نحوه دریافت Featured Snippets

چهار نکته بهینه سازی

نحوه دریافت Featured Snippets

در این مقاله بهترین روش برای رسیدن به اولین جایگاه گوگل را توضیح می دهیم.

یک قطعه برجسته چیزی جز یک تقلب نیست. گوگل زمانی که محتوای ما را برای خود ارسال می کند، تقلب می کند. کاربران وقتی اطلاعات را بدون بازدید از وب سایت ما دریافت می کنند، تقلب می کنند. اما مهمتر از آن، زمانی که موفق به دریافت یک قطعه برجسته و حذف کامل همه رقبای جستجوی خود می شویم، تقلب می کنیم.

 

آیا قطعات برجسته منصفانه هستند؟ قطعا نه. اما آنها وجود دارند، آنها اینجا هستند تا بمانند، و ما چاره ای نداریم جز اینکه یاد بگیریم چگونه از آنها استفاده کنیم.

 

 

قطعه برجسته چیست؟

یک قطعه برجسته یک نتیجه جستجو است که به بالای صفحه نتایج جستجو ارتقا یافته است. تمایل دارد محتوای بیشتری نسبت به یک قطعه معمولی داشته باشد. یک قطعه برجسته می تواند یک پاراگراف کامل از متن را نشان دهد، اما همچنین یک لیست، یک ویدیو یا یک گالری تصویر را نشان می دهد. هدف یک قطعه برجسته این است که بدون نیاز به بازدید از هیچ وب سایتی، به سؤال جستجو پاسخ کوتاهی بدهد:

 

 

 

 

 

چرا سئوکاران باید نگران قطعه های برجسته باشند؟

برای یک سئو، بدترین چیز در مورد اسنیپت های برجسته این است که اطلاعات را دقیقاً در SERP ارائه می دهند. هنگامی که یک قطعه برجسته وجود دارد، کاربر دیگر نیازی به کلیک بر روی نتیجه جستجو و بازدید از صفحه ندارد. این بدان معناست که یک سهم اضافی از ترافیک ارگانیک وجود دارد که هرگز به وب سایت شما نمی رسد.

 

مشکل دیگر در مورد قطعه های برجسته این است که آنها مقدار زیادی املاک و مستغلات را اشغال می کنند. هر زمان که یک قطعه برجسته در نتایج جستجو وجود دارد، بیشتر قسمت دید را پر می کند و قطعه های ارگانیک را به زیر صفحه می برد. بنابراین فقط این نیست که قطعه برجسته آموزنده تر است، بلکه کاملاً بر فضا تسلط دارد.

 

تنها خبر خوب این است که تقریباً هر صفحه ای شانس دریافت یک قطعه برجسته را دارد. اگر بدانید که چگونه محتوای خود را به درستی قالب بندی کنید، شانس خود را برای برجسته شدن در بالای نتایج جستجو به طرز چشمگیری افزایش خواهید داد.

 

Google چگونه قطعه‌های برجسته را انتخاب می‌کند؟

بدیهی است که تعداد زیادی صفحه با محتوای مشابه و پاسخگویی به سوالات مشابه وجود دارد. چگونه گوگل انتخاب می کند که کدام صفحه منبع خوبی برای یک قطعه برجسته است؟

 

برای یک چیز، صفحه باید سیگنال های با کیفیت معمولی را نمایش دهد. این بدان معناست که صفحه در حال حاضر باید رتبه بالایی در جستجو داشته باشد، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کند، محتوای باکیفیت داشته باشد، تجربه کاربری خوبی ارائه دهد، و مقداری قدرت را نشان دهد - به احتمال زیاد از طریق بک لینک.

 

برای چیز دیگر، محتوا باید در قالبی قابل برش تنظیم شود. بنابراین، اگر یک قطعه پاراگراف را هدف قرار می‌دهید، بهتر است پاراگراف دقیق را در صفحه خود داشته باشید تا گوگل آن را برش دهد. اگرچه این یک قانون سختگیرانه نیست - گاهی اوقات گوگل از صفحه شما عبور می کند، جمله ای را اینجا و آنجا می کشد و آنها را در یک پاراگراف می چسباند.

 

بنابراین، با فرض اینکه از قبل سئوی خوبی انجام داده‌اید، هدف در اینجا این است که Google بتواند محتوای شما را آسان کند. بیایید ببینیم برای تحقق آن چه کاری می توانید انجام دهید.

 

 

نکته شماره 1. در مورد SERP ها تحقیق کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، قطعه های برجسته ممکن است به شکل یک پاراگراف، لیست، ویدیو یا چند فرمت دیگر باشند. بنابراین، قبل از شروع ویرایش محتوای خود، باید فرمت دقیق قطعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک وب سایت مرتبط با دوچرخه را اجرا می کنید و مجموعه ای از مطالب در مورد نگهداری و تعمیر دوچرخه دارید. اگر بخواهید برخی از سوالات مربوط به تعمیر و نگهداری دوچرخه را در گوگل جستجو کنید، به زودی متوجه خواهید شد که سوالات تقریبا مشابه اغلب با انواع مختلفی از قطعه های برجسته پاسخ داده می شود.

 

اگر از گوگل بپرسید که چگونه لاستیک دوچرخه را تعمیر کنید، لیستی از مراحل را دریافت خواهید کرد:

 

 

 

اما، اگر از گوگل بپرسید که چگونه زنجیر دوچرخه را تمیز کنید، یک قطعه ویدیو دریافت خواهید کرد:

 

 

 

بنابراین، حتی اگر این دو پرس و جو از نظر ماهیت بسیار شبیه به هم هستند، برای دریافت یک قطعه برجسته به دو رویکرد متفاوت نیاز دارند.

 

یک راه آسان برای اینکه بفهمید دنبال کدام فرمت هستید این است که هر یک از پرس و جوهای خود را در گوگل جستجو کنید و انواع اسنیپت ها را در هر SERP یادداشت کنید. اما تنها زمانی منطقی است که شما چند کلمه کلیدی بسیار خاص را هدف قرار دهید. اگر کلمات کلیدی زیادی را هدف قرار می‌دهید یا حتی نمی‌دانید کدام یک از کلمات کلیدی شما پتانسیل دریافت یک قطعه برجسته را دارند، به یک رویکرد دقیق‌تر نیاز دارید.

 

توصیه من این است که Rank Tracker را راه اندازی کنید، یک پروژه برای وب سایت خود ایجاد کنید و به Target Keywords > Rank Tracking بروید. در آنجا، مطمئن شوید که فضای کاری شما شامل ستون Google SERP Features باشد. این ستون نشان می دهد که کدام ویژگی در نتایج جستجو وجود دارد:

 

 

 

اگر ویژگی سبز است، به این معنی است که شما قبلاً آن را دریافت کرده اید - کار خوبی است! اگر این ویژگی خاکستری است، به این معنی است که شخص دیگری آن را دریافت کرده است - شما باید بازی خود را تقویت کنید.

 

اگر می خواهید لیست کلمات کلیدی را در این فضای کاری اولویت بندی کنید، می توانید از فیلترها برای یافتن کلمات کلیدی با بیشترین پتانسیل ترافیک استفاده کنید. روی نماد فیلتر کلیک کنید و فیلترها را تنظیم کنید تا کلمات کلیدی را نشان دهند که قبلاً در صفحه اول رتبه بندی شده اند، حجم جستجوی بالایی دارند و هنوز یک قطعه ویژه ندارند.

 

هنگامی که فیلترها را اعمال کردید، فهرست کوتاهی از کلمات کلیدی برای کار با آنها دریافت خواهید کرد. آنها را یک به یک مرور کنید و صفحات مربوطه را ویرایش کنید تا آنها را با اسنیپت سازگارتر کنید.

 

 

نکته شماره 2. پاراگراف های قابل برداشت را بنویسید

پاراگراف تا حد زیادی رایج ترین نوع قطعه برجسته است. در واقع، نه قطعه از ده قطعه برجسته دارای قالب پاراگراف هستند. در اینجا نحوه تنظیم محتوای خود برای رقابت برای یک پاراگراف برجسته آمده است.

 

ارتباط سیگنال با عنوان <H> بهینه شده

اگر می‌خواهید پاراگراف شما برای یک جستار خاص انتخاب شود، حداقل یکی از عنوان‌های صفحه باید مطابقت بسیار نزدیکی با پرس و جو داشته باشد. تا حد امکان به کلمه به کلمه نزدیک شود.

 

اگر کل صفحه روی این موضوع باشد، می‌توانید عنوان H1، یعنی عنوان صفحه را بهینه کنید. یا می‌توانید یکی از سرفصل‌های H2 را بهینه کنید، اگر فقط بخشی از صفحه شما در موضوع پرس و جو باشد.

 

فقط برای اینکه به شما یک مثال بزنم، در اینجا پاراگراف مشخص شده در مورد نحوه انتخاب یک هندوانه خوب است:

 

 

 

اکنون، وقتی از صفحه‌ای که پاراگراف از آن بیرون کشیده شده است بازدید می‌کنم، می‌توانم ببینم که عنوان H1 تقریباً مطابق با درخواست اولیه من است:

 

 

 

تقریباً بدون استثنا، می‌بینید که عناوین تطبیق دقیق یا نزدیک با پاراگراف‌های برجسته همراهی می‌کنند. و از آنجایی که اکثر قطعه های برجسته توسط پرس و جوهای سوال مانند ایجاد می شوند، به استفاده از عناوین سؤال مانند در صفحات خود نیز کمک می کند.

 

در طول پاراگراف از کلمات کلیدی استفاده کنید

با اسنیپت های برجسته، اغلب احساس می شود که گوگل از الگوریتم قدیمی خود استفاده می کند. کلمات کلیدی به بازی بازگشته‌اند و از قوانین آشنا پیروی می‌کنند: از کلیدواژه اصلی خود نزدیک به ابتدای نسخه، چند کلمه کلیدی ثانویه و چند مترادف در سرتاسر استفاده کنید:

 

 

کلمات کلیدی در قطعه ویژگی

وقتی به روش بهینه‌سازی بیشتر پاراگراف‌های برجسته نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر آنها از فرمول بسیار ساده‌ای پیروی می‌کنند که یک سؤال بهینه در عنوان و یک پاسخ بهینه در پاراگراف دارد. همیشه چیزی شبیه به این است:

 

عنوان: چگونه یک هندوانه خوب انتخاب کنیم؟

بند: برای چیدن یک هندوانه خوب…

 

عنوان: بهترین چرم برای ژاکت چیست؟

بند: بهترین چرم برای کاپشن…

 

این فرمول اساسی چیزی است که باید هنگام نوشتن پست‌ها و راهنماهای وبلاگ به خاطر داشت.

 

به طول پاراگراف توجه کنید

بیشتر پاراگراف های برجسته بین 40 تا 50 کلمه هستند. اگر پاراگراف شما کوتاه تر یا طولانی تر از حد متوسط باشد دقیقاً مشکلی نیست. اگر گوگل واقعاً بخواهد پاراگراف شما را مشخص کند، یا پاراگراف شما را کوتاه‌تر می‌کند یا از کپی دیگری برای طولانی‌تر کردن آن استفاده می‌کند.

 

اما، اگر می‌خواهید شانس خود را برای دریافت یک قطعه برجسته افزایش دهید، بهتر است پاراگراف خود را از نظر طول بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات ضروری را در یک پاراگراف قرار دهید، آن را زیر 50 کلمه قرار دهید و آن را آماده کنید تا Google آن را به صورت یکپارچه برش دهد.

 

نکته شماره 3. لیست های قابل برداشت را مرتب کنید

لیست یکی دیگر از انواع متداول قطعه های برجسته است. لیست های ویژه می توانند دو نوع باشند: شماره گذاری شده و گلوله ای.

 

تکه‌های شماره‌دار نحوه انجام کاری را گام به گام توضیح می‌دهند: دستور العمل‌ها، دستورالعمل‌های نحوه انجام، DIY.

 

 

 

وقتی فهرستی نیازی به ترتیب خاصی نداشته باشد، قطعه گلوله‌ای ظاهر می‌شود:

 

 

لیست گلوله‌شده در یک قطعه ویژه

ارتباط سیگنال با عنوان <H> بهینه شده

توصیه‌ها مانند پاراگراف‌های ویژه است، به جز فهرست‌ها، مهم‌تر بودن سرفصل‌ها آشکارتر است. فهرست‌های ویژه از عناوین یا عناوین صفحه به عنوان عناوین فهرست در قطعه استفاده می‌کنند:

 

 

عنوان فهرست ویژه

و در اینجا عنوان در صفحه منبع به نظر می رسد:

 

 

عنوان مطابق از صفحه منبع

بنابراین مطمئن شوید که یک عنوان یا عنوانی داشته باشید که بتوان از آن به عنوان عنوان لیست در قطعه برجسته استفاده کرد. برای یک لیست شماره گذاری شده، بهتر است از پرس و جوهای سوال مانند استفاده کنید. برای یک لیست گلوله ای، ممکن است با عناوین فهرست معمولی که با بهترین، برتر و غیره شروع می شوند، شانس بهتری داشته باشید.

 

از سرفصل‌های سطح پایین‌تر برای برچسب‌گذاری موارد فهرست استفاده کنید

چند راه مختلف وجود دارد که گوگل می تواند لیست ویژه را جمع آوری کند. می‌تواند از عنوان‌ها به‌عنوان آیتم‌های فهرست استفاده کند، می‌تواند از فهرست‌های معمولی همانطور که هست استفاده کند، یا حتی می‌تواند فهرستی از یک پاراگراف از متن ایجاد کند، اگرچه این مورد آخر نادر است.

 

اگر می‌خواهید به Google کمک کنید تا فهرستی را از صفحه شما بیرون بکشد، وظیفه شما این است که از تگ‌های HTML مناسب برای علامت‌گذاری موارد فهرست استفاده کنید. در صورتی که کل مقاله شما یک فهرست است، نشانه گذاری مناسب این است که از سرفصل های H2 برای هر یک از موارد فهرست خود استفاده کنید. برای یک لیست معمولی در صفحه خود، از تگ های استاندارد HTML برای ایجاد یک لیست استفاده کنید.

 

دستور موازی را برای هر آیتم فهرست دنبال کنید

نحو موازی زمانی است که هر مورد در لیست شما با استفاده از ساختار نحوی یکسان نوشته می شود. سینتکس موازی به گوگل کمک می کند مواردی را که متعلق به یک لیست هستند شناسایی کند.

 

فقط برای ارائه یک مثال کوتاه، در اینجا لیستی از یک قطعه برجسته در مورد نحوه متوقف کردن سکسکه وجود دارد:

 

در کیسه کاغذی نفس بکشید

زانوهای خود را به سمت سینه بکشید

یک جرعه آب سرد

مقداری شکر گرانول قورت دهید

لیمو را گاز بزنید یا سرکه را بچشید

نفس خود را برای مدت کوتاهی نگه دارید

می‌توانید ببینید که چگونه هر مورد فهرست با یک فعل به همان شکل شروع می‌شود، عبارات ساختاری مشابه دارند، و حتی طول یکسانی دارند، که لازم نیست اما هنوز هم مرتب است.

 

در اینجا مثالی از این است که این لیست با نحو ضعیف چگونه به نظر می رسد:

 

کیسه کاغذی می تواند برای تنفس استفاده شود

زانوهای خود را به سمت سینه بکشید

جرعه های کوچک آب سرد یخی

مقداری شکر گرانول قورت دهید

گاز گرفتن لیمو یا مزه سرکه

نفس خود را برای مدت کوتاهی نگه دارید

در این مثال، می بینید که هر آیتم لیست با استفاده از نحو متفاوت نوشته شده است: اشکال مختلف فعل، انواع مختلف عبارات. این نوع ناسازگاری از نظر گرامری صحیح نیست و ممکن است Google را از استفاده از لیست شما به عنوان یک قطعه برجسته دور کند.

 

لیست های طولانی تر ایجاد کنید

یکی از مشکلات مربوط به قطعه های برجسته این است که کاربران بدون نیاز به بازدید از صفحه، تمام اطلاعات را دریافت می کنند. بنابراین، اگر بتوانید یک قطعه برجسته را دریافت کنید، نوردهی شما افزایش می‌یابد، اما ممکن است کلیک‌های شما در واقع ثابت بماند یا حتی کاهش یابد.

 

خوب، با لیست‌های ویژه، کمی هک زندگی می‌کنید. اگر فهرست شما موارد بیشتری از آنچه گوگل مایل به نمایش آن است داشته باشد، پیوند موارد بیشتری را در انتهای لیست شما اضافه می کند:

 

 

پیوند موارد بیشتر در فهرست قطعه ویژه

به این ترتیب کاربران تشویق می شوند تا به صفحه شما کلیک کنند و در مورد موارد باقی مانده اطلاعات کسب کنند.

 

یکی از چالش‌های اینجا این است که همیشه نمی‌توانید حدس بزنید که Google مایل است چند مورد را نشان دهد. برای برخی از تکه‌ها، چهار یا پنج است، اما برای قطعات دیگر، ممکن است تا دوازده باشد. بنابراین، به عنوان یک قانون سرانگشتی، فهرست های طولانی تر، حداقل بیش از هشت مورد را هدف قرار دهید.

 

نکته شماره 4. ویدیوهای قابل برداشت ایجاد کنید

تکه های ویدیویی به طور فزاینده ای رایج می شوند. احتمالاً به این دلیل که Google در تفسیر ویدیوها بهتر شده است و در مورد استفاده از آنها برای پاسخ به سؤالات اطمینان بیشتری دارد:

 

 

قطعه ویدیوی ویژه

نکته جالب در مورد تکه‌های ویدیوی ویژه این است که Google کل ویدیو را نشان نمی‌دهد. درعوض، بخشی از ویدیو را که مستقیم ترین پاسخ به پرسش را در بر دارد، برجسته می کند. گوگل چگونه این کار را انجام می دهد؟

 

خوب، تمام ابرداده‌های ارائه‌شده برای ویدیو را بررسی می‌کند، از آن برای تخمین ارتباط کلی استفاده می‌کند و قطعه دقیقی را برای مطابقت با پرس و جو پیدا می‌کند. در اینجا نحوه کمک به Google در این فرآیند آورده شده است.

 

ویدیوهای خود را در یوتیوب میزبانی کنید

گوگل مالک یوتیوب است و از آن به عنوان منبع اصلی خود برای نتایج ویدیویی در جستجو استفاده می کند. گاهی اوقات می‌توانید ویدیوهایی را از پلتفرم‌های دیگر ببینید، اما بسیار نادر است و مطمئن نیستم که آن‌ها هرگز آن را به قطعه‌های ویژه برسانند.

 

صرف نظر از این، گوگل و یوتیوب اساساً یک چیز هستند و از الگوریتم های مشابه زیادی برای تعیین ارتباط استفاده می کنند. میزبانی ویدیوی خود در یوتیوب، آن را در یک بزرگراه به نتایج جستجوی Google قرار می دهد، در حالی که میزبانی ویدیوی خود در هر پلتفرم دیگری اساساً آن را برای قطعه های ویژه واجد شرایط نمی کند.

 

از کلمات کلیدی برای ابرداده ویدیو استفاده کنید

فراداده ویدیوی YouTube شامل مواردی مانند عنوان ویدیو، توضیحات و برچسب‌ها می‌شود. همه اینها نقش مهمی در نشان دادن ارتباط ویدیوی شما با پرس و جو دارند.

 

 

مشابه محتوای متنی خود، مرسوم است که عنوان ویدیو را با کلمه کلیدی اصلی خود مطابقت دهید و کلمات کلیدی ثانویه را در سراسر توضیحات پخش کنید. پیاده سازی تگ های ویدیو کمی دشوارتر است، پیشنهاد می کنم دستورالعمل های این راهنما را در مورد بهینه سازی ویدیوهای YouTube برای جستجو مشاهده کنید.

 

زیرنویس‌های بسته را به ویدیوهای خود اضافه کنید

Google از زیرنویس‌های بسته استفاده می‌کند تا قسمت دقیق ویدیو را پیدا کند که بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد:

 

 

زیرنویس‌های بسته ویدیوی YouTube

اکنون، اگر زیرنویس‌های بسته را به ویدیوی خود اضافه نکنید، این احتمال وجود دارد که Google آن‌ها را به‌طور خودکار تولید کند و به هر حال ویدیوی شما را تجزیه و تحلیل کند. اما من آن را به شانس نمی‌گذارم، زیرا زیرنویس‌هایی که به‌طور خودکار تولید می‌شوند همیشه از نظر درک زبان مناسب نیستند، و همگام‌سازی نیز ممکن است مشکل باشد. برای بهترین نتایج، پیشنهاد می‌کنم برای نوشتن شرح‌های بسته خود یا ویرایش مواردی که به‌طور خودکار ایجاد شده‌اند، از این نوع استفاده کنید.

 

ویدیوی خود را به بخش‌هایی تقسیم کنید

راه دیگری برای کمک به گوگل برای درک ویدیوی شما این است که آن را به بخش هایی تقسیم کنید. می توانید این کار را با افزودن مهر زمانی به توضیحات ویدیوی خود انجام دهید. آن را به عنوان نوعی فهرست مطالب برای بخش‌های ویدیوی خود در نظر بگیرید:

 

 

داده های مهر زمانی در توضیحات ویدیوی YouTube

اگر مهرهای زمانی به درستی اضافه شده باشند، خواهید دید که نوار پیشرفت ویدیوی شما اکنون به بخش‌هایی تقسیم شده است، مانند این:

 

 

ویدیوی یوتیوب به بخش هایی تقسیم شده است

اگر نوار پیشرفت به فصل تقسیم نشده باشد، به این معنی است که هنگام افزودن اطلاعات مهر زمانی مشکلی پیش آمده است. هنگام اضافه کردن اطلاعات مهر زمانی، همیشه مطمئن شوید که:

 

اطلاعات به توضیحات اضافه می شود، نه نظرات (اشتباه رایج).

اولین مهر زمانی از ساعت 00:00 شروع می شود.

حداقل سه مهر زمانی وجود دارد.

طول هر فصل کمتر از 10 ثانیه نیست.

افکار نهایی

احتمالاً اینطور نیست که پس از خواندن این مقاله به وب سایت خود بازگردید و شروع به ویرایش محتوا برای قطعه های برجسته کنید. من شک دارم که این بخشی از فرآیند سئوی هر کسی باشد. اما، دانستن اینکه چه چیزی شما را وارد قطعه‌های برجسته می‌کند و چه چیزی را نمی‌گیرد، چیزی است که باید در هنگام ایجاد محتوای آینده به آن فکر کنید. به عنوان مثال، هر زمان که یک پست وبلاگ جدید می نویسم، همیشه به تکه های برجسته پاراگراف فکر می کنم و سعی می کنم پاراگراف های خود را به روش خاصی ساختار دهم. امیدواریم که بخشی از فرآیند تولید محتوای شما نیز شود.

 

 

 

https://www.link-assistant.com/news/how-to-get-a-featured-snippet.html

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha