چالش های بازاریابی اینترنتی

این مطلب آموزشی را با هم بخوانیم:

چالش های بازاریابی اینترنتی

آیا در کسب و کار آن لاین خود با مشکلات متعدد بازاریابی برخورد می کنید؟ آیا سر درگم هستید؟ این چالشها از کجا سرچشمه می گیرند؟

 

چالش های بازاریابی اینترنتی

آیا پتانسیل زیادی را در Online Marketing صرف کرده اید و به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید؟

مدیران کسب و کار معمولا فقط تمرکز خود را بر روی فعالیت هایی که سبب فروش زیاد می شود، صرف می کنند. شاید در کوتاه مدت از این کار نتایج مثبتی را کسب کنند ولی در بلند مدت به شدت پتانسیل رشد خود را از دست می دهند و با محدودیت های زیادی در قسمت های فروش و پیشرفت کسب و کار خود مواجه می شوند.
تعداد افرادی که آماده ی خرید هستند به شدت کم است و افرادی را که در مرحله ی اول که همان انتخاب است می باشند را نمی توان به روش مناسب افراد آماده ی خرید مورد هدف قرار داد. به همین دلیل بسیار مهم است که مشتریان بالقوه را در بدو مرحله ی انتخاب به سراغشان برویم.

 

The Online Marketing Challenges-چالشهای بازاریابی اینترنتی

 

استفاده از چارچوب (مشاهده- تفکر- عمل- توجه) به عنوان یک راه حل

در مراحل مختلف تصمیم گیری برای خرید، کاربران شما نیاز به اطلاعات و ارتباط مخصوصی با کسب و کار شما دارند و توجه به این امر باعث افزایش رضایت مندی کاربران از محصولات شما می شود. استفاده از چارچوب (مشاهده-تفکر-عمل-توجه) یک مدل برای موفقیت در جذب کاربران و برنامه ریزی برای مراحل مختلف آن است. در رویکرد اولیه این مدل، سطح دانش کاربران از محصولات شما بسیار مهم است که این امر در راس اندازه گیری ها قرار می گیرد.

 

 

_ مشاهده (SEE)

مرحله مشاهده برای افرادی است که احتمالا از محصولات شما خبر ندارند، اما به موضوعاتی که به شما نیز مرتبط می شود علاقه دارند. این قسمت، بزرگترین گروه مشتریان برای دستیابی است.

 

 

_تفکر (THINK)

چند قدم جلوتر در قسمت تفکر، شما با افرادی که به صورت جدی قصد خرید دارند، مواجه می شوید. این گروه هدفمند، علاقه های خود را در وب سایت شما نمایش می دهند و شما با بررسی این رفتارها  می توانید به راحتی پی به ویژگی های شخصیتی مشتریان در امر خرید شوید.

 

 

_عمل (DO)

در نهایت در این مرحله، افرادی که می خواهند از شما خرید کنند را پیدا می کنید. این افراد آماده خرید و استفاده از محصولات شما هستند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، متقاعد کردن آنها برای استفاده از برند شما است.

 

 

_توجه (CARE)

کاربرانی که قبلا از شما خرید کرده اند و یا محصولات شما را به دیگران پیشنهاد می دهند در این مرحله قرار می گیرند. این افراد به شما وفادار بوده و مشتری همیشگی برند و یا کسب و کار شما تلقی می شوند. اگرچه افراد این گروه نسبت به گروه های دیگر بسیار کم هستند ولی وجودشان تاثیر زیادی در موفقیت و پیشرفت بیزینس شما دارد. 

 

فرم مشاوره رایگان 

 

اندازه گیری جداگانه و منحصر بفرد مراحل

پروسه ی هدف قرار دادن مشتریان در هر یک از مراحل بالا متفاوت است.
استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد و یا همان KPI ها به شما کمک می کند که پله پله به اهداف اصلی بیزینس خود برسید. در مرحله مشاهده، استفاده از یک درخواست خرید مناسب، لزوما به موفقیت ختم نمی شود.

سعی کنید که حجم بالایی از کاربران آنلاین از برند شما مطلع شوند و آنها را به خرید و مشارکت از برند خود دعوت کنید. بررسی نرخ تبدیل و حجم معاملات، شاخص های مناسبی برای این مرحله نیستند.
همچنین بسیار مهم است که در این مرحله آگاهی از برند خود را در بین کاربران افزایش دهید، مشتریان جدید پیدا کنید و ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید. این افراد اولین مشارکت های خود را توسط پست های شبکه های اجتماعی و مطالب موجود در وب سایت شما کسب می کنند.
 

عملکرد یک کمپین در مرحله تفکر به صورت کاملا جداگانه بررسی می شود. برای مثال، استفاده از کنسول سرچ گوگل و یا گوگل آنالیتیکس به بررسی های شما کمک بالایی می کند. با استفاده از این ابزار شما می توانید رفتار ها، نظرات و گزارش های مورد نیاز از مدل های شخصیتی کاربران را به دست آورید.

 

گوگل آنالیتیکس | google analytics

 

برای آنکه اطلاعات دقیق تری به کاربران خود بدهید، می توانید از خبرنامه های الکترونیکی و یا مقاله های سفید استفاده کنید. این دو ابزار حاوی اطلاعات ارزشمندی از برند شما هستند. این اطلاعات ارزش مالی ندارند ولی به شدت به آینده فروش بیزینس شما کمک می کنند.
در نهایت شما باید به کلیک های اولیه از طرف کاربران توجه کنید که این امر باعث می شود زیرساخت خود را در مراحل بعدی فروش تهیه کنید و به موفقیت نزدیکتر شوید.
 مرحله انجام دادن و یا عمل، مرحله ای سخت در شاخص های عملکرد کلیدی شما برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.
برای این هدف، ما موفقیت خود را در عملیات های مختلف اندازی گیری می کنیم.
نرخ تبدیل، مقدار فروش و مقدار سود شما در این مرحله جای می گیرد. در این مرحله شما دانه ی کاشته شده در مراحل قبلی را درو می کنید و با استفاده از آنالیز گزارش های مختلف از موفقیت استراتژی های قبلی خود مطلع می شوید.

در مرحله توجه، هدف اصلی شما تبدیل مشتریان راضی به مشتریان وفادار و همیشگی است. با استفاده از KPI های مناسب می توانید به نیاز مشتریان دست پیدا کنید و رضایت مندی آنها را از محصولات خود بالا ببرید.

 

 

تحلیل اساسی اندازه موفقیت

تجزیه و تحلیل، پایه و اساس اندازه گیری در موفقیت برند شما است.
برای آنکه KPI های خود را با موفقیت ثبت و آنالیز کنید، نیازمند ابزاری قابل اعتماد برای نمایش ارور های موجود هستید. تجزیه و تحلیل ترافیک موجود در سایت امری بسیار مهم است. وقتی اطلاعات معتبر برای پشتیبانی و تحلیل داشته باشید، می توانید تصمیمات درستی در راستای ارتقا و پیشرفت خود بگیرید.
مشارکت افراد در مراحل مختلف و انتقال کاربران از یک مرحله به مرحله دیگر باید مشخص و واضح باشد.
مهم ترین امر نداشتن ارور در این مراحل است. داشتن یک سیستم کارآمد رضایت کاربران را بالا برده و ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت میکند.

 

 

استفاده از کانال های بازاریابی اینترنتی در چارچوب  SEE-THINK-DO-CARE

با توجه به این چارچوب، گروه های کاربران و نیاز های متفاوتی از آنها وجود دارد. بر این اساس، شبکه های اجتماعی باید دقیق انتخاب شوند تا به رسیدن به هدف های بیزینس شما کمک کنند. تقسیم بندی و استفاده از شبکه های اجتماعی نیازمند بررسی نیاز مخاطبین هدف شما است. استفاده از تمام شبکه های اجتماعی بسیار مفید است و در نتیجه با نیازسنجی مناسب در مورد تفاوت ها و ویژگی های مختلف این شبکه ها می توانید از آنها برای انتقال اطلاعات برند خود استفاده کنید.
داشتن سئو مناسب، شبکه های اجتماعی، کمپین های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، لندینگ پیج های درست و موارد این چنینی به شما عزیزان کمک می کند که کاربران خود را از اطلاعات محصولات برند، شرایط ویژه، تخفیفات و محصولات جدید مطلع سازید.

 

-دیدن تفکر عمل  مراقبت SEE-THINK-DO-CARE Framework

 

در مرحله مشاهده، یک برند سعی بر این دارد که آگاهی افراد را از بیزینس خود بالا ببرد.
کانال های اجتماعی که امکان نمایش محتوا دارند، می توانند شما را در این امر کمک کنند. استفاده از ویدئو مارکتینگ می تواند اطلاعات پیچیده و احساسی را برای مشتریان شما خلق کند. استفاده از مارکتینگ محتوا، در امر اطلاع رسانی بسیار حیاتی است. با توجه به انتقال محتوای مناسب، می توانید مشتریان خود را از ویژگی های برند و شاخصه های منحصر بفرد آن مطلع ساخته و ترافیک بیشتری از کاربران را در وب سایت خود ببینید.
پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که مشتریان خود را بشناسید، شبکه های اجتماعی را به درستی انتخاب کنید، از این ابزار اطلاع رسانی برای هدفی مناسب استفاده کنید، محتوای مناسب خلق کنید و مشتریان خود را به حداکثر مشارکت برسانید.

مرحله تفکر، پیدا کردن مشتریان با پتانسیل بالا است. جزئیات برند خود را به این افراد منتقل دهید و با یک پیشنهاد ویژه این افراد را برای استفاده و خرید محصولات خود ترغیب کنید. استفاده از سئو، مشارکت افراد را بالا می برد. استفاده از خبرنامه الکترونیکی محتوا مناسب برای شما به وجود می آورد. با توجه به این محتوا و ابراز های تبلیغاتی می توانید افراد را به درستی از برند خود آگاه کنید و آنها را به مرحله خرید و استفاده از سرویس های خود برسانید.

در مرحله انجام دادن (DO) بسیار مهم است که با استفاده از تبلیغات گوگل به صورت واکنش گرا عمل کنید. داشتن سئو سایت قابل قبول در صفحات بهینه سازی شده شما، می تواند تجربه ای مناسب برای کاربران به وجود آورد. می توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ به کاربران خود کارت خرید و پیشنهاد های ویژه انتقال دهید.


با استفاده از یک سیستم بازاریابی موفق و ایمیل مارکتینگ در مرحله توجه (CARE) می توانید مشتریان خود را به مشتریان همیشگی و دائمی تبدیل کنید.  با استفاده از این سیستم خودکار می توانید به کاربران برای رضایتمندی از محصولات خود، انگیزه دهید و مشاوره های خود را به درستی به این افراد انتقال دهید.

با توجه به مراحل گفته شده تیم تارنماگستر با سابقه بالای خود در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و بین المللی می تواند به شما عزیزان یاری برساند. ما با مشاوره های تخصصی شما را به اهداف بیزینسی خود می رسانیم و با برنامه ریزی مناسب برای این Framework، سرعت پیشرفت بیزینس شما را چندین برابر می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران تخصصی تارنماگستر مشارکت کنید و با داشتن یک Roadmap مناسب برای جذب مشتری، مشتریان وفادار زیادی را کسب کنید.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که با چالشهای متغییر بازاریابی آشنا گردید و کسب و کار آن لاین خود را راه اندازی نمایید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha