این هوش مصنوعی یعنی chat gpt هر روز دنیا را بیشتر درگیر خودش میکند. اتفاقات و نظرات جدید درباره chat gpt .ایتالیا chat gpt را ممنوع کرد.

 

chat GPT چیست؟

 

چت جی پی تی چیست؟

 

 GPT chat یک ربات چت هوشمند است که می تواند به سوالات ما در هر زمینه ای پاسخ دهد، اما از این تکنولوژی(chat GPT) عمدتا برای تولید محتوا، برنامه نویسی،  آموزش شعر نویسی، همه کار های روزمره و حتی سئو سایت استفاده می شود. لازم به ذکر است که اطلاعات این ربات چت جی پی تی مربوط به سال ۲۰۲۱ است و هنوز به اطلاعات و رویدادهای اخیر دسترسی نداشته است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

Chat GPT کابوسی برای نویسندگان حرفه‌ای

بر اساس نظرسنجی اخیر بیش از ۱۰۰۰۰ نفر تقریبا نیمی از متحصصان یقه سفید در امریکا اشاره کرده اند که در تلاش برای استفاده از چت جی پی تی (Chat GPT) به منظور کمک به کارشان بوده‌است. با توجه به این که این چت بات هوش مصنوعی تنها در ماه نوامبر برای عموم منتشر شد چنین استقبالی از آن شگفت انگیز است. chat GPT به طور بالقوه برای آینده کاری بسیار هیجان انگیز است، اما خطرات جدی نیز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تارنماگستر به نقل از conversation؛ چت جی پی تی و سایر رقبای قریب‌الوقوع آن بخشی از تاریخ طولانی فناوری‌هایی هستند که برای کاهش کار نوشتن و تولید محتوا طراحی شده‌اند. این موارد از ماشین چاپ گرفته تا تلگرام، ماشین تحریر، واژه پرداز‌ها و محاسبات شخصی را شامل می‌شود.

استفاده از ChatGPT در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدی در فضای کاری است، به طور بالقوه می تواند باعث نشت داده های حساس و محرمانه شود. به همین دلیل، شرکت هایی مانند JP Morgan و Verizon دسترسی به چت بات را به دلیل نگرانی در مورد داده های محرمانه مسدود می کنند.

محققان خاطرنشان کردند که شرکت‌های معمولی صدها بار در هفته اطلاعات حساس را در اختیار ChatGPT  قرار می دهند. به عنوان مثال، در طول هفته 26 فوریه تا 4 مارس، کارمندان یک شرکت متوسط با 100000 کارمند، 199 بار اسناد محرمانه را به چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی، 173 بار داده های مشتری و 159 بار کد منبع ارائه کردند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

ترس دنیا از chat gpt و هوش مصنوعی

 

اجازه دهید با این سوال که از ربات چت پرسیدم شما را جذب کنم:

 

ارائه اطلاعات شرکت به Chat-GPT خطرناک است؟

ChatGPT به عنوان یک مدل زبان بزرگ، توانایی ذخیره یا به دست آوردن اطلاعات شرکت یا شخصی را ندارد. این بدان معنی است که هیچ خطر ذاتی در استفاده از ChatGPT برای بحث در مورد مسائل کلی یا پرسیدن سؤالات مرتبط با دانش وجود ندارد.

با این حال، اگر اطلاعات محرمانه یا حساسی در مورد یک شرکت یا شخص ارائه کنید، این اطلاعات می‌تواند در برابر تهدیدات امنیتی یا حریم خصوصی مرتبط با ارتباطات آنلاین آسیب‌پذیر باشد. به طور کلی، همیشه مهم است که هنگام بحث درباره اطلاعات حساس آنلاین، دقت لازم را انجام دهید.

به طور خلاصه، ChatGPT به خودی خود خطری برای امنیت داده های شرکت نیست، اما همیشه مهم است که به حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین توجه داشته باشید و به دقت در نظر بگیرید که چه نوع اطلاعاتی را در یک پلت فرم چت بات به اشتراک می گذارید.

 

 

چرا در ایتالیا chat gpt ممنوع شد؟ 

ایتالیا دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT)، ربات مکالمه با هوش مصنوعی را مسدود کرده است. این اولین کشور غربی است که چنین تصمیم می‌گیرد.

نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌ها در ایتالیا گفته است که مدل هوش مصنوعی مورد چت‌جی‌پی‌تی نگرانی‌هایی درباره نقض حریم خصوصی برانگیخته است.

این ربات مکالمه را شرکت استارت‌آپ اوپن ای‌آی با پشتیبانی مایکروسافت ساخته است.

نهاد ناظر در ایتالیا اعلام کرده که ممنوعیت و تحقیق درباره اوپن ای‌آی «فورا» اجرایی می‌شود.

از سه ماه پیش که چت‌جی‌پی‌تی آغاز به کار کرده میلیون‌ها نفر از آن استفاده کرده‌اند.

این ربات مکالمه به سوالاتی که با زبان معمول و مشابه زبان انسانی، و نه زبان برنامه‌نویسی، طرح شده باشند پاسخ می‌دهد و می‌تواند سبک‌های مختلف نوشتن را تقلید کند.

مایکروسافت میلیاردها دلار خرج طراحی و توسعه این مدل هوش مصنوعی کرده و از ماه پیش آن را به موتور جستجوی بینگ افزوده است.

بنا به اعلام مایکروسافت یک نسخه از این ربات مکالمه در بسته‌های نرم‌افزاری آفیس، شامل وورد، اکسل و پاورپوینت گنجانده خواهد شد.

رشد سریع فناوری هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و از جمله برخی نگران به خطر افتادن فرصت‌های شغلی با جایگزینی نیروی کار انسانی هستند. نگرانی درباره گسترش اطلاعات غلط و همین طور تشدید سوگیری‌های تبعیض آمیز نیز مطرح شده‌اند.

در همین هفته ایلان ماسک و چند نفر دیگر از چهره‌های برجسته جهان فناوری خواهان وقفه‌ای در توسعه مدل‌های هوش مصنوعی شدند تا این تحقیقات از مهار خارج نشود.

بنا به اعلام نهاد ناظر در ایتالیا علاوه بر مسدود شدن چت‌جی‌پی‌تی، شرکت اوپن ای‌آی هم برای نقض مقررات حفظ حریم خصوصی مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

آن طور که این نهاد اعلام کرده چت‌جی‌پی‌تی هدف رخنه اطلاعاتی قرار گرفته و بخشی از اطلاعات کاربران، شامل محتوای مکالمه‌ها و مشخصات پرداخت آنها در معرض لو رفتن بوده است.

نهاد ناظر ایتالیا می‌گوید اوپن ای‌آی هیچ توجیه حقوقی برای «گردآوری و ضبط انبوه اطلاعات شخصی به منظور تمرین دادن الگوریتم‌های مبنایی کارش ندارد.»

ناممکن بودن تعیین سن کاربران و اینکه چت‌جی‌پی‌تی ممکن است کودکان را در معرض پاسخ‌های نامناسب برای سنشان قرار دهد نگرانی دیگر این نهاد ناظر بوده است.

بارد، ربات مکالمه رقیب متعلق به گوگل، به دلیل همین نگرانی‌ها تنها در اختیار کاربران به خصوص و بالای هجده سال قرار گرفته‌ است.

ایتالیا به اوپن ای‌آی بیست روز فرصت داده تا روشن کند چگونه نگرانی‌ها را برطرف خواهد کرد.

ربات‌های مکالمه با استفاده از انبوهی از اطلاعات «تمرین» داده می‌شوند و هدف آن است که متونی مشابه متونی که به آنها داده شده تولید کنند.

پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پرشتاب بوده و ربات‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند.

این ربات‌ها در مواردی محتوایی را تولید می‌کنند که کاملا مشابه محتوا نوشته‌شده توسط انسان است، هرچند هنوز در موارد زیادی هم در آنها اطلاعات نادرست یا جمله‌های بی معنی پیدا می‌شود.

پیشرفت چت‌جی‌پی‌تی تا جایی بوده که برخی نگران آن هستند که دانش‌آموزان و دانشجویان از آن برای نوشتن تکالیف و انجام تحقیقاتشان استفاده کنند.

میلی هولتون، دانشجوی ساکن در شهر یورک بریتانیا، می‌گوید با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی به یک جریمه رانندگی اعتراض کرده و شورای شهر اعتراضش را پذیرفته است.

او می‌گوید حوصله نوشتنش نامه را نداشت و به چت‌جی‌پی‌تی متوسل شد و از آن خواست «لطفا کمکم کن نامه‌ای به شورای شهر بنویسم، جریمه‌ام کردند» و بعد نتیجه را برای شورای شهر فرستاد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونگی استفاده از chat gpt

 

آیا امکان سواستفاده از چت جی پی تی وجود دارد؟

بله؛ بزرگ‌ترین خطر Chat GPT، توانایی آن در تولید ایمیل‌های فیشینگ و هرزنامه است. اگرچه چت جی پی تی آموزش دیده تا هکرها از آن سواستفاده نکنند اما در نهایت این مهاجمان سایبری و کلاهبرداران می‌توانند از این ربات برای ساخت ایمیل‌های فیشینگ استفاده کنند.

 

خطرات و سوء استفاده از chat gpt

 

علاوه‌بر این، کلاهبرداران می‌توانند با استفاده از فناوری OpenAI یک چت ربات جعلیِ خدمات مشتری ایجاد کرده و افراد مختلف را برای کسب اطلاعات محرمانه فریب بدهند.

این ضعف بزرگ ChatGPT را نباید به پای هوش مصنوعی نوشت؛ چرا که برخلاف این پروژه، دیگر محصولات AI ازجمله وب ۳ از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 

 

هوش مصنوعی و chat gpt چه تاثیری بر مشاغل مختلف دارد؟

ترند شدن ChatGPT سراسر امید و خوشحالی نبوده و حالا این ربات به محل نگرانی برخی از مردم تبدیل شده است. نگرانی راجع به اینکه آیا AI و ربات‌ها شغل آنها را تصاحب خواهند کرد یا خیر. در ادامه نظر کارشناسان راجع به اینکه چه شغل‌‎هایی با هوش مصنوعی جایگزین شده و چه شغل‌هایی جایگزین نمی‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

 

 

هوش مصنوعی و chat gpt چه مشاغلی را تصاحب خواهد کرد؟

به‌زودی AI انقلاب خود در تکنولوژی را کامل کرده و وارد زندگی ما می‌شود. با تکامل آن، برخی از مشاغل امروزی با ربات‌ها جایگزین می‌شوند. 

مشاغل قابل جایگزینی توسط هوش مصنوعی:

 

  • مدیران خدمات مشتری

  • حسابداران

  • منشی‌ها

  • تصحیح‌کنندگان

  • کارگران شاغل در بخش بسته‌بندی

  • خدمات خرده‌فروشی

  • رانندگان

  • پزشکان و پرستاران

  • سربازان و افراد نظامی

  • تحلیل‌گران داده

  • نگهبانان امنیتی

توجه داشته باشید که لیست بالا تنها یک پیش‌بینی از آینده‌ای نه‌چندان دور است. به‌عنوان مثال شاید هرگز شاهد جایگزین شدن پزشکان با ربات‌ها نباشیم و مشاغل دیگری با این تکنولوژی جدید جایگزین شوند.

 

chat gpt جایگزین چه مشاغلی می شود؟

 

 

به تازگی chat gpt را زیر سوال برده اند که ممکن است محتوای نابجا در دسترس کودکان بگذارد، گوگل هم از این فرصت استفاده کرده و به chatbot خود که نامش bard است امکان دسترسی فقط به افراد بالای 18 سال داده است.

ایتالیا 20 روز به open AI وقت داده است تا جوابگو این داستان باشد. در حال حاضر که استفاده کردن از chat gpt در ایتالیا ممنوع است.

 

صحبت های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره chat gpt

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت باید دید که آیا هوش مصنوعی (AI) خطرناک است یا خیر، اما تاکید کرد که شرکت‌های فناوری مسئولیت دارند تا قبل از انتشار عمومی محصولات خود از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

بایدن به مشاوران علم و فناوری گفت که هوش مصنوعی می‌تواند به مقابله با بیماری‌ها و تغییرات آب و هوایی کمک کند، اما پرداختن به خطرات بالقوه برای جامعه، امنیت ملی و اقتصاد نیز مهم است.

وی در ابتدای جلسه شورای مشاوران علم و فناوری رئیس جمهور گفت: از نظر من شرکت های فناوری مسئولیت دارند که از ایمن بودن محصولات خود قبل از عمومی کردن آنها اطمینان حاصل کنند. وقتی از او پرسیده شد که آیا هوش مصنوعی خطرناک است، او گفت: «باید دید. میتوانست باشد."

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو

 

اگر از chat gpt بپرسیم که آیا تو خطر ناک هستی؟

chat gpt در پاسخ می گوید: به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، ذاتاً خطرناک نیستم. من حضور فیزیکی یا توانایی انجام عمل در دنیای فیزیکی را ندارم. با این حال، مانند هر ابزار یا فناوری، نحوه استفاده از من می تواند پیامدهای مثبت یا منفی داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که من طوری برنامه ریزی شده ام که بی طرف باشم و اطلاعات مفید و دقیق را در حد توانم ارائه دهم. با این حال، من فقط به اندازه داده هایی که در مورد آنها آموزش دیده ام و سوالاتی که از من پرسیده می شود خوب هستم. این بر عهده کاربران است که از اطلاعاتی که من ارائه می‌دهم مسئولانه استفاده کنند و در صورت نیاز آن را ارزیابی انتقادی کنند.

علاوه بر این، همیشه احتمال سوء استفاده یا سوء استفاده از هر فناوری، از جمله مدل های زبان هوش مصنوعی مانند من وجود دارد. برای افراد و سازمان ها مهم است که پیامدهای اخلاقی هوش مصنوعی را در نظر بگیرند و تدابیر و مقررات مناسب را برای جلوگیری از آسیب اجرا کنند.

در کل chat gpt آینده علم را بسیار تحت تاثیر قرار خواهد داد، خیلی حرف ها و صحبت ها درباره این ربات هست که معلوم نیست واقعاٌ قراره چه اتفاق هایی در آینده بیفتد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه chat gpt می توانید به وب سایت تارنماگستر مراجعه نمایید.

 

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha