای شما است و اطلاعات مختصری در مورد محتوای هر صفحه به کاربران می دهد؛ بنابراین باید به درستی انتخاب شود.

 

نکات بهینه سازی URL :

 

  • حتی الامکان از URL کوتاه استفاده کنید.

  • از کلیدواژه ها در URL استفاده کنید.

  • از اعداد در URL استفاده نکنید.

  • از حروف اضافه و ربط کمتر استفاده کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

5 ابزار برتر سئو

 

7. لینکها را بهینه کنید

لینک های داخلی و بک لینک ها از دیگر فاکتورهای مهم در بالا بردن سئو سایت هستند. با استفاده از لینک های خارجی که از سایت های دیگر دریافت می کنید می تواند به سایت خود اعتبار دهید و گوگل را متقاعد کنید که شما را در رتبه های برتر قرار دهد. همچنین با استفاده از لینک های داخلی می توانید کلمات کلیدی را به موتورهای جستجو نشان دهید و از آنها بخواهید تا کلمه کلیدی لینک داده شده را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

بهینه سازی لینکها:

  • برای بهبود سئو لینک های خراب را شناسایی، ترمیم و یا حذف کنید.

  • در زمان اعمال تغییرات برای ریدایرکت کردن URLهای قدیمی به URLهای جدید از ریدایرکت های 301 استفاده کنید که به سئو سایت شما صدمه نخورد.

  • برای بهبود خدمات سئو سایت، صفحات بدون لینک داخلی را پیدا کنید و به صورت مناسب، آن ها را به صفحه های فرعی دیگر لینک کنید.

  • صفحات مرتبط در سایت خود را به یکدیگر لینک کنید این کار باعث بهبود سئو سایت می شود.

  • مسیر لینکها را کوتاه کنید. بهتر است هر صفحه فرعی حداکثر سه کلیک با صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد.

 

 

8. انکر تکست Anchor Text را بهینه کنید

انکر تکست ها لینک را به صورت دقیق توصیف می کنند و به کاربر اطلاع می دهند که قرار است چه محتوایی را در یک لینک خاص مشاهده کنند. 

 

بهینه سازی انکر تکستها:

 

  • از کلید واژه های متناظر با صفحه های فرود یا همان لندینگ پیج در انکر تکست لینک های داخلی استفاده کنید.

  • از کلمات غیر توصیفی مانند «اینجا»، «بیشتر» و غیره استفاده نکنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئوکاری الزامیست

 

9. سرعت سایت را بهینه کنید 

سرعت سایت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. اگر شما مهمترین فاکتورهای سئو را برای سایتتان رعایت کرده باشید، اما سایتتان سرعت مناسبی نداشته باشد، قطعا در خدمات سئو به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید. سرعت پایین علاوه بر اینکه تاثیر منفی بر روی سئو سایت دارد، می تواند باعث عدم رضایت کاربران  و در نتیجه ترک سریع صفحه شود.

 

افزایش سرعت سایت:

  • حجم عکسها و ویدئو را کم کنید تا به سئو سایت صدمه نزنید.

  • پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید.

  • با ابزارهای تست سرعت مانند GTmetrix و page speed insight سرعت سایت خود را مرتبا بررسی کنید چرا که کندی سرعت باعث پایین آمدن رتبه سئو می شود.

  • کَش مرورگر و کَش صفحات را فعال کنید. این به این معنی است که دفعه بعد که کاربر از سایت بازدید می کند مرورگر بدون ارسال مجدد درخواست به سرور، HTTPS را بارگزاری می کند.

  • ری دایرکتها را کاهش دهید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

دیجیتال مارکتینگ

 

10. سایت خود را ریسپانسیو Responsive کنید

سایت ریسپانسیو و یا واکنش گرا طراحی کنید که برای تمامی دستگاه های متصل به اینترنت طراحی شده باشد. امروزه اکثر جستجوها در گوگل توسط تلفن‌های همراه انجام می‌شود. اگر سایت شما نمایش جذابی در تلفن‌های همراه نداشته باشد و طیف وسیعی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین داشتن یک سایت ریسپانسیو بسیار مهم است و می تواند به سایت شما برای بالا بردن رتبه سئو کمک کند.

 

 

11. برای سایت خود نقشه سایت ایجاد کنید

نقشه سایت یا sitemap به دو صورت ایجاد می شود؛ یک نقشه سایت از نوع html است که معمولا برای راهنمایی کاربران برای یافتن و رفتن به یک صفحه خاص کاربرد دارد؛ نقشه دیگر که با استفاده از xml ساخته می شود، برای راهنمایی موتورهای جستجو است. نقشه سایت از نوع xml بسیار مهم است و می تواند در سئو سایت نیز بسیار تاثیر گذار باشد. با استفاده از این نقشه، محتوای ایجاد شده و در کل تغییرات ایجاد شده روی سایت سریعتر به موتورهای جستجو نمایش داده می شوند و در نتیجه موتورهای جستجو این تغییرات را سریع تر اعمال می کنند و همین باعث بالا بردن رتبه سئو سایت می گردد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

 

12. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

انتشار محتواها از طریق شبکه‌های اجتماعی و لینک کردن سایت این فرصت را به شما می دهد تا لینک‌های ورودی بیشتر و در نتیجه رتبه‌بندی سایت و سئوی بهتری داشته باشید.

 

 

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند

برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

خدمات سئو شرکت دانش بنیان تارنماگستر

چند نکته کلیدی در seo سایت که باعث موفقیت شما می شود

یک سئو موفق چه ویژگی هایی دارد؟

در این مطلب با 5 تا از مهم ترین فاکتور هایی که رعایت آنها باعث می شود سئو موفقی داشته باشیم اشنا می شویم

 

برچسب ها :

سئو سایت

بهبود سئو سایت

افزایش سئو سایت

بالابردن سئو سایت

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در محتوا

کلمات کلیدی رقبا

گوگل ترندز

Google Trends

بهینه سازی کلمات کلیدی

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید

کلید واژه

لینک داخلی

تولید محتوا

ترافیک سایت

گوگل

alt

متن جایگزین تصویر

تگ alt

متا دیسکریپشن

Description Meta

call to action

CTA

افزایش رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل

رتبه‌ی یک سایت در نتایج گوگل

Page Title

عنوان صفحه

کاهش رتبه گوگل

لینک های داخلی

URL

بک لینک

افزایش سرعت سایت

رتبه سئو

سایت ریسپانسیو

sitemap

نقشه سایت

راههای افزایش سئو سایت

روشهای افزایش سئو سایت

نحوه افزایش سئو سایت

افزایش رتبه سئو سایت

راه های بهبود سئو سایت

بهبود رتبه و سئو سایت

بک لینک شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

لینک کردن سایت

سئو

کلیدواژه

ترافیک

موتورهای جستجو

افزایش رتبه گوگل

خدمات سئو سایت

انکر تکست

خدمات سئو

واکنش گرا

بالا بردن رتبه سئو سایت

شبکه‌های اجتماعی

خدمات سئو شرکت دانش بنیان تارنماگستر

تارنماگستر

طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت اختصاصی

یک سئو موفق چه ویژگی هایی دارد

فاکتورهای موثر در سئو

سئو تکنیکال

5 ابزار برتر سئو

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha