ساخت کمپین تبلیغاتی، ضرورت استفاده از کمپین های تبلیغاتی، کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا

 

 چگونه یک کمپین تبلیغاتی بسازیم ؟ 

 Social Media Marketing Campaign

 

همه شما عزیزان از سرعت پیشرفت محیط های آنلاین با خبر هستید و متوجه شده اید که بقای بیزینس های افراد بسیاری به این محیط ها بستگی دارد. در این مقاله تلاش خواهیم کرد که اطلاعات مفیدی در مورد کمپین های تبلیغاتی، قدرت و ضرورت استفاده از آنها به شما عزیزان ارائه دهیم.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ضرورت شروع یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی چیست و چه کمکی به پیشرفت کسب و کار من خواهد کرد؟ ما پاسخ سوالتان را می دهیم:

 

ضرورت استفاده از کمپین های تبلیغاتی:

 

1. فرمت کسب و کار در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است و افرادی که می خواهند در لیست بازیکنان این بازی باقی بمانند مجبورند که روش های خود را تغییر داده و با تمرکزی بالا بر روی اهداف بیزینسی خود تفکر کنند. استفاده از ابزار های تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی روشی جدید برای اطلاع رسانی در بین افراد دیگر است. همیشه به یاد داشته باشید که فردی خارج از تفکر شما با مشکلی دست و پنجه نرم می کند که راه حل این مشکل می تواند یکی از خدمات و یا محصولات بیزینس شما باشد. با استفاده از این کمپین های تبلیغاتی شما به راحتی می توانید آگاهی این افراد را نسبت به محصولات و خدمات بیزینس خود بالا ببرید و یک رابطه دو سر برد برای کسب و کار و مشتریان خود بسازید.
 


2. امروزه اگر تلاش بر این دارید که آگاهی مردم را نسبت به برند خود بالا ببرید، باید حضوری ثابت در محیط های آنلاین داشته باشید. تفکر های سنتی را کنار گذاشته و به شبکه های اجتماعی مانند یک دنیای واقعی و انسانی نظاره کنید. مشارکت خود را بالا ببرید و وفاداری خود را به مشتریان خود اثبات کنید. متعهد و با برنامه قدم بردارید و همواره از طراحی های جذاب و قالب های خلاقانه برای ارائه محصولات خود استفاده کنید.

 



3. تجربه ای متفاوت از برند خود به مشتریان انتقال دهید. حضور تنها، در شبکه های اجتماعی کافی نیست و بودن در این محیط به برقراری یک تعامل با کیفیت و در راستای پیشرفت اهداف برند شما نیاز دارد. تا حد ممکن واجب است که یک حس انسانی و متعهد از برند خود به مشتریان هدیه دهید. در مواقع مشکلات، با مشتریان خود صادقانه برخورد کنید و همواره اهداف کسب و کار خود را برای رضایت مشتری برنامه ریزی کنید. زمانی که آگاهی از برند شما با خاطراتی متعهد و باکیفیت ادغام شود، درخواست مشتریان به شدت بالا می رود، در اینصورت به راحتی چک لیست اهداف بلند مدت بیزینس شما در این مرحله تیک خواهد خورد.

با توجه به سرعت و پیشرفت محیط های آنلاین شما مجبور هستید که درصدی از مشتریان برند خود را در این محیط ها ملاقات کنید. پیشنهاد حرفه ای تیم تارنماگستر به شما عزیزان این است که با دانشی کافی و اطلاعات مناسب از المان های کمپین های تبلیغاتی، به دایره رقابت بازگردید و آگاهی کاربرهای آنلاین را از آخرین محصولات و سرویس های بیزینس خود بالا ببرید.


 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

کمپین بزرگ اینستاگرامی تارنماگستر (رایگان)

 

در این قسمت ما به شما کمک می کنیم که یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را قدم به قدم برنامه ریزی کنید.

 


 کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی :


برای آنکه مطمئن شوید که کمپین شما تا حد ممکن موفق می شود، باید به صورت حرفه ای برای ویژگی های آن برنامه ریزی کنید و با داشتن استراتژی های درست درصد موفقیت خود را بالا ببرید.

اگر ویژگی جدیدی به محصولات خود اضافه کرده اید، تعطیلاتی که دوست دارید بر روی آن سرمایه گذاری کنید و یا محصول جدیدی از برندتان آماده پخش و توزیع است، دلایل کافی برای شروع کردن یک کمپین تبلیغاتی دارید.

در این مرحله 7 قدم اصلی برای برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی موفق را با شما در میان خواهیم گذاشت و به شما کمک می کنیم تا شانس دسترسی به اهداف اصلی کسب و کار خود را تا حد امکان بالا ببرید.

 



1. برای کمپین خود هدف گذاری کنید:

اولین سوالی که باید قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی به آن فکر کنید این است که هدف اصلی از برگزاری کمپین چیست؟ جواب دادن به این سوال می تواند مراحل بعدی را برایتان مشخص کند و به کمپین تبلیغاتی شما دلیل وجودیت ببخشد. در اینجا چند دلیل رایج از شروع کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی رو با شما عزیزان در میان خواهیم گذاشت :

 

  • بالا بردن آگاهی مشتریان از برند شما

  •  افزایش فروش

  • جذب مشتریان

  •  بالا بردن مشارکت شما

 

بعد از تنظیم کردن این اهداف، باید به صورت عمیق تر به آنها بنگرید. در پایان کمپین چه درصدی از آگاهی برند تبلیغاتی خود می خواهید به دست آورید؟ آیا می خواهید ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید و فالورهای بیشتری جذب کنید؟


اهدافی را تنظیم کنید که قابل اندازه گیری، در دسترس، مرتبط و دارای یک زمان بندی مشخص باشند. در این مرحله هیچ اشتباهی مرتکب نشوید چرا که تنظیم کردن اهداف، بسیار ضروری و حیاتی است. با توجه به آمار، 70 درصد از مارکترهای برای این قسمت بسیار تحقیق و بررسی می کنند.

 

 

2. شخصیت مشتریان خود را شناسایی کنید :

حتی اگر بهترین محتوا را در کمپین خود داشته باشید، اگر مشتریان درستی را مورد هدف قرار ندهید بیزینس شما با شکست مواجه می شود. در نتیجه مشتریان خود را شناسایی کنید و برای شخصیت آنها برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. پس از شناسایی مشتریان برای شخصیت آنها سندی تهیه کنید و ویژگی های این افراد را در این سند ذخیره کنید. این امر باعث می شود که در هنگام ارتباط و پیام دادن به آنها از محتوای لغوی مناسبی استفاده کنید و با این امر به شخصیت آنها احترام بگذارید. از جمله این جزئیات می شود به این موارد اشاره کرد :

 

  • اسم

  • جنسیت

  • سن

  • درآمد

  • موقعیت جغرافیایی

  • کانال های مورد علاقه در شبکه های اجتماعی

  • شغل

  • وضعیت تاهل

  • علاقه مندی ها 

  • سرگرمی ها و سایرموارد

 

دانستن این موارد به درست کردن حس اعتماد بین مشتریان و بیزینس شما کمک خواهد کرد، ارتباط با مشتریان هدف خود را آسان می کند و در نتیجه افراد می توانند به راحتی حس احترام را از برند شما بگیرند و قانع شوند که می توانند از سرویس های شما استفاده  کنند.

 

 

3. کانال شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

برای آنکه نتیجه بهتری از کمپین خود بگیرید، باید بر روی یک شبکه اجتماعی تمرکز کنید. با استفاده از ویژگی شخصیتی مشتریان خود، می توانید به شبکه اجتماعی مورد علاقه آنها پی ببرید و با توجه به آن و ویژگی بیزینس خود، کانال شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید.برای مثال شبکه اجتماعی لینکدین برای موارد مدل B2B(Business to Business ) استفاده می شود. افرادی که تصمیم های اصلی را برای بیزینس های بزرگ می گیرند در این محیط فعال هستند و اگر مشتریان شما، کسب و کارهای دیگران است، پیشنهاد ما تمرکز بالا بر روی لینکدین می باشد. ابزارهایی وجود دارند که تحلیلها و آمارهایی در مورد ورودیهای سایت ارائه می دهند. دانستن آمارهای ورودی سایت، این امکان را می دهد که بفهمید کدام پلتفرم، ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت می کند. به یاد داشته باشید که همه پلتفرم ها می توانند به موفقیت شما کمک کنند. دانستن ویژگی های آنها و استفاده از یک محتوای مناسب در آنها می تواند شما را به اهداف اصلی بزینس خود نزدیک کند. برای اطلاعات بیشتر به قسمت شبکه های اجتماعی و ویژگی های آنها مراجعه فرمایید.

 

 

4. از یک تقویم و زمان بندی مناسب برای شبکه های اجتماعی استفاه کنید :

زمان بندی در شروع یک کمپین تبلیغاتی امری بسیار حیاتی است. استفاده از یک تقویم برای شبکه های اجتماعی، محتوا و استراتژی های بیزینس شما را از شروع تا پایان کمپین مشخص می کند. با استفاده از یک تقویم با زمان بندی مشخص، افراد تیم شما چک لیست مورد نیاز کمپین تبلیغاتی شما را به ترتیب تیک می زنند. این زمان بندی به شما کمک می کند تا بتوانید به موقع تولید محتوا کنید، زمان دقیق قرار دادن پست ها را بدانید، بازخوردها را به موقع آنالیز کنید و در نهایت چه موقع کمپین تیلیغاتی خود را در اکانت اصلی و یا اکانت های شخصی کارمندان خود آپدیت کنید. داشتن زمان بندی مناسب باعث می شود که هیچ کدام از مراحل استراتژی خود را از دست ندهید و به موقع بتوانید در طول کمپین خود حضوری موثر و مفید داشته باشید.

 

 

5. از ابزارهای مناسب برای بالا بردن سرعت بهره وری استفاده کنید:

برای آنکه به نتیجه مطلوبی از کمپین تبلیغاتی خود برسید، باید ابزارهای مورد نظر خود را شناسایی کرده و با زمان بندی های مناسب از آنها استفاده کنید. قالبی خلاقانه طرح کنید و از روش های هوشمندانه برای ارائه اطلاعات خود در این کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. شبکه های اجتماعی ابزارهای بسیار مناسبی برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق هستند. استفاده از المان های بصری به شدت می تواند آمار بازدید شما را بالا ببرد. برای مثال، توییت هایی که دارای تصاویر هستند 18% درصد بیشتر کلیک می خورند و بیشتر ری توییت می شوند. بنابراین برای دسترسی به مشتریان بیشتر، لازم است که از تصاویر و ویدئوهای مناسب در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده شود.

از محتوای متفاوت و مرتبط استفاده کنید. برای آنکه ترافیک بیشتری به سمت کمپین تبلیغاتی بیزینس خود جذب کنید، باید مقدار تولید محتوای خود را بالا ببرید. با توجه به شخصیت مشتریان خود محتوای مناسب برای آنها تولید کنید و همواره آگاهی افراد در محیط های آنلاین را از برند خود بالا ببرید و با شروع یک کمپین تبلیغاتی مناسب به کسب و کار خود سرعت دهید.
برای موارد آپدیت، برنامه ریزی آپدیت ها، همکاری با افراد و مواردی از این دست، پلن های مناسب تنظیم کنید. زمان دقیق قدم های خود را بدانید و به درستی قدم بردارید. هدف اصلی این است که قبل از رسیدن به بحران، آن را شناسایی کنید و برایش از قبل راه حل مناسبی داشته باشید.

 

 

6. از آنالیزهای رقبا خود استفاده کنید :

استفاده از آنالیزهای رقبا، این امکان را به شما می دهد که از روش ها و تاکتیک های آنها باخبر شوید، پلتفرم و ابزار های مناسب رقبا را بررسی کنید و به استراتژی آنها دست پیدا کنید. استفاده از این آنالیزها به نوشتن استراتژی کمپین تبلیغاتی بیزینس شما کمک می کند. در نتیجه با یک بررسی به کانال های مورد استفاده آنها در شبکه های اجتماعی دست پیدا می کنید، به موضوع و دسته بندی محتوا آنها پی می برید، زمان آپدیت هایشان را مطلع می شوید و در آخر به یک نتیجه گیری مناسب از کمپین های تبلیغاتی رقبا خود می رسید.

 

 

7. از یک سیستمی مناسب برای نتیجه گیری از عملکرد کمپینتان استفاده  کنید :

سنجش عملکرد به شما کمک می کند که دلایل موفقیت و شکست کمپین های خود را بررسی کنید. این سنجش به شما کمک می کند که قدم هایتان را در مسیر تحقق اهداف خود بردارید و از مسیر خارج نشوید. برای مثال استفاده از پارامترهای UTM مقدار ترافیک ورودی از کمپین به سایت شما را نمایش می دهد. با استفاده از Google Analytics به این آمار ارزشمند دسترسی پیدا می کنید و می توانید با برسی المان ها و زمان بندی ها، نتیجه گیری های مناسبی برای موفقیت و یا عدم موفقیت کمپین خود به دست آورید.

 

 

کارشناسان ما در شرکت نوآوران تارنماگستر همواره در تلاشند که شما را برای رسیدن به رویاهایتان راهنمایی و همراهی کنند. جهت مشاوره رایگان با شماره های ۸۸۹۹۸۲۸۵-۶ (۰۲۱) تماس بگیرید 

 

 

 

کمپین بزرگ اینستاگرامی تارنماگستر (رایگان)

 

تارنماگستر برگزار می کند

کمپین بزرگ اینستاگرامی تارنماگستر (رایگان)

شاید از کمپین ها خاطره خوشی نداشته باشید و نام کامپین شما را یاد فالوورهای کیلویی بیندازد، که به اجبار شما را فالو کرده اند و بعد از مدتی یا آنفالو میشوید یا حتی، حوصله آنفالو کردنتان هم ندارند و engagement پیجتان را به شدت تضعیف میکنند، خوشبختانه باید عرض کنیم نارنما کمپین اصلا آن چیزی که تصور میکنید نیست، بگذارید برایتان شرح دهیم:



 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha