برای شروع سئو سایت خود، ابتدا باید جایگاه خود را با رنکی که دارید مشخص کنید، به عنوان مثال کلمات کلیدی را که قبلاً برای شما ترافیک ایجاد کرده اند بررسی کنید، به علاوه کلمات کلیدی seed را تعریف کنید.

کلمات کلیدی Seed کلمات کلیدی هستند که به طور کلی جایگاه شما را توصیف می کنند. آنها کوتاه هستند، معمولا یک یا دو کلمه هستند، آنها ممکن است به سادگی "طراحی وب سایت" یا "دیجیتال مارکتینگ" باشند. این کلمات کلیدی، کلمات کلیدی اصلی و هدف هستند. بنابراین شناسایی آنها برای شما دشوار نخواهد بود.

کلمات کلیدی seed وب سایت شما را به چند دسته اصلی تقسیم می کنند. یعنی هر کدام از این کلمات یک قسمت اصلی از business یا وب سایت شما هستند که برای همین به آنها کلمات کلیدی هدف نیز می گویند.

 

به عنوان مثال، لیست زیر از کلمات کلیدی هدف یا اصلی برای شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید:

  • تولید محتوا

  • طراحی سایت

  • تبلیغات کلیکی گوگل ادز
  • هاستینگ

  • خدمات سئو سایت

  • شبکه های اجتماعی

  • دیجیتال مارکتینگ

 

حال بیایید ببینیم که چگونه برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید تا وضعیت فعلی خود را درک کنید.

 

  1. Rank Tracker را باز کنید، یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید، یا یک پروژه موجود را باز کنید.

  2. به زیر دکمه Rank Tracking در زیر Target Keywords بروید و دکمه Add Keywords را بزنید.

 

چگونه برای کلمات کلیدی seed برنامه ریزی کنیم

 

3. کلمات کلیدی seed را که به تازگی ایجاد کرده اید را وارد کنید و Next را بزنید.

 

کلمات کلیدی seed

پ

موتور های جستجوی دلخواه خود را مشخص کنید و روی Finish کلیک کنید.

اکنون که کلمات کلیدی seed به پروژه شما اضافه شده‌اند، می‌توانید به بخش جزئیات رتبه‌بندی بروید تا نمای کاملی از رتبه‌بندی خود و همچنین برخی معیارهای مهم برای استراتژی سئوی خود داشته باشید، مانند:

مشاهده – معیاری که نشان می دهد یک وب سایت چقدر در 30 نتیجه برتر برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کند. هر چه سایت رتبه بهتری داشته باشد، دید آن بیشتر می شود.

ویژگی های SERP - نموداری که نشان می دهد سایت شما در کدام ویژگی های SERP برای یک کلمه کلیدی رتبه می گیرد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

serp گوگل چسیت؟

 

 

 

کلمات کلیدی در rank tracker

 

بعد از اینکه کلمات کلیدی هدف خود را بررسی کردید، ادامه دهید و کلیدواژه هایی را که قبلاً برای شما ترافیک ایجاد کرده اند شناسایی کنید. بهترین مکان برای یافتن این اطلاعات google search console  است. این یک ابزار رایگان ساخته شده توسط گوگل است که به شما کمک می کند حضور وب سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت، نگهداری و عیب یابی کنید. google search console در Rank Tracker یکپارچه شده است، اما قبل از اینکه حساب خود را متصل کنید، بیایید نحوه ایجاد آن را پیدا کنیم.

 

برای ایجاد حساب Google Search Console:

 

  1. به حساب Google خود وارد شوید. برای وب سایت کسب و کار خود، حتما از حساب تجاری خود استفاده کنید.

  2. به کنسول جستجوی گوگل بروید.

  3. آدرس سایت خود را در قسمت Domain وارد کرده و روی Continue کلیک کنید. مطمئن شوید که از URL دقیقی که در نوار مرورگر ظاهر می شود استفاده می کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

 

google search console چیست؟

 

 

 

کلمات کلیدی seed در rank tracker

 

در مرحله بعد، روش تأیید اینکه وب سایت شما است را انتخاب کنید. گزینه های مختلفی مانند آپلود فایل HTML، ارائه دهنده نام دامنه، تگ HTML، کد رهگیری GA یا قطعه کانتینر GTM وجود دارد.

 

 

اکنون، بیایید کلمات کلیدی را که قبلاً برای شما ترافیک ایجاد می کنند، شناسایی کنیم.

 

این مراحل را انجام دهید

  1. به ردیاب رتبه برگردید، به ماژول تحقیق کلمات کلیدی بروید و کنسول جستجو را انتخاب کنید.

  2. پس از آن، با دنبال کردن مراحل موجود در برنامه wizard، حساب کنسول جستجوی گوگل خود را به Rank Tracker متصل کنید.

  3. اطمینان حاصل کنید که URL صحیح است و روی جستجو کلیک کنید.

 
اتصال rank tracker و google search console
 

اکنون این ابزار برای جمع آوری لیستی از کلمات کلیدی که در 28 روز گذشته برای شما ترافیک ایجاد کرده اند، زمان می برد. عملکرد آنها را نیز پیگیری کنید.

 
 
آمار کلمات کلیدی seed

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha