شبکه اجتماعی اینستاگرام threads یا اینستاگرام تردز نقش توییتر را ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد که محدودیت‌های توییتر را هم ندارد

اپلیکیشن Threads چیست؟

 مدتی می‌شد که متوجه شده بودیم که شرکت متا (فیسبوک سابق) در حال ساخت شبکه اجتماعی جدیدی است که رقیب توییتر خواهد بود. حالا امروز با این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا می شویم و مشخص شد که به زودی هم در اختیار همه قرار میگیرد. این رقیب جدید توییتر Instagram Threads نام دارد که درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

به نقل از روزنامه‌ی گاردین، شرکت متا (فیسبوک) در نظر دارد روز پنج‌شنبه 6 ژوئیه، اپلیکیشنی متصل به اینستاگرام منتشر کند تا با توئیتر به رقابت بپردازد. اپلیکیشن ثرِدز (Threads) با اینترفیسی مشابه توئیتر در اپ‌استور شرکت اپل بارگذاری شده است و سایتی حاوی شمارش معکوس برای رونمایی از این اپلیکیشن نیز توسط متا ساخته شده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام threads یا اینستاگرام تردز نقش توییتر را ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد که محدودیت‌های توییتر را هم ندارد. موضوع جالب اینجاست که این اپلیکیشن چند روز پیش به صورت تصادفی روی اپ استور اپل هم قرار گرفت که سریعا حذف شد. حالا امروز رسما اعلام شد که اینستاگرام تردز در تاریخ ۱۵ تیر ماه منتشر می‌شود.

 

instagram thread  رقیب جدید توییتر

 

فرصت طلبی شرکت متا با اپلیکیشن threads

با توجه به خروج دسته‌جمعی بسیاری از کاربران توئیتر، پس از خریداری این اپلیکیشن توسط ایلان ماسک، شرکت متا فرصت ایجادشده را در نظر گرفته و اقدام به رونمایی از مقصدی جایگزین برای این افراد کرده است. تا پیش از این، از اپلیکیشن‌های بلواسکای (BlueSky) و مستادون (Mastodon) به عنوان مقاصد جایگزین برای افراد دلسردشده از توئیتر نام برده می‌شد که متا امیدوار است بتواند این رقبا را از میدان خارج کند.

شرکت متا نخستین بار از نام تردز برای معرفی اپلیکیشنی جهت رقابت با اسنپ‌چت در سال 2019 استفاده کرد. آن برنامه پس از مدتی کنار گذاشته شد اما متا حق امتیاز این برند را برای خود محفوظ نگاه داشت.

قبل از راه‌اندازی، این برنامه برای مدت کوتاهی در فروشگاه Google Play و Apple App Store ظاهر شد. اسکرین شات های ادعایی که زیبایی بصری برنامه آینده را برجسته می کند در گذشته نیز به بیرون درز کرده است. در اینجا چیزی است که برنامه Threads ممکن است ارائه دهد.

 

instagram تردز در اپ استور

 

محدودیت های threads 

Threads آینده یک برنامه حفاظتی مبتنی بر متن خواهد بود. مشابه تعداد 280 کلمه توییتر، این احتمال وجود دارد که محدودیت‌هایی برای کاراکترها در Threads نیز وجود داشته باشد. در حال حاضر، محدودیت شخصیت هنوز مشخص نیست.

علاوه بر این، انتظار می رود این پلت فرم یک برنامه غیرمتمرکز باشد. این بدان معنی است که کاربران می توانند از برنامه های دیگر استفاده کنند و همچنان می توانند در Threads باشند.

 

استفاده از instagram threads 

طبق اسکرین شات هایی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است، کاربران می توانند با استفاده از حساب اینستاگرام خود به Threads وارد شوند. اسکرین شات دیگری نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند از طریق فهرستی از مخاطبین داخل برنامه، افرادی را که می‌خواهند دنبال کنند، انتخاب کنند.

مطابق تصاویر اولیه‌ای که از تردز منتشر شده است، کاربران می‌توانند با استفاده از اکانت اینستاگرام خود در اپلیکیشن ثردز ثبت نام کنند و مخاطبان موجود خود را فالو کنند. به نظر می‌رسد این اپلیکیشن از اینترفیسی مشابه توئیتر استفاده می‌کند و شامل قابلیت‌های مشابه نیز می‌باشد؛ مانند ریتوئیت، لایک کردن، و تعیین اجازه‌ی دسترسی به افرادی که می‌توانند پست‌ها را ریپلای کنند.

 

کاهش دنبال کنندگان توییتر

از هفته‌ی گذشته، توئیتر کاربران را ملزم کرده است که جهت مشاهده‌ی سایت، حتما وارد اکانت خود شوند- تا پیش از این، افراد می‌توانستند بدون داشتن پروفایل توئیتر، توئیت‌های دیگران را مشاهده کنند. سپس برای کاربرانی که تعیین هویت نشده‌اند (که اکثریت کاربران را تشکیل می‌دهند)، محدودیت گذاشته شد که بیشتر از 600 توئیت را نتوانند مشاهده کنند؛ این محدودیت بعدا به تعداد 1000 توئیت افزایش داده شد.

تصمیمات اصلاحی ایلان ماسک، مانند لغو منع حضور اکانت‌های راست افراطی، و بی‌ثباتی روزافزون سایت منجر به دلسردی شرکت‌ها و موسسات تبلیغاتی شده است و آن‌ها را وادار نموده که طی چند ماه گذشته، همکاری خود را با توئیتر قطع کنند یا کاهش دهند.

 

 

پیرو ورود بسیاری از کاربران سابق توئیتر به بلواسکای، این پلتفرم مجبور شد به صورت موقت امکان ثبت نام را از سرویس خارج کند تا بتواند با سیل تقاضای عظیم کاربران جدید سازگار شود. در حال حاضر، ثبت نام فقط از طریق دعوت کاربران پیشین این پلتفرم امکان‌پذیر است.

 

اپلیکیشن threads

 

مشکلات فضای مجازی

اما عامل بسیار مهمی که می‌تواند مانع ثبت نام کاربران جدید در تردز شود، بحث حریم خصوصی افراد در فضای مجازی است.

جک دورسی (Jack Dorsey)، یکی از بنیان‌گذاران توئیتر که اکنون روی توسعه‌ی پلتفرم بلواسکای کار می‌کند، یک اسکرین‌شات از اطلاعات مرتبط با حریم شخصی کاربران در اپلیکیشن ثردز را توئیت کرد و برای آن از کپشن «All your Threads are belong to us» استفاده کرد که اشاره‌ای طنز‌آمیز به یک میم اینترنتی است.

اپلیکیشن ثردز می‌تواند دیتای مرتبط با سلامت، اطلاعات مالی، شماره‌های تماس، تاریخچه‌ی گشت‌وگذار در مرورگرهای وب، اطلاعات مکانی، خریدها، و بسیاری موارد دیگر که متعلق به کاربرانش است را جمع‌آوری کند.

اگرچه، برای مقایسه، بلواسکای هم می‌تواند شماره‌های تماس، محتواها و نشانگرهای آنلاین کاربران را به هم لینک کند. توئیتر هم اعلام کرده است که می‌تواند کاربران را از طریق خریدهایشان، شماره‌های تماس، مکان، و تاریخچه‌ی گشت‌وگذار اینترنتیشان ردیابی کند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha