این روز ها همه جا صحبت درباره threads app هستش، در این مقاله قصد داریم خوبی ها و بدی های اینستاگرام تردز، نحوه دانلود و کار با آن را توضیح بدهیم.

 

لوگو اپلیکیشن تردز

 

دست نگه دارید! اگر هنوز تردز را نصب نکرده اید، تا آخر این مقاله همراه ما باشد و بعد اگر دوست داشتید اقدام به نصب threads بکنید.

 

مثل ماه های گذشته که chatgpt سر و صدای زیادی کرد و همه جا صحبت از هوش مصنوعی و chat gpt بود، این بار meta با انتشار اپلیکیشن threads همه ی حواس ها را به خود جلب کرد. تردز در تاریخ 5 july  منتشر شد و در عرض 24 ساعت به 30 ملیون کاربر رسید و همانطور که انتظار می رفت اپلیکیشن جدید متا یعنی Threads اکنون به سریع ترین برنامه در حال رشد در تمام تاریخ تبدیل شده است.

 

بد نیست که اگر علاقه به هوش مصنوعی دارید درباره chat gpt نیز بخوانید: chat gpt چیست؟

 

threads به سریعن ترین اپلیکیشن 100 ملیونی تبدیل شد

جایگزین مورد انتظار توییتر یعنی تردز، که یک روز زودتر از حد انتظار در 5 july راه اندازی شد، به سرعت به 30 میلیون ثبت نام در عرض 24 ساعت پس از انتشار رسید. سپس تنها چند ساعت بعد به 50 میلیون رسید و در کمتر از دو روز به 70 میلیون رسید.

و اکنون، Threads از مرز 100 میلیون ثبت نام عبور کرده است و آن را به سریع ترین برنامه با 100 میلیون کاربر تبدیل کرده است.

 

اپلیکیشن تردز و رشد آن

 

دز چند ماه گذشته، اپلیکیشن های زیادی برای رقابت با توییتر به بازار آمدند ولی نتوانستند جای آن را بگیرند، مثل Bluesky, mastodon, T2 و Spill. ولی در حال حاضر متا با اپلیکیشن پر سر و صدای تردز وارد بازی شده است.

 

Threads چیست؟ 

اپلیکیشن نوپای تردز نسخه‌ متن محوری از اپلیکیشن اینستاگرام بوده که در رقابت با اپلیکیشن توییتر ساخته و منتشر شده است. این اپلیکیشن برخلاف اینستاگرام که تمرکز اصلی‌اش بر روی عکس و فیلم است، بر روی متن تمرکز داشته و از همین رو ساز و کاری بسیار شبیه به توییتر اما بدون محدودیت‌های توییتر دارد.

اپلیکیشن threads در رقابت ایلان ماسک و مارک زاکربرک ساخته شده است.

قبل از هر چیز باید بدانیم که تردز چیست؟ و این اپلیکیشن چه نوع فضای اجتماعی را برای شما فراهم خواهد کرد؟ همانطور که گفتیم اپلیکیشن Threads شباهت زیادی به توییتر دارد و به طور کلی برای رقابت با توییتر ساخته شده است. با این اپلیکیشن کارهای مختلفی را می توان انجام داد که از جمله آنها می توان موارد زیر را نام برد:

 

  • بارگذاری متن های کوتاه 

  • بارگذاری عکس

  • بارگذاری فیلم

  • لایک کردن پست های دیگران

  • بازنشر متن دیگران

 

چرا instagram threads 

اپلیکیشن تردز بهد instagram threads نیز معروف است، زیرا یه جورایی این 2 اپلیکیشن به هم متصل هستند. شما با داشتن اکانت اینستاگرام دیگر نیاز به ساختن اکانت در threads ندارید و به راحتی با اکانت اینستاگرام خود می توانید در تردز login شوید.

ولی این را بدانید که اگر تردز را ریختید و در آن لاگین شدید و بعد از مدتی خواستید آن را پاک کنید، مجبورید اکانت اینستاگرام خود را نیز پاک کنید. یعنی چی؟!

یعنی نمیتوان فقط تردز را پاک کرد، با پاک کردن ترذز اکانت اینستاگرام شما نیز پاک خواهد شد، چون این 2 اپلیکیشن به هم متصل هستند.

 

چطور داخل Threads اکانت بسازیم؟

 

1-در app store خود threads را سرچ کنید و آن را دانلود کنید.

                                                     

دانلود threads app

 

2-همانطور که در پایین عکس می بینید نی توانید با استفاده از اکانت اینستاگرام خود به راحتی در threads  لاگین شوید.

 

نحوه استفاده از threads

               

3- در صفحه‌ی بعد به بخش پروفایل می رسید که از سه قسمت Name، Bio و Link تشکیل شده است. پایین تر از این سه بخش دکمه ای با نام Import from Instagram مشاهده می شو. شما در این صفحه می توانید از دو حالت استفاده کنید. در حالت اول اگر می خواهید می توانید به طور دستی بخش نام، بیوگرافی و لینک را پر کنید، اما اگر علاقه مند به تغییر این موارد نسبت به اینستاگرام نیستید، می توانید با لمس دکمه‌ی Import from Instagram، تمام اطلاعات خود را از اینستاگرام به تردز وارد کنید.

 

پروفایل threads

 

در صفحه‌ی بعد به بخش پروفایل می رسید که از سه قسمت Name، Bio و Link تشکیل شده است. پایین تر از این سه بخش دکمه ای با نام Import from Instagram مشاهده می شو. شما در این صفحه می توانید از دو حالت استفاده کنید. در حالت اول اگر می خواهید می توانید به طور دستی بخش نام، بیوگرافی و لینک را پر کنید، اما اگر علاقه مند به تغییر این موارد نسبت به اینستاگرام نیستید، می توانید با لمس دکمه‌ی Import from Instagram، تمام اطلاعات خود را از اینستاگرام به تردز وارد کنید.

 

 

نحوه نصب و راه اندازی threads

 

 در این بخش شما با دو گزینه به نام های Public Profile و Private Profile روبرو می شوید. پابلیک به معنای عمومی و پرایوت به معنای خصوصی است که این دو مورد نشان دهنده‌ی وضعیت پیج تردز شما خواهند بود. اگر به قول معروف علاقه مند هستید که پیج شما بسته باشد و تمام افراد، امکان مشاهده‌ی پیج شما را نداشته باشند، باید گزینه پرایوت را انتخاب نمایید.

 

مزایای تردز نسبت به توییتر

  • طول متن در تردز 500 حرف است، اما در توییتر 280 حرف

  • امکان قرار دادن ویدئو تا ۵ دقیقه در تردز

  • اتصال به اکانت اینستاگرام ارتباط هر دو اپلیکیشن را آسان کرده است

  • کارایی آسان تر نسبت به توییتر

  • رایگان بودن تمام بخش های تردز (نیاز به تایید هویت و پرداخت پول برای TweetDeck در توییتر)

 

معایب برنامه Threads

  • عدم امکان ویرایش پست ها

  • عدم امکان هشتگ گذاری در پست ها

  • عدم استقلال نسبت به اینستاگرام و نداشتن قابلیت ساخت اکانت، بدون اکانت اینستاگرام

  • فیلتر بودن تردز

 

دسترسی تردز به اطلاعات شخصی!

برای دسترسی به این شبکه اجتماعی یعنی تردز باید حساب کاربری اینستاگرام داشته باشید در واقع متا ایجاد یک حساب کاربری تردز را با پیوند دادن آن به حساب اینستاگرام تا حد امکان آسان کرده اما یک مشکل این است که چنین ارتباطی دائمی است. یعنی اگر به هر دلیلی حساب خود در تردز را پاک کنید اینستاگرامتان هم از دست می رود.

 اما موضوعی که اخیرا در مرکز توجه کاربران قرار گرفته، دسترسی‌های گسترده‌ای است که این پلتفرم در هنگام ساخت حساب، از کاربر می‌گیرد و اطلاعات زیادی که به این واسطه جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات خصوصی و آماری هستند.

 

مشکلات اپلیکیشن تردز

 

دسترسی‌های تردز به بخش‌های مختلف تلفن همراه و اطلاعاتی که از کاربر جمع‌آوری می‌کند، به شرح زیر است:

  • هویت شما

  • داده های سلامتی و تناسب اندام

  • اطلاعات مالی

  • خریدها

  • موقعیت

  • اطلاعات تماس

  • تاریخچه مرور صفحات وب

  • مخاطبین

  • تاریخچه جستجوها در وب

  • شناسه ها

  • اطلاعات حساس

  • داده های دیگر

شرکت متا باوجود اینهمه دسترسی گزینه آخر اجازه دسترسی به سایر داده ها را هم قرار داده تا موارد ناموجود در لیست در آن گنجانده شود. این شرکت در انتها خاطر نشان می‌کند که روش‌های حفظ حریم خصوصی ممکن است بر اساس ویژگی‌هایی که استفاده می‌کنید یا سن شما متفاوت باشد.

اما این موارد به وضوح به اطلاع کاربر رسانده نمی‌شود و تنها کسانی که در فروشگاه گوگل‌پلی یا اپ‌استور آیفون در زمان نصب اپلیکیشن به‌دنبال خواندن جزئیات در زیرمجموعه اطلاعات ارائه‌شده هستند، متوجه این دسترسی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات می‌شوند. اتفاقی که در اپلیکیشن اینستاگرام نیز به همین شکل می‌افتد و بسیاری از کاربرانی که سال‌هاست از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، در جریان دسترسی‌های آن به بخش‌های مختلف تلفن همراه و نیز داده‌هایی که جمع‌آوری می‌شود، نیستند. 

لازم به ذکر است نقض حریم خصوصی کاربران توسط متا، یکی از اصلی‌ترین موارد قانون‌شکنی این شرکت در کشورهای مختلف است که منجر به شکل‌گیری پرونده‌های حقوقی مختلفی شده است.

 

 

تیم ما یعنی شرکت دانش بنیان تارنماگستر، در خدمات طراحی سایت، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ و ... فعالیت دارد.
 
برای مشاوره رایگان با مشاوران دیجیتال مارکتینک و طراحی سایت و سئو ما تماس بگیرید: 02188077828
 
 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha