بهترین ابزار های رایگان سئو
خوشبختانه آپدیت های الگوریتم های گوگل برای نمایش بهتر و دقیقتر نتایج در صفحات اول میباشد. پس نگرانی به خود راه ندهید. اگر شما کیفیت لازم را در کار خود به کار بگیرید و ابزارهایی برای ارزیابی وبسایت خود داشته باشید میتوانید دوباره رتبهی قبلی خود را به دست بیاورید و چه بسا رتبهی بهتری هم کسب کنید.
ابزارهای متعددی برای این کار وجود دارند. برخی رایگان هستند و برخی دیگر پولی و به شما کمک میکنند تا وبسایت خود را برای بهتر دیده شدن در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینهسازی کنید.
این ابزارهای سئو در ادامه معرفی میشوند و میتوانید بسته به نیاز خود از آنها استفاده کنید.
اما این ابزارهای سئو دقیقا چکار میکنند و چه کارکردی دارند؟ در ادامه هر کدام از این ابزارها را تشریح خواهیم کرد.
برای آموزش کامل سئو سایت کلیک کنید.
ابزار کنسول گوگل (گوگل وبمسترز تولز)
شاید بهترین راه برای اینکه مطمئن شویم گوگل ما را میبیند و رصد میکند ابزار وبمستر گوگل میباشد. این ابزار به کنسول جستجو هم معروف میباشد و از جملهی ابزارهای سئو بسیار پرکاربرد میباشد. Google’s Webmaster Tools منابع مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد و اصول جستجو در گوگل را به طور کامل توضیح داده است.
به طور مثال ابزار Fetch as Google به شما این امکان را میدهد تا URL ها را همانطور که گوگل دریافت و نمایش میدهد ببینید که برای حل مشکلات کارایی ضعیف سئو بسیار کاربردی میباشد.
از دیگر امکانات گوگل وبمستر میتوان به PageSpeed Insights اشاره کرد. این ابزار میتواند سرعت وبسایت شما را در نسخهی دسکتاپ و موبایل به دقت اندازه بگیرد. در حال حاضر با گسترش و همهگیر شدن گوشیهای هوشمند میزان سرعت سایت به یکی از المانهای مهم کسبوکارها تبدیل شده است تا مخاطبان بیشتری جذب کنند.
بنا به گفتههای یکی از توسعه دهندگان گوگل، میزان سرعت یک وبسایت نشان میدهد که این وبسایت چطور قوانین عملکردی گوگل را دنبال میکند. گوگل در این مورد به وبسایت از ۱ تا ۱۰۰ نمره میدهد. نمره بالای ۸۰ امتیاز خوب، ۶۰-۷۹ امتیاز متوسط و ۰-۵۹ امتیاز ضعیف است. برای استفاده از این ابزار اینجا کلیک کنید.
Ahrefs
Ahrefs یکی از ابزارهای سئو در زمینهی بهبود کلیدواژهها و مطالعه و پژوهش کلمات کلیدی میباشد تا رتبهبندی شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند و بتوانید در مورد محتوای وبسایت خود تصمیمات مهمی بگیرید. سه ابزار کلیدی Ahrefs عبارتند از:
با استفاده از کاوشگر کلیدواژه میتوانید موضوعات کلیدی را متناسب با کلیدواژههای پراستفاده پیدا کنید. همچنین میتوانید میزان سختی کلیدواژه و مواردی از این دست را نیز تعیین کنید. این امکانات به شما این قابلیت را میدهد تا برای وبلاگ و سایر صفحات وبسایت محتوایی مفید تولید کنید و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. برای استفاده از این ابزار اینجا کلیک کنید.
Hubspot’s Website Grader
در سال 2007، Hubspot ابزاری تحت عنوان Website Grader ارائه کرد که به کسب و کارها امکان بهینهسازی وبسایت در موتورهای جستجوی مختلف را میداد و در ادامه نسخهی جدید و بهبود یافتهی آن ارائه شد.
Website Grader وبسایت را از 4 جنبهی اساسی مورد تحلیل و بررسی قرار میدهد:
با اپلیکیشن مخصوص وبلاگنویسی Hubspot میتوانید محتوای خود را از نظر خدمات سئو سایت حتی در حین نوشتن بهینهسازی کنید. برای استفاده از این ابزار اینجا کلیک کنید.
BuzzStream
BuzzStream شاید ارزانقیمتترین راه برای مدیریت لینکهای ورودی شما باشد. میدانید که بک لینکهای وبسایت شما در رتبهبندی خوب وبسایت شما در گوگل بسیار بحرانی میباشند. لینکسازی فرایندی سخت و فرسایشی میباشد و در حالت عادی و بدون ابزارهای کاربردی میتواند بسیار زمانبر باشد. BuzzStream راهی آسان برای پیدا کردن و توسعهی لینکها میباشد و با پیامهای ایمیلی موثر درخواستهایی را برای افراد مختلف ارسال میکند و افرادی که این لینکها را قبول کردهاند را مشخص میکند.
BuzzStream با شناسایی کاندیدهای دریافت لینک و مشارکت آنها در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا درخواستهای شما با موفقیت پذیرفته شوند و بتوانید رتبهبندی خود را در گوگل بهبود دهید. برای استفاده از این ابزار اینجا کلیک کنید.
Moz’s Pro Tools
The Moz Pro به عنوان یکی از جامعترین ابزارهای سئو شناخته میشود. کلکسیون Moz به کاربران اجازه میدهد تا تمام منابعی که برای سئو و رصد کردن رشد وبسایت خود نیاز دارند را در دسترس داشته باشند. گزارشات مهم وبسایت را به صورت لحظهای دریافت کنند و تمام آنچه که برای بهینهسازی وبسایت خود نیاز داشته باشند را در یک پکیج کامل داشته باشند.
برای مثال Crawl Test Tool از ربات اختصاصی ماز به نام RogerBot بهره میبرد تا بیش از 3000 لینک را در یک URL آنالیز و بررسی کند. سپس یک گزارش ایمیلی از تمام موارد موردنیاز برای هر صفحه را برای کاربران آماده میسازد.
اگر به دنبال بهینهسازی وبسایت خود هستید و میخواهید از شر محتوای کپی و گوگل پنالتی و مواردی از این دست در امان باشید ماز تمام این امکانات را در اختیار شما میگذارد.
UpCity SEO Report Card
-
هزینه: رایگان
-
هدف: سهم صدای شما (رقابت)
SEO Report Card که توسط Upcity تدارک دیده شده است ابزاری برای مقایسهِ وبسایت شما نسبت به رقبا میباشد. تا بدانید سهم صدای شما از بازار چقدر است.
قابلیت های سئو ریپورت:
-
تحلیل رتبه: یک نمای کلی از رتبهبندی شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو و بر پایهی کلیدواژههای مشخص که رقابت اصلی شما در این کلیدواژهها میباشد.
-
لینکسازی: جزئیات دقیقی از تعداد وبسایتهایی که به شما لینک دادهاند.
-
تحلیل سئو داخلی: نگاهی دقیق به میزان موفقیت شما در بهینهسازی و استفاده از کلیدواژههای اصلی در تمام صفحات سایت
-
دسترسی سایت: بخشی از خدمات SEO Report Card به میزان دسترسی سایت، از نظر سرعت و ریسپانسیو بودن و دسترسی موتورهای جستجو و رباتها به وبسایت اختصاص یافته است.
-
اعتبارسنجی: بررسی کلی وبسایت شما از میزان اعتبار و قدرت (اتوریتی)
-
سنجش ایندکس شدن: نمایش تعداد صفحاتی که از وبسایت شما در موتورهای جستجو ایندکس شدهاند.
Woorank
Woorank یکی از شناختهشدهترین ابزارهای سئو میباشد که با تحلیل دقیق و عمیق وبسایت به بازاریابان کمک میکنند تا از تمام فرصتها و امکانات ممکن برای بهینهسازی استفاده کنند. این آنالیزها شامل رعایت اصول اولیه سئو، شبکههای اجتماعی، میزان دسترسی و کاربری سایت و مواردی از این دست میباشد.
هر گزارش Woorank به 8 بخش کلی تقسیم میشود:
چک لیست مارکتینگ
پوشش دادن بیش از 70 معیار و المان مرتبط با وبسایت شما از جملهی امکانات مفید این ابزار سئو میباشد. Woorank به شما اجازه میدهد تا گزارشهای وبسایت را به صورت PDF نیز دریافت کنید تا بتوانید به راحتی آن را ارائه دهید.
SEMrush
SEMrush یک پیشخوان قدرتمند و استادانه برای گزارش عملکرد وبسایت به صورت کلی میّباشد. این وبسایت ابزارهای مختلفی دارد که یکی از ابزارهای آن SEO toolkit میباشد.
این ابزار سئو به شما اجازه میدهد تا برای کلیدواژههای مختلف میزان رتبهی وبسایت خود را مشاهده کنید. این رتبهبندی به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه و حتی سالانه قابل دسترسی میباشد و میتوانید میزان رشد یا پسرفت خود را به طور کامل رصد کنید.
با این ابزار کاربردی میتوانید کارایی وبسایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید و بکلینکهای سایت خود را آنالیز کنید که همان کار ابزارهای سئو برای لینکسازی را نیز تا حد زیادی انجام میدهد. SEMrush بیشتر برای سئو داخلی کاربرد دارد.
Screaming-Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider یک دوست خوب برای وبسایتهاست. این ابزار ساده و در عین حال کاربردی سئو وبسایت را به طور کلی وارسی میکند و مشکلات سئو را به طور کامل گزارش میدهد. از مهمترین ویژگیهای این ابزار سرعت بالای آن میباشد، علیالخصوص برای وبسایتهای بزرگتر با تعداد صفحات بیشتر. چرا که با ابزارهای دیگر ممکن است این گزارشات ساعتها طول بکشد.
نسخهی جاوا آن بسیار سریع و کاربردی است و استفاده از آن بسیار راحت میباشد. میتوان دادهها را با خروجی اکسل نیز منتشر کرد تا تحلیل آن نیز سریعتر صورت بگیرد. همچنین میتوانید از خروجی .csv آن در ابزارهایی نظیر Moz و یا RavenSEO نیز استفاده کنید.
Found SEO Audit Tool
SEO Audit Tool از آن دسته از ابزارهای سئو میباشد که برای رفع و وارسی مشکلات سئو وبسایت به کار برده میشود. کار کردن با آن راحت میباشد و کافیست لینک سایت خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا مشکلات سئو سایت شما اعلام شود.
SEO Audit Tool در سه بخش اصلی کاربرد دارد:
-
مشکلات فنی: گزارشهایی از نقشه سایت، فایل ربات و مشکلات دامنه را در اختیار کاربران قرار میدهد.
-
مشکلات محتوا: وبسایت را از نظر المانهای کلیدواژه و توضیحات متا بررسی میکند.
-
تحلیل لینکهای خروجی: برای ارزیابی کمیت و کیفیت لینکهای خارجی به کار برده میشود.
مشابه Woorank این ابزار نیز گزارشات را به صورت PDF در اختیار شما قرار میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی سئو می توانید با مشاوران و متخصصان سئو تارنماگستر تماس بگیرید.
اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه