پیاده سازی ریدایرکت های داخلی آسان است، اما در صورت اجرای نادرست می توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند. تغییر مسیر اشتباه URL حتی می تواند باعث افت ناگهانی رتبه شود. در این مقاله، نحوه یافتن و رفع تمام مشکلات ریدایرکت های داخلی را به شما توضیح می دهیم.

ریدایرکت ها راهی هستند که می توانیم ترافیک را از یک URL به URL دیگر بفرستیم یا هداست کنیم. ریدایرکت ها 2 نوع داخلی و خارجی دارند.

ریدایرکت های داخلی، کاربران را از یک URL به URL دیگر در همان سایت می برد، در حالی که ریدارکت های خارجی کاربران را از URL یک سایت به URL سایت دیگر می برد.

امروز در مورد ریدایرکت های داخلی صحبت خواهیم کرد. پیاده سازی آنها آسان است، اما در صورت اجرای نادرست می توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند. تغییر مسیر اشتباه URL حتی می تواند باعث افت ناگهانی رتبه شود. بنابراین، چرا امروز موضوع را حل نمی کنید؟ در این مقاله، نحوه یافتن و رفع تمام مشکلات ریدایرکت های داخلی را به شما توضیح می دهدیم.

در اینجا یک راهنمای ویدیویی سریع برای کسانی است که همیشه عجله دارند. برای کسانی که چند دقیقه وقت دارند، یک تحقیق کامل در مورد تغییر مسیرها آماده کردم.

 

 

ریدایرکت داخلی چگونه کار می کند؟

وقتی روی یک لینک کلیک می کنید یا یک URL را در کادر جستجو وارد می کنید و Enter را فشار می دهید، مرورگر شما درخواست اولیه خود را به سرور سایت ارسال می کند. سپس سرور با یک کد وضعیت HTTP پاسخ می دهد. اگر 200 باشد، به این معنی است که درخواست پردازش شده است. سرور شروع به جمع آوری تمام فایل های موجود در صفحه می کند و سپس آنها را به مرورگر منتقل می دهد.

با این حال، هنگامی که یک سرور می خواهد کاربر به جای صفحه درخواستی، از صفحه دیگری بازدید کند، یک کد وضعیت HTTP 30 برابری برگردانده می شود. این شامل یک هدر "مکان" با URL هدف جدید است.

مرورگر شما در عوض درخواست دیگری ارسال می کند، اما این بار به مکان جدید. سرور درخواست را پردازش می کند و 200 کد وضعیت HTTP را برمی گرداند. یعنی موفقیت. سرور تمام فایل های موجود در صفحه را جمع آوری کرده و شروع به انتقال آنها به مرورگر می کند. و در نهایت می توانید صفحه را ببینید.

 

طرح نحوه عملکرد تغییر مسیر URL

 

به این ترتیب ریدایرکت HTTP سمت سرور کار می کند. این رایج ترین نوع ریدایرکت است.

اما نوع دیگری وجود دارد که به آن ریدایرکت سمت مشتری می گویند.

ریدایرکت سمت مشتری (تجدید متا HTML، تغییر مسیر جاوا اسکریپت، تغییر مسیر Crypto) توسط کد داخل محتوا پیاده سازی می شود. به عامل کاربر (مرورگر) دستور می دهد تا محتوا را از یک URL دیگر بازیابی کند. بنابراین، این خود مرورگر است که تغییر مسیر را انجام می دهد.

ریدایرکت های سمت مشتری برای کاربران کندتر و گیج کننده تر است. این ریدایرکت ها پس از بارگیری صفحه یا بخشی از آن در مرورگر فعال می شوند. در مقابل، ریدایرکت سمت سرور در طول پردازش درخواست انجام می شود.

بنابراین، پیاده سازی ریدایرکت در سمت سرور ترجیح داده می شود. با این حال، تولید کنندگان محتوا همیشه کنترلی بر پیکربندی سرور خود ندارند. و این زمانی است که باید به یاد داشته باشید که هنوز گزینه هایی دارید مثل ریدایرکت های سمت مشتری.

 

 

انواع ریدایکت هایی که ممکن است با آنها روبرو شوید

ریدایرکت ها می تواند موقت یا دائمی باشد.

 

انواع تغییر مسیرهای URL

 

اکنون، بیایید انوع ریدایرکت ها را با جزئیات بررسی کنیم،چگونه از سمت سرور به سمت مشتری تغییر مسیر دهیم.

 

HTTP 301  (به طور دائم منتقل شد)

ریدایرکت 301 بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را برای همیشه به آدرسی غیر از آنچه که کاربر در مرورگر خود سرچ کرده (یا بر روی لینک نتایج جستجو کلیک کرده) است، منتقل می‌کند. ریدایرکت 301 به سمت سروری میرود که نشان می دهد صفحه به طور دائم منتقل شده است.

زمانی که دامنه یا صفحه ای را به طور دائم انتقال میدهید، ساختار سایت را تغییر می دهید یا وقتی HTTP به HTTPS تغییر می دهید، باید از این روش استفاده کنید. با ریدایرکت 301، به موتورهای جستجو می‌گویید که می‌خواهید تمام ارزش سئوی صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل کنند. بنابراین، می‌توان ترافیک ارگانیک را حفظ کرد.

 

HTTP 302 (به طور موقت منتقل شد)

 ریدایرکت 302 نشان می دهد یک صفحه به طور موقت منتقل شده است.

استفاده از آن برای اهداف بازاریابی است: هدف گذاری جغرافیایی، هدف گیری دستگاه، تست A/B و ردیابی ترافیک. دلیلی برای استفاده نکردن از این روش برای سئو سایت این است وقتی ریدایرکت 302 را تنظیم می کنید، URL اصلی ایندکس می شود و به رتبه گیری ادامه می دهد.

هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که آیا چنین ریدایرکتی باعث رتبه گیری میشود یا خیر. شما می توانید با دو نظر مخالف در این مورد در وب مواجه شوید. با این حال، گوگل ادعا می کند که اگر 302 را برای مدت طولانی اعمال کنید و سپس آن را  فراموش کنید، آن را یک ریدایرکت دائمی در نظر می گیرد. 

 

HTTP 303 (به موارد دیگر مراجعه کنید)

ریدایرکت 303 نشان می دهد که سرور به طور موقت کاربر را به منبع دیگری هدایت می کند و صفحه اصلی نباید دوباره درخواست شود.

بنابراین، تنها زمانی استفاده می‌شود که بخواهید کاربران را از یک فرم ارسال یا مجوز به یک صفحه تأیید یا یک صفحه آپلود هدایت کنید. ارسال مجدد درخواست غیرممکن می شود، بنابراین، می توانید از تراکنش های تکراری تصادفی جلوگیری کنید. به علاوه، سرور شما به دلیل درخواست های زیاد بارگذاری نمی شود.

درست مانند ریدایرکت موقت 302، ریدایرکت 303 از PageRank نمیگیرد و برای اهداف سئو اعمال نمی شود.

 

HTTP 307 (تغییر مسیر موقت)

ریدایرکت 307 نشان دهنده تغییر مسیر موقت است. اساسا، این یک جایگزین جدیدتر و از نظر فنی تمیزتر برای ریدایرکت 302 است.

 

"تمیز کننده فنی" به چه معناست؟

نکته این است که ریدایرکت 307 به شما اجازه نمی دهد روش درخواست را تغییر دهید (از Post به Get). هنگامی که از 307 استفاده می کنید، client-side باید دقیقاً همان درخواست را در مکان مورد نظر تکرار کند. به همین دلیل است که قابل پیش بینی تر و واضح تر در نظر گرفته می شود. بنابراین، اگر مطمئن نیستید که سایت چه نوع درخواستی دریافت می کند، بهتر است از 307 استفاده کنید. همین امر در مورد ریدایرکت های 308 نیز عمل میکند.

موارد استفاده این ریدایرکت مانند HTTP 302 است - بیشتر از همه برای اهداف بازاریابی استفاده می شود. اگر به client نیاز دارید که یک ریدایرکت را دنبال کند و از موتورهای جستجو برای فهرست کردن URL های قدیمی و جدید استفاده کنید.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، چنین ریدایرکتی قرار نیست خیلی یا هیچ رتبه گیری صفحه ای را پشت سر بگذارد.

 

HTTP 308 (به طور دائم منتقل شد)

 ریدایرکت 308 نشان می دهد که صفحه به طور دائم منتقل شده است. تقریباً مشابه 301 است اما باز هم از نظر فنی تمیزتر است.

این نوع ریدایرکت را می توان برای اهداف مشابه 301 استفاده کرد: هنگام جابجایی یک دامنه یا صفحه به طور دائم، تغییر ساختار سایت یا پروتکل آن. به علاوه، شما باید هنگام جابجایی یک وب سایت بسیار پیچیده با تعداد زیادی درخواست از آن استفاده کنید.

وقتی از این ریدایرکت استفاده می کنید، به موتورهای جستجو می گویید که صفحه قدیمی شما را برای همیشه با صفحه جدید جایگزین کنند. این بدان معناست که رتبه صفحه با این تغییر مسیر منتقل می شود.

 

متا رفرش

Meta refresh یک ریدایرکت HTML است که برخلاف تمام ریدایرکت‌هایی که در بالا توضیح داده شد، متا رفرش مرورگرها را پس از یک بازه زمانی مشخص به یک صفحه وب دیگر هدایت می‌کند.

اگر 1 ثانیه یا بیشتر باشد، بروزرسانی متا تاخیری گفته می‌شود. در اینجا نحوه مشاهده آن توسط کاربران آمده است:

 
مثال به‌روزرسانی متا تاخیری
 

همچنین تغییرات متا رفرش فوری وجود دارد که بدون تاخیر (0 ثانیه) انجام می شود.

 

واقعیت جالب: در روزهای اولیه وب، متا رفرش به طور گسترده ای برای ایجاد ریدایرکت های یواشکی برای صفحات درگاه استفاده می شد. این یک عمل سئو منفی در نظر گرفته می شود. بنابراین، هم مدیران وب‌سایت‌ها و هم موتورهای جستجو ممکن است در برابر این نوع تغییر مسیر تعصب داشته باشند.

اکنون، متا رفرش تنها در صورتی استفاده می شود که به فایل های پیکربندی سرور سایت خود (htaccess. یا nginx.conf) دسترسی نداشته باشید.

شایان ذکر است که به‌روزرسانی متا ممکن است منجر به مشکلاتی در قابلیت استفاده شود که به نوبه خود ممکن است بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد. هیچ‌کس نمی‌خواهد مثلاً 5 ثانیه صبر کند تا صفحه بارگیری شود، موافقید؟

به گفته گوگل، آنها می توانند متا رفرش را به عنوان یک ریدایرکت واقعی در نظر بگیرند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که متا refresh از PageRank عبور کند.

 

جاوا اسکریپت ریدایرکت

جاوا اسکریپت (JS) تغییر مسیر یک تغییر مسیر سمت مشتری است. با استفاده از آن، می توانید تغییر مسیر را "پیشبرد" کنید، به عنوان مثال، می توانید زبانی را که توسط مرورگر استفاده می شود شناسایی کنید و بر اساس آن به صفحه زبان مناسب هدایت شوید.

اگر می‌خواهید ریدایرکت را بر اساس تعامل کاربر، برای تغییر مسیر بین مرورگرها و هدف‌یابی دستگاه قرار دهید، از این نوع استفاده کنید. یا در موارد فوری که انتخاب دیگری ندارید.

گوگل می گوید در حال حاضر در پردازش تغییر مسیر جاوا اسکریپت بسیار خوب است. با این حال، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا رتبه صفحه را مانند برخی از ریدایرکت‌های 30x پاس می‌کند یا خیر.

 

تغییر مسیر رمزنگاری

ریدایرکت کریپتو یک کلاینت است و فقط در صورتی باید از آن استفاده کرد که نتوانید همه گزینه‌های دیگر را پیاده‌سازی کنید.

در بخش کریپتو گیج نشوید – این ریدایرکت هیچ ارتباطی با ارز دیجیتال ندارد. گوگل برای مدت طولانی از کلمه کریپتو استفاده کرده است. اساساً به این معنی است که این یک تغییر مسیر نرم است که به صورت خارجی ایجاد می شود، یعنی درست در یک صفحه.

این نوع تغییر مسیر اساساً پیوندی است که به یک صفحه جدید همراه با یک متن کوتاه اشاره می کند، به عنوان مثال، سایت/صفحه به دلیل یک حمله سایبری انتقال یافته است. به سایت جدید بروید

از نقطه نظر سئو، ریدایرکت کریپتو بی فایده است – قدرت زیادی از یک صفحه قدیمی به صفحه جدید منتقل نمی کند.

نحوه پیدا کردن ریدایرکت های داخلی در یک وب سایت

استفاده از ریدایرکت ها بدون ابزار شخص ثالث غیرممکن است.

برای شروع، می توانید از سرچ کنسول گوگل برای کشف برخی مشکلات ریدایرکت ها استفاده کنید. در گزارش Indexing، به بخش Pages رفته و صفحهات دارای مشکل ریدایرکت را پیدا کنید.

 

یافتن گزارشات مربوط به تغییر مسیرها در کنسول جستجوی گوگل

 

روی آن کلیک کنید و تمام صفحاتی که ممکن است ریدایرکت داخلی داشته باشند را مشاهده خواهید کرد. بررسی کنید که آیا تغییر مسیرها عمدی هستند یا خیر.

 

لیستی از URL های هدایت شده در کنسول جستجوی گوگل

 

می‌توانید روی یک URL و سپس بر روی Inspect URL کلیک کنید تا جزئیات مربوط به آخرین زمان خزید و بازدید را ببینید.

 

پیدا کردن جزئیات در مورد تغییر مسیرها در GSC

 

اما بررسی تک به تک این صفحات راحت نیست. برای دریافت یک تصویر کامل، پیشنهاد می کنم از WebSite Auditor استفاده کنید. این پیشرفته ترین ابزار برای SEO است.

اگر قبلا از این ابزار استفاده نکرده اید، ابزار را راه اندازی کنید و سایت خود را بررسی کنید. سپس به ساختار سایت ممیزی سایت بروید و فاکتورهای سئو را به سمت ریدایرکت ها پایین بیاورید.

در آنجا همه مشکلات تغییر مسیر ممکن را همراه با وضعیت آنها خواهید دید: خطا، هشدار و اطلاعات. به آنها به خوبی توجه کنید.

 

کشف مشکلات تغییر مسیرهای داخلی با حسابرس وب سایت

 

جزئیات ارائه شده در سمت راست را تجزیه و تحلیل کنید. اگر چیزی عجیب و غریب و دارای مشکل به نظر می رسد، مشکل را برطرف کنید.

از طرف دیگر، می توانید به صفحات ساختار سایت بروید. در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی با کلیک بر روی علامت مثبت در بالای پنجره، یک پوشه جدید اضافه کنید. سپس دو ستون - کد وضعیت HTTP و URL Redirect - را از طریق دکمه مربوطه اضافه کنید:
 

ویرایش ستون ها در حسابرس وب سایت

 

همچنین می‌توانید تاریخ Cache را در ستون Google اضافه کنید تا بررسی کنید که آیا صفحه به‌صورت مورد نظر ایندکس شده است یا خیر.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحات و کدهای وضعیت آنها را تجزیه و تحلیل کنید:

 

کشف تغییر مسیرها در حسابرس وب سایت

 

اگر برخی از صفحات را با کدهای وضعیت 301 یا 302 می‌بینید اما Google آنها را فهرست نکرده است، در مورد این صفحات تحقیق کنید و مشکل را برطرف کنید.

چگونه ریدایرکت های داخلی را در وب سایت خود راه اندازی کنیم

ریدایرکت ها به سمت سرویس گیرنده به طور متفاوتی تنظیم می شوند. همه چیز به میزبان، سرور و زبان برنامه نویسی سایت شما بستگی دارد. پیاده سازی نیز بسته به اینکه می خواهید یک URL واحد یا چندین URL را تغییر مسیر دهید، متفاوت خواهد بود.

برای صرفه جویی در وقت شما، نمونه هایی از تغییر مسیر تک صفحه ای دائمی برای هر نوع ارائه می کنم. بنابراین، شما ایده ای در مورد نحوه پیاده سازی یا کنترل اجرای تغییر مسیرها خواهید داشت.

 

ریدایرکت سرور

 

اگر از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کنید، فقط باید از تابع header() استفاده کنید. مثال:

 

<?php

// 301 به طور دائم منتقل شد

header("مکان: http://www.example.com/brand-new-url.php", true, 301);

exit();

?>

توجه: اگر کد وضعیت را به صراحت مشخص نکنید، به عنوان مثال، درست، 301، سرصفحه ("محل: URL") به طور پیش فرض روی 302 قرار می گیرد (تغییر مسیر موقت).

اگر سایت شما بر روی آپاچی میزبانی می شود، می توانید قوانین خاصی را به فایل htaccess. سایت خود اضافه کنید. مثال:

تغییر مسیر 301 /old-url.html https://www.example.com/brand-new-url.html

اگر سرور شما روی Nginx اجرا می شود، باید یک بلوک سرور به فایل nginx.conf خود اضافه کنید. مثال:

سرور {

# تغییر مسیر دائمی به یک صفحه جداگانه

بازنویسی ^/old-url$ http://www.example.com/brand-new-url permanent;

}

اگر از CMS استفاده می‌کنید، باید از افزونه‌ها، افزونه‌ها یا قابلیت‌های داخلی آن‌ها استفاده کنید. بهتر است با مرکز راهنمای CMS خود مشورت کنید.

متا رفرش

برای تنظیم متا refresh، عنصر متا refresh را در قسمت head HTML یا در هدر HTTP کد سمت سرور قرار دهید. مثال:

<!doctype html>

<html>

   <سر>

   <meta http-equiv="refresh" content="2; url=https://example.com/brand-new-url" />

   <title>عنوان صفحه</title>

   <!--...-->

 

توجه: این مثال نشان می دهد که چگونه می توان یک بازخوانی متا تاخیری (با 2 ثانیه تاخیر) تنظیم کرد. اگر می‌خواهید یک متا تازه‌سازی فوری راه‌اندازی کنید، مقدار ویژگی محتوا را روی "0" تنظیم کنید. تازه سازی متا فوری برای بازدیدکنندگان سایت شما کمتر گیج کننده خواهد بود.

 

جاوا اسکریپت

 

برای راه‌اندازی تغییر مسیر جاوا اسکریپت، ویژگی مکان را روی URL هدف تغییر مسیر در یک بلوک اسکریپت در سر HTML تنظیم کنید. مثال:

 

<!doctype html>

<html>

   <سر>

     <اسکریپت>

       window.location.href('http://www.example.com/brand-new-url')

     </script>

     <title>عنوان صفحه</title>

     <!--...-->

 

ریدایرکت رمزنگاری

برای راه اندازی ریدایرکت رمزنگاری، فقط باید یک پیوند به صفحه جدید همراه با توضیح کوتاه قرار دهید. مثال:

 

ما این صفحه را منتقل کردیم اما شما می توانید آن را در سایت جدید ما پیدا کنید.

رایج ترین اشتباهات تغییر مسیر

اکنون، 6 اشتباه اصلی در تغییر مسیر URL را بررسی کنید و مطمئن شوید که از آنها اجتناب کنید.

 

ریدایرکت به یک صفحه نامربوط

هنگام تنظیم یک تغییر مسیر، باید بازدیدکنندگان خود را به خاطر بسپارید. آیا پس از هدایت مجدد، پاسخ هایی را که انتظار دارند دریافت کنند، دریافت خواهند کرد؟

شما باید مطمئن شوید که محتوای جدید آنها را گیج نمی کند. اگر کاربر روی پیوندی که شکلات وگان را لنگر می‌زند کلیک کند و به صفحه محصولات بدون گلوتن هدایت شود، ناراحت‌کننده خواهد بود. ممکن است منجر به افزایش نرخ پرش و کاهش ترافیک شود.

چگونه از این اشتباه جلوگیری کنیم: همیشه باید به صفحه ای با موضوع مشابه ریدایرکت دهید.

 

ریدایرکت زنجیره ها و حلقه ها

زنجیره های ریدایرکت زمانی ظاهر می شوند که بیش از یک تغییر مسیر بین URL اولیه و URL مقصد وجود داشته باشد. به عنوان مثال، صفحه 1 > صفحه 2 > صفحه 3 > صفحه 4 > صفحه 5.

مشکل زنجیره های تغییر مسیر این است که خزنده را بیش از حد بار می کنند. گوگل ادعا می کند که خزنده آنها تا 5 بار تغییر مسیر را دنبال می کند و سپس متوقف می شود. بنابراین، اگر تغییر مسیرهای بیشتری وجود داشته باشد، ممکن است صفحه مقصد به هیچ وجه ایندکس نشود. بعلاوه، ممکن است تمام آب پیوند را از دست بدهید و زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید.

حلقه‌ها شبیه زنجیره‌ها هستند، اما در این مورد، صفحه اولیه به سمت خود هدایت می‌شود. به عنوان مثال، صفحه 1 > صفحه 2 > صفحه 3 > صفحه 1. به این ترتیب، بازدیدکنندگان را به هیچ وجه به یک URL جدید هدایت نمی کنید، که این هدر دادن بودجه خزیدن سئو و ارزش لینک شما است.

تغییر مسیر زنجیره ها و حلقه ها بسیار باطل هستند زیرا نادیده گرفتن آنها بسیار آسان است. تنها راه برای جلوگیری از آنها این است که به طور مداوم تغییر مسیرهای خود را پیگیری کنید.

نحوه جلوگیری از تغییر مسیر زنجیره ای: شما می توانید به سرعت سایت خود را برای زنجیره های ریدایرکت 301 و 302 با WebSite Auditor بررسی کنید.

ابزار را اجرا کنید و به مسیر ساختار سایت > ممیزی سایت بروید. بخش Redirects را پیدا کنید و سپس روی Pages with long redirect chains کلیک کنید.

 

پیدا کردن زنجیره های تغییر مسیر در WebSite Auditor

 

در حالت ایده آل، هیچ یک از آنها نباید وجود داشته باشد. به عنوان مثال، وضعیت در اسکرین شات بسیار ناراحت کننده است.

اگر یک زنجیره تغییر مسیر پیدا کردید، با هدایت مستقیم صفحه اولیه به صفحه مقصد، آن را برطرف کنید. اگر به دلایلی نمی توانید مستقیماً از صفحه اولیه به صفحه نهایی تغییر مسیر دهید، سعی کنید تا حد امکان تعداد تغییر مسیرها را در یک زنجیره کاهش دهید.

استفاده نادرست از ریدایرکت های موقت

بسیاری از وب مسترها تفاوت بین ریدایرکت های 301/308 و 302/307 را درک نمی کنند. آنها می دانند که اولی دائمی است و دومی موقتی است. با این حال، آنها این را در نظر نمی گیرند که اگر از HTTP 302/307 استفاده می کنید، صفحه قدیمی هنوز در حال ایندکس شدن است و تقریباً هیچ پیوندی به URL جدید ارسال نمی شود. این مهم است.

اگرچه گوگل می‌داند که شما ممکن است به اشتباه از 302 استفاده کرده باشید و می‌توانید در مدتی مانند 301 با آن رفتار کنید، اما نمی‌توانید بدانید چقدر زمان می‌برد. و زمان پول است.

نحوه جلوگیری از سوء استفاده از تغییر مسیرهای موقت: اگر قصد حذف تغییر مسیر در آینده نزدیک را ندارید - اگر برای یک کمپین تبلیغاتی یا آزمایش A/B نیست، از 301 یا 308 استفاده کنید.

 

پیوندهای داخلی به یک URL قدیمی

اگر سئو سایت را به درستی انجام دهید، تمام صفحات سایت شما به هم مرتبط هستند. و اگر یکی از آن صفحات را به صفحه دیگری هدایت کنید، در نهایت تغییر مسیرهای زیادی ایجاد خواهید کرد. این تغییر مسیرها کاملاً غیر ضروری هستند، زیرا می توانید با اشاره به URL جدید این پیوندهای داخلی را کاملاً جایگزین کنید.

نحوه جلوگیری از ایجاد تغییر مسیرهای غیر ضروری: ابتدا، می توانید صفحاتی را که به صفحه قدیمی (یعنی صفحه ای که به یک URL جدید هدایت می شود) را در WebSite Auditor پیدا کنید:

نرم افزار را اجرا کنید و به قسمت زیر بروید

  ساختار سایت

ماژول >

  صفحات

در نوار جستجوی سریع، کد وضعیت مورد نظر خود را وارد کنید. به احتمال زیاد، 301 خواهد بود. به این ترتیب، فهرست را فقط به صفحاتی که به طور دائم ریدایرکت داده اند محدود می کنید.

اکنون تعداد پیوندهای صفحه را بررسی کنید. اگر فقط یک لینک وجود دارد، می توانید آن را به همان شکلی که هست رها کنید و وقت خود را تلف نکنید. اما اگر پیوندهای بیشتری وجود دارد، بهتر است آنها را اصلاح کنید.

سپس روی پیوندهای صفحه در زیر جدول کلیک کنید. اینها همه صفحاتی هستند که به URL تغییر مسیر داده شده قدیمی پیوند دارند.

 

پیدا کردن پیوندهای داخلی با تغییر مسیر با حسابرس وب سایت

 

کنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک های داخلی قدیمی را با URL مقصد جدید جایگزین کنید.

عدم حذف URL های هدایت شده از نقشه سایت شما

اگر از ریدایرکت های 301 یا 308 (دائمی) استفاده می کنید، باید آن را در نقشه سایت خود به تصویر بکشید تا خزنده را گیج نکنید.

همانطور که می دانید، نقشه سایت به موتورهای جستجو دستور می دهد تا برخی از URL ها را ایندکس کنند. اگر URL های قدیمی را از نقشه سایت خود حذف نکرده باشید، خزنده به این URL می رود و سعی می کند آن را ایندکس کند. اما به جای دریافت 200 کد پاسخ (OK)، خزنده به URL دیگری هدایت می شود. این می تواند منجر به مشکلات نمایه سازی شود.

چگونه نقشه سایت خود را تمیز نگه دارید: نقشه سایت خود را مرتب نگه دارید — URL های تغییر مسیر داده شده قدیمی را حذف کنید و URL های جدید را به نقشه سایت خود اضافه کنید.

شما می توانید به سرعت یک نقشه سایت ایجاد کنید و سپس آن را از طریق FTP با WebSite Auditor در سرور خود آپلود کنید.

پس از اجرای تمام ریدایرکت های لازم، نرم افزار را اجرا کنید و به ساختار سایت > صفحات بروید. روی ابزارهای وب سایت > نقشه سایت کلیک کنید.

 

 

ابزار تولید نقشه سایت

 

در ابزار Sitemap Generator، انتخاب کنید که کدام URLها را از نقشه سایت خود اضافه یا حذف کنید. پس از انجام، روی Next کلیک کنید تا به سمت انتشار بروید.

 

تولید نقشه سایت با حسابرس وب سایت

 

عدم بررسی مرتب ریدایرکت های خود

تشخیص اینکه آیا سایت شما دچار ریدایرکت URL شده است یا خیر، دشوار است. به احتمال زیاد، شما حتی نمی دانید که کار اشتباهی انجام داده اید. به همین دلیل است که ممیزی منظم سایت برای وب مسترها و سئوکاران امری ضروری است.

نحوه جلوگیری از مشکلات جدی تغییر مسیر: از WebSite Auditor برای بررسی کل سایت خود برای برخی مشکلات فنی که ممکن است به دلیل تغییر مسیر ظاهر شده باشند، استفاده کنید.

نرم افزار را راه اندازی کنید و به ماژول ساختار سایت ممیزی سایت بروید. لیستی از تمام مشکلات احتمالی و وضعیت آنها را مشاهده خواهید کرد.

به قسمت Redirects بروید. در آنجا، تمام مسائل رایج تغییر مسیر را پیدا خواهید کرد که می تواند بر عملکرد سایت و تجربه کاربری شما تأثیر منفی بگذارد.

 

 

بررسی مرتب ریدایرکت های خود

 

برای مشاهده جزئیات در سمت چپ روی هر کدام کلیک کنید. اگر مشکلی با عنوان Error (قرمز) مشخص شده است، باید در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

چرا ممکن است نیاز به ریدایرکت داشته باشید

 

8 مورد وجود دارد که شما باید URL موجود خود را به آدرس جدید حل کنید:

زمانی که قصد دارید صفحه ای را حذف کنید، اما می خواهید پیوند و ترافیک URL قدیمی را حفظ کنید.

شما صفحه‌ای را از وب‌سایت خود حذف کرده‌اید و می‌خواهید بازدیدکنندگان را به صفحه جدیدی هدایت کنید تا 404 مورد بررسی قرار نگیرند.

زمانی که در حال بازسازی سایت خود هستید و برخی از URL ها منسوخ می شوند.

شما باید کاربران را به نسخه اصلی سایت خود بیاورید و از صفحات تکراری به دلیل اسلش (/) های انتهایی، پسوند فایل، حروف بزرگ، URL های غیرwww و هنگام انتقال از HTTP به HTTPS اجتناب کنید.

در حالی که دو وب سایت را ادغام می کنید تا مطمئن شوید که پیوندهای URL های قدیمی به صفحات جدید هدایت می شوند.

شما سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کرده اید و می خواهید آب پیوند را حفظ کنید.

به منظور بازاریابی، به عنوان مثال، ارائه یک URL کوتاهتر و زیباتر در تبلیغات، تست A/B، هدف گذاری و ردیابی ترافیک.

هنگامی که اشتباهی رخ داده است، به عنوان مثال، شما در لینک خبرنامه خود اشتباه تایپی کرده اید و هزاران نفر خطای 404 دریافت می کنند.

 

نحوه انتخاب ریدایرکت مناسب

در اینجا یک مسابقه کوچک برای شما وجود دارد:

 

طرح انتخاب تغییر مسیر URL مناسب

 

NB! همیشه ریدایرکت را به client-side انتخاب کنید زیرا سریعتر است و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

 

مزایا و معایب ریدایرکت URL

بنابراین، آیا تغییر مسیر به سئو آسیب می رساند یا سود؟ در واقع، آنها می توانند هر دو را انجام دهند.

 

مزایای ریدایرکت

با تغییر مسیر، تجربه کاربری را بهبود می بخشید. بهتر است بازدیدکنندگان شما به جای دیدن 404 Page Not Found به صفحه مربوطه هدایت شوند.

ریدایرکت به شما در نمایه سازی کمک می کند. شما به موتورهای جستجو میگویید که چه صفحه ای جایگزین شده است و صفحه جدید چیست و اینکه آیا صفحه قدیمی باید ایندکس شود یا خیر.

شما می توانید رتبه صفحه یک صفحه قدیمی را حفظ کنید. اگر از تغییر مسیرهای دائمی HTTP (301، 308) استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد، Google رتبه صفحه قدیمی را به URL جدید منتقل می‌کند.

 

معایب ریدایرکت معیوب

ممکن است آب صفحه را از دست بدهید. اگرچه با برخی از تغییر مسیرها می توانید ارزش ویژه پیوند را حفظ کنید، به احتمال زیاد، 100٪ از آن عبور نمی کند. و اگر از تغییر مسیرهای موقت استفاده می کنید، نباید انتظار داشته باشید که آب پیوند زیادی جریان یابد.

ممکن است ترافیک را از دست بدهید. مجدداً، اگر به صفحه اشتباهی ریدایرکت کنید یا ریدایرکت را به اشتباه اجرا کنید، ممکن است از دست دادن ترافیک قابل توجهی مشاهده کنید.

ممکن است بودجه خزیدن را هدر دهید. اگر در نهایت زنجیره‌های تغییر مسیر را ایجاد کنید، ممکن است فشار زیادی بر خزنده‌ها وارد کند که از تلاش برای خزیدن سایت شما دست بردارند.

ممکن است تجربه کاربری را بدتر کنید. اگر ریدایرکت به زمان زیادی نیاز دارد، تعامل با سایت شما را کاملاً ناخوشایند می کند.

از این "تهدیدها" نترسید. آنها تنها در صورتی می توانند به واقعیت تبدیل شوند که شما به روشی اشتباه هدایت کنید.

 

سوالات متداول

در اینجا سوالات متداول در مورد ریدایرکت URL وجود دارد که سئوکاران مبتدی و حرفه ای می پرسند.

 

آیا ریدایرکت روی سرعت سایت تاثیر می گذارد؟

چند ریدایرکت روی سرعت سایت شما تأثیر نمی گذارد، در حالی که تعداد زیادی ریدایرکت (مثلاً هزاران نفر) مطمئناً تأثیر خواهند گذاشت.

چیزی که مطمئناً بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد، تغییر مسیر زنجیره ها و حلقه ها است. بنابراین، اگر می‌خواهید فاکتور رتبه‌بندی Core Web Vitals خود را سالم نگه دارید، بهتر است از آنها اجتناب کنید.

می توانید سرعت صفحه خود را با WebSite Auditor بررسی کنید تا ببینید آیا تغییر مسیرها در سایت شما ترفند بدی داشته اند یا خیر:

نرم افزار را راه اندازی کنید و به مسیر ساختار سایت ممیزی سایت بروید. سپس به پایین صفحه سرعت بروید و خط اجتناب از تغییر مسیر چند صفحه را پیدا کنید

 

page speed audi

 

آیا ریدایرکت های متعدد می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند؟

 

 برای مثال، ریدایرکت زنجیره‌ها می‌تواند برای سئوی شما مشکل ایجاد کند. دلیل آن این است که موتورهای جستجو بلافاصله در زنجیره ای از ریدایرکت ها به صفحه مقصد نهایی نمی رسند. اگر صفحه 1 > صفحه 2 > صفحه 3 > صفحه 4 را داشته باشید، با آن مانند صفحه 1 > صفحه 4 رفتار نمی کنند.

وقتی گوگل یک کد پاسخ 30X دریافت می کند، URL بعدی و بعدی و غیره را درخواست می کند. بنابراین زمان انتظار برای خزنده افزایش می یابد و در نهایت شما بودجه خزیدن را هدر می دهید. که ممکن است با گذشت زمان منجر به مشکلات نمایه سازی شود. و مقدار زیادی از PageRank به URL مقصد منتقل نمی شود.

 

مورد دیگری که می تواند نمایه سازی را نیز پیچیده کند، فراوانی لینک های داخلی با تغییر مسیر است.

و البته، از آنجایی که ریدایرکت‌های سمت مشتری به‌عنوان سئو پسند در نظر گرفته نمی‌شوند، به نفع سایت شما نیستند.

آیا تغییر مسیرها یک فاکتور رتبه بندی گوگل هستند؟

تغییر مسیر مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد. اگرچه، ما نمی توانیم انکار کنیم که در صورت استفاده نادرست، تغییر مسیرها می توانند بر سئوی سایت شما تأثیر منفی بگذارند. این به نوبه خود، ممکن است منجر به از دست دادن موقعیت ها در SERP شود.

چه زمانی باید یک URL متعارف را به جای تغییر مسیر 301 انتخاب کنید؟

یک چیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: موتورهای جستجو با یک برچسب متعارف فقط به عنوان یک سیگنال و نه یک دستورالعمل رفتار می کنند. اگر آن را مناسب تر بدانند، ممکن است URL متعارف دیگری را انتخاب کنند. و سپس برنامه های شما برای ایندکس شدن یک صفحه خاص به جای صفحه دیگر خراب خواهد شد.

بنابراین، اگر می خواهید ترافیک را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کنید، 301 (یا 308) انتخاب منطقی تری است.

 

برای جمع بندی

به طور خلاصه، در اینجا چیزی است که می توانید از این مقاله حذف کنید:

 

ممکن است موارد زیادی وجود داشته باشد که شما نیاز به ریدایرکت داشته باشید.

ریدایرکت URL مشکل است. سئوی شما ممکن است به همان اندازه که از آن رنج می برد، سود ببرد.

اگر انتخابی دارید، همیشه باید تغییر مسیر سمت سرور را به سمت مشتری ترجیح دهید.

تنظیم تغییر مسیر URL در سایت شما بسیار آسان است.

هنگام کار با ریدایرکت ها باید به موارد زیادی توجه کرد، به خصوص تغییر مسیرهای مخفیانه و زنجیره های ریدایرکت.

شما همیشه می توانید برای تشخیص هر گونه مشکل تغییر مسیر که ممکن است رخ دهد به حسابرس وب سایت اعتماد کنید.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha