آنچه صاحبان سایت باید در مورد به روز رسانی اصلی گوگل در آگوست 2019 بدانند
 
bookmark_border
پنجشنبه 01 آگوست 2019
 
ما اکنون در مورد به‌روزرسانی‌های اصلی در صفحه به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی فهرست جستجوی Google پست می‌کنیم. برای اینکه بدانید به‌روزرسانی‌های اصلی چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانید محتوای خود را ارزیابی و بهبود دهید، به‌روزرسانی‌های اصلی Google و وب‌سایت خود را ببینید.
Google معمولاً هر روز یک یا چند تغییر را منتشر می کند که برای بهبود نتایج جستجوی ما طراحی شده است. بیشتر آنها قابل توجه نیستند، اما به ما کمک می کنند تا به تدریج پیشرفت کنیم.
 
گاهی اوقات، به روز رسانی ممکن است بیشتر قابل توجه باشد. هدف ما تایید این به‌روزرسانی‌ها زمانی است که احساس می‌کنیم اطلاعات قابل‌توجهی وجود دارد که صاحبان سایت، تولیدکنندگان محتوا یا دیگران ممکن است در رابطه با آنها دریافت کنند. به عنوان مثال، زمانی که "به روز رسانی سرعت" ما اتفاق افتاد، ماه ها اطلاع رسانی و توصیه های قبلی ارائه کردیم.
 
چندین بار در سال، تغییرات قابل توجه و گسترده ای در الگوریتم ها و سیستم های جستجوی خود ایجاد می کنیم. ما به آنها به عنوان "به روز رسانی اصلی" اشاره می کنیم. آنها به گونه ای طراحی شده اند که اطمینان حاصل کنند که به طور کلی، ما مأموریت خود را برای ارائه محتوای مرتبط و معتبر به جستجوگران انجام می دهیم. این به‌روزرسانی‌های اصلی ممکن است بر Google Discover نیز تأثیر بگذارد.
 
ما به‌روزرسانی‌های هسته گسترده را تأیید می‌کنیم زیرا معمولاً تأثیرات قابل توجهی ایجاد می‌کنند. برخی از سایت‌ها ممکن است در طی آنها کاهش یا افزایشی را مشاهده کنند. ما می‌دانیم که آنهایی که سایت‌هایی را تجربه می‌کنند به دنبال راه‌حلی هستند و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که سعی نمی‌کنند موارد اشتباه را اصلاح کنند. علاوه بر این، ممکن است اصلاً چیزی برای اصلاح وجود نداشته باشد.
 
به روز رسانی اصلی و ارزیابی مجدد محتوا
هیچ اشکالی در مورد صفحاتی که ممکن است در یک به روز رسانی اصلی عملکرد کمتری داشته باشند، وجود ندارد. آن‌ها دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت ما را نقض نکرده‌اند و تحت یک اقدام دستی یا الگوریتمی قرار نگرفته‌اند، همانطور که ممکن است برای صفحاتی که این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند اتفاق بیفتد. در واقع، هیچ چیزی در یک به روز رسانی اصلی وجود ندارد که صفحات یا سایت های خاصی را هدف قرار دهد. در عوض، تغییرات مربوط به بهبود نحوه ارزیابی کلی محتوا توسط سیستم‌های ما است. این تغییرات ممکن است باعث شود برخی از صفحاتی که قبلاً پاداش کمتری دریافت کرده بودند، عملکرد بهتری داشته باشند.
 
یک راه برای فکر کردن به نحوه عملکرد یک به‌روزرسانی اصلی این است که تصور کنید فهرستی از 100 فیلم برتر در سال 2015 تهیه کرده‌اید. چند سال بعد در سال 2019، فهرست را تازه‌سازی می‌کنید. به طور طبیعی تغییر خواهد کرد. برخی از فیلم‌های جدید و شگفت‌انگیز که قبلاً وجود نداشته‌اند، اکنون کاندیدای ورود خواهند بود. همچنین ممکن است برخی از فیلم‌ها را مجدداً ارزیابی کنید و متوجه شوید که آنها سزاوار جایگاه بالاتری نسبت به قبل در فهرست بودند.
 
این فهرست تغییر خواهد کرد و فیلم‌هایی که قبلاً در فهرست بالاتر بوده‌اند و به سمت پایین حرکت کرده‌اند بد نیستند. به سادگی فیلم‌های شایسته‌تری پیش روی آنها هستند.
 
روی محتوا تمرکز کنید
همانطور که توضیح داده شد، صفحاتی که پس از به‌روزرسانی اصلی حذف می‌شوند، مشکلی برای اصلاح ندارند. گفته می‌شود، ما درک می‌کنیم که کسانی که پس از تغییر به‌روزرسانی اصلی عملکرد کمتری دارند، ممکن است همچنان احساس کنند که باید کاری انجام دهند. ما پیشنهاد می کنیم بر روی اطمینان از ارائه بهترین محتوایی که می توانید تمرکز کنید. این چیزی است که الگوریتم های ما به دنبال پاداش دادن هستند.
 
نقطه شروع این است که توصیه‌هایی را که در گذشته ارائه کرده‌ایم در مورد چگونگی ارزیابی خود در صورتی که فکر می‌کنید محتوای باکیفیتی ارائه می‌دهید، دوباره مرور کنید. ما این توصیه را با مجموعه‌ای از سؤالات جدید به‌روزرسانی کرده‌ایم تا درباره محتوایتان از خود بپرسید:
 
سوالات محتوا و کیفیت
آیا محتوا اطلاعات، گزارش، تحقیق یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟
آیا محتوا توضیحی اساسی، کامل یا جامع از موضوع ارائه می دهد؟
آیا محتوا تجزیه و تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهد که فراتر از واضح است؟
اگر محتوا از منابع دیگر استفاده می‌کند، آیا از کپی کردن یا بازنویسی آن منابع اجتناب می‌کند و در عوض ارزش و اصالت بیشتری را ارائه می‌کند؟
آیا عنوان و/یا عنوان صفحه خلاصه توصیفی و مفیدی از محتوا ارائه می دهد؟
آیا عنوان و/یا عنوان صفحه از اغراق آمیز یا تکان دهنده بودن جلوگیری می کند؟
آیا این همان صفحه ای است که می خواهید نشانک گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید یا توصیه کنید؟
آیا انتظار دارید این محتوا را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید یا به آن ارجاع دهید؟
سوالات تخصصی
آیا محتوا اطلاعاتی را به گونه‌ای ارائه می‌کند که بخواهید به آن اعتماد کنید، مانند منبع روشن، شواهد تخصص درگیر، پیشینه در مورد نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می‌کند، مانند پیوندهایی به صفحه نویسنده یا اطلاعات سایت درباره صفحه؟
اگر در مورد سایتی که محتوا را تولید می کند تحقیق کنید، آیا این تصور را خواهید داشت که این سایت به خوبی قابل اعتماد است یا به طور گسترده ای به عنوان یک مرجع در موضوع خود شناخته می شود؟
آیا این محتوا توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته شده است که به خوبی موضوع را می‌داند؟
آیا محتوا دارای خطاهای واقعی قابل تأیید آسان است؟
آیا احساس راحتی می کنید که به این محتوا برای مسائل مربوط به پول یا زندگی خود اعتماد کنید؟
سوالات ارائه و تولید
آیا محتوا اشکال املایی یا سبکی دارد؟
آیا محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟
آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟
آیا محتوا دارای مقدار بیش از حد تبلیغاتی است که حواس را از محتوای اصلی منحرف می کند یا با آن تداخل می کند؟
آیا محتوا هنگام مشاهده در دستگاه های تلفن همراه به خوبی نمایش داده می شود؟
سوالات مقایسه ای
آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟
آیا به نظر می رسد که محتوا در خدمت منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت است یا به نظر می رسد که صرفاً توسط شخصی وجود دارد که تلاش می کند حدس بزند چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد؟
فراتر از پرسیدن این سوالات از خود، در نظر داشته باشید که دیگرانی که به آنها اعتماد دارید اما به سایت شما وابسته نیستند، یک ارزیابی صادقانه ارائه دهند.
 
همچنین یک ممیزی از افت هایی که ممکن است تجربه کرده اید را در نظر بگیرید. چه صفحاتی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند و برای چه نوع جستجوهایی؟ به این موارد دقت کنید تا متوجه شوید که چگونه در برابر برخی از سوالات بالا ارزیابی می شوند.
 
با دستورالعمل های ارزیابی کیفیت و E-A-T آشنا شوید
منبع دیگر برای مشاوره در مورد محتوای عالی، مرور دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی ما است. ارزیاب‌ها افرادی هستند که به ما بینشی می‌دهند که آیا الگوریتم‌های ما نتایج خوبی ارائه می‌دهند، راهی برای کمک به تأیید عملکرد خوب تغییرات ما.
 
درک این نکته مهم است که ارزیاب های جستجو کنترلی بر نحوه رتبه بندی صفحات ندارند. داده های رتبه بندی مستقیماً در الگوریتم های رتبه بندی ما استفاده نمی شوند. در عوض، ما از آن‌ها به‌عنوان رستورانی استفاده می‌کنیم که ممکن است کارت‌های بازخوردی از غذاخوری‌ها دریافت کند. بازخورد به ما کمک می کند تا بدانیم به نظر می رسد سیستم های ما کار می کنند یا خیر.
 
اگر می‌دانید ارزیابی‌کننده‌ها چگونه یاد می‌گیرند محتوای خوب را ارزیابی کنند، ممکن است به شما در بهبود محتوای خود کمک کند. به نوبه خود، شاید در جستجو بهتر عمل کنید.
 
به ویژه، ارزیابی‌کننده‌ها برای درک اینکه آیا محتوا دارای چیزی است که ما E-A-T قوی می‌نامیم، آموزش دیده‌اند. این مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است. خواندن دستورالعمل‌ها ممکن است به شما کمک کند تا از منظر E-A-T عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید و بهبودهایی را در نظر بگیرید.
 
در اینجا چند مقاله نوشته شده توسط اشخاص ثالث وجود دارد که نحوه استفاده از دستورالعمل ها را به عنوان توصیه ای برای دنبال کردن به اشتراک می گذارند:
 
E-A-T چیست؟، از Marie Haynes
Google به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت با هدف قرار دادن E-A-T، کیفیت صفحه و موارد بین‌المللی، از جنیفر اسلگ
استفاده از E-A-T برای موفقیت در سئو، ارائه از Lily Ray
به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی Google و قدرت مطالعات کاربر: چگونه بازخورد واقعی از افراد واقعی می‌تواند به صاحبان سایت کمک کند تا مشکلات کیفیت وب‌سایت سطحی (و موارد دیگر) را برطرف کنند، گلن گیب
چرا به‌روزرسانی‌های E-A-T و Core رویکرد محتوای شما را تغییر می‌دهند، از فجر محمد
پیوند به مقالات بالا تأییدیه هیچ شرکت یا خدمات سئو خاصی نیست، و نه تأییدیه توصیه های عمومی SEO ارائه شده توسط آنها. ما به سادگی خود مقاله‌ها را نقطه شروع مفیدی برای کسانی دانستیم که می‌خواهند نحوه ارزیابی محتوای خود را بر اساس معیارهای E-A-T درک کنند.
 
توجه (مارس 2020): از آنجایی که ما در ابتدا این پست را نوشتیم، گاهی اوقات از ما سوال می شود که آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی است یا خیر. سیستم‌های خودکار ما از ترکیبی از سیگنال‌های مختلف برای رتبه‌بندی محتوای عالی استفاده می‌کنند. ما سعی کرده‌ایم این ترکیب را با آنچه که انسان‌ها موافق محتوای عالی هستند، هماهنگ کنیم، زیرا آنها آن را بر اساس معیارهای E-A-T ارزیابی می‌کنند. با توجه به این موضوع، ارزیابی محتوای خود از نظر معیارهای E-A-T ممکن است به همسویی مفهومی آن با سیگنال‌های مختلفی که سیستم‌های خودکار ما برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کنند، کمک کند.
بهبودی و مشاوره بیشتر
یک سوال رایج پس از به روز رسانی اصلی این است که اگر یک سایت باعث بهبود محتوا شود چقدر طول می کشد تا بازیابی شود؟
 
به روز رسانی هسته گسترده معمولا هر چند ماه یکبار اتفاق می افتد. محتوایی که تحت تأثیر یک نفر قرار گرفته است، ممکن است تا زمانی که به‌روزرسانی هسته گسترده بعدی منتشر نشود، بازیابی نشود - با فرض اینکه بهبودهایی انجام شده باشد.
 
با این حال، ما دائماً به‌روزرسانی‌هایی را برای الگوریتم‌های جستجوی خود، از جمله به‌روزرسانی‌های هسته کوچک‌تر انجام می‌دهیم. ما همه اینها را اعلام نمی کنیم زیرا معمولاً به طور گسترده قابل توجه نیستند. با این حال، در صورت انتشار، می‌توانند باعث بازیابی محتوا در صورت اقتضای بهبود شوند.
 
به خاطر داشته باشید که بهبودهای ایجاد شده توسط صاحبان سایت تضمینی برای بازیابی نیست و همچنین صفحات هیچ موقعیت ثابت یا تضمینی در نتایج جستجوی ما ندارند. اگر محتوای شایسته تری وجود داشته باشد، همچنان در سیستم های ما رتبه خوبی خواهد داشت.
 
همچنین درک این نکته مهم است که موتورهای جستجو مانند گوگل محتوا را به روشی که انسان ها درک می کنند درک نمی کنند. در عوض، ما به دنبال سیگنال‌هایی می‌گردیم که بتوانیم درباره محتوا جمع‌آوری کنیم و بفهمیم که چگونه این سیگنال‌ها با نحوه ارزیابی ارتباط انسان‌ها مرتبط هستند. نحوه پیوند صفحات به یکدیگر یکی از سیگنال های شناخته شده ای است که ما از آن استفاده می کنیم. اما ما از بسیاری موارد دیگر استفاده می کنیم که برای کمک به محافظت از یکپارچگی نتایج خود فاش نمی کنیم.
 
ما هر به‌روزرسانی هسته گسترده‌ای را قبل از انتشار آزمایش می‌کنیم، از جمله جمع‌آوری بازخورد از ارزیاب‌های کیفیت جستجوی فوق‌الذکر، تا ببینیم چگونه سیگنال‌ها را وزن می‌کنیم یا خیر.
البته، هیچ پیشرفتی که ما در جستجو انجام می دهیم بی نقص نیست. به همین دلیل است که ما به روز رسانی ادامه می دهیم. ما بازخورد بیشتری دریافت می‌کنیم، آزمایش‌های بیشتری انجام می‌دهیم و برای بهبود سیستم‌های رتبه‌بندی خود به کار ادامه می‌دهیم. این کار ممکن است به این معنی باشد که ممکن است محتوا در آینده بازیابی شود، حتی اگر مالک محتوا هیچ تغییری ایجاد نکند. در چنین شرایطی، بهبودهای مستمر ما ممکن است چنین محتوایی را به نحو مطلوب تری ارزیابی کند.
 
امیدواریم راهنمایی ارائه شده در اینجا مفید باشد. همچنین با منابعی که از Google Webmasters ارائه می کنیم، از جمله ابزارها، صفحات راهنما و انجمن های ما، توصیه های زیادی در مورد محتوای خوب خواهید یافت.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha