تولید محتوا

تیم تولید محتوا در تارنماگستر

تولید محتوا

قالب های تولید محتوا :1.تولید محتوای متنی 2.تولید محتوای صوتی 3.تولید محتوای ویدئوی 4.تولید محتوا تصویری

 

تولید محتوا چیست؟

برای اینکه به شناخت واضح از تولید محتوا برسیم در ابتدا به این اشاره میکنیم که تولید محتوا Content Production به این معناست که می توان اطلاعاتی در زمینه یک موضوع، کالا، خدمات یا بیزنس را به صورت های متنوعی مثل نوشتار، گفتار، عکس، فیلم، صوت و سایرموارد در اختیار مخاطبان هدف و یا عموم مردم قرار داد.

در عصر دیجیتال با شنیدن تولید محتوا ذهنمان به سمت مطالب و محتویات وب سایت، شبکه های اجتماعی و در کل رسانه های اجتماعی می رود.

تولید محتوا راهی برای معرفی خود، خدمات، کالا و بیزینس به مخاطبان است. همچنین با استفاده از آن می توان به توزیع، بازاریابی و انتشار پرداخت.

اصلی ترین نکته در تولید محتوا در نظر گرفتن محیط انتشار آن است. آیا برای وب سایت است یا اینستاگرام یا تلگرام؟ به طور مثال اینستاگرام قالب پست دارد و از ابتدا محیطی برای انتشار عکس بوده است. به همین دلیل اکثر کاربران اینستاگرام طرفدار پست های با فرمت عکس یا فیلم هستند. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا، انواع فرمت ها و قالب های محتوا را معرفی میکنیم.

 

چگونه سیل خروشانی از مشتریان را روانه سایت کنیم؟

چگونه مشتری بیشتری داشته باشیم و فروش‌مان را بیشتر کنیم؟ این سوال از نخستین روز خلقت، یار همیشگی فروشندگان بوده است. حالا پس از هزاران سال کسب‌وکارهای اینترنتی هم درگیر این چالش‌ها هستند که چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهند و در این رقابت نفس‌گیر گوگل، گوی رقابت را از رقیبان خود بگیرند.

از طرفی حالا که فروش محصولات و خدمات به‌سوی مدرنیته و اینترنتی بودن رفته است، چگونه مشتریان می‌توانند به شما اطمینان کنند؟ شما احتمالاً به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی یا ارائه‌دهنده خدمات در حال فعالیت هستید؛ پس از راه‌اندازی و طراحی سایت، به این فکر کرده‌اید که چگونه محصولات و سرویس‌های خود را به مخاطبانتان بشناسانید؟ اصلاً این مخاطبان چه افرادی هستند؟ چه سلیقه‌ای دارند؟ چگونه می‌توانید رضایت آن‌ها را جلب کنید؟

اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید یا به‌تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، احتمالاً با یکی از این سؤالات درگیر هستید یا چالش‌های دیگری دارید. ما اینجاییم که با ارائه یک راه‌حل ایده‌ئال نه‌تنها پاسخ تمامی دغدغه‌های شما را بدهیم، بلکه در این راه پرفرازونشیب همراه شما باشیم. در ادامه به معرفی این راه‌حل می‌پردازیم.

 

با سفارش تولید محتوای باکیفیت، سه هیچ از بقیه جلو باشید!

از زمانی که گوگل با ارائه الگوریتم‌های مختلف خود مشغول به بهتر کردن جستجوهای کاربران است، رقابت بسیار وسیعی نیز بین کسب‌وکارهای اینترنتی به راه افتاده است. اگر شما بلد این راه نباشید، حسابی از دیگران عقب می‌افتید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تارنما گستر با تسلط کافی بر این الگوریتم‌های بروز، در اختیار داشتن تیم ماهر نویسندگان باسابقه، گروه ویراستاری تیزبین، تیم سئوکاران حرفه‌ای و سایر ابزارهای آنلاین در این حوزه، همچون سکوی قدرتمندی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در این رقابت سخت پیش بیافتند و مشتریان بیشتری داشته باشند. 

 

قالب های تولید محتوا

قبل از هرگونه تولید محتوا باید بدانیم هدفمان از تولید محتوا چیست. به عبارتی دیگر، استراتژی سئو مناسب برای تولید محتوا داشته باشیم و به نکاتی چون مخاطب هدف، رنج سنی مخاطبان و خصوصیات بارز مشترکشان توجه کنیم.

مثلا اگر فروشگاه سیسمونی نوزاد دارید، مخاطب هدف نوزادان نیستند، بلکه مادران آنها هستند. پس در جهت جلب توجه و نظر مادران باید محتوا تولید کرد.

 

انواع قالب های تولید محتوا:

  1. تولید محتوای متنی

  2. تولید محتوای صوتی

  3. تولید محتوای ویدئویی

  4. تولید محتوا تصویری

پس متناسب با مخاطب، نوع کالا یا خدمات و سایرموارد یکی از قالب های تولید محتوا را برای انتقال پیام استفاده می کینم.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

1. محتوای متنی

محتوا متنی از دیرباز نشان داده توانسته اعتماد مخاطبان هدفش را جذب کند. کتاب ها و مقالات زیادی وجود دارند که توانسته اطلاعات را به مخاطبان انتقال دهند و رضایت آنها را بدست آورند.

مجموعه های زیادی وجود دارند که هم به صورت کتاب و هم فیلم تولید شده اند. برای نمونه کتاب ارباب حلقه ها، بر باد رفته، آلیس در سرزمین عجایب، در نمونه های ایرانی می توان به داش آکُل، مرد لوطی و درخت گلابی اشاره کرد.

با توجه به تغییراتی که در الگوریتم های موتور جستجو گوگل صورت گرفته است، صاحبان سایت دقت بیشتری به رعایت اصول سئو سایت دارند. یکی از مواردی که در سئو سایت و کسب رتبه سایت حائز اهمیت است همین تولید محتوا می باشد. به همین منظور با متخصصان تولید محتوا همکاری می کنند و حتی می توان تولید محتوا را به گروه ها یا شرکت هایی که به طور تخصصی به تهیه تولید محتوا می پردازند سپرد و خود را درگیر تولید محتوا نکرد.

 

تولید محتوا متنی تارنماگستر

 

در تولید محتوا باید به استراتژی تولید محتوا، تولید کلمات کلیدی و عناوین متناسب با کسب و کار، بازاریابی محتوا توجه داشت که خیلی در جهت افزایش رتبه سایت به شما کمک می کند.

شرکت تارنماگستر با سابقه 10 ساله که در حوزه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو سایت و تولید محتوا دارد و با ایجاد یک تیم قوی و متخصص میتواند در ضمینه های استراتژی محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا، کلمات کلیدی مناسب کسب و کار و تولید محتوا کارامد و مفید به شما مشاوره دهد.

تولید محتوا متنی یکی از 4 قالب تولید محتواست که تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد و در تولید محتوا متنی باید دقت داشت که همه اصول سئو را در آن به کاربرد برای نمونه استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار، عنواین جذاب و گیرا، محتوا مفید و متفاوت از رقبا که کاربران با مراجعه به سایت شما به جواب سوالاتشان برسند موارد زیادی را میتوان ذکر کرد که با رعایت آنها به رشد رنک سایت دست یافت برای آشنایی بیشتر با نکات سئو سایت می توانید به لندینگ پیج سئو تارنماگستر مراجعه کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

2. تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی تأثیر مضاعفی نسبت به محتوای متنی دارد. یکی از برتری های محتوا صوتی نسبت به محتوا متنی این است که همزمان با انجام فعالیت دیگر می توان گوش داد؛ مثل رانندگی، هنگام آشپزی یا انجام کارهای منزل می توان از محتوای صوتی که در رادیو، پادکست و فایل های صوتی آموزشی که در مواردی از محتوای متنی مشابه مفیدتر می باشد استفاده کرد.

 

 

3. محتوا ویدئویی

از دیرباز ساخت تیزرهای تبلیغاتی که در شبکه های تلویزیونی به عنوان تبلیغات بین برنامه های تلویزیونی نمایش داده می شد مرسوم بود مخصوصا برای صاحبان برند های مطرح، اما امروزه ساخت محتواهای ویدئویی با مضامین مختلف مثل آموزش، توضیحات و تبلیغات وسعت پیدا کرده است.

محتوای ویدئویی به دلیل تغییراتی که در عادات مردم صورت گرفته و مثل سابق فرصت و یا ذوق خواندن متن را ندارند نسبت به محتوای متنی راحت تر و سریع تر می تواند مطالب را به مخاطبان انتقال دهد.

با روش های آسانی که برای ساخت ویدیو بوجود آمده و همچنین سهولت انتشار در محیط فضای مجازی این فرصت برای کسب و کارها ایجاد شده که بدون پرداخت هزینه های هنگفت به تبلیغات بپردازند. همچنین قرار دادن محتوای ویدیویی در وب سایت و مشاهده آن توسط کاربران باعث افزایش رنک سئو سایت می شود.

 

 

4. محتوا تصویری

یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال محتوای تصویری است که شما در حداقل زمان ممکن با استفاده از دوربین گوشی خود می توانید بهترین عکس ها را ثبت و در رسانه های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، پینترست به عنوان محتوا تصویری انتشار دهید.

همانطور که می دانید در رسانه های اجتماعی محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی جلب توجه می کند و همچنین در تولید آن زمان و هزینه کمتری نسب به سایر محتواها صرف می شود و همچنین امکان انتقال اطلاعات بیشتری در محتوا تصویری وجود دارد. اگر از محتوا تصویری استفاده نکنید به راحتی یکی از استراتژی های بازاریابی را از دست داده اید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

keywords یا کلمات کلیدی چیست؟

 

فرمت های محتوا

در قالب های کلی محتوا، می توانیم متناسب با تکنیک های بازاریابی که استفاده می کنیم فرمت های متفاوتی را برگزینیم.

 

رایج ترین فرمت های محتوا :

  1. اینفوگرافیک

  2. دوره های آنلاین

  3. کتاب های الکترونیک

  4. پادکست

  5. موشن گرافیک

این فرمت ها هرکدام برای یک قالب یا بیش از یک قالب قابل استفاده می شوند؛ با هم به شناخت مختصری از این فرمت ها بپردازیم.

 

 

1. اینفوگرافیک 

اگر بخواهیم به زبان ساده اینفوگرافیک را تعریف کنیم استفاده از محتوای متنی و محتوای تصویری با هم، فرمت infographic را ایجاد می کند. با استفاده از تصاویر و نوشته بتوانیم اطلاعات را به بیننده انتقال دهیم.

استفاده از تصاویر افراد واقعی و حتی استفاده از تصاویر گرافیکی باعث جذاب نمودن اطلاعات و ساده سازی فهم اطلاعات می شود و جزئی از بازاریابی محتوا بصری که طرفدارهای زیادی را به خود اختصاص داده است می باشد.

از اینفوگرافیک برای مقاصد چون انتقال سریع اطلاعات آموزش، انتقال حجم وسیعی از اطلاعات در فضای کم، راهنماها، نظرسنجی ها، نتایج علمی، نقشه ها و مسیریاب ها می توان نام برد.

از نمونه های اینفوگرافیک که اکثرا مشاهده کردیم نقشه های مسیر متروی تهران در داخل واگن های قطار و ساختمان مترو بوده است.

 

 

2. دوره های آنلاین

از نمونه دوره های آنلاین می توان به دوره های آموزشی اشاره کرد که یک ارتباط دو طرفه است درحالی که نیاز به رفت و آمد در سطح شهر نیست و همچنین اگر دوره ها از طریق وب سایت شما صورت بگیرد باعث بالا رفتن رتبه سئو سایت می شود.

از دوره های آنلاینی که می توانم اشاره کنم دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ تارنماگستر است که می توانید با خیال راحت درکنار کار خود به یادگیری این دوره ارزشمند بپردازید و بدون صرف وقت در مسیر رفت و آمد از دوره ها استفاده کنید.

 

 

3. کتاب الکترونیک

کتاب الکترونیک شامل کتاب هایی است که به صورت دیجیتال تولید می شود اما فقط صرفا نسخه های الکترونیک مطالب مکتوب نیست بلکه می توان فیلم، صوت و سایرموارد نیز باشد. همچنین امکان دارد نسخه الکترونیکی کتابی موجود باشد اما متن مکتوب نداشته باشد.

با رشد روزافزون دنیای الکترونیک و دیجیتال، کتاب و متون نوشتاری هم دستخوش این تحولات قرار گرفتن و کتاب های الکترونیک و ایبوک ها روبه رشد هستند، مخصوصا اینکه با وجود گوشی های هوشمند مطالعه ایبوک ها راحت تر صورت میگیرد.

 

 

4. پادکست

به طور کلی پادکست یک فایل صوتی است که می تواند حاوی داستان، تحلیل داستان، مطالب آموزشی و از این قبیل موضوعات باشد.

امروزه بسیار از مردم سعی بر این دارند تا با استفاده از پادکست های گوناگون زمان های سوخته ی خود را پر کنند. یک پادکست خوب می تواند همراه خوبی در هنگام رانندگی، پیاده روی یا انجام کارهای منزل باشد.

 

 

5. موشن گرافیک

موشن گرافیک بسیار شبیه به انیمیشن است اما با این تفاوت که انیمیشن برای روایت داستان ساخته می شود ولی موشن گرافیک اگرچه ممکن است داستانی روایت کند، ولی برای اهداف تبلیغاتی و برندینگ ساخته میشود.

تیم تارنماگستر انتخابی حرفه ای در ساخت موشن گرافیگ برای بیزنس شماست. شما می توانید تارنماگستر را در ساخت موشن گرافیک های مد نظرتان در کنار خود داشته باشید یا این مسئولیت را تماما به تیم تارنماگستر بسپارید و از نتیجه ی کار لذت ببرید. 

 

 

 

تولید محتوا | شرکت تارنما گستر | سئو سایت

 

 

تولید محتوا از طریق chat gpt 

GPT یک هوش مصنوعی یا یک ربات خودکار است که توسط Open AI ایجاد شده است. به طور خلاصه، این یک مدل زبان مولد است که برای چت مکالمه ساخته شده است. منبع داده‌های آن کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است که از آنها برای مدل‌سازی زبان خود برای پاسخ به تعامل انسانی استفاده می‌کند.

شما میتوانید برای تولید محتوا از چت جی پی تی سوال بپرسید. برای مثال، میتوانید بپرسید سئو چیست و چه تاثیری بر سایت شما دارد؟ gpt chat جوابی به صورت مقاله به شما می دهد که می توانید از آن استفاده کنید.

 

آژانس تولید محتوای تارنما گستر؛ سکوی‌پرتاب شما

علاوه بر تمامی خدمات ذکرشده، شاید در جایگاهی هستید که حتی ندانید چگونه و از کجا شروع کنید. در چنین شرایطی بد نیست از خدماتی مانند ارائه تقویم‌های محتوایی آژانس کمک بگیرید. این تقویم‌ها توسط تیم کاربلد سئوکاران حرفه‌ای تهیه می‌شوند و یک جدول حاوی کلمات پرتکرار در حوزه کاری شما تحویل خواهید گرفت. درواقع حین تهیه این جداول رقبای شما شناسایی می‌شوند؛ حوزه رقابت تعیین می‌گردد؛ به‌گونه‌ای که برای شروع این مسابقه دست‌خالی نخواهید بود. از طرفی خدمات دیگر همچون ورود و درج اطلاعات نیز در این حوزه کاری خاص از چنین تیم‌های بزرگ و قدرتمندی قابل‌انتظار است. بدین ترتیب شما آماده‌اید تا برنده این میدان باشید. برای شروع تنها کافی است همین حالا ثبت سفارش تولید محتوا را انجام دهید. حتی یک ثانیه را هم برای رقابت از دست

ندهید!

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha