https 3.235.25.169 https

چگونه یک کمپین تبلیغاتی بسازیم ؟ ضرورت استفاده از کمپین های تبلیغاتی، کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا

 

 

چگونه یک کمپین تبلیغاتی بسازیم ؟
social Media Marketing Campaign

برای شروع این مقاله ابتدا باید به ضرورت استارت کمپین های تبلیغاتی پی ببریم. در این مقاله تلاش خواهیم کرد که اطلاعات مفیدی را در مورد کمپین های تبلیغاتی به شما عزیزان ارائه دهیم و با یک برنامه ریزی مناسب شما را به موفقیت بیشتری در کسب و کار خود برسانیم.
همه ی شما عزیزان از سرعت پیشرفت محیط های آنلاین با خبر هستید و متوجه شده اید که بقا بیزینس های افراد بسیاری به این محیط و کمپین های مختلف بستگی دارد. برای آنکه از قدرت تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مطلع شوید، دلایلی برای ضرورت این امر در کسب و کار شما ارائه می گردد و در نهایت با مطرح کردن چند روش عالی برای استارت کردن کمپین تبلیغاتی مورد نظر شما، این مقاله را جمع بندی می کنیم.
شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ضرورت استارت یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی چیست و چه کمکی به پیشرفت کسب و کار من خواهد کرد ؟

ضرورت استفاده از کمپین های تبلیغاتی:

1_ فرمت کسب و کار در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است و افرادی که می خواهند در لیست بازیکنان این بازی باقی بمانند مجبورند که روش های خود را تغییر داده و با تمرکزی بالا بر روی اهداف بیزینسی خود تفکر کنند. استفاده از ابزار های تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی روشی جدید برای اطلاع رسانی در بین افراد دیگر است. همیشه به یاد داشته باشید که فردی خارج از تفکر شما با مشکلی دست و پنجه نرم می کند که راه حل این مشکل می تواند یکی از سرویس ها و یا یکی از محصولات بیزینس شما باشد. با استفاده از این کمپین های تبلیغاتی شما به راحتی می توانید آگاهی این افراد را نسبت به محصولات/سرویس های بیزینس خود بالا ببرید و یک رابطه دوسر برد برای کسب و کار و مشتریان خود بسازید.

2_ امروزه اگر تلاش بر این دارید که آگاهی مردم را نسبت به برند خود بالا ببرید، باید حضوری ثابت در محیط های آنلاین داشته باشید. تفکر های سنتی را کنار گذاشته و به شبکه های اجتماعی مانند یک دنیای واقعی و انسانی نظاره کنید. مشارکت خود را بالا ببرید و وفاداری خود را به مشتریان خود اثبات کنید. متعهد و با برنامه قدم بردارید و همواره از طراحی های جذاب و قالب های خلاقانه برای ارائه محصولات خود استفاده کنید.

3_ تجربه ای متفاوت از برند خود به مشتریان انتقال دهید. حضور تنها، در شبکه های اجتماعی کافی نیست و بودن در این محیط احتیاج به داشتن یک تعامل با کیفیت در راستای پیشرفت اهداف برند شماست. تا حد ممکن واجب است که یک حس انسانی و متعهد از برند خود به مشتریان هدیه دهید. در مواقع مشکلات، با مشتریان خود صادقانه برخورد کنید و همواره اهداف کسب و کار خود را برای رضایت مشتری برنامه ریزی کنید. زمانی که آگاهی از برند شما با خاطراتی متعهد و باکیفیت ادغام شود، درخواست مشتریان به شدت بالا می رود که به راحتی چک لیست اهداف بلند مدت بیزینس شما در این مرحله تیک خواهد خورد.

با توجه به سرعت و پیشرفت محیط های آنلاین شما مجبورید که درصدی از مشتریان برند خود را در این محیط ها ملاقات کنید. پیشنهاد حرفه ای تیم ما به شما عزیزان این است که با دانشی کافی و اطلاعات مناسب از المان های کمپین های تبلیغاتی ، به دایره رقابت بازگردید و آگاهی یوزرهای آنلاین را از آخرین محصولات و سرویس های بیزینس خود بالا ببرید.


 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

کمپین بزرگ اینستاگرامی تارنماگستر (رایگان)

 

در این قسمت ما به شما کمک می کنیم که چه طور یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را قدم به قدم برنامه ریزی کنید.


_ کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی :


برای آنکه مطمئن شوید که کمپین شما تاحد ممکن موفق می شود، باید به صورت حرفه ای برای ویژگی های آن برنامه ریزی کنید و با داشتن استراتژی های درست درصد موفقیت خود را بالا ببرید.

اگر ویژگی جدیدی به محصولات خود اضافه کرده اید، تعطیلاتی که دوست دارید بر روی آن سرمایه گذاری کنید و یا محصولی جدید از برند خود آماده ی پخش و توزیع است می تواند دلایل کافی برای شروع کردن یک کمپین تبلیغاتی باشد.

در این مرحله 7 قدم اصلی برای برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی موفق را با شما در میان خواهیم گذاشت و به شما کمک می کنیم تا شانس دسترسی به اهداف اصلی کسب و کار خود را تا حد امکان بالا ببرید.

1) برای کمپین خود هدف گذاری کنید:

اولین سوال که باید قبل از استارت یک کمپین تبلیغاتی به آن تفکر کنید، هدف اصلی از برگزاری آن است.
جواب دادن به این سوال می تواند مراحل بعدی را برایتان مشخص کند و به کمپین تبلیغاتی شما دلیل وجودیت ببخشد.

در اینجا چند دلیل رایج از استارت کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی رو با شما عزیزان در میان خواهیم گذاشت :


_ بالا بردن آگاهی مشتریان از برند شما
_ افزایش فروش
_ جذب مشتریان
_ بالا بردن مشارکت شما

اگرچه بعد از تنظیم کردن این اهداف، باید به صورت عمیق تر به آنها بنگرید. چه درصدی از آگاهی برند در پایان کمپین تبلیغاتی خود می خواهید به دست آورید؟ آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و فالورهای بیشتری جذب کنید ؟

برای آنکه اهدافی موثر تنظیم کنید، باید در نظر داشته باشید که آنها مخصوص، قابل اندازه گیری، در دسترس، مرتبط و دارای یک زمان بندی مشخص باشند.
سپس بعد از آنکه این اهداف را تنظیم کردید، بسیار حیاتی است که مقیاسی مناسب برای اندازه گیری دستاورد های خود تعریف کنید.
در این مرحله هیچ اشتباهی مرتکب نشوید چراکه تنظیم کردن اهداف، بسیار ضروری و حیاتی است. با توجه به آمار مارکترهای موفق، 70 درصد آنها برای این قسمت بسیار تحقیق و بررسی می کنند.

2) شخصیت مشتریان خود را شناسایی کنید :

حتی اگر بهترین محتوا را در کمپین خود داشته باشید، اگر مشتریان درستی را مورد هدف قرار ندهید بیزینس شما با شکست مواجه می شود. در نتیجه مشتریان خود را در بین مردم شناسایی کنید و برای شخصیت آنها برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.
پس از شناسایی مشتریان خود برای شخیت آنها سندی تهیه کنید و ویژگی های این افراد را در این سند ذخیره کنید. این امر باعث می شود که در هنگام ارتباط و پیام دادن به آنها از محتوای لغوی مناسب استفاده کنید و با این امر به شخصیت آنها احترام بگذارید.

از جمله این جزئیات می شود به این موارد اشاره کرد :

_ اسم _ جنسیت _ سن _ درآمد _ موقعیت جغرافیایی _ کانال های مورد علاقه در شبکه های اجتماعی _ شغل _ وضعیت تاهل _ علاقه مندی ها _ سرگرمی ها و ....

دانستن این موارد به درست کردن حس اعتماد بین مشتریان و بیزینس شما کمک خواهد کرد، ارتباط با مشتریان هدف خود را آسان می کند و در نتیجه افراد می توانند به راحتی حس احترام را از برند شما بگیرند و قانع شوند که می توانند از سرویس های شما استفاده  کنند.

3) کانال شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

برای آنکه نتیجه بهتری از کمپین خود بگیرید، باید بر روی یک شبکه اجتماعی تمرکز کنید. موارد آن را به درستی انجام دهید و بعد از آن، کانال اطلاع رسانی بعدی را مورد هدف قرار دهید.

با استفاده از ویژگی شخصیتی مشتریان خود، می توانید به شبکه اجتماعی مورد علاقه آنها پی ببرید. اکثر مواقع به دسته بندی محصولات بیزینس شما بستگی دارد. معمولا لینکدین برای موارد مدل B2B
( Business to Business ) استفاده می شود. افرادی که تصمیم های اصلی را برای بیزینس های بزرگ می گیرند در این محیط فعال هستند و اگر مشتریان شما کسب و کار های دیگران است، پیشنهاد ما تمرکز بالا بر روی لینکدین می باشد.

استفاده از آمارهای آنالیتیکس سایت بسیار مفید است. دانستن آمارهای ورودی سایت شما این امکان را می دهد که بفهمید کدام پلتفرم ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت می کند.
به یاد داشته باشید که همه پلتفرم ها می تواند به موفقیت شما کمک کند. دانستن ویژگی های آنها و استفاده از یک محتوا مناسب در آنها می تواند شما را به اهداف اصلی بزینس خود نزدیک کند.
برای اطلاعات بیشتر به قسمت شبکه های اجتماعی و ویژگی های آنها مراجعه فرمایید.

4) از یک تقویم و زمان بندی مناسب برای شبکه های اجتماعی استفاه کنید :

زمان بندی در استات یک کمپین تبلیغاتی امری بسیار حیاتی است.
استفاده از یک تقویم برای شبکه های اجتماعی، محتوا و استراتژی های بیزینس شما را از شروع تا پایان کمپین مشخص می کند.
با استفاده از یک تقویم با زمان بندی مشخص، افراد تیم شما چک لیست مورد نیاز کمپین تبلیغاتی شما را به ترتیب تیک می زنند.
این زمان بندی به شما کمک می کند تا بتوانید به موقع محتوا را تولید کنید، زمان دقیق قرار دادن پست ها را بدانید، فید بک ها را به موقع آنالیز کنید و در نهایت چه موقع موارد مورد نیاز کمپین تیلیغاتی خود را در اکانت اصلی و یا اکانت های شخصی کارمندان خود آپدیت کنید.

داشتن زمان بندی مناسب باعث می شود که هیچ کدام از مراحل استراتژی خود را از دست ندهید و به موقع بتوانید در طول کمپین خود حضوری موثر و مفید داشته باشید.

5) از ابزارهای مناسب برای بالا بردن سرعت بهره وری استفاده کنید:

برای آنکه به نتیجه مطلوبی از کمپین تبلیغاتی خود برسید، باید ابزارهای مورد نظر خود را شناسایی کرده و با زمان بندی های مناسب از آنها استفاده کنید. قالبی خلاقانه طرح کنید و از روش های هوشمندانه برای ارائه اطلاعات خود در این کمپین تبلیغاتی استفاده کنید.
شبکه های اجتماعی ابزارهای بسیار مناسبی برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق است.


_ تولید محتوا :

استفاده از المان های بصری به شدت می تواند آمار بازدید شما را بالا ببرد. برای مثال، توییت هایی که دارای تصاویر هستند 18% درصد بیشتر کلیک میخورند و بیشتر ریتوییت می شوند.
بنابراین برای دسترسی به مشتریان بیشتر، لازم است که از تصاویر و ویدئوهای مناسب در کمپین های تبلیغاتی و قالب های خود استفاده شود.
 از محتوای متفاوت و مرتبط استفاده کنید. برای آنکه ترافیک بیشتری به سمت کمپین تبلیغاتی بیزینس خود جذب کنید، باید مقدار تولید محتوا خود را بالا ببرید. با توجه به شخصیت مشتریان خود محتوا مناسب برای آنها تولید کنید و همواره آگاهی افراد در محیط های آنلاین را از برند خود بالا ببرید و با استارت یک کمپین تبلیغاتی مناسب به کسب و کار خود سرعت دهید.
برای موارد آپدیت، برنامه ریزی آپدیت ها، همکاری با افراد و موارد این چنینی پلن های مناسب تنظیم کنید. زمان دقیق قدم های خود را بدانید و به درستی قدم بردارید. هدف اصلی ما این است که قبل از رسیدن به بحران، آن را شناسایی کنید و برایش از قبل راه حلی مناسب داشته باشید.

بدون داشتن برنامه ای در دست قدم گذاشتن در این مسیر حسی نامناسب از برند شما را انتشار می دهد و حس اعتماد را در بین مشتریان خود از دست می دهید. در شرایطی که امکانات، بودجه کافی، نیروی انسانی متعهد و برنامه ریزی دقیق ندارید، در این مسیر قدم نگذارید و ابتدا شرایط یک کمپین تبلیغاتی را بسنجید و پس از آماده کردن مقدمات ضروری آن، استارت کمپین خود را بزنید.


6) از آنالیزهای رقبا خود استفاده کنید :

استفاده از آنالیزهای رقبا، این امکان را به شما می دهد که از روش ها و تاکتیک های آنها باخبر شوید، پلتفرم و ابزار های مناسب رقبا را بررسی کنید و به استراتژی آنها دست پیدا کنید.
استفاده از این آنالیزها تا درصد زیادی به نوشتن استراتژی کمپین تبلیغاتی بیزینس شما کمک می کند.
در نتیجه با یک بررسی به کانال های مورد استفاده آنها در شبکه های اجتماعی دست پیدا می کنید، به موضوع و دسته بندی محتوا آنها پی می برید، زمان آپدیت هایشان را مطلع می شوید و در آخر به یک نتیجه گیری مناسب از کمپین های تبلیغاتی رقبا خود می رسید.

7) استفاده از سیستمی مناسب برای نتیجه گیری از عملکرد کمپینتان امری ضروری است:

سنجش عملکرد به شما کمک می کند که دلایل موفقیت و شکست کمپین های خود را بررسی کنید. این سنجش به شما کمک می کند که قدم هایتان را در مسیر تحقق اهداف خود بردارید و از مسیر خارج نشوید.
برای مثال استفاده از پارامترهای UTM مقدار ترافیک ورودی از کمپین به سایت شما را نمایش می دهد.
با استفاده از Google Analytics به این آمار ارزشمند دسترسی پیدا می کنید و می توانید با برسی المان ها و زمان بندی ها خود نتیجه گیری های مناسبی برای موفقیت و یا عدم موفقیت کمپین خود به دست آورید.

نتیجه گیری :

برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی به صورت خلاصه :

به صورت خلاصه شما باید اهداف خود را مشخص کنید، مشتریان خود را بشناسید، محتوا مناسب تولید کنید، از تقویمی مشخص برای قدم هایتان استفاده کنید و در نتیجه با استفاده از آمارهای مختلف قدم های خود را بررسی کنید و به قالبی مناسب برای کمپین تبلیغاتی محصولات خود برسید.
با رعایت کردن موارد بالا، بودجه و تیم مورد نظر خود را انتخاب کنید و درصدد پیشرفت بیزینس خود قدم بردارید.
کارشناسان ما در شرکت نوآوران تارنماگستر همواره در تلاشند که شما را برای رسیدن به رویایتان راهنمایی و همراهی کنند.
مشاوره های تیم تارنماگستر می تواند در کمپین های تبلیغاتی گسترده و سنگین، شما عزیزان را یاری کند و با داشتن برنامه ای مناسب و کارآمد در مورد کمپین های تبلیغاتی، برندتان را به موفقیت نزدیک کنیم.

 

کمپین بزرگ اینستاگرامی تارنماکمپین نمونه بسیار موفق از یک کمپین اینستاگرامی هدفمند با هدف بالا بردن هم افزایی برندهای فعال در اینستاگرام است.


















 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha