ای نماد enamad

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک

ای نماد enamad

نماد الکترونیک چیست؟مدارک مورد نیاز برای کسب نشانه نماد چیست؟مراحل دریافت ای نشانه ای نماد enamad چه سایت های نیاز به ای نماد دارند؟

 

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) مجوزی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به کسب و کارهای اینترنتی که ارائه دهنده محصولات و خدمات هستند داده می شود. این نشانه در راستای احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) صادر گشته و طبق مصوبه 288 مورخ 5/12/1397 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به مدت دوسال اعتبار دارد.

 

 

چه سایت های نیاز به ای نماد دارند؟

شرکت­ها و فروشگاه­های اینترنتی که در طراحی سایت خود بعد از معرفی محصول، امکان خرید و فروش آن لاین آن را فراهم می نماید و تمام مراحل سفارشگیری و پرداخت وجه آن به صورت آن­لاین صورت می­ گیرد می ­توانند نسبت به دریافت این نماد اقدام نمایند. از آنجایی که فرایند خرید کالا به صورت کاملا مجازی صورت می ­پذیرد، مشتری بایستی قبل از اقدام به خرید، نسبت به صحت خدماتی که فروشگاه اینترنتی ارائه می دهد اطمینان حاصل نماید لذا اهمیت ای نماد enamad معنا می یابد. مشتری با کلیک برروی enamad که معمولا در صفحه نخست وب سایت آورده شده می تواند به آدرس ‌سایت، وضعیت اعتبار نماد، نام صاحب امتیاز، آدرس کسب و کار، تلفن ثابت و پست الکترونیکی دسترسی یابد.

خلق اعتماد و به رسمیت شناختن حقوق مشتری در میان مصرف کنندگان یکی از مهمترین عوامل توسعه تجارت الکترونیکی است. لذا ای نماد به منظور نظارت بر عملکرد کسب و کارهای اینترنتی و رسیدگی به تخلفات آن‌ها و شکایات کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. ای نماد بر شناسایی مالک کسب و کار، صحت اطلاعات کالا یا خدمات، گارانتی و خدمات پس از فروش، بازپسگیری کالا و روند روشن برگرداندن کالا، حفاظت از اطلاعات شخصی خریداران و تایید امنیت وب سایت توسط یک مرکز ملی اعتماد صحه می نهد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت اختصاصی 

 

مدارک مورد نیاز برای کسب نشانه ای نماد

 برای متقاضیان حقیقی:

  • تصویر پروانه یا مجوز فعالیت

  • مدارک هویتی مالک کسب و کار

 

برای متقاضیان حقوقی:

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی

  • تصویر اصل اساسنامه

  • گواهی آخرین تغییرات آدرس

  • آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره

  • آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت

  • تصویر پروانه یا مجوز فعالیت 

 

و برای متقاضیان دولتی
تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان با امضای مقام مسئول مربوطه مبنی بر تعلق وبسایت به دستگاه دولتی مزبور و معرفی نماینده معرفی شده در پرونده ای نماد در متن نامه.

 

مراحل دریافت نشانه ای نماد:

  • مراجعه به آدرس  https://reg.enamad.ir/Panel

  • کلیک بروی گزینه ایجاد حساب کاربری

  • تکمیل اطلاعات شخصی (جهت احراز اطلاعات هویتی و بارگذاری تصویر صفحه‌ی اول شناسنامه(اجباری)، تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت (در صورت لزوم)

  • تایید اطلاعات تماس (اطلاعات مربوط به تلفن ثابت و همراه)

  •  افزودن کسب و کار اینترنتی

  • تکمیل فرم تاییدیه فنی

  • احراز صحت اطلاعات کسب و کار (احراز آدرس محل فعالیت، شماره تماس کسب و کار اینترنتی و احراز آدرس پست الکترونیکی همچنین برای دریافت این نماد بایستی دامنه وبسایت در اختیار مالک حقوقی یا حقیقی باشد.)

  • تکمیل فرم نظر سنجی

  •  بررسی چک لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیکی

  •  تعهد الکترونیکی (پس از تأیید و ارزیابی درخواست، مدارک فیزیکی بایستی به آدرس پستی درج شده در سایت ای نماد ارسال گردد. متقاضیان باید فرم تعهدنامه را به همراه کد تأیید ارسالی تکمیل و امضا نموده و کپی برابر اصل مدارک درخواست شده را پست کنند.)

  •  اعطای ای نماد

  • درج کد مجوز بروی وبسایت

صاحبین مشاغل اینترنتی و کسب و کارهای آن لاین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی سایت مخصوصا طراحی سایت فروشگاهی و بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) با مشاوران ما در شرکت تارنماگستر در تماس باشید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha