تولید محتوا

تیم تولید محتوا در تارنماگستر

تولید محتوا

رعایت قوانین سئو در تولید محتوا با ارزش یکی از قواعد مهم برای نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل می باشد و از نکات اصلی سئو است، لذا متخصصین تولید محتوا تارنماگستر در تلاش برای بالا بردن رنک شما در موتور جستجو گوگل هستند

تولید محتوا چیست؟

برای اینکه به شناخت واضح از تولید محتوا برسیم در ابتدا به این اشاره میکنیم که تولید محتوا content created به این معناست که میتوان اطلاعاتی در زمینه یک موضوع، کالا، خدمات یا بیزینس را به صورت های متنوعی مثل نوشتار، گفتار، عکس، فیلم، صوت و ... در اختیار مخاطبان هدف و یا عموم مردم قرار داد.

در عصر دیجیتال با شنیدن تولید محتوا ذهنمان به سمت مطالب و محتویات وب سایت، شبکه های اجتماعی و در کل رسانه های اجتماعی می رود.

تولید محتوا راهی برای معرفی خود،خدمات،کالا و بیزینس به مخاطبان هست همچنین به توزیع، بازاریابی و انتشار پرداخت.

وقتی صحبت از تولید محتوا میشه ابتدا باید به این سوال جواب دهیم که محتوا را کجا قراره انتشار دهیم محتوا برای وب سایت،اینستاگرام یا تلگرام بهترین استراتژی اینست که بدونیم محیط انتشارمحتوا کجاست مثلا اینستاگرام قالب پست دارد و ازابتدا محیطی برای انتشار عکس بوده اکثر کاربران اینستا طرفدار پست های با فرمت عکس یا فیلم هستن.برای آشنای بهتر با تولید محتوا  انواع فرمت ها و قالب ها محتوا را بیان مکنیم.

 

قالب های تولید محتوا

قبل از هرگونه تولید محتوا باید بدانیم هدفمان از تولید محتوا چیست به عبارتی استراتژی مناسب برای تولید محتوا داشته باشیم و به نکاتی چون مخاطب هدف، رنج سنی مخاطبان و خصوصیات بارز مشترکشان توجه کنیم.

مثلا اگرشما فروشگاه سیسمونی نوزاد دارید مخاطب هدف نوزادان نیستن بلکه مادران آنها هستن در جهت جلب توجه و نظرمادران باید محتوا تولید کرد.

چهار نوع قالب تولید محتوا داریم

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای صوتی
  • تولید محتوای ویدئوی
  • تولید محتوا تصویری

پس متناسب با مخاطب، نوع کالا یا خدمات و...یکی از قالب های تولید محتوا را برای انتقال پیام استفاده میکینم.

 

محتوای متنی

محتوا متنی از دیرباز نشان داده توانسته اعتماد مخاطبان هدفش را جذب کند.کتاب ها ومقالات زیادی وجود دارند که توانسته اطلاعات را به مخاطبان انتقال دهند و رضایت آنها را بدست آورند.

مجموعه های زیادی وجود دارند که هم به صورت کتاب وهم فیلم تولید شده اند برای نمونه کتاب ارباب حلقه ها، بر باد رفته،آلیس در سرزمین عجایب، نمونه های ایرانی می تونیم به داش آکُل مرد لوطی و درخت گلابی اشاره کرد.

با توجه به تغییراتی که در الگوریتم های موتور جستجو گوگل صورت گرفته صاحبان سایت دقت بیشتری به رعایت اصول سئو سایت دارند یکی از مواردی که درسئو سایت و کسب رتبه سایت حائز اهمیت است همین تولید محتوا می باشد.به همین منظور با متخصصان تولید محتوا همکاری می کنند و حتی می توان تولید محتوا را به گروه ها یا شرکت های که به طور تخصصی به تهیه تولد محتوا می پردازند سپرد خود را درگیر تولید محتوا نکنند

در تولید محتوا باید به استراتژی تولید محتوا،تولید کلمات کلیدی وعنواین متناسب با کسب وکار، بازاریابی محتوا توجه داشت که خیلی در جهت افزایش رتبه سایت به شما کمک می کند.

شرکت تارنما گستر با سابقه 10 ساله که در حوزه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو سایت و تولید محتوا دارد و با ایجاد یک تیم قوی و متخصص میتواند در ضمینه های استراتژی محتوا،استراتژی بازاریابی محتوا،کلمات کلیدی مناسب کسب و کار و تولید محتوا کارامد و مفید به شما مشاوره دهد.

تولید محتوا متنی یکی از 4 قالب تولید محتواست که تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد و در تولید محتوا متنی باید دقت داشت که همه اصول سئو را در آن به کاربرد برای نمونه استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار،عنواین جذاب و گیرا، محتوا مفید و متفاوت از رقبا که کاربران با مراجعه به سایت شما به جواب سوالاتشان برسند موارد زیادی را میتوان ذکر کرد که با رعایت آنها به رشد رنک سایت دست یافت برای آشنایی بیشتر با نکات سئو سایت می توانید به لندینگ پیج سئو تارنماگستر مراجعه کنید.

 

تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی تأثیر مضاعفی نسبت به محتوای متنی دارد. یکی ازبرتری های محتوا صوتی نسبت به محتوا متنی این است که همزمان با انجام فعالیت دیگر میتوان گوش دادمثل رانندگی،هنگام آشپزی یا انجام کارهای منزل می توان از محتوای صوتی که در رایو،پادکست و فایل های صوتی آموزشی که در مواردی از محتوای متنی مشابه مفیدترمی باشد استفاده کرد.

 

محتوا ویدئویی

از دیربازساخت تیزرهای تبلیغاتی که در شبکه های تلویزیونی به عنوان تبلیغات بین برنامه های تلویزیونی نمایش داده می شد مرسوم بود مخصوصا برای صاحبان برند ها مطرح اما امروزه ساخت محتواهای ویدئویی با مضامین مختلف مثل آموزش،توضیحات و تبلیغت وسعت پیدا کرده است.

محتوای ویدئوی به دلیل تغییراتی که در عادات مردم صورت گرفتهو مثل سابق فرصت و یا ذوق خواندن متن را ندارند نصبت به محتوای متنی راحت تر و سریع تر می تواند مطالب را به مخاطبان انتقال دهد.

با روش های آسانی که برای ساخت ویدیو بوجود آمده و همچنین سهولت انتشار در محیط فضای مجازی این فرصت برای کسب و کارها ایجاد شده که بدون پرداخت هزینه های هنگفت به تبلیغات بپردازند.همچنین قرار دادن محتوای ویدیوی در وب سایت و مشاهده آن توسط کاربران باعث افزایش رنک سئو سایت می شود.

 

محتوا تصویری

یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال محتوای تصویری است که شما در حداقل زمان ممکن با استفاده از دوربین گوشی خود می توانید بهیترین عکس ها را ثبت و در رسانه های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک،پینترست به عنوان محتوا تصویری انتشار دهید.

همانطور که میدانید در رسانه های اجتماعی محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی جلب توجه می کند و همچنین  درتولید آن زمان و هزینه کمتری نسب به سایر محتوا ها صرف می شود و همچنین امکان انتقال اطلاعات بیشتری در محتوا تصویری وجود دارد.اگر از محتوا تصویری استفاده نکنید به راحتی یکی از استراتژی های بازاریابی را از دست داده اید.

 

فرمت های محتوا

محتوا  قالب کلی دارد هر کدام این قالب ها دارای فرمت های هستند که متناسب با تکنیک های بازاریابی که استفاده میکنیم فرمت های متفاوتی می توانیم استفاده کنیم پس در تولید محتوا مرحله بعد از انتخاب نوع قالب محتوا نوبت به انتخاب فرمت محتوا میرسد.

ازرایج ترین فرمت های محتوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینفوگرافیک
  • دوره های آنلاین
  • کتاب های الکترونیک
  • پادکست
  • موشن گرافیک
  • ریپورتاژ

این فرمت ها هرکدام برای یک قالب یا بیش از یک قالب قابل استفاده می شوند با هم به شناخت مختصری از این فرمت ها بپردازیم.

 

اینفوگرافیک infographic

اگر بخواهیم به زبان ساده اینفوگرافیک را تعریف کنیم استفاده از محتوای متنی و محتوای تصویری با هم فرمت اینفوگرافیک را ایجاد میکند.با استفاده از تصاویرو نوشته بتوانیم اطلاعات را به بیننده انتقال دهیم.

استفاده از تصاویرافراد واقعی و حتی استفاده از تصاویر گرافیکی باعث جذاب نمودن اطلاعات وساده سازی فهم اطلاعات می شود وجزئی از بازاریابی محتوا بصری که طرفدارهای زیادی را به خود اختصاص داده است.

از اینفوگرافیک برای مقاصد چون انتقال سریع اطلاعات آموزش،انتقال حجم وسیعی از اطلاعات در فضا کم، راهنماها، نظرسنجی ها،نتایج علمی،نقشه ها و مسیریاب می توان نام برد.

از نمونه های اینفوگرافیک که اکثرا مشاهده کردیم نقشه های مسیر متروی تهران در داخل واگن های قطارو ساختمان مترو بوده است.

 

دوره های آنلاین

از نمونه دوره های آنلاین می توان به دوره های آموزشی اشاره کرد که یه ارتباط دو طرفه است درحالی که نیاز به رفت و آمد در سطح شهر نیست و همپنین اگر دوره ها از طریق وب سایت شما صورت بگیرد باعث بالا رفتن رتبه سئو سایت می شود.

دوره های آنلاینی که می توانم اشاره کنم دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ تارنماگستر هست که می توانید با خیال راحت درکنار کار خود به یادگیری این دوره ارزشمند بپردازید و همچنین اگه شاغل نیستید در منزل بدون صرف وقت در مسیر رفت و آمد از دوره ها استفاده کنید.

 

کتاب الکترونیک

کتاب الکترونیک شامل کتاب هایست که به صورت دیجیتال تولید می شود اما فقط صرفا نسخه های الکترونیک مطالب مکتوب نیست بلکه می توان فیلم و صوت و .. نیز باشدهمچنین امکان دارد نسخه الکترونیکی کتابی موجود باشد اما متن مکتوب نداشته باشد.

با رشد روزافزون دنیای الکترونیک و دیجیتال، کتاب و متون نوشتاری هم دستخوش این تحولات قرار گرفتن و کتاب های الکترونیک و ایبوک ها روو رشد است مخصوصا اینکه با وجود گوشی های هوشمند مطالعه ایبوک ها راحت تر صورت میگیرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha