google featured snippet چیست و چگونه آن را بهینه کنیم؟
featured snippet، تکههای کوتاهی از متن هستند که در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر میشوند تا به سرعت به درخواست جستجوگر پاسخ دهند. محتوایی که در داخل یک featured snippet ظاهر میشود، بهطور خودکار از صفحات وب در فهرست Google استخراج میشود. انواع متداول Featured Snippet ها شامل تعاریف، جداول، مراحل و لیست ها هستند.
چرا featured snippet ها برای سئو مهم هستند؟
featured snippet ها بر سئو تاثیر می گذارند.
Featured Snippets فرصتی برای دریافت کلیکهای بیشتر از نتایج جستجوی ارگانیک است... بدون رتبهبندی بالاتر گوگل.
در واقع، بسیاری از کارشناسان سئو کادر Featured Snippet را به عنوان "موقعیت شماره 0" می نامند، زیرا بالای نقطه 1 ظاهر می شود.
چه نوع featured snippets هایی وجود دارد؟
اگر می خواهید درباره seo بیش تر بدانید این مطلب را بخوانید:
سئو سایت
پنج نوع fetured snippet وجود دارد که Google بسته به هدف پشت جستجوی جستجو نشان می دهد:
-
پاراگراف
-
لیست شماره گذاری شده
-
لیست گلوله
-
جدول
-
ویدیو
1. پاراگراف
این یکی کمی خاص است زیرا Google گاهی اوقات featured snippet را با جعبه های People Also Ask (PAA) ترکیب می کند. شما می توانید سوالات تکمیلی مربوط به عبارت جستجو را در آنجا مشاهده کنید و برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی آنها کلیک کنید. همانطور که در این مورد می بینید، اغلب از منبعی متفاوت از خود featured snippet می آید:
2. لیست شماره گذاری شده
این یک مورد جالب از یک featured snippet است که در آن گوگل تنها اولین نقطه را به همراه لیست شماره گذاری شده خود نشان می دهد.
3. bullet list یا لیست گلوله
4. جدول
5. ویدئو
همچنین به این نکته مهم توجه کنید که نتایج «شبیه featured snippet» دیگری نیز وجود دارد. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی باید در مورد این موارد بدانید:
1. پنل دانش
2. کارت دانش
3. چرخ فلک موجودیت
این سه ویژگی SERP یک چیز مشترک دارند. آنها پاسخها را فقط از یکی از نتایج جستجوی رتبهبندی بالا نمیگیرند، زیرا بر اساس موجودیتهای موجود در نمودار دانش هستند. در حالی که ممکن است حاوی پیوندی به منبع اطلاعات باشند (مثلاً اشعار آهنگ)، اما هرگز به شکل یک عنوان قابل کلیک نیست، همانطور که ما در featured sniooet داریم.
سه نکته برای شروع کار با Google Snippets
-
آن را ساده نگه دارید
به یاد داشته باشید، Featured snippet شما برای جلب نظر مشتریان وجود دارد، نه اینکه هر آنچه را که باید بدانند به آنها بگویید. در حالی که این مکان عالی برای داشتن یک دید کلی از شرکت شما است، مراقب قرار دادن اطلاعات بیش از حد در Featured snippet Google خود باشید. دلایل زیادی وجود دارد که این ایده بد است.
اولاً، اگر Featured snippet شما بیش از حد لفظی باشد، ممکن است مشتریان را از خواندن و در نتیجه اطلاع از موضوع شرکت شما منصرف کند. در مرحله بعد، استفاده از اصطلاحات فنی و بزرگ ممکن است مشتریان شما را گیج کند. بهتر است از زبان ساده ای که در وب سایت خود بسط می دهید استفاده کنید. در نهایت، کلمات کلیدی را جستجو کنید تا بدانید مشتریان شما بیشتر به دنبال کدام کلمات هستند. اگر کلمات کلیدی را در Featured snippet گوگل خود قرار دهید، می تواند سئوی شما را افزایش دهد!
-
بر سئوی خود تاکید کنید
google Featured snippet تصادفی اتفاق نمیافتند. Google با دقت صفحات وب را برای یافتن خاص ترین اطلاعات برای پاسخ به سؤالات جستجوگر بررسی می کند و آنها را در بالای صفحه نمایش می دهد. وبسایتهایی که در رتبه دهی برتر حساب Google در 99.5 درصد از Featured snippet برجسته قرار میگیرند، بنابراین اولویتبندی سئو برای کسبوکار شما کلیدی است.
چند کار بسیار ساده وجود دارد که می توانید برای تقویت سئوی خود انجام دهید. کلمات کلیدی مکانی عالی برای شروع هستند، زیرا به شما کمک می کنند تا درک کنید که مصرف کنندگان چگونه فکر می کنند. در مرحله بعد، از ابزارهای قدرتمندی مانند Google Analytics برای نظارت بر فعالیت در وب سایت خود استفاده کنید. در نهایت، آژانسی مانند طراحی سئو شیکاگو می تواند کسب و کار شما را با یک استراتژی سئو به دقت طراحی شده به سطح بالاتری برساند!
-
از تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید
اگر می خواهید اسنیپت های خود را برجسته کنید، یک راه عالی برای انجام این کار از طریق محتوای ویدیویی است. برای بسیاری از صنایع، داشتن محتوای ویدئویی در وب سایت شما یک راه عالی برای افزایش ترافیک و ایجاد حس بهتری از محصول شما به مشتریان است. شما می توانید کارهای زیادی را با ویدیو انجام دهید: نمایش محصول، unboxing، و محتوای پشت صحنه تنها برخی از کاربردهای عالی ویدیو هستند!
یوتیوب یک مزیت متمایز از نظر قطعه های برجسته ارائه می دهد زیرا آنها متعلق به گوگل هستند. اگر کسبوکار شما دارای ویدیوهایی در YouTube است، ممکن است از نظر قطعهها نتیجه بهتری پیدا کنید. اغلب، ویدیوها به عنوان بخشی از یک قطعه ویژه گنجانده میشوند، اما در هر صورت YouTube یک وبسایت معتبر است که میتواند خدمات میزبانی ویدیو را ارائه دهد.
خواه Featured snippet شما برجسته باشد، غنی باشد یا فقط متن باشد، می تواند تأثیر زیادی بر نحوه مشاهده مشتریان احتمالی کسب و کار شما داشته باشد. یک Featured snippet خوب به مشتری اطلاع می دهد، اما آنها را رها می کند تا بیشتر بیاموزند. اگر فکر می کنند همه چیز را یاد گرفته اند، نمی خواهند روی وب سایت شما کلیک کنند! مطمئن شوید که دستورالعملهای بالا را دنبال میکنید تا با تکههای خود به موفقیت برسید!
اگر فکر میکنید که شرکت شما میتواند از کمکهایی در مورد قطعات گوگل بهره مند شود، همین امروز با طراحی SEO تارنماگستر تماس بگیرید! تیم متخصصان صنعت ما می توانند در همه چیز از بهبود سئوی شما تا کمک به شما در ساخت Featured snippet قانع کننده و آموزنده گوگل کمک کنند.
چگونه اسنیپت های برجسته بر موتور های جستجو و سئو تاثیر می گذارند
گوگل اسنیپت ها را در سال 2014 معرفی کرد و می توانم بگویم که آنها یکی از برجسته ترین تغییرات SERP در دهه گذشته هستند. چیزهای زیادی وجود دارد که اسنیپت های ویژه هم برای کاربران و هم برای SEO ها تغییر کرده است.
می توانید با بهترین شکل در سریع ترین زمان ممکن به بالاترین جایگاه ارگانیک در صفحه جستجوی گوگل برسید. اگر محتوای شما در صفحه نتایج جستجوی اول برای یک کلمه کلیدی نمایش داده می شود، شما می توانید آن قسمت را "ببرید" و به بالاترین جایگاه برسید. بیایید به این موضوع بپردازیم.
طبق مطالعات ما، بخش های برجسته از صفحاتی با شاخص رتبه بالا در جستجوی گوگل تشکیل می شوند. همچنین بیشترین تعداد این بخش ها در صفحاتی با رتبه بین 5 تا 10 قرار دارند.
در نتیجه، هر چه محتوای شما رتبه بالاتری داشته باشد، احتمال بیشتری برای دریافت featured snippet وجود دارد.
رسیدن به صفحه نتایج جستجوی اول، هدفی قابل دستیاب تر از رتبه اول برای یک کلمه کلیدی است. اما اگر آن کلمه کلیدی باعث نمایش قسمت featured snippet، بالاتر رتبه برای شما به دست می آید.
نتیجه گیری
تلاش برای همگام شدن با گوگل می تواند کاملا خسته کننده باشد.
اما قطعههای برجسته به جایی نمیرسند. در واقع، آنها در حال افزایش هستند، و این بدان معناست که صفحات با قطعه های برجسته بر جستارهای جستجو غالب هستند.
آنها اولین چیزی هستند که در اکثر SERP ها ظاهر می شوند و چیزی بیش از پیوندهای ساده هستند.
کسب یک قطعه برجسته به این معنی است که شما در جایگاه صفر قرار می گیرید، که بالاترین رتبه ممکن بدون تبلیغات است.
اگر میخواهید تبدیلها را افزایش دهید، بازدیدکنندگان را به وبسایت خود هدایت کنید و به راحتی رقبای خود را شکست دهید، رتبهبندی برای featured snippet راه حل است.
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه