هدف سیستم محتوای مفید، پاداش بهتر به محتوایی است که بازدیدکنندگان احساس کنند تجربه رضایت بخشی داشته اند، در حالی که محتوایی که با بازدیدکنندگان مطابقت نداردو صرفا برای موتور جستجو نوشته شده مد نظر ما نیست.

 

ایجاد محتوای مفید قابل اعتماد

 
 
سیستم های رتبه بندی خودکار گوگل برای ارائه اطلاعات مفید و قابل اعتمادی طراحی شده اند که در درجه اول برای بهره مندی مردم ایجاد شده اند، نه برای به دست آوردن رتبه بندی موتورهای جستجو، در نتایج جستجوی برتر.
این صفحه برای کمک به تولید محتوا کاران و سئو کاران است که بتوانند ارزیابی کنند که آیا چنین محتوایی را تولید می کنند یا خیر.
 

محتوای خود را خود ارزیابی کنید 

 

محتوای خود را از نظر سئو ارزیابی کنید

 

ارزیابی محتوای خود در برابر این سؤالات می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا محتوایی که دارید مفید و قابل اعتماد است یا خیر. علاوه بر پرسیدن این سوالات از خود، نظرات دیگران را نیز در نظر بگیرید کسانی که به سایت شما وابسته نیستند یک ارزیابی صادقانه ارائه می دهند.
 
همچنین یک ممیزی از افت هایی که ممکن است تجربه کرده اید را در نظر بگیرید. چه صفحاتی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند و برای چه نوع جستجوهایی؟ به این موارد دقت کنید تا متوجه شوید که چگونه محتواها ارزیابی می شوند در برابر برخی از سؤالات مطرح شده در اینجا.
 

سوالات محتوا و کیفیت

 

  • آیا محتوا اطلاعات، گزارش، تحقیق یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟

  • آیا محتوا توضیحی اساسی، کامل یا جامع از موضوع ارائه می دهد؟

  • آیا محتوا تجزیه و تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهد که فراتر از آن است واضح؟

  • اگر محتوا از منابع دیگر استفاده می‌کند، آیا از کپی کردن یا بازنویسی آن‌ها اجتناب می‌کند منابع، و در عوض ارزش اضافی و اصالت قابل توجهی را ارائه می دهند؟

  • آیا عنوان اصلی یا عنوان صفحه خلاصه توصیفی و مفیدی از محتوا ارائه می دهد؟

  • آیا عنوان اصلی یا عنوان صفحه از اغراق یا تکان دهنده بودن جلوگیری می کند؟

  • آیا این همان صفحه‌ای است که می‌خواهید نشانک‌گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید، یا توصیه کنید؟

  • آیا انتظار دارید این محتوا را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید یا به آن ارجاع دهید؟

  • آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟

  • آیا محتوا اشکال املایی یا سبکی دارد؟

  • آیا محتوا به خوبی تولید می شود یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟

  • آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری شده است یا منتشر می شود در سراسر شبکه بزرگی از سایت‌ها، به طوری که صفحات یا سایت‌ها به اندازه کافی مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟

 

سوالات تخصصی

  • آیا محتوا اطلاعات را به گونه‌ای ارائه می‌کند که بخواهید به آن اعتماد کنید، مثلاً منبع واضع، شواهدی از تخصصی که درگیر آن هستید، پیشینه در مورد نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می کند، مثلاً از طریق پیوندهایی به صفحه نویسنده یا صفحه درباره سایت؟

  • اگر کسی در مورد سایتی که محتوا تولید می کند تحقیق می کرد، آیا برداشتی از آن پیدا می کرد که به خوبی مورد اعتماد است یا به طور گسترده به عنوان یک مرجع در موضوع خود شناخته شده است؟

  • آیا این محتوا توسط متخصص بررسی شده است یا کسی که به خوبی موضوع را می‌داند؟

  • آیا محتوا دارای خطاهای قابل رفع به آسان است؟

 

یک تجربه صفحه عالی را ارائه دهید 

 

سیستم های رتبه بندی اصلی گوگل به دنبال پاداش دادن به محتوایی هستند که تجربه صفحه خوبی را ارائه می دهند. صاحبان سایت هایی که به دنبال موفقیت با سیستم های ما هستند نباید تنها بر یک یا دو مورد تمرکز کنند جنبه های تجربه صفحه در عوض، بررسی کنید که آیا یک صفحه کلی عالی ارائه می‌دهید تجربه در بسیاری از جنبه ها برای مشاوره بیشتر به صفحه ما مراجعه کنید درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی Google.

 

 

 

روی محتوای اول افراد تمرکز کنید

 

محتوای اول مردم به معنای محتوایی است که اساساً برای مردم ایجاد شده است و نه برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو، چگونه می توانید ارزیابی کنید که آیا در حال ایجاد محتوای اول افراد هستید؟ پاسخ دادن بله به سوالات زیر به این معنی است که شما احتمالاً در مسیر درستی با رویکرد اول مردم هستید:

  • آیا شما مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که می توانند آن را پیدا کنند، محتوای مفید است اگر آنها به طور مستقیم به شما آمده اند؟

  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (برای به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید جایی)؟

  • آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟

  • آیا پس از خواندن محتوای شما، کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک چیز یاد گرفته است؟

  • آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند که تجربه رضایت بخشی داشته است؟

 
 

از ایجاد محتوای اول موتور جستجو خودداری کنید

 

توصیه می کنیم برای موفقیت در گوگل روی ایجاد محتوای اول افراد تمرکز کنید، به جای محتوای اول موتور جستجو که در درجه اول برای کسب رتبه بندی موتورهای جستجو ساخته شده است. پاسخ مثبت به برخی یا همه سؤالات زیر یک علامت هشدار دهنده است که باید انجام دهید و نحوه ایجاد محتوا را دوباره ارزیابی کنید:

 
  • آیا محتوا در درجه اول برای جذب بازدید از موتورهای جستجو ساخته شده است؟

  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها ممکن است عملکرد خوبی در نتایج جستجو داشته باشید؟

  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟

  • آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می‌گویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه می‌کنید؟

  • آبا صرفا محتوایی تولید میکنید چون ترند شده است و نه به این دلیل که مخاطبان شما مشتاق به مطالعه آن هستند؟!

  • آیا محتوای شما باعث می شود خوانندگان احساس کنند که برای فهم بهتر دوباره باید جستجو کنند؟ اطلاعات از منابع دیگر بگیرند؟

  • آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که گوگل دارای تعداد کلمات ترجیحی است؟ (خیر، گوگل چنین نیست.)

  • آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض؟ عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو را دریافت خواهید کرد؟

  • آیا محتوای شما به سوالی پاسخ می دهد که در واقع پاسخی ندارد، مانند زمانی برای یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی، تاریخ انتشار اعلام می کنید، در صورتی که تایید نشده باشد؟

  • آیا تاریخ صفحات را تغییر می‌دهید تا تازه به نظر برسند در حالی که محتوا اینطور نیست؟ به طور اساسی تغییر کرده است؟

  • آیا محتوای جدید زیادی اضافه می‌کنید یا محتوای قدیمی‌تر را حذف می‌کنید به این دلیل که شما معتقدید که با تازه کردن محتوا سایت شما به رتبه بندی کلی جستجوی شما کمک می کند (نه، نمی شود)

 

در مورد سئو چطور؟ آیا آن موتور جستجوگر اول نیست؟

کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید که به طور خاص برای کمک به موتورهای جستجو بهتر است محتوای خود را کشف و درک کنید. در مجموع به این "بهینه سازی موتور جستجو" می گویند. یا به اختصار SEO. راهنمای SEO خود گوگل بهترین شیوه های مورد توجه را پوشش می دهد. سئو زمانی می تواند یک فعالیت مفید باشد محتوای people-first به جای محتوای engine-first تولید شود.

 

 

E-E-A-T و دستورالعمل های ارزیابی کیفیت را بشناسید

 

 

 

سیستم های خودکار گوگل به گونه ای طراحی شده اند که از عوامل مختلفی برای رتبه بندی محتوای عالی استفاده کنند. پس از شناسایی محتوای مرتبط، هدف سیستم‌های ما اولویت‌بندی مواردی است که مفیدتر به نظر می‌رسند. برای انجام این کار، آن‌ها ترکیبی از عوامل را شناسایی می‌کنند که می‌تواند به تعیین اینکه کدام محتوا جنبه‌های تجربه، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهد یا آنچه ما E-E-A-T می‌نامیم را شناسایی می‌کنند.

از میان این جنبه ها، اعتماد مهم ترین است. بقیه به اعتماد کمک می کنند، اما محتوا لزوماً نباید همه آنها را نشان دهد.به عنوان مثال، برخی از محتوا ممکن است بر اساس تجربه ای که نشان می دهد مفید باشد، در حالی که محتوای دیگر ممکن است به دلیل مهارتی که به اشتراک می گذارد مفید باشد.

در حالی که الگوریتم E-E-A-T خود یک عامل رتبه بندی خاص نیست، با استفاده از ترکیبی از عواملی که می تواند مطالب را با E-E-A-T شناسایی کند مفید است. به عنوان مثال، سیستم‌های ما به محتوایی که با E-E-A-T قوی همسو می‌شوند، برای موضوعاتی که می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر سلامت، ثبات مالی، یا ایمنی افراد یا رفاه جامعه تأثیر بگذارند، اهمیت بیشتری می‌دهند. ما این موضوعات را «پول یا زندگی شما» یا به اختصار YMYL می نامیم.

 

میزان کیفیت جستجو افرادی هستند که به ما بینشی می‌دهند که آیا الگوریتم‌های ما نتایج خوبی ارائه می‌دهند، راهی برای کمک به تأیید اینکه تغییرات ما به خوبی کار می کنند. به ویژه، ارزیاب ها برای درک آموزش دیده اند اگر محتوا دارای E-E-A-T قوی باشد. معیارهایی که آنها برای انجام این کار استفاده می کنند در ما مشخص شده است دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو.

 

ارزیاب های جستجو کنترلی بر نحوه رتبه بندی صفحات ندارند. داده های رتبه بندی استفاده نمی شود به طور مستقیم در الگوریتم های رتبه بندی ما. در عوض، ما از آنها به عنوان یک رستوران استفاده می کنیم که ممکن است بازخورد دریافت کند کارت هایی از غذاخوری ها بازخورد به ما کمک می کند تا بدانیم به نظر می رسد سیستم های ما کار می کنند یا خیر.

خواندن دستورالعمل ها ممکن است به شما کمک کند تا از طریق E-E-A-T عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید. چشم انداز، بهبودهایی که باید در نظر گرفته شود و کمک می کند تا آن را از نظر مفهومی با موارد مختلف هماهنگ کند سیگنال هایی که سیستم های خودکار ما برای رتبه بندی محتوا استفاده می کنند.

 

درباره محتوا خود "Who, How, and Why" بپرسید

محتوای خود را بر اساس "چه کسی، چگونه و چرا" ارزیابی کنید. به عنوان راهی برای ماندن در مسیر با آنچه سیستم های ما به دنبال پاداش هستند.

 

چه کسی محتوا را خلق می کند

چیزی که به افراد کمک می کند به طور شهودی E-E-A-T محتوا را درک کنند زمانی است که مشخص شود چه کسی آن را ایجاد کرد. "چه کسی" باید در نظر گرفته شود. هنگام ایجاد محتوا، در اینجا برخی از افراد مرتبط هستند سوالاتی که باید از خود بپرسید:

 

آیا برای بازدیدکنندگان شما مشخص است که محتوای شما را چه کسی نوشته است؟

آیا صفحات دارای یک خط فرعی هستند، جایی که می توان انتظار داشت؟

آیا خطوط فرعی منجر به اطلاعات بیشتر در مورد نویسنده یا نویسندگان درگیر می‌شود پیشینه در مورد آنها و مناطقی که در مورد آنها می نویسند؟

اگر به وضوح مشخص می‌کنید که چه کسی محتوا را ایجاد کرده است، احتمالاً با مفاهیم آن همسو هستید. E-E-A-T و در مسیر موفقیت. ما قویاً توصیه می کنیم اطلاعات دقیق نویسندگی را اضافه کنید، مانند خطوط فرعی به محتوایی که خوانندگان ممکن است انتظار آن را داشته باشند.

 

 

چگونه (محتوا ایجاد شد)

 

دانستن اینکه چگونه یک قطعه محتوا تولید شده است برای خوانندگان مفید است: این «چگونه» را باید در محتوای خود لحاظ کنید.

 

به عنوان مثال، با بررسی محصول، می توان اعتماد را در بین خوانندگان ایجاد کرد. تعداد محصولاتی که مورد آزمایش قرار گرفتند، نتایج آزمایش چه بود و آزمایشات انجام شد، همراه با شواهدی مانند عکس.

 

اگر از اتوماسیون برای تولید محتوا استفاده می شود، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

 

  • آیا استفاده از اتوماسیون، و هوش مصنوعی برای تولید محتوا، برای بازدیدکنندگان بدیهی است؟

  • آیا پیش زمینه ای در مورد نحوه استفاده از اتوماسیون یا AI برای ایجاد محتوا ارائه می دهید؟

  • آیا توضیح می دهید که چرا اتوماسیون یا هوش مصنوعی برای تولید محتوا مفید دیده می شود؟

 

 

چرا (محتوا ایجاد شد)

"چرا" شاید مهمترین سوالی باشد که باید در مورد محتوای شما پاسخ داد. چرا در وهله اول ایجاد می شود؟

 

"چرا" باید این باشد که شما در درجه اول برای کمک به مردم محتوا ایجاد می کنید، یعنی اگر بازدیدکنندگان مستقیماً به سایت شما بیایند محتوا برای بازدیدکنندگان مفید است. اگر این کار را انجام می دهید، روبه هدف هستید. 

 

 

 

دانستن اینکه چگونه یک قطعه محتوا تولید شده است برای خوانندگان مفید است: این «چگونه» است که باید در محتوای خود لحاظ کنید.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha