زمانی که گوگل در سال 1998 راه‌‌اندازی شد، از لینک به عنوان یکی از عوامل اصلی مورد استفاده برای ارزیابی اعتبار یک وب‌‌سایت در هنگام رتبه‌‌بندی استفاده کرد. ولی مدیران گوگل در آن زمان تصور نمی‌‌کردند که وب‌‌مستران با استفاده از تکنیک‌‌های مختلف لینک‌‌سازی، الگوریتم‌‌های هوشمند گوگل را سردرگم کنند.

در آن زمان گوگل از روش‌‌های بسیاری برای مقابله با این چالش استفاده کرد به طوری که در یک زمان گوگل شروع به رتبه دادن به سایت‌‌هایی کرد که از بک‌‌ لینک استفاده نکرده بودند، ولی مت کاتس، یکی از مدیران گوگل اعلام کرد که این تصمیم نتایج بدتری را به همراه داشته است. 

در سال‌‌های اخیر گوگل تصمیم گرفته است که اهمیت لینک‌‌ها را تا حد زیادی پایین بیاورد. Co-Citation‌ (لینک‌‌دهی مشترک) یکی از مفاهیمی بود که جایگزین تکنیک‌‌های قدیمی لینک‌‌سازی مانند دایرکتوری‌ها و لینک‌های پروفایلی شد و به محبوبیت خوبی نیز رسید. 

 

 

تکنیک Co-Citation در حوزه سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) یکی از روش‌های مورد استفاده برای افزایش اعتبار و رتبه‌بندی یک وب‌سایت در موتورهای جستجو است. این تکنیک بر اساس ایده‌آلیسم که موتورهای جستجو بر اساس روابط بین وب‌سایت‌ها و صفحات وابسته به آن‌ها، سئو را ارزیابی می‌کنند، کار می‌کند. این روش بر مبنای دو مفهوم اصلی تحلیل می‌شود:

 

1- Co-Citation (هم‌ارجاع): وقتی دو یا چند وب‌سایت به طور مشترک به یک منبع خارجی یا یک موضوع خاص ارجاع می‌دهند، این ارتباط Co-Citation نامیده می‌شود. به عبارت دیگر، اگر دو وب‌سایت A و B هر دو به وب‌سایت C ارجاع دهند، این موضوع به نام Co-Citation معروف است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آموزش تکنیک آسمان خراش

 

2- Co-Citation Context (متن هم‌ارجاع): این مفهوم به ارتباط میان محتوای متنی که در صفحات وب‌سایت‌ها وجود دارد و اشاره به یک موضوع یا وب‌سایت دیگر را توصیف می‌کند.

 

 نحوه استفاده از تکنیک Co-Citation‌ در لینک‌سازی و تاثیر آن بر سئو

 

تاثیر تکنیک Co-Citation بر سئو:

 

افزایش اعتبار: 

وقتی وب‌سایت شما به طور متناوب در Co-Citation با وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط ارتباط دارد، موتورهای جستجو به شما اعتبار بیشتری می‌دهند. این اعتبار از طریق ارتباط با منابع معتبر به شما منتقل می‌شود.

 

رتبه‌بندی بهتر: 

اگر وب‌سایت شما در Co-Citation با وب‌سایت‌هایی که در حوزه مشابه فعالیت می‌کنند ارتباط داشته باشد، احتمالاً بهترین نتایج جستجو را در موتورهای جستجو برای موضوعات مشابه خواهید داشت. این می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو کمک کند.

 

جلب ترافیک: 

Co-Citation به شما کمک می‌کند که در یک مجموعه از وب‌سایت‌های مشابه ظاهر شوید، که ممکن است به شما کمک کند ترافیک بیشتری را به جذب کنید.

 

رشد ارتباطات: 

این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند تا روابط خود را با دیگر وب‌سایت‌ها و منابع معتبر در حوزه خود ارتقاء دهید.

 

در نهایت، تکنیک Co-Citation به عنوان یکی از عوامل مختلفی که در بهبود سئو موثر هستند، در ارتقاء موقعیت وب‌سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مهم است. با ایجاد ارتباطات معتبر و مرتبط و ارجاع به منابع معتبر، می‌توانید سئو وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.  

 

 نحوه استفاده از تکنیک Co-Citation‌ در لینک‌سازی و تاثیر آن بر سئو

 

آیا استفاده از تکنیک کوسایتیشن بر سئو خارجی تاثیرگذار است؟

استفاده از تکنیک Co-Citation‌ کمکی برای سئو خارجی است و درکنار لینک‌سازی می‌تواند تاثیرات مثبتی را رقم بزند. لازم به ذکر است که استفاده از این تکنیک مانند دیگر راه‌‌کارهای بهبود سئو، مانند حرکت روی لبه تیغ است. از این رو در هنگام استفاده از آن باید جوانب احتیاط رعایت شود. از آن‌‌جایی که تکنیک Co-Citation‌ منجر به افزایش تاثیر رپورتاژ آگهی می‌شود، می‌‌توانید در کنار لینک‌‌های خارجی که به سایت خود می‌‌دهید، از نام برندهای معتبر در زمینه کاری‌‌تان نیز در متن رپورتاژ استفاده کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که بهتر است این برندها، رقبایتان نباشند. در نهایت با استفاده از این تکنیک، سئوی خارجی سایت خود را بهبود خواهید بخشید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تاکنیک ها ضربه زننده به سئو

 

چگونگی استفاده ازCo-Citation‌ در لینک‌سازی خارجی    

 

درست است که این  مفهوم جدید نیست، ولی در حال حاضر در استراتژی‌‌های لینک‌‌سازی کمتر استفاده می‌‌شود. به دلیل تاثیرگذاری این مفاهیم بر کسب نتیجه مطلوب، افراد متخصص در این حوزه باید به فکر یادگیری نحوه استفاده از آن‌‌ در لینک‌‌سازی باشند.

 

انکر تکست از مسائل مهم در لینک‌‌سازی خارجی و داخلی است ولی در حال حاضر به اندازه گذشته پرطرفدار نیست. در نتیجه به نظر می‌‌رسد که در آینده‌‌ای نه چندان دور، این مفاهیم جایگاه بالاتری پیدا کنند و الگوریتم‌‌های گوگل برای تشخیص ارتباط بین سایت‌‌های مختلف، دیگر تنها از لینک و انکر تکست بهره نبرند.

 

تاکید نکردن روی کلمات کلیدی خاص

امروزه متا تگ keywords ارزش قبلی خود را از دست داده است. ممکن است تا الان متوجه شده باشید که نتایج نمایش داده شده در SERP دقیقا همان چیزی نیست که شما سرچ کرده‌‌اید، ولی از نظر موضوعی دقیقا مرتبط با عبارتی است که سرچ کرده‌‌اید. مفهوم کوسایتیشن در این‌‌جا نمود پیدا می‌‌کند. در نتیجه اگر به دنبال تعیین استراتژی تولید محتوا و کلمات کلیدی هستید، خود را درگیر استفاده دقیق از کلمات کلیدی نکنید. موتورهای جستجو متوجه موضوع سایت شما بوده و در هنگام تعیین رتبه سایت، تنها به کلمه کلیدی توجه نمی‌‌کنند. در حال حاضر الگوریتم‌‌های گوگل می‌‌توانند رفتار کاربر را ردیابی کرده و کوکورنس ‌ را شناسایی کنند. 

 

استفاده از نام برند خود و برندهای معتبر و مرتبط

یکی از مفاهیم قوی در سئو، برند منشن (Brand Mention) است که تاثیر آن از لینک‌‌سازی خارجی کمتر نیست. یعنی هر چه نام برند شما در فضای وب بیشتر ذکر شود، شانس سایت شما برای دریافت رتبه بهتر در نتایج موتور جستجو بیشتر خواهد شد. اگر نام برند در سایت‌‌های مرتبط استفاده شود، این تاثیر چند برابر خواهد بود.

 

از ساده‌‌ترین کارهایی که برای استفاده از این روش می‌‌توانید بکنید این است که در محتواهایی که منتشر می‌کنید، نام برندهای معتبر در حوزه کاری‌‌تان را ذکر کنید. به این صورت نام برند شما در کنار نام برندی آمده که گوگل آن را می‌‌شناسد و به آن اعتبار می‌‌دهد. به طور مثال اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، خوب است که در کنار نام برند خود، از نام دیجی کالا در مقاله‌‌هایتان استفاده کنید تا به این شکل به شناخته شدن برند خود توسط گوگل کمک کرده باشید. یکی از مزیت‌های استفاده از این روش این است که جایگاه بهتری در رتبه‌بندی موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد و به این طریق می‌توانید افراد بیشتری که با برند شما آشنایی ندارند و به نوعی در مرحله اول خرید قرار دارند را به سمت وب‌سایت خود کشانده و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha