در این مقاله قصد داریم تا درباره الگوریتم google E-E-A-T صحبت کنیم و تاثیرات آن بر سئو شما را بررسی کنیم.

E-E-A-T چیست؟

 

Google اخیراً یک "E" اضافی را به استانداردهای کیفیت جستجوی E-A-T اضافه کرده است تا اطمینان حاصل کند، محتوایی که شما تولید می کنید مفید و مرتبط است. "E" اضافی مخفف "تجربه" یا همان Experience است و مفهوم اصلی E-A-T تخصص، اقتدار و قابل اعتماد است. (expertise, authoritativeness, trustworthiness)

می دانیم که E-A-T قبلاً از اهمیت بالایی برخوردار بود. هیونگ جین کیم، معاون جستجو در گوگل، این موضوع را در SMX Next تایید کرد: "E-A-T الگویی برای نحوه رتبه بندی ما به یک سایت است. ما آن را برای هر پرس و جو و هر نتیجه تکی انجام می دهیم. این در تمام کارهایی که انجام می دهیم فراگیر است.»برای رتبه بندی در SERP های گوگل، باید E-E-A-T را در استراتژی محتوای خود نشان دهید. این بررسی جامع، E-E-A-T را عمیق‌تر می‌کند - به‌ویژه معنای آن، چرایی اهمیت آن برای سئو سایت و نحوه استفاده از آن به نفع خود.

 

 

E-E-A-T برای سئو چه معنا و اهمیتی دارد؟

بر اساس دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google، اعتماد با نشان دادن تجربه، تخصص و اقتدار به دست می‌آید یا همان (experience, expertise and authoritativeness) .

 

 

e-e-a-t چیست و بر سئو شما چه تاثیری می گذارد

 

 
 

به عنوان یک سیگنال با کیفیت، E-E-A-T بیش از حد معقول به نظر می رسد. به هر حال، در دنیای واقعی، ما به منابعی اعتماد می کنیم که واجد شرایط هستند و ترجیح می دهند از افراد معتبر اطلاعات یا مشاوره دریافت کنند.

گوگل یک مثال کامل از این موضوع را در وبلاگ جستجوی مرکزی گوگل ارائه می‌کند و به این نکته اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید اطلاعات مالیاتی را پیدا کنید، می‌خواهید محتوای تولید شده توسط یک متخصص حسابداری را ببینید.

یک مشاور مالیاتی یا حسابدار منبع بسیار مطلوبی خواهد بود زیرا آنها تجربه، تخصص و اختیار در این زمینه دارند، بنابراین ما به آنچه آنها می گویند اعتماد داریم. ما می توانیم مطمئن باشیم که اطلاعات دقیق و درستی دریافت می کنیم.

گوگل می خواهد اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران خود قرار دهد، بنابراین برای جلب توجه در SERP و رساندن سایت شما به نقاط برتر، باید E-E-A-T را نشان دهید.

 

 

نمایش E-E-A-T به گوگل

سئو برای ارائه آنچه برای مطابقت با استانداردهای E-E-A-T نیاز است بسیار پاسخگو است، اما دقیقاً به چه معناست و چگونه تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را اثبات می کنید؟

خبر خوب این است که اکثر مدیران با وجدان وب سایت، سئوکاران و تیم های بازاریابی در حال حاضر کارهای مورد نیاز خود را انجام می دهند و E-E-A-T را در حال حاضر توسعه می دهند

آزمایشگاه فناوری ترغیب کننده استنفورد 10 دستورالعمل برای ایجاد اعتبار وب بر اساس تحقیقات سه ساله با بیش از 4500 شرکت کننده گردآوری کرد.

 

  1. بررسی صحت اطلاعات سایت خود را آسان کنید.

  2. نشان دهید که یک سازمان واقعی در پشت سایت شما وجود دارد.

  3. تخصص در سازمان خود و در محتوا و خدماتی که ارائه می دهید برجسته کنید.

  4. نشان دهید که افراد صادق و قابل اعتماد پشت سایت شما ایستاده اند.

  5. ارتباط با شما را آسان کنید.

  6. سایت خود را طوری طراحی کنید که حرفه ای به نظر برسد (یا برای هدف شما مناسب باشد).

  7. سایت خود را برای استفاده آسان و مفید کنید.

  8. محتوای سایت خود را اغلب به روز کنید (حداقل نشان دهید که اخیراً بررسی شده است).

  9. برای هر گونه محتوای تبلیغاتی (مانند تبلیغات، پیشنهادات) از خویشتنداری استفاده کنید.

  10. از انواع خطاها، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند، اجتناب کنید.

 

اگر موارد بالا فریاد نمی زند، "انسان باشید، به کاربران و تجربه وب سایت خود اهمیت دهید"، من نمی دانم چه کار می کند.

بیایید E-E-A-T را تجزیه کنیم و ببینیم با در نظر گرفتن دستورالعمل های بالا، سئو چگونه می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

 

تجربه

به تجربه زیسته فکر کنید - به ویژه، تجربیات دست اول در مورد موضوعی که در مورد آن می نویسید.

تجربه به ویژه در دنیای دیجیتالی که به سمت محتوای مولد هوش مصنوعی حرکت می کند بسیار مهم است.

هوش مصنوعی هرگز نمی تواند تجربیات واقعی هر چیزی را نشان دهد. در بهترین حالت، می‌تواند در مورد تجربه انسانی مفروضاتی ایجاد کند، اما محتوایی که تولید می‌کند منحصر به فرد نخواهد بود.

احتمالاً تصادفی نیست که گوگل بلافاصله پس از راه‌اندازی ChatGPT، «تجربه» را در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی خود اعلام کرد.تجربه عامل اصلی تمایز بین محتوای نوشته شده توسط انسان و هوش مصنوعی است.شما می توانید تجربه خود را با به اشتراک گذاشتن چهره های پشت وب سایت خود به نمایش بگذارید. این بیانیه با دستورالعمل های اعتبار وب استنفورد مطابقت دارد:

 

  • نشان دهید که یک سازمان واقعی در پشت سایت شما وجود دارد.

  • تخصص در سازمان خود و در تولید محتوا و خدماتی که ارائه می دهید برجسته کنید.

  • نشان دهید که افراد صادق و قابل اعتماد پشت سایت شما ایستاده اند.

 

دستیابی به این امر نباید پیچیده باشد. برای به اشتراک گذاشتن اعتبار و شایستگی های تیم خود، یک صفحه کاملاً فکر شده درباره ما در نظر بگیرید.

قبل از اینکه پول خود را برای یک محصول یا خدمات خرج کنید و آن را به دنیای دیجیتال منتقل کنید، به چه چیزی باعث می شود احساس امنیت کنید.

 

تجربه و تخصص

تخصص به میزان دانش نشان داده شده در مقاله شما یا نویسنده مربوط می شود.

دستورالعمل های ارزیابی نشان می دهد که تخصص یا اعتبار نویسنده در مورد یک موضوع به طور قابل توجهی برای نشان دادن تخصص به حساب می آید.

اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اقتدار نویسنده به عنوان یک فرد برای E-A-T اهمیتی ندارد (به جرأت می توانم بگویم، هنوز).

به این مقاله WordStream نگاهی بیندازید. نویسنده ناشناخته است، اما جستجوی "Google E-A-T" مقاله "unknown's" را با یک قطعه برجسته مورد جستجو به جایگاه اول در بالای گوگل می رساند.

 
 

الگوریتم گوگل e-a-t

 
 

شما می توانید شرط بندی کنید که گوگل این مقاله را به عنوان بهترین مقاله برای رتبه بندی ارزش گذاری می کند و احتمالاً بیش از سهم منصفانه کلیک هایش دریافت شده است.اگرچه به نظر نمی رسد که اقتدار نویسنده بر دستورالعمل های E-E-A-T Google در این مثال تأثیر بگذارد، من خیلی سریع آن را رد نمی کنم.WordStream احتمالاً به عنوان یک وب سایت بسیار معتبر در این مورد تلقی می شود. به علاوه، تخصص نویسنده در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت به تفصیل آمده است (اطلاعات بیشتر در این مورد در بخش نکات).همانطور که محتوای هوش مصنوعی بیشتر می شود و الگوریتم گوگل پیچیده تر می شود، نشان دادن تخصص نویسنده در مورد یک موضوع ضرری ندارد.

 

علاوه بر این، تخصص با خواندن مطالب شما توسط انسان اعتماد به نفس ایجاد می کند، بنابراین من همچنان می خواهم اضافه کنم:

  • نام نویسنده

  • بیوگرافی توصیفی حاوی:

  • صلاحیت های مربوطه آنها

  • پیوندهایی به پروفایل های رسانه های اجتماعی آنها.

  • طرح واره شخصی با ویژگی های مرتبط برای گواهینامه ها یا حرفه ها.

 

ایجاد اعتماد با مخاطبان منجر به تعاملات مثبت دیگری می شود که به الگوریتم نشان می دهد که سایت شما قابل اعتماد و رتبه بندی است.علاوه بر این، دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google در مورد آنچه تجربه مستلزم آن است، واضح است:به کدام یک ترجیح می دهید: مشاوره سیم کشی مجدد برق خانه توسط یک برقکار ماهر یا از طرف یک علاقه مندان به خانه قدیمی که هیچ دانشی از سیم کشی برق ندارد.در مورد مقاله WordStream، ممکن است خود سایت دارای اعتبار کافی در مورد Google E-A-T باشد که بتواند با یک نویسنده ناشناس رتبه بندی کند.

 

اقتدار

معتبر بودن میزان شناخته شدن یک تولیدکننده محتوا را به عنوان منبع مورد نیاز در مورد موضوع در نظر می گیرد.

اقتدار را می توان به سه روش اصلی نشان داد:

  • ایجاد یک معماری محتوای قوی که تمام جنبه های یک موضوع خاص را پوشش می دهد.

  • کسب بک لینک از سایت های معتبر دیگر.

  • ساختن یک پروفایل دیجیتال یا برند شخصی به عنوان متخصص در یک موضوع خاص.

 

اقتدار، تخصص و تجربه دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید بدون تجربه و تخصص در یک موضوع مرجع باشید و بالعکس

بیایید بیشتر به روش هایی بپردازیم که می توانید با استفاده از سئو اعتبار ایجاد کنید.

 

معماری محتوا و مرجعیت موضوعی

ایجاد اقتدار موضعی برای دلجویی از Google E-E-A-T منطقی است و در دنیای واقعی کاربرد دارد.

اینگونه درباره اش فکر کن…

اگر یک مشاور سئو استخدام می‌کنید که می‌تواند در مورد کلمات کلیدی به شما بگوید، ممکن است آنها را نسبتا معتبر در نظر بگیرید.

اگر همان سئو بتواند در مورد کلمات کلیدی، بک لینک ها و سئوی فنی با اطمینان به شما بگوید، آنها حتی معتبرتر به نظر می رسند.

اگر سئوکار بتواند تمام موارد فوق را انجام دهد و تخصص خود را از طریق مطالعات موردی (تجربه) اثبات کند و سئو را با سایر اشکال بازاریابی مرتبط کند، بسیار معتبر به نظر می رسند.

به احتمال زیاد به فردی که بیشترین قدرت را دارد اعتماد کرده و آن را استخدام می کنید.

با توجه به E-E-A-T، می توانید با یک استراتژی محتوای قوی، اقتدار را نشان دهید.

نمودار نشان دهنده خوشه موضوعی مربوط به موضوع "پازل"

 

الگوریتم e-a-t

 

استراتژی محتوای شما باید هر چیزی را که خریدار/بازدید کننده بالقوه سایت شما می خواهد بداند در نظر بگیرد. یک استراتژی برای ارائه پاسخ ها به گونه ای که E-E-A-T را در هر مقاله نشان می دهد، توسعه دهید و مستند کنید. هر چه محتوای باکیفیت بیشتر توسط گوگل ایندکس شود، سایت شما در یک موضوع خاص معتبرتر می شود. بار دیگر، ایده انتشار محتوایی که واقعاً مفید است، از دستورالعمل‌های اعتبار وب استندفورد پشتیبانی می‌کند:

 

ارتباط با شما را آسان کنید.

  • بررسی صحت اطلاعات سایت خود را آسان کنید.

  • سایت خود را طوری طراحی کنید که حرفه ای به نظر برسد (یا برای هدف شما مناسب باشد).

  • سایت خود را برای استفاده آسان و مفید کنید.

  • محتوای سایت خود را اغلب به روز کنید (حداقل نشان دهید که اخیراً بررسی شده است).

  • برای هر گونه محتوای تبلیغاتی (مانند تبلیغات، پیشنهادات) از خویشتنداری استفاده کنید.

  • از انواع خطاها، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند، اجتناب کنید.

  • محتوای مفیدی که خریداران را در طول سفرشان پشتیبانی می کند، طبیعتاً به همه این موارد دست خواهد یافت.

 

بک لینک از سایت های معتبر

اگرچه بک لینک ها وزن کمتری نسبت به گذشته دارند، اما همچنان نشانگر یک سایت معتبر هستند. اگر شخصی با ارجاع به اطلاعاتی که منتشر کرده اید به سایت شما پیوند دهد، این نشانه آن است که می توان به شما اعتماد کرد. کسب بک لینک از سایر سایت های معتبر نیز نشان دهنده قابل اعتماد بودن سایت شما خواهد بود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مرجعیت بیشتر به اقتدار موضوعی مربوط به تخصص و تجربه اشاره دارد و نه مرجعیت حوزه. به عنوان مثال، گوگل زمین موتور جستجو را به عنوان یک مرجع در سئو می شناسد. جستجوی "انتشارات سئو"، زمین موتورهای جستجو را در صفحه 1 رتبه بندی می کند. در انتهای SERP ها، گوگل زمین موتور جستجو را به عنوان منبع سئو مرتبط می کند.

 

 

به عنوان یک وب سایت قابل اعتماد، پیوند از سرزمین موتورهای جستجو به یک مقاله دارای وزن است.

گوگل می‌داند که می‌تواند در مورد سئو به زمین موتور جستجو اعتماد کند، بنابراین اگر یک پیوند خارجی به یک وب‌سایت مرتبط با موضوع (مثلاً یک مطالعه یا تحقیق SEO) وجود داشته باشد، نشانه‌هایی اضافه می‌کند که سایت پیوند داده شده نیز قابل اعتماد است.

 

ساختن یک پروفایل دیجیتال یا برند شخصی

اگر بتوانید به گوگل نشان دهید که چه کسی هستید و چه کار می کنید، می توانید قدرت و تخصص خود را در مورد یک موضوع خاص ایجاد کنید.

سارا طاهر، مشاور و سخنران سئو، با موفقیت زیادی به این امر دست می یابد. پانل دانش طاهر به وضوح می گوید که او یک "مشاور سئوی کانادایی" است.

این پنل پیوندهای اجتماعی او را دارد و جزئیات قطعات نوشته شده او را به اشتراک می گذارد.

 

ساختن یک اکانت شخصی برای الگوریتم گوگل e-a-t

 

می‌توانیم ببینیم که گوگل می‌داند طاهر یک مرجع در سئو است. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که طاهر مقالاتی را در رتبه 1 در گوگل برای موضوعات مرتبط با سئو دارد.

 

الگوریتم e-a-t

 

امانت

وقتی آن را تجزیه کنیم، خواهیم دید که اعتماد با نمایش تجربه، تخصص و اقتدار در مجموع ایجاد می شود.

ساخت E-E-A-T یک فرآیند طولانی مدت است. هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا به این ارکان اصلی توجه داشته باشید تا SEO بتواند به درستی کار کند.

 

 

سطوح E-E-A-T

E-E-A-T طیف گسترده ای است و برخی از سایت ها دارای سطوح بالاتر E-E-A-T نسبت به سایرین هستند.

در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، راهنمایی هایی در مورد اینکه E-E-A-T در سطوح مختلف چگونه به نظر می رسد وجود دارد.

هدف ساخت E-E-A-T به بالاترین سطح ممکن است، اما هر وب سایتی باید در طول زمان - سال های احتمالی - در سطوح مختلف حرکت کند.

شایان ذکر است که اکثر وب سایت ها E-E-A-T پایینی ندارند، مشروط بر اینکه محتوایی که در آنجا منتشر می کنند واقعا مفید باشد.

پایین‌ترین وب‌سایت‌های E-E-A-T هرزنامه را نگاه می‌کنند و می‌خوانند. به همین ترتیب، دستیابی به سطوح بالای E-E-A-T چالش برانگیز خواهد بود.

هدف صاحبان وب سایت باید به اشتراک گذاری دانش خوب و ایجاد خوشه های موضوعی باشد که در هر مرحله از سفر به خریداران خدمات ارائه می دهد.

همه آنچه گفته شد، خوب است بدانید سطوح مختلف E-E-A-T طبق دستورالعمل ها چگونه به نظر می رسند.

 

 

کمترین E-E-A-T

صفحاتی با کمترین E-E-A-T احتمالاً برای چشم انسان هرزنامه به نظر می رسند. جالب اینجاست که پایین ترین صفحات E-E-A-T نمی توانند تجربه صفحه بهینه را داشته باشند.

"MC [محتوای اصلی] مسدود یا مبهم" بیش از هر چیز دیگری به تجربه صفحه مربوط می شود.

صفحاتی با ویژگی های زیر باید غیرقابل اعتماد تلقی شوند:

  • اطلاعات ناکافی در مورد وب سایت یا سازنده محتوا برای هدف آن.

  • کمترین E-E-A-T یا کمترین شهرت.

  • هدف فریبنده، طراحی صفحه فریبنده، یا قصد فریبنده.

  • MC به طور عمدی مسدود یا مبهم شده است.

  • ویژگی های کلاهبرداری، دانلودهای مخرب یا سایر رفتارهای مضر.

  • هر صفحه وب یا وب‌سایتی که برای دستکاری افراد در انجام اقداماتی که به نفع وب‌سایت یا سازمان‌های دیگر است طراحی شده و در عین حال باعث آسیب به خود، دیگران یا گروه‌های مشخص شده می‌شود.

 

 

فاقد E-E-A-T

دستورالعمل‌های ارزیابی نشان می‌دهند که یک وب‌سایت می‌تواند علیرغم داشتن شهرت مثبت در جاهای دیگر، در مورد موضوعی فاقد E-E-A-T باشد. این نشان می دهد که صفحه و ارتباط موضوعی از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که در زیر توضیح داده شد، منطقی نیست که یک وب سایت آشپزی بارگیری فرم مالیات را به اشتراک بگذارد. دیگر مهم نیست که آشپزی در غیر این صورت قابل اعتماد باشد، اگر ارتباط موضوعی کم باشد. صفحات با کیفیت پایین اغلب فاقد سطح مناسب E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه هستند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

 

  • تولید محتوا فاقد تجربه کافی است (به عنوان مثال، یک نقد رستوران نوشته شده توسط شخصی که هرگز در رستوران غذا نخورده است).

  • تولید محتوا فاقد تخصص کافی است (به عنوان مثال، مقاله ای در مورد چگونگی پریدن از چتر که توسط شخصی بدون تخصص در این موضوع نوشته شده است).

  • وب سایت یا ایجاد کننده محتوا منبع معتبر یا قابل اعتمادی برای موضوع صفحه نیست (به عنوان مثال، بارگیری فرم مالیات ارائه شده در یک وب سایت آشپزی).

  • صفحه یا وب سایت برای هدف خود قابل اعتماد نیست (به عنوان مثال، یک صفحه خرید با حداقل اطلاعات خدمات مشتری).

  • مهم: اگر صفحه فاقد E-E-A-T مناسب باشد، باید از رتبه پایین استفاده شود. هیچ ملاحظات دیگری، مانند شهرت مثبت یا نوع وب سایت، نمی تواند بر کمبود E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه غلبه کند.

 

سطح بالای E-E-A-T

وب سایت هایی با سطوح بالای E-E-A-T تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد را به دست می آورند و نشان می دهند.

 

الگوریتم e-a-t

 

Google وب‌سایت‌های E-E-A-T پرطرفدار را به‌عنوان سایت‌های خبری یا دولتی، اما همچنین ویدیوهای بسیار مرتبط، وب‌سایت‌های کسب‌وکار کوچک و پست‌های وبلاگ را توصیف می‌کند.

از دستیابی به سطوح بالای E-E-A-T ناامید نشوید. هر وب سایتی فرصتی دارد!

 

سطح بسیار بالای E-E-A-T

وب سایت هایی که بالاترین سطوح E-E-A-T را به نمایش می گذارند برای کاربر خوب به نظر می رسند.

صفحات E-E-A-T بالا هدف جستجو را برآورده می کند و خانه مقالات با کیفیت بالا و خوشنویسی با شواهد دانش و تخصص خواهد بود.

در اسناد، گوگل می گوید:

استانداردهای MC با بالاترین کیفیت ممکن است بسته به هدف، موضوع و نوع وب سایت بسیار متفاوت باشد. در اینجا چند نمونه از محتوای اصلی با بالاترین کیفیت آورده شده است:

 

  • برای اخبار: گزارش اصلی که اطلاعاتی را ارائه می دهد که اگر مقاله فاش نمی کرد، در غیر این صورت معلوم نبود. گزارش دقیق، اصلی، عمیق و تحقیقی مستلزم سطح بالایی از مهارت / استعداد و تلاش است. محتوای خبری با کیفیت بسیار بالا شامل شرح منابع اولیه و سایر گزارش‌های اصلی است که در طول فرآیند ایجاد محتوا به آنها ارجاع داده شده است. محتوای خبری با کیفیت بسیار بالا باید دقیق باشد و با استانداردهای حرفه ای روزنامه نگاری مطابقت داشته باشد.

  • برای محتوای هنری (فیلم، تصویر، عکاسی، نوشتار و غیره): محتوای منحصر به فرد و اصیل که توسط هنرمندان یا تولیدکنندگان محتوا با مهارت و استعداد بالا ایجاد شده است. چنین محتوای هنری مستلزم سطح بالایی از مهارت / استعداد و تلاش است. اگر محتوای هنری مربوط به موضوع YMYL باشد (به عنوان مثال، محتوای هنری با هدف اطلاع رسانی یا تغییر نظر در مورد موضوعات YMYL)، استانداردهای YMYL باید اعمال شود.

  • برای محتوای اطلاعاتی: اصیل، دقیق، جامع، به وضوح ابلاغ شده و باید در صورت لزوم، اجماع کارشناسان را منعکس کند. انتظارات برای انواع مختلف اطلاعات ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، مقالات علمی دارای مجموعه ای متفاوت از انتظارات نسبت به پست رسانه های اجتماعی هستند که اطلاعات مربوط به یک سرگرمی مانند جمع آوری تمبر را به اشتراک می گذارد. با این حال، همه انواع محتوای اطلاعاتی با کیفیت بسیار بالا، علاوه بر رعایت استانداردهای مناسب با موضوع یا زمینه، ویژگی های مشترکی در دقت و وضوح ارتباطات دارند. بالاترین رتبه ممکن است برای صفحاتی با MC بسیار رضایت بخش که با سطح بسیار بالایی از تلاش، اصالت، استعداد یا مهارت ایجاد شده اند توجیه شود."

 

 

هنگام ایجاد سطح E-E-A-T، پرسیدن اینکه آیا چیزی در وب سایت شما درست است یا خیر ضروری است.

سعی کنید به طور مداوم در سراسر سایت مفید باشید، دانش و تخصص واقعی را به نمایش بگذارید، و باید E-E-A-T را ملاقات کنید.

 

نکات سئو برای دستیابی به E-E-A-T

با وجدان ترین ما در حال حاضر در مسیر دستیابی به سطوح بالای E-E-A-T هستیم، اما اگر هنوز متقاعد نشده اید یا مایل به هدایت هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد.

 

تجربه صفحه را در نظر بگیرید

الگوریتم‌های گوگل به جای جایگزینی بر روی یکدیگر، تمایل به ایجاد و تکامل دارند. اگرچه مدتی قبل در مورد تجربه صفحه شنیدیم، اما هنوز هم ضروری است.

به صفحه محاسبهگر BMI موسسه ملی قلب، ریه و خون نگاه کنید. در دستورالعمل های ارزیابی، گوگل آن را به عنوان دارای بالاترین E-E-A-T طبقه بندی می کند.

 

الگوریتم e-e-a-t گوگل چیست؟

 

همانطور که از اسکرین شات مشاهده می شود، رتبه بندی کیفیت صفحه و توضیحات فاکتورهای زیادی از جمله شهرت و تخصص در موضوعات پزشکی و عملکرد کلی صفحه را در نظر می گیرد.

عملکرد صفحه و قابلیت استفاده ماشین حساب BMI به E-E-A-T آن وارد می شود.

 

فنی بشوید

این جهش چندانی نیست که فرض کنیم اگر تجربیات صفحه عملکردی مهم باشد، عملکرد وب سایت نیز اهمیت دارد.

سایت خود را مرتب نگه دارید و پایه های فنی سئو را حفظ کنید، مانند:

 

  • کاهش 404 که منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود.

  • کاهش نرخ خزیدن تا Googlebot بتواند تمام اطلاعات خوب را در سایت شما پیدا کند و صفحات تکراری یا از دست رفته و تغییر مسیرهای زنجیره‌ای را نداشته باشد.

  • افزودن متن جایگزین به تصاویر خود، بنابراین همه کاربران تجربه مثبتی دارند.

  • با صفحه درباره ما یا تیم به افراد خود نشان دهید

  • "E" جدید به دلیل خوبی در اینجا آمده است، بنابراین تجربه خود را به نمایش بگذارید.

 

همانطور که گفته شد، تمام نقاط و اصطکاک های موجود در دنیای واقعی را در نظر بگیرید. مشتریان شما باید چه چیزی را ببینند تا احساس کنند می توانند به شما اعتماد کنند؟

به عنوان مثال، اگر من یک وکیل استخدام می کردم، می خواهم بدانم آنها چه کسانی هستند، چه تخصص هایی دارند و چه مدارکی دارند. این اطلاعات را در وب سایت خود قرار دهید

وکلا و مشاغل مبتنی بر خدمات می توانند تجربیات خود را به صورت آنلاین به روشی که درک آن آسان باشد به نمایش بگذارند.

قانون BD&P در صفحه تیم خود تجربه، تحصیلات، مشارکت حرفه ای و جوایز را به نمایش می گذارد. این به Google کمک می کند تا تصویری از اینکه هر یک از اعضای تیم چه کسی هستند بسازد.

 

ساختن پروفایل برای الگوریتم e-e-a-t

 

همه این اطلاعات برای گوگل مفید است و برای افرادی که به وکیل نیاز دارند مفید است.

اگر صنعت خاص شما برای آنها ارزش قائل است، گزینه دیگر ایجاد یک صفحه جوایز است.

 

لینک به منابع معتبر و تاثیر آن بر الگوریتم E-E-A-T

شما بدون تحقیق و یادگیری از منابع معتبر دیگر نمی‌دانستید، درست است؟

از پیوند دادن به سایت هایی که به شما در توسعه محتوای شما کمک کرده اند، به ویژه در مقاله نویسی / وبلاگ نترسید.

پیوند دادن به منابع معتبر نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید و به کاربر خود اجازه می دهید مطالب مرتبط را بخواند (نگران نباشید، آنها برمی گردند!). Google همچنین می‌تواند اطلاعاتی را که به اشتراک می‌گذارید تأیید کند.

 

به طور منظم محتوا را اضافه یا به روز کنید

تا جایی که می توانید محتوای جدید اضافه کنید تا سایت خود را رقابتی نگه دارید. این به شما چیزی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان هدف خود می دهد و به Google نشان می دهد که شما فعال و در تجارت هستید. فراموش نکنید که محتوای موجود را به روز کنید. برخی از پرسش‌ها به‌روزرسانی‌هایی مانند اخبار فوری، انتشار محصول یا رویدادهای تکراری (نمایش‌های تلویزیونی، المپیک، رویدادهای ورزشی و موارد دیگر) را می‌طلبند. طبیعتاً گوگل در این موارد محتوای به روز شده را در اولویت قرار می دهد. اما من به طور منظم برای سایتی خارج از دسته بندی های بالا نمی خوابم در آستانه سال نو، یک شوخی در جامعه سئو منتشر می شود که ما باید وبلاگ های خود را از "بهترین کفش های رقص برای خرید در سال 2022" به "بهترین کفش های رقص برای خرید در سال 2023" به روز کنیم. فکر نمی‌کنم این به‌روزرسانی بررسی‌های E-E-A-T را پشت سر بگذارد زیرا گوگل ناگزیر هوشمندتر می‌شود. برای به روز رسانی صحیح محتوا وقت بگذارید. چه چیزی تغییر کرده است؟ مردم چه چیز دیگری باید بدانند؟ شاید استدلالی وجود داشته باشد که بگوییم هیچ محتوایی واقعاً همیشه سبز نیست. در برخی مواقع، برای نگهداری جدیدترین و قابل اعتمادترین اطلاعات به کمی دستکاری نیاز دارد.

 

خوشه های موضعی بسازید

اهمیت خوشه های موضعی قبلاً ذکر شده است، اما نشان دادن تخصص بسیار مهم است.

شما نمی توانید تخصص موضوع را با یک صفحه وب ثابت کنید. (خب، شاید بتوانید اگر محتوایی در حد کتاب باشد. اما من متقاعد نیستم که کاربران شما 60000 کلمه در یک صفحه وب بخواهند.)

 

از لینک های داخلی استفاده کنید

اگر مقالاتی در مورد موضوعی دارید، آنها را به هم پیوند دهید.

برای ایجاد اقتدار از طریق پیوندهای داخلی، نیازی به انجام کار فوق العاده هوشمندانه ندارید.

به سادگی محتوای مرتبط را به هم پیوند دهید تا برای مخاطبان شما مفید باشد. به صفحه وب مرتبطی فکر کنید که کاربر ممکن است بخواهد در ادامه آن را ببیند.

 

در نوع محتوای خود تنوع دهید

محتوا چیزی بیش از کلمات در یک صفحه است. از این نوع محتوا ها استفاده کنید:

  • فیلم ها.

  • پادکست ها

  • وبینارها

  • انواع دیگر محتوای کوتاه یا بلند.

اگر یک ویدیو بهترین راه برای جذب کاربر است کاربر است، از آن به نفع خود استفاده کنید.

 

روی یک صفحه ویکیپدیا امتحان کنید

ویکی پدیا به داشتن یک فرآیند قوی معروف است. به دست آوردن یک صفحه ویکی‌پدیا آسان نیست، بنابراین داشتن یک صفحه می‌تواند به شما کمک کند معتبرتر به نظر برسید.

همچنین به سایت‌ها کمک می‌کند تا نمودارهای دانش را در SERP به دست آورند - یک نشانگر واضح است که گوگل به ویکی‌پدیا توجه می‌کند.

 

کارشناسان را درگیر کنید

اگر محتوایی را به سایت خود اضافه می کنید، نقل قول های کارشناسان را درج کنید یا از کارشناسان بخواهید مقاله را بنویسند. مقاله ای که توسط یک فرد آشنا نوشته شده است بسیار متقاعد کننده تر از مقاله ای است که اینطور نیست. یک پست وبلاگ E-E-A-T بالا در مورد فرزندپروری در دستورالعمل های ارزیابی برجسته شده است. این توسط نویسنده ای نوشته شده است که به عنوان متخصص در موضوع مسائل فرزندپروری شناخته می شود.

 

الگوریتم e-e-a-t چیست؟

 

شما می توانید با ساختن برند خود و نمایش محتوای خود در سایت های دیگر از طریق رپرتاژ، تخصص خود را در مورد یک موضوع توسعه دهید.

تشویق به بررسی

بررسی ها اثبات تخصص را ارائه می دهند. اگر مشتریان شما راضی هستند و Google می تواند این را در داده ها یا نهادهای مرتبط با وب سایت شما (مانند نمایه کسب و کار Google) ببیند، این فقط به نفع سایت شما خواهد بود.

 

نظرات نهایی در مورد E-E-A-T

ما می دانیم که هیچ راهی برای شناسایی یک وب سایت E-E-A-T بالا وجود ندارد. در عوض، گوگل به عوامل متعددی توجه می کند. در حالی که این می تواند یک مفهوم طاقت فرسا باشد، اما راهی ساده و موثر برای سنجش کیفیت محتوا است. با کاربران وب خود مانند مشتریان آفلاین خود رفتار کنید، نیازهای آنها را بدانید و به آنها خدمت کنید. با وب سایت خود مانند خانه یا فروشگاه آجری خود رفتار کنید. آن را مرتب و به روز نگه دارید و برای دستیابی به سطوح مناسب E-E-A-T مشکلی ندارید. همه اینها تضمین می کند که در هر مرحله ارزش و اعتماد ایجاد می کنید.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha